Większy akumulator

Data: 2013-02-06 12:49:53
Autor: J.F
Większy akumulator
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
Akumulator o pojemności 44Ah w Fabii podziękował za 4 letnią współpracę. Mam pytanie, czy mogę dać tej Fabii akumulator o
większej pojemności 60Ah?

Mozesz, ale
a) wiekszy moze byc wiekszy wymiarowo i sie nie zmiescic,
b) jeszcze musi miec + i - po tej samej stronie,
c) skoro nie widac roznicy to po co przeplacac.

Tak czy inaczej - nie sluchaj glupot ze niedoladowany bedzie.

Za to na pewno warto sprawdzic czy wina nie lezy w samochodzie, 4-letni akumulator powinien nadal dzialac, chyba ze byly warunki sprzyjace rozladowywaniu.

J.

Data: 2013-02-06 13:19:51
Autor: Ryszard G.
Większy akumulator

Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51124363$0$26682$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

albo przeładowaniu i się elektrolit ugotował
przy zakupie nowego proponuję sprawdzić czy da się kontrolować poziom elektrolitu
i ewentualnie dolać wody

R.G.

J.

Data: 2013-02-06 13:59:18
Autor: szufla
Większy akumulator
przy zakupie nowego proponuję sprawdzić czy da się kontrolować poziom elektrolitu
i ewentualnie dolać wody

a w ktorym sie nie da ?

sz.

Data: 2013-02-06 14:13:40
Autor: szufla
Większy akumulator

Użytkownik "Ryszard G." <ryglerDOUSUWANIA@interia.eu> napisał w wiadomości news:ketkkk$jf$1usenet.news.interia.pl...

[...]

 Np. w ktorym, konkretnie ?

sz

Data: 2013-02-06 15:01:04
Autor: Marek
Wikszy akumulator
w "bezobsługowym"

Np. w ktorym, konkretnie ?

Wez sobie sam poszukaj. Ale przedpisca ma racje.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-02-06 18:24:57
Autor: yabba
Większy akumulator
Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomości news:ketkue$kig$1node1.news.atman.pl...

[...]

Jakiś noname z Castoramy - brak klapki. Górna częśc obudowy jest jednolita.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-02-06 19:53:52
Autor: szufla
Większy akumulator
Jakiś noname z Castoramy - brak klapki. Górna częśc obudowy jest jednolita.

Podobnie jak tonery czy tusze do drukarek tez sa jednorazowe :)
Do wielu tzw.bezobslugowych akumulatorow da sie nalac.

sz.

Data: 2013-02-06 20:01:14
Autor: J.F
Większy akumulator
[...]

Obejrzec dokladnie - jakos musieli ten kwas tam nalac, i watpie zeby chialo im sie potem pokrywe spawac.

Ale co - jak beda korki pod naklejka, to zrywac i odkrecac, czy przez gwarancje nie zagladac ?

P.S. czy mi sie wydaje, czy elektrolit powinien wychwytywac wilgoc z powietrza ... bo otwory wentylacyjne tam jednak z reuly sa.

J.

Data: 2013-02-06 20:23:12
Autor: szufla
Większy akumulator
Obejrzec dokladnie - jakos musieli ten kwas tam nalac, i watpie zeby chialo im sie potem pokrywe spawac.

Owszem potrafia zgrzewac.

Ale co - jak beda korki pod naklejka, to zrywac i odkrecac, czy przez gwarancje nie zagladac ?

W zwyklych nie wiem ale w bezobslugowych elektrolit jest na poczatku w nadmiarze i przez 3 lata nie powinien spasc ponizej poziomu.

P.S. czy mi sie wydaje, czy elektrolit powinien wychwytywac wilgoc z powietrza ... bo otwory wentylacyjne tam jednak z reuly sa.

Nie ciagna wilgoci.
Kanaly labiryntowe albo z zaworem czyli VLRA.

sz.

Data: 2013-02-06 22:36:01
Autor: J.F.
Wikszy akumulator
Dnia Wed, 6 Feb 2013 20:23:12 +0100, szufla napisa(a):
P.S. czy mi sie wydaje, czy elektrolit powinien wychwytywac wilgoc z powietrza ... bo otwory wentylacyjne tam jednak z reuly sa.

Nie ciagna wilgoci.
Kanaly labiryntowe albo z zaworem czyli VLRA.

Samochodowe chyba nie maja zaworkow.

J.

Data: 2013-02-06 19:29:42
Autor: jerzu
Wikszy akumulator
On Wed, 6 Feb 2013 14:07:43 +0100, "Ryszard G."
<ryglerDOUSUWANIA@interia.eu> wrote:

a w ktorym sie nie da ?

Ja mam taki, brandowany przez Citroena. ZTCP orygina Motorcrafta z
Transita te taki by.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-02-06 20:27:26
Autor: DoQ
Wikszy akumulator
W dniu 2013-02-06 19:29, jerzu pisze:
a w ktorym sie nie da ?
Ja mam taki, brandowany przez Citroena. ZTCP orygina Motorcrafta z
Transita te taki by.

O masz, przewier w nim dziury i bdziesz mia moliwo dolania. Pniej zakleisz poxipolem albo zatkasz skarpetk. Drobiazg. Da si w kadym? Da si.

Pozdr.

Data: 2013-02-06 20:49:30
Autor: Tadzik
Wikszy akumulator
On Wed, 06 Feb 2013 20:27:26 +0100, DoQ <doq@gmail.com> wrote:
O masz, przewier w nim dziury i bdziesz mia moliwo dolania.

Ale przed kocem gwarancji czy po?

--
Pozdro
Tadzik

Data: 2013-02-06 20:52:59
Autor: DoQ
Wikszy akumulator
W dniu 2013-02-06 20:49, Tadzik pisze:
On Wed, 06 Feb 2013 20:27:26 +0100, DoQ <doq@gmail.com> wrote:
O masz, przewier w nim dziury i bdziesz mia moliwo dolania.
Ale przed kocem gwarancji czy po?

Oczywicie przed, przecie moe powiedzie e to dla dobra akumulatora.

Pozdr.

Data: 2013-02-06 20:54:45
Autor: Artur Malg
Wikszy akumulator
W dniu 2013-02-06 20:49, Tadzik pisze:
On Wed, 06 Feb 2013 20:27:26 +0100, DoQ <doq@gmail.com> wrote:
O masz, przewier w nim dziury i bdziesz mia moliwo dolania.

Ale przed kocem gwarancji czy po?

A jaka to ma znaczenie? Chodzio o "moliwo".

Data: 2013-02-06 20:57:50
Autor: jerzu
Wikszy akumulator
On Wed, 06 Feb 2013 20:27:26 +0100, DoQ <doq@gmail.com> wrote:

Da si.

No ba. Polak potrafi :)

Data: 2013-02-06 21:17:28
Autor: DoQ
Wikszy akumulator
W dniu 2013-02-06 20:57, jerzu pisze:
Da si.
No ba. Polak potrafi :)

TO pewnie by do niego nasika ;)

Pozdr.

Data: 2013-02-06 22:34:55
Autor: J.F.
Wikszy akumulator
Dnia Wed, 06 Feb 2013 21:17:28 +0100, DoQ napisa(a):
W dniu 2013-02-06 20:57, jerzu pisze:
Da si.
No ba. Polak potrafi :)

TO pewnie by do niego nasika ;)

A sprawdzales czy mocznik nie ma jakiejs zbawiennej roli w akumulatorze ?
:-)

J.

Data: 2013-02-06 23:48:11
Autor: t
Wikszy akumulator
Ryszard G. wrote:

albo przeładowaniu i się elektrolit ugotował przy zakupie nowego
proponuję sprawdzić czy da się kontrolować poziom elektrolitu i
ewentualnie dolać wody

Bardzo ważny parametr, ja codziennie kontroluję poziom elektrolitu w moich akumulatorach i w razie czego uzupełniam szczając po celach!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-06 13:32:30
Autor: Marek
Większy akumulator
W dniu 2013-02-06 12:49, J.F pisze:

[...]

Biegunowość i wymiary są odpowiednie. Akumulator ma zwarcie jednej celi.
Powinienem jeszcze sprawdzić ładowanie w aucie, czy aby zwarty aku nie
uszkodził "ładowania".

--
Marek

Większy akumulator