Data: 2010-11-24 14:26:40 | |
Autor: PeJot | |
Wgnieciona rama | |
Czołem.
Rama ze stalowych cieniowanych rur została wgnieciona w okolicy obejmy przedniej przerzutki. Teraz inna przerzutka jest mocowana niżej, a stare wgniecenie jest brzydko widoczne. Szpachlować to, czy może dało by się jakoś wyprostować od środka ? Blacharze samochodowi potrafią wyprostować wgniecione drzwi bez ich demontażu. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-24 15:25:35 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Wgnieciona rama | |
W dniu 2010-11-24 14:26, PeJot pisze:
Czołem. Ja bym spróbował zrobić dziurkę po przeciwnej od wgniecenia stronie i przez nią spróbować wyklepać. Jak da radę to dziurkę zaspawać itd. Ale piszę w ciemno - nie widziałem, nie dotknąłem, trudno powiedzieć więcej... -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2010-11-24 16:12:53 | |
Autor: kml | |
Wgnieciona rama | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:icj3qh$4q9$1inews.gazeta.pl... Czołem. Powierzchowne wgnioty naprawia firma Dentu Busters czy coś w ten deseń jednak to są zazwyczaj duże, płaskie powierzchnie :) Napisz, zapytaj może coś podpowiedzą :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-11-24 17:12:15 | |
Autor: Mirek | |
Wgnieciona rama | |
Nic si nie przejmuj. Pierwsza rysa (wgniecenie) na ramie najbardziej boli. Nastpne ju duo mniej, po czwartym obtarciu przechodzi bl cakowicie;-) Rower z wgnieceniem jest szybszy a ewentualny zodziej dwa razy si zastanowi czy warto go ukra. Jak mona jedzi to jedzij z wgnieceniem. |
|
Data: 2010-11-24 19:42:21 | |
Autor: PeJot | |
Wgnieciona rama | |
W dniu 2010-11-24 17:12, Mirek pisze:
Nic si nie przejmuj. Pierwsza rysa (wgniecenie) na ramie najbardziej boli. Dla mnie to nie nowina. Jak mona jedzi to jedzij z wgnieceniem. Nie mog. Aerodynamika siada :> A serio - to nie chodzi o to czy wgniecenie boli czy nie, tylko o wykombinowanie sprytnego sposobu jak je usun. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest tylu idiotw" Stanisaw Lem |
|
Data: 2010-11-24 21:05:51 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Wgnieciona rama | |
On Wed, 24 Nov 2010 14:26:40 +0100
PeJot <PeJot@02.pl> wrote: Czołem. Wziąć rurkę o średnicy jak sztyca, raczej możliwie grubościenną, zaoblić jej nieco krawędzie pilnikiem i spróbować ją „wstukać” do ramy? Może rozepchnie (wiem – cieniowana, ale może choć trochę)? -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-11-24 21:55:29 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Wgnieciona rama | |
Wziąć rurkę o średnicy jak sztyca, raczej możliwie grubościenną, zaoblić O ile nie ma żadnego przewężenia po drodze... Też o tym myślałem. -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2010-11-24 23:58:59 | |
Autor: Coaster | |
Wgnieciona rama | |
Wojtek Sobociński wrote:
Jezeli jest rura klasycznie 'butted', to po drodze powinna miec raczej poszerzenia ;-) Jezeli wgniecenie jest w grubszej czesci rury moze sie udac.Wziąć rurkę o średnicy jak sztyca, raczej możliwie grubościenną, zaoblić -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ -- -- -- -/ \-- -- -- -- - -- -- -- \ /-- -- -- -- - \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -/ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Wypychalem z dobrym skutkiem wgniecenie kilka cm nad suportem w holendrze. Uzywalem starej, stalowej sztycy - miala 'firmowo' wyoblone krawedzie. Ale rura miala jednolite 'swiatlo'. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-11-25 07:09:43 | |
Autor: PeJot | |
Wgnieciona rama | |
W dniu 2010-11-24 21:05, Tomasz Minkiewicz pisze:
Wziąć rurkę o średnicy jak sztyca, raczej możliwie grubościenną, zaoblić Kombinuję także w tym kierunku, tyle że wgniecenie jest daleko od "wlotu", jakieś 15 cm od osi suportowej. Trzeba by wytoczyć coś w rodzaju korka z otworem, z mocno sfazowanymi krawędziami i wpuścić go ( a raczej wepchać ) na stalowym pręcie. Najważniejsze - rury "triple butted" i w interesującym miejscu na pewno mają większą średnicę niż na "wlocie". I nie wiem jak to zmierzyć od środka. Potrzeba dłuuuugiej średnicówki; nie mam pojęcia skąd zaczyna się właściwe cieniowanie rury podsiodłowej od środka, ale zapewne dalej niż 2-3 średnice sztycy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-24 23:18:29 | |
Autor: Krzysztof | |
Wgnieciona rama | |
Usid solidnie na krzele i nadmuchaj, powinno odda.
|
|
Data: 2010-11-25 07:32:26 | |
Autor: panek | |
Wgnieciona rama | |
PeJot <PeJot@02.pl> napisa(a):
Kombinuj take w tym kierunku, tyle e wgniecenie jest daleko odSkoro jest ju mowa o dorabianiu "przyrzdu", to moe korek o zewntrznej powierzni walcowej z wewntrznym otworem stokowym, przecity bocznie i trzpie o zew. pow stokowej (ta sama zbieno stoka jak w otworze) i gwintowanym otworze wewntrz. Fi walca takie jak fi sztycy; do tego kawaek prta nagwintowany z obu kocw, paska podkadka i nakrtka. Zasada dziaania taka jak np. w korkach do kiery. Zdravei Panek -- |
|
Data: 2010-11-25 15:33:33 | |
Autor: Wojtek Sobociski | |
Wgnieciona rama | |
Skoro jest ju mowa o dorabianiu "przyrzdu", to moe korek o zewntrznej O, to jest dobra myl wg mnie :) -- Wojtek Sobociski Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Lena |
|
Data: 2010-11-25 16:25:31 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Wgnieciona rama | |
On Thu, 25 Nov 2010 07:09:43 +0100
PeJot <PeJot@02.pl> wrote: W dniu 2010-11-24 21:05, Tomasz Minkiewicz pisze: To dobrze. Poszukałem na szybko, żeby zobaczyć, jak długi bywa niepocieniony dolny odcinek rury podsiodłowej i u Columbusa (pierwszy się wyguglał, więc został uznany za producenta rurek referencyjnych ;)) jest to od kilku do nawet dwudziestu centymetrów (http://www.framebuilding.com/Columbus%20Tubing.htm). Czyli są szanse, że wgniecenie nie jest na cieniowanej części. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-11-26 07:07:46 | |
Autor: PeJot | |
Wgnieciona rama | |
W dniu 2010-11-25 16:25, Tomasz Minkiewicz pisze:
Kombinuję także w tym kierunku, tyle że wgniecenie jest daleko od Nic to, mam już garść przemyśleń i podpowiedzi, za które wszystkim dzięki. Gdyby rzeczywiście było tak jak piszesz, to temat byłby trywialny. No cóż, trzeba popróbować, tymczasem sprzęt jeszcze jeździ. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-25 08:47:01 | |
Autor: cytawa | |
Wgnieciona rama | |
PeJot pisze:
Rama ze stalowych cieniowanych rur została wgnieciona w okolicy obejmy Kolega blacharz mowil mi, ze on przyspawuje kawalek drutu do wgniecionego miejsca a nastepnie podrzewajac palnikiem ciagnie wgniecenie az do wyprostowania. Potem obcina drut, szlifuje, szpachluje i nie ma sladu. Osobiscie nie probowalem. Nie wiem jak by to zdalo egzamin w rowerze. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-11-25 11:06:20 | |
Autor: Coaster | |
Wgnieciona rama | |
On 11/25/10 8:47 AM, cytawa wrote:
PeJot pisze: Tak, jak spawanie cienkosciennej rury podsiodlowej. ;-) Juz lepiej sprobowac nalutowac lutem miekkim 'uchwyt' zakonczony np. plaskim kawaleczkiem grubej blachy. Inna sila jest potrzebna do wyciagania karoserii na duzej plaszczyznie a inna przy tak malym wgnieceniu na malej powierzchni. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|