WiFi calling

Data: 2019-09-04 12:56:23
Autor: Trybun
WiFi calling

Korzysta ktoś z tej funkcji w Play? Chodzi mi o to czy zgodnie z regulaminem do sprawnego w tym zakresie działania telefon musi mieć wgrane oprogramowanie Play, jednym słowem - telefon musi być zakupiony w salonie Play?

Data: 2019-09-04 13:52:02
Autor: Liwiusz
WiFi calling
W dniu 2019-09-04 o 12:56, Trybun pisze:

[...]

IV.ZASADA DZIAŁANIA USŁUGI1.Usługa działa poprawnie na telefonach posiadających funkcję Wi-Fi Calling wgraną przez producenta oraz dostosowaną do indywidualnych ustawień Play. Telefony z zainstalowanym oprogramowaniem innych operatorów mogą nie obsługiwać połączeń przez Wi-Fi w Play. Telefon musi posiadać nową wersję oprogramowania. W przypadku telefonów iPhone musi to być oprogramowanie w wersji 10.3 lub nowszej, a w przypadku telefonów Android 5.0 lub nowszej.

--
Liwiusz

Data: 2019-09-04 14:29:45
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 04.09.2019 o 13:52, Liwiusz pisze:
[...]

Chodzi właśnie o to "indywidualne ustawienie Play". Czy np taki Moto G7 Power kupiony poza salonem Play będzie obsługiwał standard  WiFi calling tej sieci? Ew. czy można by takie ustawienia pobrać i zainstalować we własnym zakresie?

Data: 2019-09-10 07:07:49
Autor: ddddddddddddd
WiFi calling
W dniu 04.09.2019 o 13:29, Trybun pisze:
[...]

z wifi calling walczyłem w innej sieci (brytyjskie EE czy coś takiego) i w zasadzie tylko wgranie softu dedykowanego dla danego operatora pomogło

Lukasz

Data: 2019-09-10 10:02:51
Autor: ANTI junta EUdSSR
WiFi calling
ddddddddddddd <ddddddd@fjhjh.pl> wrote in message:
z wifi calling walczyłem w innej sieci

W SrajWoda (od angoMułowatych) wszyćko
działa.

--
ANTI junta EUdSSR (he spits on NATO asshole)

Jesli ludzie nie zniszcza
eu-ABSURDIstan,  to tenze
ZNISZCZY ich z pewnoscia!

Oto jak kalifat germanistan kolonizuje kraj... http://bit.ly/2HnecAD

Data: 2019-09-10 11:07:01
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 10.09.2019 o 08:07, ddddddddddddd pisze:
[...]

Tylko w moim przypadku zdaje się nie ma takiego softu dla Play do pobrania.

Data: 2019-09-04 23:14:35
Autor: ? you jump on top of my dick ?
WiFi calling
Trybun wrote:
Korzysta ktoś z tej funkcji w sraY?

Bylem w lancuchu hotelarskim 'dachowyje zasrance'-ski,
w Wisla i Karpacz, eksperymentalnie zalaczylem wLAN-call.
W jednym z nich pojawial sie "sraY" w innym "pluSZ", w
obydwu jakosc transmisji byla znacznie gorsza w stosunku
do lacznosci "czysto telefonicznej"!
Uzywam ((od lat SrajWoda .pt z bezplatnym (teoretcznie)
"szwendanskim" (po jewsku - 'roaming')).
Poziom sygnalu (2.4GHz, 5Ghz nie maja) -36dBm (srednio),
prawdopodobnie "kutasia" '?????????????'/'směrování'(po
jewsku - 'routing').
Nie mam NIC wspolnego ze "sraY", pomimo to poprzez
GamGunS s10+ 4G (po ustawieniu w #telefon opcji: dryndaj
przez 2.5GHz (lub 5GHz) badziewiasto ale funkcjonowalo!

KurFa czy wy NIE UMIECIE zyc BEZproblemowo, albo jestescie
NIEDOJDY w szumowinie "hien kapitalistycznych"!?!?!

Staczacie sie do *USraelskiego* *ANALFABETYZMU* !!!

--
Zajebalowo WIOCHA

Hymn dla miliardow MONGOloidow: http://bit.ly/2U5oXdf

Data: 2019-09-05 10:55:04
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 04.09.2019 o 23:14, ? you jump on top of my dick ? pisze:
Trybun wrote:
[...]

Dziwne, z tego co wiem to w Play trzeba aktywować taska usługę, w Orange idzie to dopiero po wgraniu odpowiedniej aplikacji, natomiast Minus jest dopiero w fazie eksperymentów.

Jak na razie wypróbowałem tylko Orange (instalacja odpowiedniej aplikacji na dowolnym telefonie), jakość połączeń ZNAKOMITA. Jednak choćby brak obsługi SMSowania,  wolałbym tą usługę w Play. Teraz ze względu na to że telefon poszedł się je*ać muszę kupić inny, wygląda jednak na to że nie ma wyboru - aby skorzystać z wifi calling w sieci Play to u nich muszę dokonać zakupu telefonu.

Data: 2019-09-05 15:02:42
Autor: Kamil 'Model'
WiFi calling
W dniu 05.09.2019 o 10:55, Trybun pisze:

[...]

W Orange wystarczy telefon który ma wbudowaną obsługę WiFi Calling (testowane na Szajsungu Galaxy S7, S8 oraz S10)

Działa wyśmienicie, jakość połączenia idealna (jakbym rozmawiał face2face).

Data: 2019-09-05 15:39:48
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 05.09.2019 o 15:02, Kamil 'Model' pisze:
[...]

Poprzez aplikację także dobra jakość połączenia. A jak w Twojej wersji wygląda obsługa SMSów? Poprzez aplikacje nie da się.

Data: 2019-09-05 16:08:14
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 05.09.2019 15:02, Kamil 'Model' wrote:
W Orange wystarczy telefon który ma wbudowaną obsługę WiFi Calling (testowane na Szajsungu Galaxy S7, S8 oraz S10)
Niestety, ale w żadnej sieci nie jest tak, że wystarczy obsługa VoLTE czy VoWifi w telefonie, aby te funkcje zadziałały. Zawsze operator musi się dogadywać z producentem urządzenia. Jedynie sporadycznie zadziała to bez tego, nie zawsze z satysfakcjonującym efektem.

Przykład właśnie z podwórka Orange - wyłączanie (podobno tymczasowe, w trosce o jakość sieci) VoLTE oraz VoWifi na urządzeniach Xiaomi pomimo, że jakiś czas działały te funkcje bez interwencji Orange'a (choć z problemami).
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/sprzet/orange-nju-mobile-xiaomi-volte-wifi-calling-vowifi

Ktoś, kto wymyślił standard wymagający dogadywania się w sprawie konkretnego modelu telefonu praktycznie przez każdego operatora oddzielnie się ewidentnie "nie popisał".

Data: 2019-09-06 00:26:55
Autor: ? you jump on top of my dick ?
WiFi calling
Trybun wrote:
Dziwne, z tego co wiem to w sraY trzeba aktywować taska usługę, w marchewcE idzie to dopiero po wgraniu odpowiedniej aplikacji, natomiast pluSZ jest dopiero w fazie eksperymentów.
W setkach sieci w roznych miejscach na globie NIC
instalowalem (zglaszalem, rejestrowalem) jedynie u
czarnuchow jest prawie taka sama bieda i paranoja
jak w neoPRL (z wykluczeniem isiXhosa iKapa).
""wio dzwoncu" hula jak burza"! (dobrze dziala
u "piszpan kuszpan", "zabozerjakow" i szkopow).

Data: 2019-09-23 05:38:21
Autor: ? on the tree because the monkeys are hunted ?
Wireless Ethernet Compatibility Alliance calling
On 05.09.2019 10:08:32, Trybun writes in <news:5d70c27e$0$519$65785112news.neostrada.pl>
Dziwne, z tego co wiem to w SRay trzeba aktywować taska usługę,

Wyraznie pisalem, ze 'abo' mam w WodaLej ..pt, czyli bedac w neoPRLu jestem w sieci "szwendanej" (po jew'sku 'roaming'). Widac z tego ze "moski" nie chca robic z siebie frajera przed obcymi turystami; popisuja sie standartem 'Wireless Ethernet Compatibility Alliance calling'. A swoim maja w dupcysi i wymyslaja rozne pojebstwa.

Data: 2019-09-07 15:43:02
Autor: Marcin
WiFi calling
[...]

Jezeli Android to w przypadku wielu marek tak, musi byc z firmware od Playa. Np. Sony zakupiony w Play obsluguje VoWIFI i VoLTE w Play a z wolnego rynku nie. Teoretycznie mozesz wgrac oprogramowanie Play do tego z wolnego rynku i bedzie dzialac. Tutaj jednak pojawia sie ALE. Wersja z Playa ma 1 gniazdo SIM a z wolnego rynku 2 gniazda. To nie po to kupowalem wersje dual sim zebym teraz nie mogl uzywac jednego SIMa. Zalezy tez na jak dlugo kupujesz telefon i czy w tym czasie nie zmienisz operatora. Jezeli np. kupujesz telefon co 2 lata i umowe z operatorem masz tez na pokrywajace sie 2 lata to nie ma problemu. Ale jezeli masz umowe bezterminowa lub na karte i w kazdej chwili mozesz zmienic operatora a usluga VoWIFI jest bardzo istotna to trzeba sie by dowiedziec czy taki telefon obluzy VoWIFI u 3 polskich opertorow ktorzy to oferuja (Play, TM, Orange).
Zupelnie inaczej wyglada sytuacja w przypadki iPhonea. Po prostu kupujesz odpowiedni model iPhonea ktory wspoera VoWIFI (czyli z obecnych dowolny). Nie przejmujesz sie czy jest to od operatora (i od ktorego) czy z wolnej dystrybucji i bedzie dzialac (tzn. Apple ma ustawienia dla wszystkich operatorow i je podsyla do telefonu). Takze nie ma problemu po zmianie operatora, wymiesz SIMa i VoWIFI dalej smiga.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-08 08:55:43
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 07.09.2019 o 15:43, Marcin pisze:
[...]

A jest gdzieś takie oprogramowanie do wgrania w własnym zakresie dla Play?  Dla mnie na początek wystarczyłby dobry zasięg choćby na jedną kartę. Ważne żeby tylko to chodziło w automacie, czyli automatycznie przełączało się na sieć po utracie zasięgu wifi. Bo np w Orange gdy korzystam z  ich aplikacji trzeba ręcznie wyłączać tą funkcję aby telefon przeszedł na normalną sieć. Po powrocie do domu odwrotna kolejność działania.. Nie ma także obsługi SMSów.

No, z tym iPhone to by może było jakieś wyjście, na wolnym rynku idzie już dostać w dość atrakcyjnej cenie, tylko ta ułomna funkcjonalność, nadal aby w pełni z niego korzystać to potrzebny jest komputer?

Data: 2019-09-18 21:24:14
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam
W dniu 2019-09-08 o 08:55, Trybun pisze:

A jest gdzieś takie oprogramowanie do wgrania w własnym zakresie dla
Play?

Polecam na poczatek poszukac na https://forum.android.com.pl
Sam nie probowalem bo dla mnie priorytetem jest obsluga 2 kart SIM a nie VoWIFi/VoLTE.

No, z tym iPhone to by może było jakieś wyjście, na wolnym rynku idzie
już dostać w dość atrakcyjnej cenie, tylko ta ułomna funkcjonalność,
nadal aby w pełni z niego korzystać to potrzebny jest komputer?

Nie mam iPhone i nigdy nie mialem wiec nie wiem. A o jakie funkcje telefonu chodzi i czy masz na mysli piszac komputer Maca czy zwyklego PC z Windows albo nawet Linuxem?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-18 22:54:41
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
-- Polecam na poczatek poszukac na https://forum.android.com.pl
Sam nie probowalem bo dla mnie priorytetem jest obsluga 2 kart SIM a nie VoWIFi/VoLTE.

ale to w niczym nie przeszkadza, w mi a2 lite (dual sim)  volte wlaczasz kodem i dziala na niemieckim prepaidzie o2 ale na polskim plushu (z lte) juz nie, wifi calling niedostepny

Data: 2019-09-19 09:29:12
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 19.09.2019 07:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Rzecz w tym, że owy Mi A2 Lite zapewne ma "wgrane" w system ustawienia VoLTE dla sieci o2 i dlatego kwestia włączenia tej technologii to wpisanie kodu lub innej prostej metody aktywacji tej usługi.

Jeśli konfiguracja VoLTE albo VoWifi danej sieci nie jest wgrana w system, to pojawia się (ogromny, bo wręcz nie do przeskoczenia dla zwykłego użytkownika) problem. Może on zostać rozwiązany poprzez wgranie oprogramowania, które ma te ustawienia (zgaduj które ma i czy takie w ogóle jest) albo "kombinacje" z aplikacjami w rodzaju QPST.

Data: 2019-09-19 02:17:25
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
-- Rzecz w tym, że owy Mi A2 Lite zapewne ma "wgrane" w system ustawienia VoLTE dla sieci o2 i dlatego kwestia włączenia tej technologii to wpisanie kodu lub innej prostej metody aktywacji tej usługi.

telekomy to organizacje ponadnarodowe wiec od Orange czy T-Mobile oczywiście oczekujemy ze nie będą miały polskich klientów w dupie :-)

[...]

to potwierdza tylko regule zeby nie brac w abonamencie telefonow Huawei czy Motoroli bo duet producent/operator nie ogarnia tematu :-)

https://antyweb.pl/juz-44-telefony-obsluguja-w-orange-volte-i-42-wifi-calling/

Samsung i Orange jakos daja rade ?

Data: 2019-09-19 14:01:29
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 19.09.2019 11:17, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Niekoniecznie to duet. Za część sieciową sprzętu (w tym baseband) często przynajmniej częściowo odpowiadają inne firmy, m.in. chyba najpopularniejsza na tym polu firma Qualcomm.

Data: 2019-09-19 05:22:14
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
-- Niekoniecznie to duet. Za część sieciową sprzętu (w tym baseband) często przynajmniej częściowo odpowiadają inne firmy, m.in. chyba najpopularniejsza na tym polu firma Qualcomm.

to mnie nie interesuje jako klienta, kupuje telefon A i ma dzialac w sieci B a jeśli nie to wypad i kupuje coś co działa bez problemu

Data: 2019-09-19 05:33:09
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
G7 Power XT1955-4 obsluguje w niemieckiej sieci o2 wifi calling i volte co oznacza ze:
-lenowo olewa play
-play olewa lenowo
-duecik olewa sie wzajemnie

zeby wykluczyc wine lenovo nalezaloby sprobowac w innej sieci globalnej np orange czy t-mobile i zobaczyc czy pojdzie

ps najprawdopodobniej lenovo (i inni) olewaja MVNO zwlaszcza w bardziej egzotycznych krajach

Data: 2019-09-19 15:08:14
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 19.09.2019 14:22, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

I z tym się zgodzę. Powinien być opracowany standard pozwalający na uniknięcie tego typu "docierania się" technologii skutkującej po stronie klienta problemem, o którym w przypadku 2G i 3G nawet nie myślał - sytuacji, w której telefon obsługujący LTE nie obsłuży rozmowy w tejże sieci LTE.

Data: 2019-09-19 15:24:19
Autor: Animka
WiFi calling
W dniu 2019-09-19 o 14:22, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Producenci telefonów instalują swoje oprogramowanie. Trzeba to zmienić instalując programy/aplikacje, ustawienia internetu od operatora z usłuh którego sie korzysta.
Zadzwoń do operatora i poproś o przesłanie ich ustawień (w tym sms-y, mms-y, internet, numer Centrum) na taki a taki telefon.

--
animka

Data: 2019-09-19 16:32:26
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 19.09.2019 15:24, Animka wrote:
[...]
Żeby to było takie proste...

Data: 2019-09-19 22:51:20
Autor: Animka
WiFi calling
W dniu 2019-09-19 o 16:32, mrvtktjv pisze:
[...]

Dlaczego to jest trudne?
Miałam jakis telefon, który miał swoje ustawienia, Dopiero jak mi wlaściwy operator przesłal swoje ustawienia to się pozbyłam tego co tamci producenci wgrali mi na telefon.

--
animka

Data: 2019-09-20 10:16:34
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 19.09.2019 22:51, Animka wrote:
[...]

To jest proste. Ustawienie APN to nie problem. Niezależnie od urządzenia wystarczy wpisać te określone wartości w określone pola i już. Działa. Operator może to też zrobić automatycznie i np. Play tak robi - po przełożeniu karty SIM do innego urządzenia automatycznie przesyłane są m.in. ustawienia APN.

Za to VoLTE i Wifi Calling wymagają ingerencji w oprogramowanie (jeśli ustawienia te nie są "zaszyte" tam od razu) i w tym jest problem. Nie słyszałem, aby któryś operator aktywował to na zasadzie "wysłania ustawień VoLTE/VoWifi i już". I do tego aspektu odnosiłem się w cytowanej wiadomości.

Data: 2019-09-20 11:17:04
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 20.09.2019 o 10:16, mrvtktjv pisze:
 Nie słyszałem, aby któryś operator aktywował to na zasadzie "wysłania ustawień VoLTE/VoWifi i już". I do tego aspektu odnosiłem się w cytowanej wiadomości.

A co sądzisz o aplikacji Orange wifi calling?  Zainstalowałem i jak na razie sprawuje się super! Żeby było śmieszniej - telefon chyba nie ma fabrycznej funkcji VoWifi. Chyba nie ma bo nigdzie nie widzę opcji "łącz przez wifi".

Wracając do aplikacji wifi calling Orange - aplikacja uruchamia w telefonie sieć VPN z swoimi ustawieniami.

Data: 2019-09-20 12:34:36
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 20.09.2019 11:17, Trybun wrote:
[...]

Słyszałem o aplikacji, ale osobiście z niej nie korzystałem. Takie uniwersalne podejście to moim zdaniem krok w dobrą stronę, bo jest (na ile to możliwe) niezależne od urządzenia.
Z ciekawości - jaki ona ma wpływ na czas pracy na baterii? Odczuwalny?

I dzięki za garść informacji dotyczących technicznych "kulisów". Zaciekawiło mnie to zastosowanie API VPN-a. Będę musiał jeszcze poczytać na jej temat.

Data: 2019-09-20 17:37:49
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 20.09.2019 o 12:34, mrvtktjv pisze:
[...]

  Właśnie dowiedziałem się że Orange wycofał ten program z Sklepu Google. U mnie, czyli  oficjalnego użytkownika jeszcze do lutego 2020 powinien chodzić, jednak nie mogę uruchomić już teraz.

Bateria prawie wcale nie używana, ale być może to nie za sprawą samej aplikacji, tylko że na czas jej włączenia w telefonie włączałem tryb samolotowy.

Data: 2019-09-19 22:45:53
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-09-19 o 07:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

> ale na polskim plushu (z lte) juz nie, wifi calling niedostepny

Plus nie oferuje VoLTE anie VoWIFI. Cos tam testuja od dawna, ktos nawet podobno to widzial ale oficjalnie nic nie ma.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-19 09:23:52
Autor: mrvtktjv
WiFi calling

Do spraw związanych ze smartfonami i ich łączności z siecią komórkową polecę też https://telepolis.pl/forum i np. temat poświęcony kwestii VoLTE oraz VoWifi w polskich sieciach: https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=86967

Data: 2019-09-19 14:03:45
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 18.09.2019 o 21:24, Marcin pisze:
[...]

Na miarę możliwości przeryłem internet i takiego dedykowanego dla Play nie znalazłem. Pod tym adresem też (chyba) go nie ma.

[...]

No, takie że znajoma otwiera pudełko z tym świeżo kupionym cudem, a tam pierwszy komunikat - "połącz się z iTunes" i zero możliwości jakiegokolwiek ruchu gdy się nie połączysz. iTunes to program Apple`a ale dostępny również pod W$.  Możliwe że to już tylko historia i Apple już nie praktykuje takich zagrań, ale przecie jak już bym kupował telefon tej firmy to taki co najmniej trzy generacje wstecz.

Data: 2019-09-19 22:42:11
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-09-19 o 14:03, Trybun pisze:

Na miarę możliwości przeryłem internet i takiego dedykowanego dla Play
nie znalazłem. Pod tym adresem też (chyba) go nie ma.

Kiedys tam znalazlem dla Sony XZ2.

[...]

Tu o tyle dobrze, ze iPhone 3 generacje wstecz ma nadal wsparcie i jeszcze dlugo powinien miec. Tu niestety zazdroszcze jabkowcom bo w Androidzie telefon 3 generacje wstecz to juz najczesciej dla producenta smiec nie zaslugujacy na zadne aktualizacje.
Znam kogos kto kupowal iPhone a nie ma Maca i jest zadowolonym uzytkownikiem wiec chyba sie jakos da.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-20 11:16:47
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 19.09.2019 o 22:42, Marcin pisze:
[...]

I całą kupę różnych rzeczy można tam znaleźć, jednak program do wifi calling dla Play to unikat.

[...]

Z Andkiem też nie jest tak źle - niektóre firmy deklarują dłuższe wsparcie aktualizacyjne, np Nokia. Ogólnie największy problem to ilość producentów korzystających z Androida, a każdy z niech stosuje inną politykę aktualizacyjną i przede wszystkim w tym słabość sprzętu w odniesieniu do Apple i jego systemu.

No jasne, wystarczy(ł) komp z Windows.

Data: 2019-09-20 09:43:59
Autor: Dominik Ałaszewski
WiFi calling
Dnia 20.09.2019 Trybun <MxIlCh@jachu.ru> napisał/a:

[...]

Otóż to. Na szczęście Google wreszcie wpadł na to, że aktualizacje
komponentów systemu niezależnych od producenta mogłyby być dystrybuowane via google play.

https://9to5google.com/2019/04/10/android-system-updates-play-store/

Lepiej późno, niż wcale- jak mawiała babcia spóźniając się na pociąg...

Data: 2019-09-20 17:38:31
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 20.09.2019 o 11:43, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Super, tylko czy to się uda? Każdy produkt to inna specyfikacja, tak więc i sami producenci by musieli włączyć się do projektu. Problem w tym że ich bardziej interesuje sprzedaż nowych niż modernizowanie już sprzedanych.

Data: 2019-09-22 21:38:01
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-09-20 o 11:16, Trybun pisze:

I całą kupę różnych rzeczy można tam znaleźć, jednak program do wifi
calling dla Play to unikat.

Nie program do WiFi Calling dla Play bo chyba nic takiego nie istnieje. Byl tam opisany sposob instalacji ROMu brandowanego dla Playa dla telefonu 1 simowego na telefonie niebrandowanym dual sim.

Z Andkiem też nie jest tak źle - niektóre firmy deklarują dłuższe
wsparcie aktualizacyjne, np Nokia.

Ostatnio wszedl Android 10 i producenci przedstawiaja listy, ktore telefony dostana takie aktulizacje. Samsungowy flagowiec dwie generacje wstecz czyli S8 - brak aktualizacji. Sredniak Nokia 6 z 2017 brak aktualizacji. Wiec porownujac aktualizacje iPhonea z Androidem jest przepasc.

> Ogólnie największy problem to ilość
> producentów korzystających z Androida, a każdy z niech stosuje inną
> politykę aktualizacyjną i przede wszystkim w tym słabość sprzętu w
> odniesieniu do Apple i jego systemu.

Apple zarabia nie tylko na sprzedazy sprzetu ale takze na wielu uslugach: muzyka, aplikacje, Apple Pay itd. W swiecie Androida sytuacja jest inna. Producent sprzedaje sprzet i dla niego to koniec interesu. Producent nie zarobi dopoki klient nie kupi nastepnego sprzetu. Dlatego nie ma sie co dziwic, ze producent nie jest zainteresowany aktualizacjami. Z kolei Google zarabia na uslugach wiec chce przekonc ludzi zeby korzytali np. z Google Pay obiecujac im m.in. bezpieczenstwo.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-22 23:46:23
Autor: ? on the tree because the monkeys are hunted ?
WiFi calling
Am Sun, 22 Sep 2019 21:38:01 +0200 wrote
Marcin:

obgryziony zgnilek zarabia nie tylko na sprzedazy sprzetu

Glownie na *obciaganiu* lacha z glupcow,
ktorzy wieloktotnie przeplacaja za odpad,
ktory nalezy wyrzucic!

--
Zajebalowo WIOCHA

Najparszywsze ZLODZIEJE pod lupa:
http://bit.ly/2mk64rX

Data: 2019-09-23 00:58:00
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
-- Ostatnio wszedl Android 10 i producenci przedstawiaja listy, ktore telefony dostana takie aktulizacje. Samsungowy flagowiec dwie generacje wstecz czyli S8 - brak aktualizacji.

to pewne ? jeśli s8 dostanie kopa a taki ogórek jak mi a2 lite przejdzie to samsung nieźle wydyma klientów :-)

Data: 2019-09-26 22:38:15
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-09-23 o 09:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Wiadomo, ze nic pewnie nie jest w 100%. Ale tak podaja rozne serwisy, np:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/sprzet/te-smartfony-samsunga-dostana-aktualizacje-do-androida-10

Wlasnie m.in. przez taka polityke aktualizacji, wsparcie technologi jak VoLTE/VoWIFI itp. zastanawiam sie czy moim nastepnym telefonem jednak nie bedzie jablko...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-23 01:14:37
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
-- Nie program do WiFi Calling dla Play bo chyba nic takiego nie istnieje. Byl tam opisany sposob instalacji ROMu brandowanego dla Playa dla telefonu 1 simowego na telefonie niebrandowanym dual sim.

to hardcore dla 99% użytkowników :-) dla nich raczej zalecam studiowanie list kompatybilności operatorów dopóki sytuacja się nie unormuje

Data: 2019-09-23 17:31:41
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 22.09.2019 o 21:38, Marcin pisze:
[...]

Z linkiem do tego ROMu? Masz może jakieś bliższe namiary na tą konkretną dyskusję? Za cholerę nie mogę znaleźć.

> [...]

Apple zarabia nie tylko na sprzedazy sprzetu ale takze na wielu uslugach: muzyka, aplikacje, Apple Pay itd. W swiecie Androida sytuacja jest inna. Producent sprzedaje sprzet i dla niego to koniec interesu. Producent nie zarobi dopoki klient nie kupi nastepnego sprzetu. Dlatego nie ma sie co dziwic, ze producent nie jest zainteresowany aktualizacjami. Z kolei Google zarabia na uslugach wiec chce przekonc ludzi zeby korzytali np. z Google Pay obiecujac im m.in. bezpieczenstwo.

Samsung to nie wiem, bo w tym wypadku wszystko zależy od humoru producenta, natomiast Nokia powinna mieć, producent wyraźnie i bez żadnych wątpliwości to gwarantuje. Pewnie zrobi to później.

Co do Apple, ciekawe jak oni to robią że stary telefon daje radę obsłużyć nowszy o trzy generacje system?   Weźmy taki mój tablet, co z tego jakby Huawei uderzył się w pierś i udostępnił najnowszego Andka dla niego skoro on ma tylko jednordzeniowy procesor 1GHz i 1024MB RAMu..

Data: 2019-09-23 19:08:30
Autor: mrvtktjv
WiFi calling
On 23.09.2019 17:31, Trybun wrote:
Co do Apple, ciekawe jak oni to robią że stary telefon daje radę obsłużyć nowszy o trzy generacje system?
Na pewno łatwiej jest, gdy jedna firma i tworzy system, i sprzęt. Może łatwiej "myśleć do przodu" - do pewnego stopnia wie, co ma się pojawić w systemie, jakich zmian to będzie wymagać, o czym pamiętać dobierając podzespoły, itp. jeszcze na etapie projektowania urządzenia. Czasem się zastanawiam, czy takie podejście nie jest lepsze dla "zwykłego użytkownika". Na krótszą metę chyba tak. Jednak, patrząc na to z nieco innej perspektywy strony cała "władza" nad urządzeniem pozostaje w rękach jednej firmy i gdy ona powie nie, nie wypuścimy aktualizacji, to nic klient z tym nie zrobi, choćby umiał programować (bo iOS nie jest otwartoźródłowy).

Za to w przypadku Androida mamy plan B - custom ROM-y. Android ma otwarty kod źródłowy, co pozwala programistom dostosować go do swoich potrzeb. Stąd "wysyp" custom ROM-ów na stronach pokroju XDA. I, o ile producent pozwoli odblokować bootloader (albo ktoś znajdzie sposób jak to obejść, jak w Motoroli Droid 4) oraz wypuści kod źródłowy jądra ktoś inny może w oparciu o to dostosować nową wersję systemu Android tak, aby zadziałał na rzekomo za starym, za słabym, za ... urządzeniu.

Sam korzystam z custom ROM-ów na co dzień od kilku lat i właśnie niezależni deweloperzy pokazują, że wystarczy chcieć (u umieć programować).
Producenci mają łatwiej, bo mają dostęp do kodu źródłowego sterowników sprzętu w przeciwieństwie do twórców z XDA, który bazują na tym, co pozostawił (porzucił?) producent.

Weźmy taki mój tablet, co z tego jakby Huawei uderzył się w pierś i udostępnił najnowszego Andka dla niego skoro on ma tylko jednordzeniowy procesor 1GHz i 1024MB RAMu..
Nie ma problemu z 3 wersjami naprzód, to kwestia dobrej woli producenta. A nawet z sześcioma - licząc od ostatniej oficjalnej aktualizacji (4.1) mojej Motoroli Droid 4 z 2012 roku wypuszczonej "fabrycznie" jeszcze z Androidem 2.3, a aktualnie działającej na wersji 7.1 (LineageOS 14.1). System działa stabilnie, choć czuć jego większy "ciężar".

Data: 2019-09-25 12:50:18
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 23.09.2019 o 19:08, mrvtktjv pisze:
[...]

Pewnie że łatwiej, ale czy się sprawdza, czy taka aktualizacja kilka generacji do przodu nie powoduje nawet u Iphone~`a żadnych komplikacji?

Co do Andka i tej partyzantki z alternatywnym oprogramowanie, sam jeszcze z tego nigdy nie korzystałem. Natomiast wczoraj kumpel pochwalił się wgraniem czegoś tam, najnowszego, do swojego Samsunga. Zapytałem co przez to uzyskał,  - "poza zmienionym wyglądem to że przedni aparat foto przestał działać".. W moim wypadku nie ma że czegoś się tam boję - po prostu dla posiadanego przeze mnie sprzętu po prostu nie ma zamienników systemu jak do np. Samsungów.

[...]

Mój tablet od biedy dałby radę uciągnąć wersję 4.1. Fabrycznie ma 2.2. I jak widzę współczesne produkty Huawei są znacznie bardziej zauważane przez programistycznych partyzantów niż  były przed 10laty..

Data: 2019-10-03 13:11:19
Autor: 1634Racine
WiFi calling
mrvtktjv w news:qmau6f$dvj$1dont-email.me
[...]

jest pewnie jeszcze tak, ze jesli ktos "siedzi" na androidzie, ktory dostal
wraz z tel. (chocby samsung) i nie ma widokow na upgrade androida, to pewnie
wypada najpierw popytac innych posiadaczy tego dokladnie tel. jak im sie
sprawuja po ewentualnej instalacji jakiegos nowszego custom ROM-a,
podejrzewam, ze niekoniecznie nowszy o chocby jedno oczko custom ROM bedzie
lepszy.
mam racje?
u mnie samsung j3 2016 i ciagle na lizaku...

Data: 2019-09-26 22:32:38
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-09-23 o 17:31, Trybun pisze:

Z linkiem do tego ROMu? Masz może jakieś bliższe namiary na tą konkretną
dyskusję? Za cholerę nie mogę znaleźć.

Teraz nie, widzialem ponad rok temu, gdy kupilem obecny telefon.

Samsung to nie wiem, bo w tym wypadku wszystko zależy od humoru
producenta, natomiast Nokia powinna mieć, producent wyraźnie i bez
żadnych wątpliwości to gwarantuje. Pewnie zrobi to później.

Nic nie gwarantuje, tylko obiecuje, ze uaktualni.

[...]

W przypadku Applea to chyba 5. Mysle, ze po prostu to bardziej chec producenta sprzetu niz problem mozliwosci starszego sprzetu. Najlepszy dowod to rozne systemy otwarte oparte na Androidzie ktore dzialaja w najnowszych wersjach na "wiekowych" urzadzeniach o ktorych producent zapomnial lata temu. A ze producentom telefonow androidowych nie oplaca sie wydawac nowego softu to tego nie robia.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-26 23:12:41
Autor: FCK EUdSSR - FCK banana union
Wireless Ethernet Compatibility Alliance calling
Marcin wrote:
W przypadku ZGNILEGO OGRYZKA to chyba 5. Mysle, ze po prostu to bardziej chec
To GOWNO od zarania dziejow produkuje TO SAMO GOWNO,
a roznice polegaja na ZNIKOMYCH "ulepszeniach"......

ZGNILY OGRYZKEK jest gownianym obiektem dla SNOBOW,
poza tym trzeba byc GLUPCEM aby potrafic obslugiwac
TO GOWNO!

Trzeba byc samewmu *GOWNEM* aby wspierac finansowo
NAJPARSZYWSZYCH *MORDERCOW* (po hITLEROWCACH)!

--

http://bit.ly/2luAXtO  http://bit.ly/2XH0SMR

http://bit.ly/2mXBFjI  http://bit.ly/2mXBFjI

!-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- !

Data: 2019-09-27 11:04:15
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 26.09.2019 o 22:32, Marcin pisze:
[...]

No, szkoda,.

[...]

Gwarancji na piśmie nie daje, ale sama deklaracja też do czegoś zobowiązuje. Jest to coś znacznie więcej niż jej brak. Zwłaszcza że deklaracja dotyczy modeli z systemem predysponowanym do aktualizacji.

[...]

No nie wiem. W ostatnim czasie zaznajomiłem się trochę z używanymi telefonami Apple`a. W  takich modelach jak "6" "6s" czy "SE" z nowszymi wersjami systemu baterie padają w wręcz zastraszającym tempie, ze względu na tą przypadłość nawet nie wyobrażam sobie użytkowania tych telefonów.

Data: 2019-09-29 22:06:47
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-09-27 o 11:04, Trybun pisze:

Gwarancji na piśmie nie daje, ale sama deklaracja też do czegoś
zobowiązuje. Jest to coś znacznie więcej niż jej brak. Zwłaszcza że
deklaracja dotyczy modeli z systemem predysponowanym do aktualizacji.

A co z Nokia 8? W necie mozna wyczytac narzekania uzytkownikow, ze nie dostana aktualizacji chociaz hardware spelnia wymagania.

[...]

Tylko iPhone 6 mial premiere w 2014 roku. I jeszcze przed paroma dniami dostal aktualizacje, co prawda nie do nowej wersji iOS ale poprzednia wersja z aktualizacja bezpieczenstwa. Z drugiej strony w tym tygodniu czytalem informacje, ze Samsung postanowil jednak wydac poprawki bezpieczenstwa dla S7 - telefon z 2016 roku.
Zwykle kupuje telefon rok po premierze, i staram sie uzywac przez ok. 3 lata, czyli na koniec mam telefon 4 lata po premierze.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-09-29 22:21:54
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
Poprawki bezpieczeństwa to jest mus i Samsung nie może olewać 3 letniego flagowca więc łaski nie robi. Upgrade Androida to inna bajka choć też muszą uważać żeby nie zirytować klientów jeśli np Xiaomi wypuści Queen cake dla swoich ogórków kupionych za ułamek ceny Samsunga.

Data: 2019-09-30 22:07:41
Autor: Marcin
WiFi calling

W dniu 2019-09-30 o 07:21, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Nie wiem co musi a co nie bo Samsunga mialem dawno temu ale np. w Sony 3 lata po premierze to aktualizacji nie widzialem. Gdyby te aktualizacje bezpieczenstwa dla 3 letniego flagowca to byla normalna sprawa to nikt by o tym nie pisal na portalach:

https://www.gsmmaniak.pl/1052222/galaxy-s7-nowa-aktualizacja-wrzesien-2019/

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-10-01 10:35:09
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
Samsung dodał do tego 17 poprawek własnego interfejsu, w tym naprawę błędu, który pozwalał na zmianę konfiguracji podłączenia USB bez autoryzacji.

Piszą sprzedajne prosiaczki którym zapłacono żeby wychwalali Samsunga który naprawia to co zepsuł ? Jest coraz mniej powodów aby kupować Samsunga a brak aktualizacji jeszcze skraca tą listę.

Data: 2019-10-01 20:19:05
Autor: ANTI junta EUdSSR
WiFi zasrali baniaki z news:p.m.t.g
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote in message:
dodał do tego 17 poprawek własnego  a
brak aktualizacji jeszcze skraca tą listę

Załóż własną firmę produkcji srakofonów i
stul PASZCZĘ aby się NIE błaźnic, przekupo
z zadupiastego targowiska z różańcem w
łapskach!  --
Oto jak kalifat germanistan latwo kolonizuje kraj... http://bit.ly/2HnecAD

Data: 2019-09-30 17:13:59
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 29.09.2019 o 22:06, Marcin pisze:
[...]

Nie wiem. Swoje zdanie opieram na doświadczeniach znajomego, który przechwala mi się jak często ma aktualizowanego Andka na swoim sprzęcie. Jest to "Nokia" z tej nowej chińskiej generacji, chyba 6tka.

A swoja drogą to te aktualizacje jakoś dziwnie idą. W swoim ostatnim telefonie (TP-Link) miałem kilka aktualizacji, Jednak każda z nich dotarła do mojego telefonu na kilka miesięcy po oficjalnym wydaniu tych poprawek.

[...]

Co do aktualizacji to chyba sprawa jest jasna - Apple aktualizuje swój sprzęt. Pytanie czy te aktualizacje to tylko korzyści. Ba jak już pisałem - wydajność baterii w tych zaktualizowanych telefonach to jakiś kabaret.

Moje zapotrzebowania na telefony wyglądają trochę inaczej, gdyby sprzęt spełniał oczekiwane warunki to mogę go używać i do końca świata, tak że gdyby nie te wyjątkowo słabe baterie w Iphone`ach to poważnie zastanowiłbym się nad kupnem  używki tego producenta.

Data: 2019-09-30 22:25:16
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-09-30 o 17:13, Trybun pisze:

Nie wiem. Swoje zdanie opieram na doświadczeniach znajomego, który
przechwala mi się jak często ma aktualizowanego Andka na swoim sprzęcie.
Jest to "Nokia" z tej nowej chińskiej generacji, chyba 6tka.

Jest juz kepiej w przypadku Androida niz bylo kilka lat temu i poprawki bezpieczenstwa wychodza regularnie dopoki producent wspiera dany model. Problem jest tylko taki, ze to wspieranie nie trwa za dlugo, czy wlasnie ok. 3 lata. Nokia 6 wyszla na poczatku 2017 wiec ma prawie 2 lata, pytanie jak dlugo HMD (producent smartfonow z logo Nokii) bedzie wypuszcac aktualizacje.

[...]

To tez jest duzy problem Androida. Dzisiaj Google zalata dziure a kiedy uzytkownik dostanie poprawiony soft? Nikt nie wie, bo jeszcze producent telefonu musi wypuscic odpowiedni ROM. Czy wypusci? A jak telefon brandowany to jeszcze brand operatora. Android 10 jest juz jakis czas na rynku, mam telefon ktory producent twierdzi, ze dostanie aktualizacje do 10 i nadal czekam. Jeszcze chyba kilka miesiecy. A tymczasem koledzy z iPhonami wszyscy maja juz iOS 13.

[...]

Ale czy dla mnie jako uzytkownika ma to jakies znaczenie? Niewazne jak to wyglada od srodka to uzytkownik chce miec zaktualizowany soft.

[...]

Niestety nie ma idealnych rozwiazan. Dlatego caly czas jeszcze mam Androida.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-10-01 10:50:37
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
To tez jest duzy problem Androida. Dzisiaj Google zalata dziure a kiedy
uzytkownik dostanie poprawiony soft? Nikt nie wie, bo jeszcze producent
telefonu musi wypuscic odpowiedni ROM.

To nie jest problem Androida tylko producenta i operatora. Samsung daje zazwyczaj radę ale taki np ZTE w dupie ma klienta więc nie warto smroda kupować. Ciekawym rozwiązaniem jest też android One niechętnie propagowany przez Samsunga bo dostajemy czystego Androida bez syfiastych nakładek czy preinstalowanego bloatware.

Data: 2019-10-01 15:01:24
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 30.09.2019 o 22:25, Marcin pisze:
[...]

Gdzieś czytałem o 2-3 aktualizacjach Andka, Andka a nie jakichś łatek producenta. I tak na zimno kalkulując więcej niż takie 2-3 aktualizacje Androida raczej tracą sens. Starszy sprzęt z takiego czy innego powodu nie jest w stanie uciągnąć systemu o kilka generacji wyżej. Myślę że takie trzy generacje w górę to granica możliwości większości sprzętów.

[...]

W moim wypadku sprawa wygląda jeszcze dziwniej. O tym że posiadany przeze mnie model telefonu dostał aktualizacje dowiedziałem się ze strony producenta, tymczasem te poprawki dotarły do mnie po kilku miesiącach. Sytuacja bardzo przypomina praktyki Microsoftu - 10tka oficjalnie dostaje aktualizację w marcu tymczasem u mnie możliwość pobrania pojawia się po kilku miesiącach.

[...]

Jeżeli bierzemy pod uwagę tylko to że takie aktualizacje są to sprawa jasna. Pytanie tylko po co aktualizacja która sprawia że sprzęt staje się mniej wydajny, a korzyści to tylko na papierze?

[...]

Ano chyba nie ma idealnych, zarówno systemów jak i sprzętu..

Data: 2019-10-01 22:00:30
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-10-01 o 15:01, Trybun pisze:

[...]

Tylko dlaczego stary sprzet ciagnie open sourcowego Androida w duzo nowszych wersjach bez problemow w romach przygotowanych przez "zapalencow"? Dzisiejsze telefony z procesorami z duza liczba rdzeniow i z calkiem duzo RAMu glownie zajmuja sie nic nie robieniem. Wiec nawet jak nowszy system ma troche wieksze wymagania systemu to da rade.

[...]

Sytuacja jednak jest inna. Po pierwsze producent komputera nijak nie limituje dotepu do aktualizacji Windowsa. Gdybysmy tak mogli dostawac aktualizacje Androida bezposrednio od Google z pominieciem producenta telefonu... A po drugie to w W10 pewne aktulizacje sie instaluja automatycznie a inne przez pewien czas sa tyko "dla chetnych". Czasami sa wycofywane, bo powoduja problemy - czasami tylko na konkretnych konfiguracjach.

Jeżeli bierzemy pod uwagę tylko to że takie aktualizacje są to sprawa
jasna. Pytanie tylko po co aktualizacja która sprawia że sprzęt staje
się mniej wydajny, a korzyści to tylko na papierze?

Pytanie czy taka aktualizacja jednak nie zwieksza bezpieczenstwa kosztem wydajnosci. I czy zalezy uzytkownikowi na bezpieczenstwie czy na wydajnosci.

Ano chyba nie ma idealnych, zarówno systemów jak i sprzętu..

Nie znam ;)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-10-02 07:07:47
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
Gdybysmy tak mogli dostawac
aktualizacje Androida bezposrednio od Google z pominieciem producenta
telefonu.

O właśnie wymyśliłeś Android One ;-)

Data: 2019-10-04 23:19:31
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-10-02 o 16:07, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

O właśnie wymyśliłeś Android One ;-)

Niestety nie. Android One to co prawda oprogramowanie glownie tworzone przez Google ale jednak nie w 100%. Jest to niewatpliwie latwiej producetnowi przygotowac paczke dla telefonu bazujac na czystym Androidzie ale to nadal producent przygotowuje obraz, udostepnia go do pobrania itp. Do tego dochodzi umowa pomiedzy producentem telefonu a Google o minimalnym okresie w ktorym aktualizacje beda uzytkownikom udostepniane.
Nie wiem co z brandem operatorow. Czy w Android One brand operatora jest dopuszczalny czy telefony sprzedawane przez operatora i z wolnego rynku maja to samo oprogramowanie?
W Android 10 ma sie sytuacja poprawic bo (przynajmniej czesciowo) poprawki systemu beda pobierane ze sklepu Google Play z pominieciem producenta telefonu. Moze kiedys producent telefonu udostepni tylko sterowniki a cala paczke przygotouje Google?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-10-05 23:01:08
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
Niestety nie. Android One to co prawda oprogramowanie glownie tworzone
przez Google ale jednak nie w 100%.

Śmiało podaj dane z wiarygodnego źródła o jakim procencie mowa.

Do tego dochodzi umowa pomiedzy producentem telefonu a
Google o minimalnym okresie w ktorym aktualizacje beda uzytkownikom
udostepniane.

2 lata OS. 3 lata miesięczny update bezpieczeństwa

Nie wiem co z brandem operatorow. Czy w Android One brand operatora jest
dopuszczalny czy telefony sprzedawane przez operatora i z wolnego rynku
maja to samo oprogramowanie?

Nie ma żadnego brandu to jest android one czyli os bez syfu producenta..

Data: 2019-10-13 22:07:48
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-10-06 o 08:01, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

Śmiało podaj dane z wiarygodnego źródła o jakim procencie mowa.

No i musze odszczekac. Dostalem w rece Nokie 6.1 z Android One i nie znalazlem tam ani jednej aplikacji ktora by nie byla autorstwa Google. Tym bardziej mnie dziwi, ze te wszystkie telefony z programu Android One nie dzialaja na 10 wersji systemu, tylko trzeba czekac i to jeszcze calkiem sporo.

Nie ma żadnego brandu to jest android one czyli os bez syfu producenta.

No i niestety brak tez wsparcia VoLTE i VoWiFi, przynajmniej u polskich operatorow.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-10-14 00:09:56
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
-- No i niestety brak tez wsparcia VoLTE i VoWiFi, przynajmniej u polskich
operatorow.

*tylko* u polskich operatorow jesli chodzi o VoWiFi, w Niemczech bez problemu wlaczylem VoWiFi na dwoch roznych prepaidach (kodem w mi a2 lite)  a w PL Plush nie obsluguje

Data: 2019-10-14 12:06:50
Autor: radekp@konto.pl
WiFi calling
Mon, 14 Oct 2019 00:09:56 -0700 (PDT), w
<8e569bdc-b36f-4011-a985-61baf9d4da5c@googlegroups.com>,
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a):

[...]

Co to w ogóle daje?

Data: 2019-10-14 03:16:37
Autor: przemek.jedrzejczak
WiFi calling
Co to w ogóle daje?

volte pcha rozmowy po lte (teoretycznie lepsza jakosc), VoWiFi po wifi (teoretycznie rozwiazuje np problem z kiepskim zasiegiem gsm) *osobiscie nie stwierdzilem zadnej poprawy jakosci -> volte nie przebywalem osobiscie w takim miejscu gdzie jest kiepski zasieg a szybkie wifi, nawet na wiosce gsm daje rade a internet zdycha ale moze komus sie przydalo :-)

Data: 2019-10-16 12:52:36
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 14.10.2019 o 12:16, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Zgadza się, u mnie volte  też  nie poprawia jakości rozmów. Natomiast co do vowifi to poza tym poprawą zasięgu również jakość rozmów jest lepsza.

Data: 2019-10-21 22:15:52
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-10-14 o 09:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

*tylko* u polskich operatorow jesli chodzi o VoWiFi,

Z jednej strony to dobrze, bo to znaczy, ze nie ma technicznych przeciwwskazan i mogloby dzialac i u nas. Z drugiej no wlasnie... u nas nie dziala. Czyli albo operatorzy maja to gdzies nisko na liscie priorytetow, albo producenci nie bardzo sa zainteresowani polskim rynkiem. A pewnie po trochu jedno i drugie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-10-05 10:48:19
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 01.10.2019 o 22:00, Marcin pisze:
[...]

Nie praktykowałem to i nie mam pojęcia. Może to partyzanckie aktualizowanie to po trosze tylko iluzja. Jak już wspominałem kumpel na pytanie co zyskał po takim wgraniu alternatywy odpowiedział że prawie nic.

To tak z dzisiejszego punktu widzenia. Kiedyś dwa rdzenie w procku i 1GB RAMu sprawiały wrażenie że trzyma się samego boga za nogi.

[...]

Owszem - inna, jednak sprowadza się do tego samego - aktualizacje dostępne są z opóźnieniem.

[...]

Nie mamy, przynajmniej ja nie mam na to żadnych dowodów że mój sprzęt stał się bezpieczniejszy. Co do wydajności sprzętowo-programowej. Przynajmniej na moim sprzęcie można zauważyć dziwne zjawisko, zarówno w telefonach jak i komputerach - sprzęt muli i opóźnia a mierniki pokazują że procesor i pamięć zajęte są tylko w niewielkim stopniu. Gdzie się podziewa  ich teoretyczna moc obliczeniowa??

Ani ja.

Data: 2019-10-13 22:36:13
Autor: Marcin
WiFi calling
Witam

W dniu 2019-10-05 o 10:48, Trybun pisze:

Nie praktykowałem to i nie mam pojęcia. Może to partyzanckie
aktualizowanie to po trosze tylko iluzja. Jak już wspominałem kumpel na
pytanie co zyskał po takim wgraniu alternatywy odpowiedział że prawie nic.

A co by chcial zyskac? Aplikacje dzialaja tak samo. Sa jakies nowosci w systemie ale nawigacja poprowadzi tak samo, film bedzie taki sam a muzyka zabrzmi tak samo. Najbardziej tu chodzi o bezpieczenstwo.

To tak z dzisiejszego punktu widzenia. Kiedyś dwa rdzenie w procku i 1GB
RAMu sprawiały wrażenie że trzyma się samego boga za nogi.

Poprzedni telefon mial Snapdragona 800, obecny ma 845. Zmienilem bo sie popsul. Poprzednim aktualizacji od dawna nie dostawal przed awaria. Nie widze zadnej istotnej roznicy w szybkosci dzialania (nie gram, nie montuje filmow itp.). Mysle, ze spokojnie taki telefon ze Snapdragonem 800 by uciagnal nowsze systemy.

Nie mamy, przynajmniej ja nie mam na to żadnych dowodów że mój sprzęt
stał się bezpieczniejszy.

Jakiego dowodu bys sie spodziewal? Albo jest latwiej sie wlamac do systemu (czy to komputer czy telefon to w sumie bez znaczenia) albo trudniej. Tylko dopoki do tego nie dojdzie w sposob widoczny to skad o tym wiedziec?
Pare lat temu pewnego dnia zostaly zaszyforwane dyski w wielu komputerach z Windows. Dziura ktora zostala wykorzystana do tego byla zalatana dawno przed atakiem. Ale nie kazdy zainstalowal bo kazdy mial dobre wytlumaczenie dlaczego nie...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-10-16 12:51:27
Autor: Trybun
WiFi calling
W dniu 13.10.2019 o 22:36, Marcin pisze:
[...]

Pewnie to co wszyscy aktualizujący - czyli mieć coś nowszego.

[...]

Na dzień dzisiejszy pewnie tak. Natomiast za kilka lat będą Cię pytać - "po co się męczysz z tym zabytkiem?"...

[...]

Włamanie do systemu! Przecie to jakaś bzdura gdy bierzemy pod uwagę Androida instalowanego w telefonach. W nim prawie każdy program zewnętrzny to potencjalne źródło zagrożenia. Nie ma żadnego wyboru  - albo się godzisz na potencjalne szpiegowanie i inwigilację, albo się wal. Osobiście myślę że te wydawane co chwila "łatki bezpieczeństwa" to coś zupełnie odwrotnego - one mają na celu tylko usprawnianie szpiegowania.

WiFi calling