WiFi w domu [cross]

Data: 2017-01-01 23:53:51
Autor: Robert Wańkowski
WiFi w domu [cross]
Jak sprawić, aby WiFi było dostępne w domu z trzema kondygnacjami?
Teraz mam router Neostrady LiveBox ten w kształcie książki i hub
https://www.cnet.com/products/allied-telesis-at-mr820tr-hub-8-ports-desktop-series/specs/
Sieć kablowa jest na dwóch z trzech kondygnacji. Teraz Wifi jest osiągalne praktycznie na jednym poziomie i na piętrze powyżej, ale w miejscu nad routerem.

Robert

Data: 2017-01-02 03:26:58
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 23:53:52 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
[...]

Tak jak radzi Robert. Pobaw sie antenkami lub obracaniem calego routerka.
Dla wiekszości ludzi to tajemnica ale routerki maja zazwyczaj dwie antenki i one sie obracają.
To jest po to aby poprawić odbiór w przypadku kiedy odbiornik i nadajnik nie są usadowione w tym samym kierunku i polaryzacja sie nie zgadza.

Mozna to wykorzystać i oprzestawiać anteny tak aby kierowały wiązkę w pionie.
Ale niestety feler jest taki że o ile pionowa antena dobrze propaguje sygnał na całym pietrze to juz niestety trudno jest zrobic tak aby propagowała sygnał w kształcie stożka w góre/dół.

Jesli uda sie sie tak pogmyrać aby sygnał był tam gdzie ci potrzeba to moze ci wystarczy ale w praktyce licz sie z tym ze bedziesz potrzebował kolejnego routera na innym pietrze i mozliwe ze kolejnego na pietrze sąsiadującym z tym gdzie nie masz kabla.

Do zabaw z tym szukaniem sobie uzyj takiego programiku:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.manageengine.wifimonitor&hl=en

Wrzucasz mu obrazek floorplanu pietra i łazisz po nim i pacasz w miejsce na floorplanie.
Programik ci rysuje wizualizacje jaki zasieg ma Twoje wifi.

Jesli masz stropy zbrojone to poszukaj wifi na 5GHz. Może będzie lepiej dzialac między pietrami bo sie sygnał miedzy siatka zbrojenia jakos lepiej przecisnie.

Data: 2017-01-02 13:23:08
Autor: Robert Wańkowski
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 12:26, sczygiel@gmail.com pisze:
Tak jak radzi Robert. Pobaw sie antenkami lub obracaniem calego routerka.
Obracałem, ale do pełnego komfortu daleko.
Na poziomie routera 50 dBm, piętro wyżej 70, i na następnym 90.

A jak technicznie się rozwiązuje takie sytuacje, aby pokryć cały dom? No i jeszcze np. następne pomieszczenie odległe w poziomie o 20 m w których mam kabel od sieci.

Robert

Data: 2017-01-02 13:43:36
Autor: Irokez
WiFi w domu [cross]
[...]

Robi się Access Pointy, do których doprowadza się skrętkę od switcha. Ewentualnie możesz robić mosty WiFi

https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/

https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/Help-Selecting-Proper-UniFi-Home-Wireless-Network-With-Floor/td-p/1652168

--
Irokez

Data: 2017-01-02 14:11:06
Autor: Robert Wańkowski
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 13:43, Irokez pisze:
Robi się Access Pointy
Czyli takie coś i działa? Tylko od hub-a dodatkowy kabel.
http://allegro.pl/wlan-n300-access-point-edimax-ew-7438apn-i6430206121.html
Tylko ceny od stówki do kilku stówek.

Robert

Data: 2017-01-02 06:09:38
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 14:11:53 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
W dniu 2017-01-02 o 13:43, Irokez pisze:
> Robi się Access Pointy
Czyli takie coś i działa? Tylko od hub-a dodatkowy kabel.
> [...]

Dobrze kombinujesz. https://www.cnet.com/news/top-five-power-line-adapters-when-wi-fi-fails-you/

Tak chyba jest najmniej problematycznie.
Przy czym na kazdym pietrze ja bym zalozyl osobna siec z osobnym haslem.

Są tez takie które pracuja w trybie gdzie można mieć te sama sieć z tym samym ssid w kazdym AP.
Ale stycznosci nie mialem więc nie testowalem. Na pewno lepiej sie debuguje problemy jak widzisz do jakiej sieci ci sie telefon/laptop laczy...

Data: 2017-01-02 15:46:19
Autor: Irokez
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 15:09, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

A po chorobę Ci ten starusienki HUB? Po koncentryku internet rozprowadzasz?
Wywal tego HUB'a, chyba że masz internet nie szybszy niż 10Mbit (a może i mniej to coś puszcza). Postaw jakiś "normalny" switch.

[...]

Można tak powiedzieć, nie wiem jak z zasięgiem tych wynalazków w stosunku do "normalnego" AP z antenkami. No jest małe i cenowo jak "zwykły" router.

Przy czym na kazdym pietrze ja bym zalozyl osobna siec z osobnym haslem.

A po co jak to Jego dom a nie hotel? Tylko problemy jak będzie chciał wydrukować coś na drukarce na parterze z 2-go piętra. Ustawia wszędzie to samo SSID, hasło i chodzi sobie po piętrach. Nawet zwykły router tak można ustawić. Podłączasz internet po LAN z routera (Neostrady tutaj), na routerze ustawiasz stałe IP z puli adresów routera Neostrady, WiFi ustawiasz SSID oraz hasło. Tyle. WAN nie konfigurujesz, wyłączasz DHCP.

--
Irokez

Data: 2017-01-02 07:33:23
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 15:46:19 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

A po chorobę Ci ten starusienki HUB? Po koncentryku internet rozprowadzasz?
Wywal tego HUB'a, chyba że masz internet nie szybszy niż 10Mbit (a może i mniej to coś puszcza). Postaw jakiś "normalny" switch.

CZasem ludzie na switcha mówią hub. Prawdziwego huba to ja nie widzialem juz cale lata :)
A dziś hub 1 gitowy to drogi jest bo można nim podsłuchiwać ethernet i nazywa sie network tap ;)

> [...]

Można tak powiedzieć, nie wiem jak z zasięgiem tych wynalazków w stosunku do "normalnego" AP z antenkami. No jest małe i cenowo jak "zwykły" router.

To ma te zalete że od strony gniazdka jest jedna sieć. Rozbudowa o kolejny jest prosta, czasem to dosyć cenna zaleta. Jest sporo osób które zarabiaja okolice 50-100pln i dla nich spędzenie godziny na szukaniu rozwiązania jak sie jakieś wifi pożarły i w jednym zakatku nie działa sieć dobrze to gorsze rozwiązanie niż wetkniecie kolejnego dinksa w gniazdko i skonfigurowaniu go...

Ale IMHO to kwestia gustu czy specyfiki.

> [...]

A po co jak to Jego dom a nie hotel? Tylko problemy jak będzie chciał wydrukować coś na drukarce na parterze z 2-go piętra. Ustawia wszędzie to samo SSID, hasło i chodzi sobie po piętrach. Nawet zwykły router tak można ustawić. Podłączasz internet po LAN z routera (Neostrady tutaj), na routerze ustawiasz stałe IP z puli adresów routera Neostrady, WiFi ustawiasz SSID oraz hasło. Tyle. WAN nie konfigurujesz, wyłączasz DHCP.

No to ja bym te drukarke wpiął do sieci dostępnej ogólnie a nie tylko lokalnie przy tym jednym AP...

Nie mialem w rece tych dongli do gniazdek więc nie wiem czy ich sieć od strony zasilania jest jako WAN i natowana. Ale moze byc tak ze nie musi byc.

Data: 2017-01-02 18:42:53
Autor: Irokez
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 16:33, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Kliknij w linka w pierwszym poście...

--
Irokez

Data: 2017-01-02 23:08:59
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 18:42:53 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

> [...]
> A dziś hub 1 gitowy to drogi jest bo można nim podsłuchiwać ethernet i nazywa sie network tap ;)

Hehe :)

Data: 2017-01-03 22:45:08
Autor: zlotowinfo
WiFi w domu [cross]
[...]

chyba mam tak porobione właśnie
1. lan routera głównego do lan routera dodatkowego ustawionego w tryb AP
2. router-główny:
- IP zarezerwowane dla router-AP by coś innego nie dostało czasem tego IP
3. router-AP:
- wyłączony DHCP
- IP na sztywno by było szybciej i niezależnie od potencjalnych problemow z DHCP

intryguje mnie jednak co lepiej dawać enduserowi :
1. tryb REPEATER dwukanałowo tryb (n300) - tak mam teraz
2. tryb WISP przychodzące n150 jednym kanałem i wychodządze n150 innym kanałem

Data: 2017-01-03 12:42:22
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
Przy czym na kazdym pietrze ja bym zalozyl osobna siec z osobnym haslem.

A ja bym zalozyl ta sama siec z tym samym haslem.
Po co komplikowac banalne problemy?

Data: 2017-01-03 05:08:36
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu wtorek, 3 stycznia 2017 12:42:26 UTC+1 użytkownik jakson napisał:
> Przy czym na kazdym pietrze ja bym zalozyl osobna siec z osobnym haslem..

A ja bym zalozyl ta sama siec z tym samym haslem.
Po co komplikowac banalne problemy?

Bo czasem jednak urządzenia uparcie sie nie chcą łączyc do sieci z lepszym zasiegiem.
Nie mówie że to mus. Tak po prostu jest łatwiej diagnozować temat. Co zreszta napisałem wyżej.

Oczywiście lepiej jest miec jedną dobrze działającą ale jesli jednak dobrze nie działa to lepiej mieć pare osobnych i móc bez problemu widzieć co gdzie sie łączy i jakie są moce poszczególnych sieci.

Data: 2017-01-03 22:32:32
Autor: zlotowinfo
WiFi w domu [cross]
Bo czasem jednak urządzenia uparcie sie nie chcą łączyc do sieci z lepszym
zasiegiem. Nie mówie że to mus. Tak po prostu jest łatwiej diagnozować temat.
Co zreszta napisałem wyżej.
prawdaż, łatwiej wtedy badać co się dzieje

Oczywiście lepiej jest miec jedną dobrze działającą ale jesli jednak dobrze nie działa
to lepiej mieć pare osobnych i móc bez problemu widzieć co gdzie sie łączy i jakie są
moce poszczególnych sieci.

nawet bym czasem pokusił się by osłabić moc któregoś urządzenia
by użytkownikom wifi wskoczyl ten bliższy i nie pozostawał podłączony ten słabszy niżej

Data: 2017-01-04 00:42:28
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu wtorek, 3 stycznia 2017 22:34:11 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:
> [...]

by użytkownikom wifi wskoczyl ten bliższy i nie pozostawał podłączony ten słabszy niżej

No wlasnie mnie zastanawia jak to dziala. Bo chyba dziala w kratke i klienci sobie wg lokalnego algorytmu podpinają sieci.
W krótkim okresie czasu widze juz druga czy trzecia dyskusje na ten temat (w różnych miejscach internetu) i jakos nikt nie ma technicznego sposobu na to.

W sensie zaznaczenia w kliencie preferowanej sieci czy algorytmu na zasadzie wybierz silniejsza siec jesli sygnał lepszy niż 20% aktualnego czy cos w ten deseń.

Dlatego u siebie mam tak ze sieci są osobne a klienci zazwyczaj pracuja w tych samych miejscach i maja wpisane lokalne sieci a drugiej nie.

A jak ktoś musi łazić i mieć dwie to musi też sobie samodzielnie przeklikać połączenie z jednej sieci na druga i wtedy mu sie klient raczej nie przepina na te słabsza...

Data: 2017-01-04 00:56:46
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
Bo czasem jednak urządzenia uparcie sie nie chcą łączyc do sieci z lepszym zasiegiem.

Ok, ale co do tego ma inna nazwa sieci (o "gorszym zasiegu")?

Data: 2017-01-04 00:46:54
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu środa, 4 stycznia 2017 00:56:51 UTC+1 użytkownik jakson napisał:
> Bo czasem jednak urządzenia uparcie sie nie chcą łączyc do sieci z lepszym > zasiegiem.

Ok, ale co do tego ma inna nazwa sieci (o "gorszym zasiegu")?

Bo wtedy nawet laik wie ze laczy sie z siecia "1pietro" bedac na drugim pietrze i rozumie co sie dzieje.

W androidzie wtedy może se palcem przelaczyc siec na "2pietro" i nie truć głowie rodziny ;)

Co innego gdyby temat byl technologicznie rozwiązywalny i głowa rodziny mogła by zapodać w kliencie wifi jakaś polityke laczenia sie do sieci. Ale zazwyczaj za wiele mozliwości nie ma. Albo klient (w sensie jego OS) zdecyduje albo trzeba samemu sobie przeklikać...

Jak masz jedna sieć albo wiele sieci z tymi samymi ssid i hasłem to nadal nie wiesz co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie sprawdzisz ze telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

Data: 2017-01-04 00:52:51
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu środa, 4 stycznia 2017 09:46:56 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

> [...]

Jak masz jedna sieć albo wiele sieci z tymi samymi ssid i hasłem to nadal nie wiesz co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie sprawdzisz ze telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

Zresztą chyba cos jest na rzeczy bo sie pojawiają takie niusy:

https://tech.slashdot.org/story/17/01/03/2014203/linksys-latest-company-to-unveil-a-wi-fi-mesh-system

Data: 2017-01-04 13:00:49
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
Jak masz jedna sieć albo wiele sieci z tymi samymi ssid i hasłem to nadal nie wiesz co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie sprawdzisz ze telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

Kilka lat temu robilem wifi w domu znajomego (4 kondygnacje, w tym piwnica + strych).
Specjalnie wybralem routery z jedna antena (n150, praca na pojedynczym kanale), ze wsparciem OpenWrt bo:
- na ogol anteny w jedno-antenkowych routerach mialy wiekszy zysk energetyczny (imho lepsze 1x5dBi niz 2x3dBi)
- z uwagi na wymagana separacje kanalow i tak zakladalem tryb jednokanalowy / jednoantenkowy
- tak bylo taniej
- drugi router mial chodzic jako AP - tak, mozna to osiagnac na oryginalnym firmware, ale chcialem wymusic tryb AP wprost (stad OpenWrt)

Glowny router/AP (tp-link mr3220 v1) byl na 3 kondygnacji i ogarnial 3 kondygnacje (2, 3, 4).
Drugi router (jakis tani jednoantenkowy tp-link wspierajacy n150, dzialajacy w trybie AP) byl na 1 kondygnacji i ogarnial glownie ja.
Drugim urzadzeniem byl router dzialajacy w trybie AP a nie AP, bo tak bylo znacznie taniej, o dziwo.

Na obu OpenWrt, na obu ta sama siec wifi, na obu odpowiednio dobrane kanaly (z odpowiednia separacja) i moc (glowny mial chyba 75% mocy maksymalnej a drugi 50%).
Wszystko od lata dziala znakomicie i pokrywa caly 4-kondygnacyjny domek.
Moze mialem farta a moze jestem zajebisty - nie wiem.

Data: 2017-01-04 04:33:53
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu środa, 4 stycznia 2017 13:00:56 UTC+1 użytkownik jakson napisał:
> [...]

Kilka lat temu robilem wifi w domu znajomego (4 kondygnacje, w tym piwnica + strych).

Moze mialem farta a moze jestem zajebisty - nie wiem.

Moze po trochu obu tych czynnków :)

Czasem jest fajnie bo stropy nie zbrojone a czasem kiepsko bo nawet cegły w scianie jakieś metalowe takie :)

U mnie wifi z jakiegos tplinka zanika po przejsciu przez dwie ceglane sciany z 1912r. :)

Data: 2017-01-02 15:04:51
Autor: Adam
WiFi w domu [cross]
[...]

Nie kupuj wynalazków dla blondynek.

Kup coś z odłączaną anteną, Kilka przykładów:

Edimax 802.11b/g/n N300 p/n: BR-6428nS V4

Netis Router DSL WIFI G/N150 + LAN x4  P/N: WF2411I-TN

Asus RP-N12 Wireless-N300  P/N: RP-N12

Zyxel WAP3205 v3 Wireless N300  P/N: WAP3205V3-EU0101F

Draytek Vigor AP710  P/N: VigorAP710

Jeśli sygnał zbyt słaby, można dać mocniejszą lub bardziej kierunkową (np. panelową, sektorową) antenę.

Lepsze modele mają jeszcze dodatkowe możliwości, m.in:
- kilka SSID
- VLAN
- ACL
- zarządzanie pasmem

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-01-02 21:12:15
Autor: ąćęłńóśźż
WiFi w domu [cross]
Jaj sobie robisz, dzisiaj nie prima aprilis ;-)))
Pasmo 5 GHz to przereklamowany syf-makabra, przez polskie ściany nie przechodzi, a co tu dopiero mówic o stropach (co innego tekturowe domy w Japonii i na Florydzie).

-- -- -

Data: 2017-01-03 12:52:07
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
Pasmo 5 GHz to przereklamowany syf-makabra, przez polskie ściany nie przechodzi, a co tu dopiero mówic o stropach (co innego tekturowe domy w Japonii i na Florydzie).

A ja bardzo sobie chwale 5GHz - maly zasieg (ze nie wspomne o lepszej separacji kanalow i niskiej popularnosci) to dla mnie zaleta.
Tam gdzie mieszkam (jednopoziomowe, niewielkie mieszkanie) 2.4GHz to byl dopiero syf - no ale nie ma sie co dziwic jak kazdy ma 2.4GHz z moca ustawiona fabrycznie na maksymalna.
5GHz przechodzi u mnie nawet przez 2 sciany (niewielka odleglosc).

PS
Oczywiscie ucieczka w 5GHz nie jest rozwiazaniem dla naszego watkotworcy.

Data: 2017-01-03 13:29:32
Autor: ąćęłńóśźż
WiFi w domu [cross]
W zasadzie 5GHz sprawdza się w jednym pomieszczeniu ograniczonym ścianami, i to nie za wielkim.
Jakie prędkości połączeń osiągasz?
54 Mb/s?
Do internetu powinno wystarczyć, bo i tak mało kto ma szybsze łącze (tak, tak, wiem, no ale nie każdy, a już na pewno nie na uploadzie).
Do strumieniowania 4k czy to backupowania plików to już niekoniecznie
Też staram się pracowac na 5GHz (jeżeli w ogóle na wifi), ale z hallu do pokoju do lapka to już średnio sięga, a iphone to właściwie poza samym hallem nie łapie (w lapku na pewno lepsza antena, niż w telefonie).

-- -- -
niewielkie mieszkanie

Data: 2017-01-03 10:08:27
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
To jest po to aby poprawić odbiór w przypadku kiedy odbiornik i nadajnik nie są usadowione w tym samym kierunku i polaryzacja sie nie zgadza.

Polaryzacja nie ma tu znaczacego znaczenia.

w praktyce licz sie z tym ze bedziesz potrzebował kolejnego routera na innym pietrze

Nie routera tylko access pointa.

Data: 2017-01-03 22:29:31
Autor: zlotowinfo
WiFi w domu [cross]
Użytkownik "jakson" <john.smith@example.org> napisał w wiadomości news:o4fpmd$8n5$1node2.news.atman.pl...
[...]

to jego sprawa co postawi, może postawic router, może access point

Data: 2017-01-04 00:57:52
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
to jego sprawa co postawi, może postawic router, może access point

Oczywiscie, ze moze postawic router z wylaczona funkcja rutingu, czyli AP.

Data: 2017-01-02 08:02:54
Autor: Andrzej A. Filip
WiFi w domu [cross]
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> pisze:
[...]

Czy router WiFi stoi na środkowej kondygnacji?

Próbowałeś kombinować z ustawieniami anteny/anten?
Standardowe ustawienia są na rozsyłanie sygnału w poziomie a tobie
chodzi o rozsyłanie sygnału w pionie.

Rozwiązania "inwestycyjnego" z repeaterami nie warto wdrażać bez
sprawdzeniem możliwości bezinwestycyjnych.

--
Andrzej A. Filip

Data: 2017-01-02 13:14:18
Autor: Robert Wańkowski
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 08:02, Andrzej A. Filip pisze:
Czy router WiFi stoi na środkowej kondygnacji?

Próbowałeś kombinować z ustawieniami anteny/anten?
Standardowe ustawienia są na rozsyłanie sygnału w poziomie a tobie
chodzi o rozsyłanie sygnału w pionie.
Stoi w najniższej kondygnacji. Doraźnie przeniosę go na środek.

Robert

Data: 2017-01-02 17:26:29
Autor: qwerty
WiFi w domu [cross]
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5869887e$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Router ustawić na środkowej kondygnacji, zmienić anteny na większy zysk, ustawić anteny w kształt litery V pod kątem 45 stopni: \ /

Data: 2017-01-02 18:01:34
Autor: Robert Wańkowski
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 17:26, qwerty pisze:
zmienić anteny na większy zysk
Tak wygląda ten router.
http://obrazki.elektroda.pl/8677754000_1305615928.jpg
Nie ma anteny zewnętrznej, nie ma gniazda anteny.

Są routery, które pokryją cały dom i jeszcze kawałek (ogród) :-)

Robert

Data: 2017-01-02 18:45:33
Autor: Irokez
WiFi w domu [cross]
[...]

Jasne, wystarczy wystawić router poza budynek, po środku najdłuższej ściany z pokojami i antenę skierować na budynek. Masz WiFi w budynku, na ogrodzie... Tylko trzeba wyjść kablami na swój ogród i zamknąć router aby nie zamarzł zimą.

--
Irokez

Data: 2017-01-02 23:13:48
Autor: sczygiel
WiFi w domu [cross]
W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 18:45:37 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
> [...]

Jasne, wystarczy wystawić router poza budynek, po środku najdłuższej ściany z pokojami i antenę skierować na budynek. Masz WiFi w budynku, na ogrodzie... Tylko trzeba wyjść kablami na swój ogród i zamknąć router aby nie zamarzł zimą.

Wlasnie wczoraj robilem sobie z ciekawosci mapowanie mojego wifi. Tak aby wiedzieć jak sciany w domu tłumią wifi.

Starczy powiedzieć że ap jest w centrum domu i po przejsciu przez jedna sciane i okno sygnał jest znikomy.
Po przejsciu przez dwie sciany sygnał czasem jest czasem nie ma. Po przejsciu przez trzy wifi nie ma...

Aby pokryc caly dom 130m2 w starej technologii ceglanej musze mieć 2 ap.
Jak mialem jeden to ani fony z androidem ani laptop t61 nie łapał sygnału po przejsciu przez 2 sciany...

Róznie może być.

Data: 2017-01-02 19:02:14
Autor: qwerty
WiFi w domu [cross]
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:586a876d$0$5146$65785112@news.neostrada.pl...
Tak wygląda ten router.
http://obrazki.elektroda.pl/8677754000_1305615928.jpg
Nie ma anteny zewnętrznej, nie ma gniazda anteny.

Jak nie ma plomby to rozkręć i zmień kartę wifi oraz anteny.

Data: 2017-01-02 19:55:36
Autor: Robert Wańkowski
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 19:02, qwerty pisze:
[...]

Niby można antenę, karty nie można.
http://www.pcworld.pl/news/Livebox.tp.podkrecamy,321850.html

Robert

Data: 2017-01-02 20:12:51
Autor: ToMasz
WiFi w domu [cross]
W dniu 02.01.2017 o 19:55, Robert Wańkowski pisze:
[...]

tak naprawdę, żeby nie mieć problemów, to musiałbyś kupić na allegro routery z antenką wifi i poustawiać je na każdym z pięter. W każdym razie tam, gdzie sygnału nie masz. routerek kosztuje ok 30zł, prądu za dużo też nie zużyje.
Co do antenek i modyfikacji, to znacznie lepiej nie będzie. antena może coś dać, jeśli z dookólnej zrobisz kierunkową, a w Twoim przypadku to nie wchodzi w grę. dłuższa antenka poprawi sygnał o parę procent.
ToMasz

Data: 2017-01-02 20:37:34
Autor: Robert Wańkowski
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 20:12, ToMasz pisze:
tak naprawdę, żeby nie mieć problemów, to musiałbyś kupić na allegro
routery z antenką wifi i poustawiać je na każdym z pięter.
Czyli te Access Point-y?

Robert

Data: 2017-01-02 20:53:12
Autor: pueblo
WiFi w domu [cross]
Witaj Robert Wańkowski, 02 sty 2017 w news:586aabfd$0$648$65785112
@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

W dniu 2017-01-02 o 20:12, ToMasz pisze:
tak naprawdę, żeby nie mieć problemów, to musiałbyś kupić na allegro
routery z antenką wifi i poustawiać je na każdym z pięter.
Czyli te Access Point-y?

No właśnie. Niedługo też będę musiał się zająć podobnym problemem. Ktoś mi podpowiedział, że AP połączony bezprzewodowo z głównym routerem załatwi sprawę - router na partere, AP na piętrze.
Ale ja czegoś nie rozumiem. Załóżmy, że sam router sieje sygnał po domu, który dociera na piętro, ale jest dość słaby. Czy urządzenia łączące się na piętrze będą miały gorsze parametry łącza internetowego z powodu słabszego sygnału? Dla mnie te "paramtery" to DOWN/UP i ping :)
Jeśli tak, to co pomoże tu AP połączony bezprzewodowo? Przecież on będzie się łączył z routerem na tym samym słabym sygnale wifi. Więc wąskie gardło nadal pozostanie i, choć AP poprawi propagację sygnału na piętrze, to ww. "parametry" internetu dla urządzeń na piętrze się nie zmienią. Czy jednak wygląda to inaczej?

Data: 2017-01-02 22:49:58
Autor: t-1
WiFi w domu [cross]
W dniu 2017-01-02 o 21:53, pueblo pisze:

[...]

Z jednej strony możesz go postawić na piętrze w miejscu maksymalnego sygnału oraz dać mu lepszą antenę, nawet kierunkową, nakierowaną na główny AP. Więc uzyskane pasmo między piętrami będzie większe.
Z drugiej strony jednak, tryb WDS powoduje co najmniej dwukrotny spadek pasma, ponieważ repeater najpierw odbiera dane a później je na tym samym kanale wysyła.
Jeśli więc nie można połączyć kilku AP w różnych miejscach Ethernetem i musi być między nimi link bezprzewodowy, często stosuje się zamiast zwykłego WDS układ dwóch urządzeń podłączonych kablem, jednego jako station drugiego jako AP na innym kanale. Istnieją tez routery z "podwójnym radiem"

Data: 2017-01-02 22:54:59
Autor: ToMasz
WiFi w domu [cross]
W dniu 02.01.2017 o 21:53, pueblo pisze:
[...]

no... nie wiem. ja mam na myśli routery, czyli urządzenia które "dostają" internet kablem, a "dają" go przez wifi. funkcje routingu można wyłączyć.

No właśnie. Niedługo też będę musiał się zająć podobnym problemem. Ktoś
mi podpowiedział, że AP połączony bezprzewodowo z głównym routerem
załatwi sprawę - router na partere, AP na piętrze.
śliska sprawa. sam most pomiędzy routerami robi się... kłopotliwie. To nie jest dobry pomysł. lepiej jest wykorzystać urządzenia roszerzające zasieg wifi, czyli repeatery. ale to tylko w przypadku kiedy repeater da sie ustawić w dobrym zasiegu. jeśli tak nie będzie, na smartfonie obok repeatera będziesz miał full zasieg, a internet będzie działał beznadziejnie. LEpiej, zdecydowanie lepiej, (internet dostarczyć) kablami do routerów.

[...]
jedyne plusy to takie że "repeater" może mieć lekko lepszą antenkę i można go postawić tam gdzie zasięg jeszcze jest, w połowie drogi.
ToMasz
Ps jakby ktoś się jednak chciał bawić w repeatery to ich docelowa cena to ok 30zł plus zasilacz. da się kupić na promocjach w chinach

Data: 2017-01-03 12:58:25
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
No właśnie. Niedługo też będę musiał się zająć podobnym problemem. Ktoś
mi podpowiedział, że AP połączony bezprzewodowo z głównym routerem
załatwi sprawę - router na partere, AP na piętrze.

Dodanie AP po wifi to slabe rozwiazanie.
AP tylko po kablu, no chyba, ze nie masz wyjscia, ale wtedy licz sie ze znacznym pogorszeniem szybkosci lacza.

To wlasnie tak gownianie wyglada :)

Data: 2017-01-03 13:08:37
Autor: Andrzej A. Filip
WiFi w domu [cross]
"jakson" <john.smith@example.org> pisze:
[...]

[...]

Jeśli oba końce mają po dwie anteny zewnętrzne z których jedną można
poświęcić na łącze kierunkowe to sytuacja wygląda już trochę lepiej.
Typową antenę "rozsyłaj w poziomie" można dość łatwo _bez modyfikacji_
za pomocą prościutkiego _zewnętrznego_ reflektora/lustra przekształcić
w antenę kierunkową.

--
Andrzej A. Filip

Data: 2017-01-03 13:23:27
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
[...]

Ale na dwoch antenach bedzie nadawal to samo, wiec srednia szybkosc lacza i tak spadnie (co najmniej 2x).

PS
Ew. mozna zainwestowac w AP z dwoma niezaleznymi radiami, ale to drogie i nadal "to nie to".

Data: 2017-01-02 20:36:00
Autor: nadir
WiFi w domu [cross]
[...]

Wszystko zależy od konstrukcji budynku, ale w jednym bliźniaku, który ma 4 kondygnacje, grube ściany z cegieł i stropy żerańskie, zamontowałem ASUSa RT-N18U. Router z trzeciej kondygnacji ogrania praktycznie cały dom(poza piwnicą) oraz najbliższą okolice tak, że w ogrodzie zasięg bez problemu łapią smartfony i tablety.

Data: 2017-01-03 10:40:52
Autor: Andrzej A. Filip
WiFi w domu [cross]
[...]

Zrób _krótki_ test z położeniem tego routera "na boku" na środkowej
kondygnacji - powinno zmienić rozsyłanie sygnału z wbudowanej anteny w
tym routerze z "w poziomie" na "niemal w pionie".

_Jeśliby_ pomogło to *bardzo starannie* sprawdź czy to nie zakłóca chłodzenia.

--
Andrzej A. Filip

Data: 2017-01-03 09:50:43
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
Router ustawić na środkowej kondygnacji, zmienić anteny na większy zysk, ustawić

To zysk anteny da sie zmienic?

anteny w kształt litery V pod kątem 45 stopni: \ /

Dlaczego 45 a nie 0, 21, 30, 90 czy 180?

Data: 2017-01-03 10:26:19
Autor: jakson
WiFi w domu [cross]
Jak sprawić, aby WiFi było dostępne w domu z trzema kondygnacjami?

Ustaw moc na najwieksza (pewnie to juz masz, niestety), ustaw AP w routerze na pojedynczy kanal (N150) i pobaw sie kanalami:
- moze niektore kanaly beda mniej "zasmiecone" niz pozostale
- na niektorych kanalach dopuszczalne moce sa wieksze niz na pozostalych

Mozesz pogmerac antenkami, ale wiele nie zyskasz (o ile w ogole cos uzyskasz).

Jedyne wyjscia:
- dodakowe AP na pozostalych pietrach / pietrze z odpowiednio ustawionymi kanalami
- przejscie na 5GHz raczej nic nie da, ale byc moze warto zainwestowac w AC (beamforming i inne fajne rzeczy)?

WiFi w domu [cross]