Wezwanie parkowanie - Straz Miejska

Data: 2010-03-01 13:27:38
Autor: RadoslawF
Wezwanie parkowanie - Straz Miejska
Dnia 2010-03-01 11:18, Użytkownik MiSSieK napisał:
Witam,

Niedawno znalazlem za szyba swojego auta wezwanie do stawienia sie w celu zlozenia wyjasnienie w charakterze osoby podejrzanej o popelnienie wykorczenia polegajacego na postoju pojazdu w odleglosci mniejszej niz 10 m od skrzyzowania ulic.

Przy takim wezwaniu powinieneś to pytanie zadać przed wizytą
i iść przygotowany.

2. Czy moje zachowanie moze byc potraktowane jako odmowa przyjecia mandatu? Czy wlasciciel pojazdu bedzie wzywany w tej sprawie. (Ja jestem wspolwlascicielem). Czy od razu skieruja to do grodzkiego ?

Mogą skierować do sądu a mogę i jeszcze wzywać współwłaścicieli.

3. Po jakim czasie takei wykroczenie ulega przedawnieniu ?

4. A co jezeli auto zaparkowala osoba na stale mieszkajaca za granica ? Czy ja musze pamietac kto w danym dniu prowadzil auto, ktorego jestem wspolwlascicielem ?

Nie musisz pamiętać, nie musisz wiedzieć kto używał pojazdu
nie ma takiego przepisu zmuszającego cię do zapisywania takich
zdarzeń. Z drugiej strony jak mundurowi dojdą że chcesz z nimi
jawnie  w żywe oczy lecieć w bambuko to będą w stanie skasować
cię na  wyższa kwotę. Weź to ryzyko pod uwagę.
Najwygodniej jest podać jako sprawcę osobę na stałe przybywającą
za granicą (ideał to obcokrajowiec nie znający naszej mowy) i niech
SM sobie jej wysyła wezwania czy mandaty.
Skuteczne jest też zasłonięcie się niewiedzą kto w danym
dniu używał pojazdu, masz w rodzinie żonę, dzieci, rodzeństwo,
zaprzyjaźnionych sąsiadów, wszyscy oni mają prawo jazdy i
wszyscy okazjonalnie korzystają z tego pojazdu. Jak SM chce
to niech sobie ustala kto z nich prowadził. Doświadczenie uczy
że w przypadku takiego zeznania najpierw straszą karą za
niewskazanie jednej osoby/sprawcy a potem odpuszczają sobie
i kasują naiwnych którzy się przyznają.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 12:03:41
Autor: witek
RadoslawF wrote:

[...]

taaaa.

art 78.4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

[...]

I wowczas dostaje sie mandat z kodeksu wykroczen w zwiazku z art 78.4 PORD.
Przy czym na mandat za chwile bedzie za pozno, wiec wyladuje sie w sadzie grodzkim.

Data: 2010-03-01 20:59:16
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-01 19:03, Użytkownik witek napisał:

[...]

To dlaczego nie dostałem ?
A faktem jest że straszyli że dadzą.
Podałem grupę osób które mogły go użyć i zrezygnowali z szukania.
:-)

Brednie.
Ja nie dostałem.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 14:04:31
Autor: witek
Wezwanie parkowanie - Straz Miejska
RadoslawF wrote:

Brednie.
Ja nie dostałem.

to ze ty nie dostales niczego nie dowodzi.

Data: 2010-03-01 21:16:14
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-01 21:04, Użytkownik witek napisał:

Brednie.
Ja nie dostałem.

to ze ty nie dostales niczego nie dowodzi.

Twoje ostatnie zdane dowodzi że nie wiesz o czym piszesz.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 14:33:21
Autor: witek
RadoslawF wrote:
[...]

To znaczy, co? Jak ty nie dostałeś, to znaczy, że mandat sie nie należy.

Napisz jeszcze coś fajnego.

Data: 2010-03-01 22:13:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-01 21:33, Użytkownik witek napisał:

To znaczy, co? Jak ty nie dostałeś, to znaczy, że mandat sie nie należy.

Napisz jeszcze coś fajnego.

To znaczy że nie muszą dawać, że w pewnych okolicznościach można
nie dostać, a okoliczności w wielu przypadkach można sobie zorganizować.
Ale to trzeba myśleć czego Ty nie potrafisz co udowodniłeś swoimi
tekstami.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 15:32:49
Autor: witek
RadoslawF wrote:
[...]

Wiec teraz pomyśl co napisałeś i odnieś się do swojego "bzdura" na początku.
Wiec bzdura, czy może nie bzdura, albo bzdura w pewnych okolicznonościach czyli nie bzdura w innych okolicznosciach, a  tylko twoja wiedza sprowadza sie wylacznie do twojego przypadku.

Data: 2010-03-01 23:18:34
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-01 22:32, Użytkownik witek napisał:

[...]

Byle tępy idiota powołuje sie na obowiązek dostania mandatu.
Mój przypadek dowodzi że nie zawsze i nie w każdej okoliczności
policja taki mandat wypisze.

Gdybyś czytał ze zrozumieniem zauważył byś że moje określenie
bzdura odnosiło się do "I wowczas dostaje sie mandat z kodeksu
wykroczen w zwiazku z art 78.4 PORD."
Dotarło ?

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 17:01:50
Autor: witek
RadoslawF wrote:
[...]

jednak dochodze do wniosku, ze w podstawowce powinni zostawiac, a nie przepuszczac z klasy do klasy byleby tylko juz sobie poszedl.

Data: 2010-03-02 00:28:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-02 00:01, Użytkownik witek napisał:

[...]

Jak rozumiem konkretnych argumentów brak więc zaczynasz z tekstami
jak wyżej.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 18:00:31
Autor: witek
RadoslawF wrote:
[...]

skoro tekstu pisanego nie rozumiesz to co mozna innego.

Data: 2010-03-02 02:39:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-02 01:00, Użytkownik witek napisał:

Jak rozumiem konkretnych argumentów brak więc zaczynasz z tekstami
jak wyżej.

skoro tekstu pisanego nie rozumiesz to co mozna innego.

Może dla odmiany sam zrozum i przestań brednie wypisywać.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-01 20:27:50
Autor: gacek
RadoslawF wrote:
[...]

A tak w ogóle - sytuacja najprostsza z możliwych - mówię, że prowadził mój brat, on mówi że nic z tych rzeczy, siedział w domu.

I co?

Reakcja organów?

gacek

Data: 2010-03-01 14:05:46
Autor: witek
gacek wrote:
RadoslawF wrote:
[...]

cos na temat składania falszywych zeznan sie znajdzie.

Data: 2010-03-01 22:05:59
Autor: gacek
witek wrote:
cos na temat składania falszywych zeznan sie znajdzie.

Ale co i na kogo?

Ja jestem święcie przekonany, że brat tego dnia wziął kluczyki i pojechał do lasu na grzyby, a brat pamięta dokładnie, że to było tydzień później. Konfrontacja nic nie daje...

gacek

Data: 2010-03-01 21:07:46
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-01 20:27, Użytkownik gacek napisał:

A tak w ogóle - sytuacja najprostsza z możliwych - mówię, że prowadził mój brat, on mówi że nic z tych rzeczy, siedział w domu.

I co?

Reakcja organów?

Wezwą obu do sądu i tam jeszcze raz będzie próba zastraszenia
pod tytułem kto prowadził.
Mogą dać mandat, ale nie będzie to do końca zgodne z przepisami,
nie mogą dać punktów.

I sam jestem ciekaw jaki wyrok zapadł by w praktyce.

Sprawa podobna ale nie do końca:
Samochód lizingowany przez firmę, lizingodawca w Warszawie,
dyrekcja firmy w Krakowie a samochód jeszcze w innej części
kraju jeździ.
Fotka wyszła niewyraźna, długa droga obiegu dokumentów,
policjanci przysłali wezwanie domniemanym sprawcom coś prawie
trzy miesiące od daty zdjęcia.
Dwu pracowników razem w feralny dzień jeździło i obaj zgodnie
stwierdzili że nie pamiętają kto w danym dniu prowadził.
Policja próbowała zastraszyć i proponowała że wystawi obu
mandat bez punktów. Nie zgodzili się.
Jak na razie czekam czy nastąpi jakiś ciąg dalszy.

Pozdrawiam

Wezwanie parkowanie - Straz Miejska