Wgnieciona rama

Data: 2010-11-24 14:26:40
Autor: PeJot
Wgnieciona rama
Czołem.

Rama ze stalowych cieniowanych rur została wgnieciona w okolicy obejmy przedniej przerzutki. Teraz inna przerzutka jest mocowana niżej, a stare   wgniecenie jest brzydko widoczne. Szpachlować to, czy może dało by się jakoś wyprostować od środka ? Blacharze samochodowi potrafią wyprostować wgniecione drzwi bez ich demontażu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-24 15:25:35
Autor: Wojtek Sobociński
Wgnieciona rama
W dniu 2010-11-24 14:26, PeJot pisze:
[...]

Ja bym spróbował zrobić dziurkę po przeciwnej od wgniecenia stronie i przez nią spróbować wyklepać. Jak da radę to dziurkę zaspawać itd. Ale piszę w ciemno - nie widziałem, nie dotknąłem, trudno powiedzieć więcej...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-11-24 16:12:53
Autor: kml
Wgnieciona rama

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:icj3qh$4q9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Powierzchowne wgnioty naprawia firma Dentu Busters czy coś w ten deseń jednak to są zazwyczaj duże, płaskie powierzchnie :) Napisz, zapytaj może coś podpowiedzą :)

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-11-24 17:12:15
Autor: Mirek
Wgnieciona rama

Rama ze stalowych cieniowanych rur zostaa wgnieciona w okolicy obejmy przedniej przerzutki. Teraz inna przerzutka jest mocowana niej, a stare wgniecenie jest brzydko widoczne. Szpachlowa to, czy moe dao by si jako wyprostowa od rodka ? Blacharze samochodowi potrafi wyprostowa wgniecione drzwi bez ich demontau.

Nic si nie przejmuj. Pierwsza rysa (wgniecenie) na ramie najbardziej boli. Nastpne ju duo mniej, po czwartym obtarciu przechodzi bl cakowicie;-) Rower z wgnieceniem jest szybszy a ewentualny zodziej dwa razy si zastanowi czy warto go ukra. Jak mona jedzi to jedzij z wgnieceniem.

Data: 2010-11-24 19:42:21
Autor: PeJot
Wgnieciona rama
W dniu 2010-11-24 17:12, Mirek pisze:

Nic si nie przejmuj. Pierwsza rysa (wgniecenie) na ramie najbardziej boli.

Dla mnie to nie nowina.

Jak mona jedzi to jedzij z wgnieceniem.

Nie mog. Aerodynamika siada :>

A serio - to nie chodzi o to czy wgniecenie boli czy nie, tylko o wykombinowanie sprytnego sposobu jak je usun.

--
P. Jankisz
"Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest

Data: 2010-11-24 21:05:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wgnieciona rama
On Wed, 24 Nov 2010 14:26:40 +0100
PeJot <PeJot@02.pl> wrote:

[...]

Wziąć rurkę o średnicy jak sztyca, raczej możliwie grubościenną, zaoblić
jej nieco krawędzie pilnikiem i spróbować ją „wstukać” do ramy?
Może rozepchnie (wiem – cieniowana, ale może choć trochę)?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-24 21:55:29
Autor: Wojtek Sobociński
Wgnieciona rama
Wziąć rurkę o średnicy jak sztyca, raczej możliwie grubościenną, zaoblić
jej nieco krawędzie pilnikiem i spróbować ją „wstukać” do ramy?
Może rozepchnie (wiem – cieniowana, ale może choć trochę)?

O ile nie ma żadnego przewężenia po drodze... Też o tym myślałem.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-11-24 23:58:59
Autor: Coaster
Wgnieciona rama
Wojtek Sobociński wrote:
[...]

Jezeli jest rura klasycznie 'butted', to po drodze powinna miec raczej poszerzenia ;-) Jezeli wgniecenie jest w grubszej czesci rury moze sie udac.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
         /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \
-- -- -- -/                                          \-- -- -- -- -

-- -- -- \                                           /-- -- -- -- -
        \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -/
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Wypychalem z dobrym skutkiem wgniecenie kilka cm nad suportem w holendrze. Uzywalem starej, stalowej sztycy - miala 'firmowo' wyoblone krawedzie. Ale rura miala jednolite 'swiatlo'.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-11-25 07:09:43
Autor: PeJot
Wgnieciona rama
W dniu 2010-11-24 21:05, Tomasz Minkiewicz pisze:

Wziąć rurkę o średnicy jak sztyca, raczej możliwie grubościenną, zaoblić
jej nieco krawędzie pilnikiem i spróbować ją „wstukać” do ramy?
Może rozepchnie (wiem – cieniowana, ale może choć trochę)?

Kombinuję także w  tym kierunku, tyle że wgniecenie jest daleko od "wlotu", jakieś 15 cm od osi suportowej. Trzeba by wytoczyć coś w rodzaju korka z otworem, z mocno  sfazowanymi krawędziami i wpuścić go ( a raczej wepchać ) na stalowym pręcie.  Najważniejsze - rury "triple butted" i w interesującym miejscu na pewno mają większą średnicę niż na "wlocie". I nie wiem jak to zmierzyć od  środka. Potrzeba dłuuuugiej średnicówki; nie mam  pojęcia skąd zaczyna się właściwe cieniowanie rury podsiodłowej od środka, ale zapewne dalej niż 2-3 średnice sztycy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-24 23:18:29
Autor: Krzysztof
Wgnieciona rama
Usid solidnie na krzele i nadmuchaj, powinno odda.

Data: 2010-11-25 07:32:26
Autor: panek
Wgnieciona rama
PeJot <PeJot@02.pl> napisa(a):
Kombinuj take w  tym kierunku, tyle e wgniecenie jest daleko od
"wlotu", jakie 15 cm od osi suportowej. Trzeba by wytoczy co w
rodzaju korka z otworem, z mocno  sfazowanymi krawdziami i wpuci go (
a raczej wepcha ) na stalowym prcie.  Najwaniejsze - rury "triple
butted" i w interesujcym miejscu na pewno maj wiksz rednic ni na "wlocie". I nie wiem jak to zmierzy od  rodka. Potrzeba duuuugiej
rednicwki; nie mam  pojcia skd zaczyna si waciwe cieniowanie rury podsiodowej od rodka, ale zapewne dalej ni 2-3 rednice sztycy.

Skoro jest ju mowa o dorabianiu "przyrzdu", to moe korek o zewntrznej powierzni walcowej z wewntrznym otworem stokowym, przecity bocznie i trzpie o zew. pow stokowej (ta sama zbieno stoka jak w otworze) i gwintowanym otworze wewntrz. Fi walca takie jak fi sztycy; do tego kawaek prta nagwintowany z obu kocw, paska podkadka i nakrtka. Zasada dziaania taka jak np. w korkach do kiery.

Zdravei
Panek

Data: 2010-11-25 15:33:33
Autor: Wojtek Sobociski
Wgnieciona rama
[...]

O, to jest dobra myl wg mnie :)

--
Wojtek Sobociski
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-11-25 16:25:31
Autor: Tomasz Minkiewicz
Wgnieciona rama
On Thu, 25 Nov 2010 07:09:43 +0100
PeJot <PeJot@02.pl> wrote:

> [...]

Kombinuję także w  tym kierunku, tyle że wgniecenie jest daleko od "wlotu", jakieś 15 cm od osi suportowej.

To dobrze. Poszukałem na szybko, żeby zobaczyć, jak długi bywa
niepocieniony dolny odcinek rury podsiodłowej i u Columbusa
(pierwszy się wyguglał, więc został uznany za producenta rurek
referencyjnych ;)) jest to od kilku do nawet dwudziestu centymetrów
(http://www.framebuilding.com/Columbus%20Tubing.htm).
Czyli są szanse, że wgniecenie nie jest na cieniowanej części.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-26 07:07:46
Autor: PeJot
Wgnieciona rama
W dniu 2010-11-25 16:25, Tomasz Minkiewicz pisze:

[...]

Nic to, mam już garść przemyśleń i podpowiedzi, za które wszystkim dzięki. Gdyby rzeczywiście było tak jak piszesz, to temat byłby trywialny. No cóż, trzeba popróbować, tymczasem sprzęt jeszcze jeździ.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-25 08:47:01
Autor: cytawa
Wgnieciona rama
  PeJot pisze:

[...]

Kolega blacharz mowil mi, ze on przyspawuje kawalek drutu do wgniecionego miejsca a nastepnie podrzewajac palnikiem ciagnie wgniecenie az do wyprostowania. Potem obcina drut, szlifuje, szpachluje   i nie ma sladu. Osobiscie nie probowalem. Nie wiem jak by to zdalo egzamin w rowerze.

Jan Cytawa

Data: 2010-11-25 11:06:20
Autor: Coaster
Wgnieciona rama
On 11/25/10 8:47 AM, cytawa wrote:
PeJot pisze:

[...]

Tak, jak spawanie cienkosciennej rury podsiodlowej. ;-)
Juz lepiej sprobowac nalutowac lutem miekkim 'uchwyt' zakonczony np. plaskim kawaleczkiem grubej blachy. Inna sila jest potrzebna do wyciagania karoserii na duzej plaszczyznie a inna przy tak malym wgnieceniu na malej powierzchni.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Wgnieciona rama