WiFi USB udajace dysk?

Data: 2010-06-28 11:30:02
Autor: Ghost
WiFi USB udajace dysk?
Witam,

    Czy spotkal sie ktos z takim urzadzeniem podpinanym pod USB, udajacym dysk USB, ale de facto laczacym sie WiFi z jakims zasobem po USB? Przy coraz wiekszej liczbie roznych odtwarzacy majacych wejscia USB byloby to przydatne przy organizowaniu wspolnego serwera, ponadto daloby jakas namiastke wireless hdmi.

TIA

Pozdrawiam,
Ghost

Data: 2010-06-28 13:41:46
Autor: ApanasBudriszko
WiFi USB udajace dysk?
W dniu 2010-06-28 11:30, Ghost pisze:
> [...]

coraz wiekszej liczbie roznych odtwarzacy majacych wejscia USB byloby to
przydatne przy organizowaniu wspolnego serwera, ponadto daloby jakas

Czyli chciałbyś w miejsce standardowego połączenia usb wsadzić mostek wifi, takie wirualne usb ? szukaj sam jestem ciekaw czy to się da zrobić taniej niż za kilkaset złotych

Data: 2010-06-28 15:50:04
Autor: Ghost
WiFi USB udajace dysk?

Użytkownik "ApanasBudriszko" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0a1po$as3$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Czyli chciałbyś w miejsce standardowego połączenia usb wsadzić mostek wifi, takie wirualne usb ? szukaj sam jestem ciekaw czy to się da zrobić taniej niż za kilkaset złotych

Nie. Samo WiFi USB juz jest na rynku od jakiegos czasu. Ja poszukuje czegos innego. To co wchodzi w port USB, nie robi za ogolny "mostek" tylko udaje dysk, ale siega do zasobow nie lokalnie, u siebie, tylko przez WiFi, do jakiegos servera lub samego dysku WiFi.

Data: 2010-06-28 16:13:41
Autor: Czeresniak
WiFi USB udajace dysk?
Ghost pisze:
[...]
  a może da się załatwić poprzez mapowanie dysku??

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-06-28 16:20:11
Autor: Ghost
WiFi USB udajace dysk?

Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości news:i0aamo$lqf$1news.onet.pl...
Ghost pisze:
[...]

No o tym mowa. Ale to co wtykasz do portu musi mapowac przez wifi, a od strony wtyku udawac dysk (protokol dysku). Przypominam, ze zastosowanie byloby nie tylko do PCta, ale przede wszystkim, do roznych wiez z DVD, samych odtwarzaczy DVD, tunerow sat cyfrowych - te urzadzenia maja porty usb, ale do nich mozna podlaczac tylko rzeczy dyskopodobne, nie obsluza golego adaptera WIFI.

Data: 2010-06-28 18:21:55
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?

   Czy spotkal sie ktos z takim urzadzeniem podpinanym pod USB, udajacym dysk USB, ale de facto laczacym sie WiFi z jakims zasobem po USB?

Szukałem kiedyś podobnych urządzeń. Nie znalazłem. Musiałem więc coś takiego zrobić. Powstało malutkie urządzenie nieco większe od pudełka zapałek ma z jednej strony ma złącze USB na którym "udaje" dysk a z drugiej LAN (ew. WiFi lub GSM). Wtyka się to do ramki cyfrowej lub monitora z funkcją pokazu slajdów. Całość służy do wyświetlania reklam (obrazków JPEG) lub innych informacji pobieranych on-line z serwera.

Paweł

Data: 2010-06-28 18:29:01
Autor: W.P.
WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Paweł napisał:

[...]

Smaku (elektro-informatycznego) narobiłeś, to teraz pochwal się
szczegółami...

W.P.

Data: 2010-06-28 18:50:29
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?

Smaku (elektro-informatycznego) narobiłeś, to teraz pochwal się
szczegółami...

Co chcesz wiedzieć ?

Paweł

Data: 2010-06-28 20:49:52
Autor: W.P.
WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Paweł napisał:

Smaku (elektro-informatycznego) narobiłeś, to teraz pochwal się
szczegółami...

Co chcesz wiedzieć ?

Paweł

W zasadzie wszystko co zgodzisz się udostępnić: platforma hardwareowa,
softwarowa, środowisko deweloperskie, koszta...

Zaciekawiłeś mnie, bo kiedyś przeglądałem sobie różne urządzenia o
podobnych gabarytach i minusem był koszt: min 150-200USD + przesyłka.
(Za LAN + serial, bez USB bo mnie to wtedy nie ciekawiło).

W.P.

Data: 2010-06-28 22:46:08
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?
[...]

Urządzenia o jakich wspomniałem nie opierają się na jakieś gotowej uniwersalnej platformie. Zostały od początku zaprojektowane i wykonane do ściśle określonego celu. Wszystkie wersje (LAN, WiFi, GSM/HSDPA) mają wymiary około 20x35x82mm.
Przy zakupie większej ilości np. 100 szt. urządzenia kosztują mniej niż te 150USD (oczywiście bez modułu WiFi i GSM). Małych ilości w zasadzie nie opłaca się wykonywać.

Paweł

Data: 2010-06-29 02:06:48
Autor: W.P.
WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Paweł napisał:
[...]

Konkrety Panie Pawle.. konkrety...
a nie jak w Win$hicie zwodzenie...
no, chyba, że tajne/poufne :(

W.P.

Data: 2010-06-29 08:35:52
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?

Konkrety Panie Pawle.. konkrety...
a nie jak w Win$hicie zwodzenie...

Tak wygląda to wewnątrz:
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/xrB8Qff8y46Yv_d3n6jPwA?feat=directlink
Po lewej stronie jest wersja LAN a po prawej WiFi lub GSM.
U góry widać urządzenie w obudowie.

Paweł

Data: 2010-06-29 12:50:13
Autor: W.P.
WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Paweł napisał:

[...]

Jestem pod wrażeniem (sporym), ale CO (technicznie) to jest????

W.P.

Data: 2010-06-29 15:04:34
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?

Jestem pod wrażeniem (sporym), ale CO (technicznie) to jest????
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie.

Zajrzyj na http://pub.telekamera.net/
Dostępny jest tam obraz z kamer GSM. Ze względu na ograniczone możliwości łącza, kamery przesyłają obraz dość wolno. Na tyle wolno, że ramka cyfrowa realizująca tzw. pokaz slajdów może go wyświetlać. Jej zastosowanie w pewnych zastosowaniach jest wygodniejsze od PC. Zajmuje bardzo mało miejsca, nie szumi w niej wentylator a co najważniejsze jest w zasadzie całkowicie bezobsługowa.

Interfejs LAN-USB służy właśnie do wyświetlania obrazu z kamer GSM na typowej ramce cyfrowej. Czasami również używa się go do wyświetlania informacji telemetrycznych dotyczących pracy jakiś urządzeń np. serwerów, pomp itp. lub wyświetlania reklam.

Wersja GSM-USB lub WiFi-USB w zależności od wpisanego firmware może być kamerą lub urządzeniem współpracującym z ramką cyfrową. Ma identyczną funkcjonalność jak interfejs USB-LAN. Jednak dane pobierane są bezprzewodowo.

Paweł

Data: 2010-06-29 21:23:01
Autor: W.P.
WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Paweł napisał:

Jestem pod wrażeniem (sporym), ale CO (technicznie) to jest????
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie.

Oj, nie, więc wypluję listę pytań:

1). hardware (procesor/SoC)?, co jeszcze jest na płytkach,
2). płytka - gotowiec czy własne opracowanie,
3). interfejsy fizyczne na różnych wersjach płytki,
4). software - Linux/proprietary/? - jakie środowisko deweloperskie,
5). koszt w zależności od wersji,
6). dostępność w zależności od wersji,

W.P.

Coraz ciekawiej... :)

Paweł

Data: 2010-06-29 22:13:11
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?

Oj, nie, więc wypluję listę pytań:

Zadajesz bardzo dziwne pytania. Piszesz jakąś pracę ?
Dyskusja zaczyna odbiegać od tematyki grupy. Opowiem więc krótko.

1). hardware (procesor/SoC)?, co jeszcze jest na płytkach,
ARM
2). płytka - gotowiec czy własne opracowanie,
własne
3). interfejsy fizyczne na różnych wersjach płytki,
LAN, USB/UART
4). software - Linux/proprietary/? - jakie środowisko deweloperskie,
brak systemu operacyjnego
program napisany w C i ASM
5). koszt w zależności od wersji,
6). dostępność w zależności od wersji,
Podstawowe znacznie ma ilość zamawianych sztuk a nie wersja.

Paweł

Data: 2010-06-29 23:29:24
Autor: W.P.
[OT} Re: WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Paweł napisał:

Oj, nie, więc wypluję listę pytań:

Zadajesz bardzo dziwne pytania. Piszesz jakąś pracę ?

Nic nie piszę, jestem z wykształcenia elektronikiem a i w Linuxie lubię
się pobawić :)

Dyskusja zaczyna odbiegać od tematyki grupy. Opowiem więc krótko.

Ok, dałem [OT] a może [NTG]?

[...]

Wow, jestem pod jeszcze większym wrażeniem...

5). koszt w zależności od wersji,
6). dostępność w zależności od wersji,
Podstawowe znacznie ma ilość zamawianych sztuk a nie wersja.

W.P.

Data: 2010-06-30 09:51:17
Autor: Marx
WiFi USB udajace dysk?
W dniu 2010-06-29 22:13, Paweł pisze:
Podstawowe znacznie ma ilość zamawianych sztuk a nie wersja.

jak juz jest gotowe opracowane urzadzenie, to coz to za koszt wyprodukowac 100 sztuk i wpuscic na Allegro? No chyba ze wyszloby 1000zl/szt...
Marx

Data: 2010-06-30 16:17:45
Autor: W.P.
WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Marx napisał:
[...]

Poczekajmy co Paweł odpowie (autorytatywnie), ale o ile pamiętam,
to koszt ca 150USB @ 100szt. Masz 15kUSD "luźne"? Bo nie wiadomo czy
byliby chętni. i koszt może nie 1000 ale 500...

W.P.

Data: 2010-06-30 20:45:29
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?
W.P. pisze:
Użytkownik Marx napisał:
[...]

Jeśli chodzi o ścisłość to napisałem, że:
- kosztuje to mniej niż 150USD przy zamówieniu 100 szt.
- cena w znacznym stopniu zależy od ilości zamawianych sztuk
- nie opłaca się robić mniej niż 100 szt.

Dodam teraz, że nie planuję nic wystawiać na Allegro.

Paweł

Data: 2010-07-05 23:20:04
Autor: W.P.
WiFi USB udajace dysk?
Użytkownik Paweł napisał:
W.P. pisze:
Użytkownik Marx napisał:
[...]

Całe szczęście komuś się opłaca trafiłem przypadkiem z innej grupy):
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id=2119
400zł brutto @ 1 szt.

@Ghost: masz na tym 2x USB host i 1x USB device + gotowy Linux na
pokładzie. Tylko skrypty pewnie popisać :)

W.P.

Data: 2010-06-28 19:11:16
Autor: PP
WiFi USB udajace dysk?
Wtyka się to do ramki cyfrowej lub
monitora z funkcją pokazu slajdów. Całość służy do wyświetlania reklam
(obrazków JPEG) lub innych informacji pobieranych on-line z serwera.

Coś mi tu nie gra, jeśli wtykasz to do urządzenia z USB Host to pewnie nie jest skomplikowane, ale ramka cyfrowa ?
Piotr

Data: 2010-06-28 19:41:47
Autor: Paweł
WiFi USB udajace dysk?

Coś mi tu nie gra, jeśli wtykasz to do urządzenia z USB Host to pewnie nie jest skomplikowane, ale ramka cyfrowa ?

Większość ramek cyfrowych ma tylko złącze typu Host. Niektóre mają dwa złącza. To drugie służy do połączenia z PC.
Jeśli więc wetkniesz do ramki cyfrowej pamięć USB gdzie zapisane są obrazki to automatycznie rozpocznie się pokaz slajdów.
Można pewnymi sposobami "oszukać" taką ramkę i wysyłać do niej pliki pobierane on-line z serwera.

Paweł

WiFi USB udajace dysk?