WiFi, a bluetooth.

Data: 2016-10-16 19:18:43
Autor: RadoslawF
WiFi, a bluetooth.
W dniu 2016-10-16 o 14:11,  ąćęłńóśźż pisze:
Czym tak naprawdę różni sie wifi od bluetooth?

Zasięgiem, zastosowaniem i zakresem pracy nadajnika.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-17 08:02:17
Autor: ąćęłńóśźż
WiFi, a bluetooth.
Czy są myszy radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth?
Czy są klawiatury radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth?
Czy są słuchawki radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth?
Czy są kamerki bluetooth, czy tylko wifi?

-- -- -
Zasięgiem, zastosowaniem i zakresem pracy nadajnika.

Data: 2016-10-17 10:20:51
Autor: Chris
WiFi, a bluetooth.
W dniu 2016-10-17 o 08:02,  ąćęłńóśźż pisze:
Czy są myszy radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth?
Czy są klawiatury radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth?
Czy są słuchawki radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth?
Czy są kamerki bluetooth, czy tylko wifi?

Leki się skończyły ?

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-17 15:49:52
Autor: ąćęłńóśźż
WiFi, a bluetooth.
Zastanawiam się, po co jest "dongle" [USB] do klawiatury i do myszy bezprzewodowej, jeżeli komputer ma już wbudowany bluetooth.
Czy ten "dongle" [na USB] i klawiatura / mysz to jeszcze inny standard radiowy od wifi i bluetooth?
Mam klawiaturę - ponoć bluetooth - do telewizora, mała, zgrabna, z touchpadem, współpracuje z 1 do 3 urządzeń  (wg instrukcji, ma też na sobie przyciski urządzeń nr 1, 2, 3), bez żadnego "dongle'a".
Da się "podpiąć" do PC?
A jak taką klawiaturę bluetooth (bez własnego oryginalnego "dongle'a") podpiąć do serwerka NAS (QNAP), który nie ma wbudowanego modułu bluetooth?
Mysz bezprzewodowa z "donglem" wetkniętym w USB tego NAS spokojnie chodzi.
Nie chcę kupować kolejnych gadżetów w postaci fafnastej klawiatury do laptopa wsuniętego pod monitor i fafnastej+1 klawiatury specjalnie do NAS-a (na kablu mam bardzo niewygodną pozycję), już sam nie wiem, czy mam w piwnicy więcej zasilaczy, czy raczej myszy i klawiatur z niepasującymi standardami i wtyczkami :-(

-- -- -

Data: 2016-10-17 23:21:22
Autor: JaNus
WiFi, a bluetooth.
W dniu 2016-10-17 o 15:49,  ąćęłńóśźż pisze:
Zastanawiam się, po co jest "dongle" [USB] do klawiatury i do myszy
bezprzewodowej, jeżeli komputer ma już wbudowany bluetooth.

One nie są BT-towe, inny standard, ale prócz częstotliwości (2,4 GHz)
nie mam pojęcia jak ten standard się nazywa. Lecz ani Wi-Fi ani BT...

Czy ten "dongle" [na USB] i klawiatura / mysz to jeszcze inny
standard radiowy od wifi i bluetooth

Właśnie, inny.

Mam klawiaturę - ponoć bluetooth - do telewizora, bez żadnego
"dongle'a"

Jeśli bez, tzn że w TV-zorze jest wbudowany, to chyba jasne jak słońce...

A jak taką klawiaturę bluetooth (bez własnego oryginalnego
"dongle'a") podpiąć do serwerka NAS

Nano-moduł BT kosztuje cosik 25 zeta, ale uwaga! Ja niefrasobliwie
kupiłem taki, który nie ma sterów do Win-10, upewnij się zanim zamówisz
przez i-net. Ale ktoś już tu sygnalizował, że łączność po BT jest mniej
pewna a i szybciej zużywa baterie, dlatego znacznie lepiej kupić
klawiaturę 2,4 GHz, która w dodatku jest sprawniejsza niż BT-towa:
wytrzymalsze klawisze z pełnym skokiem, a nie takie jak w najtańszych
laptopach (bo chyba nic lepszego niż w lapku na BT nie znajdziesz)

Czy są myszy radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth? Czy są
klawiatury radiowe na wifi, czy tylko na bluetooth?

Nie spotkałem się, ale też i nie spodziewałem, więc i nie szukałem. Co
oczywiście tego nie wyklucza.

Data: 2016-10-18 09:52:54
Autor: ąćęłńóśźż
WiFi, a bluetooth.
Właśnie do NAS-a nie każdy nano-moduł klawiatury / myszy pasuje, ponoć powinien mieć w sobie pamięć i na tej pamięci sterowniki do linuksa, żeby NAS go zobaczył i automatycznie zainstalował.
No i lepiej miec jeden nano-moduł wspólny do klawiatury i myszy, żeby aż dwóch gniazd USB nie zajmować (a i jeszcze jakieś interferencje mogłyby być).

-- -- -