Wiara fałszywa do piekła prowadzi

Data: 2012-03-05 00:37:02
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wiara fałszywa do piekła prowadzi
W dniu 2012-03-04 22:24, sofu pisze:
" Bestia od wieków w Watykanie siedzi i rozkazy swym czarnym sługom wydaje.
Dla tego wkładają w usta Boga słowa przez niego nigdy nie wypowiedziane
jako dogmaty wiary fałszywej.
Zaste potępion na wieki wieków będzie ten, co się katolikiem nazywa i
wiarę fałszywą wyznaje, a pasożytów
odszczepionych od Boga i ludzi tuczy i wspiera "

A prawdziwa to nie?

A w ogóle która jest prawdziwa?

I co to w ogóle jest wiara?

Data: 2012-03-05 00:35:13
Autor: Obserwator
Wiara fałszywa do piekła prowadzi
Andrzej Zbierzchowski <andrzejzb@gazeta.pl> napisał(a): I co to w ogóle jest wiara?
********************************

wiara jest specyficznym stanem duchowosci czlowieka,  czyniącym z człowieka
*byt przekraczający materialną, cielesną i przemijającą jego stronę.*

Ten stan rozni czlowieka od zwierzat.

*Występowanie wiary uznaje się za konieczne w początkowej fazie rozwoju nauki
(przyjmuje się, że dużej mierze zawdzięcza ona wierze swoje istnienie kiedy to
pierwszy raz w dziejach świata ludzie podeszli rozumowo do mitycznej materii,
narodziły się filozofia i nauka, które zresztą wówczas stanowiły jedno - tymi
pionierami racjonalizmu byli Grecy.*

Data: 2012-03-05 00:54:01
Autor: Obserwator
Wiara fałszywa do piekła prowadzi
Człowiek rozumny (Homo sapiens) &#8211; jedyny występujący współcześnie gatunek z
rodzaju człowiek (Homo).

Ten sam czlowiek moze byc dobry lub bardzo okrutny zupelnie bez powodu.
Glupi lub madry. Choroby psychiczne wystepuja tylko u czlowieka.

Zwierze nawet drapiezne nigdy nie nie zabija tylko dla samego zabijania, z
zemsty, nienawisci lub dla zwyklej przyjemnosci patologicznej. Czlowiek ma bogata psyche, zdolnosci poznawcze i tym glownie rozni sie od
zwierzat, ktore kieruja sie natomistprzede wszytkim instynktem.

Obecni lewicowi architekci odbierajac czlowiekowi strone duchowa i
sprowadzajac ja tylko do zachowan instynktownych, chca Homo Sapiens zrownac ze
zwierzetami.

Data: 2012-03-05 01:55:49
Autor: Lorn
W dniu 2012-03-05 01:54,  Obserwator pisze:
Człowiek rozumny (Homo sapiens)&#8211; jedyny występujący współcześnie gatunek z
rodzaju człowiek (Homo).

Karol, proszę jeszcze raz... Wklejaj poprawnie. :>

Data: 2012-03-05 01:53:29
Autor: Lorn
W dniu 2012-03-05 01:35, Obserwator pisze:
wiara jest specyficznym stanem duchowosci czlowieka

Ależ z ciebie filozof :>

Data: 2012-03-05 00:55:41
Autor: Obserwator
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
W dniu 2012-03-05 01:35, Obserwator pisze:
> wiara jest specyficznym stanem duchowosci czlowieka

Ależ z ciebie filozof :>

a czy tak nie jest, jak napisalem?

Data: 2012-03-05 01:58:10
Autor: Lorn
W dniu 2012-03-05 01:55,  Obserwator pisze:
Lorn<ateagina@poczta.fm>  napisał(a):

W dniu 2012-03-05 01:35, Obserwator pisze:
wiara jest specyficznym stanem duchowosci czlowieka

Ależ z ciebie filozof :>

a czy tak nie jest, jak napisalem?

Nie neguję... Podziwiam ;-)

Data: 2012-03-05 01:54:11
Autor: Lorn
W dniu 2012-03-05 01:53, Lorn pisze:
W dniu 2012-03-05 01:35, Obserwator pisze:
wiara jest specyficznym stanem duchowosci czlowieka

Ależ z ciebie filozof :>

PS. Ups czyżbym obrażał Polaka? :>

Data: 2012-03-05 11:50:42
Autor: Andrzej Zbierzchowski
[...]

Wcale nie :)

Wiara to coś, co wypełnia przestrzeń między wiedzą a nieskończonością. Wiarę ma każdy kto daje się oszukiwać. Bo jeśli nie UWIERZYSZ oszustowi to z oszustwa nici :)

Zwierzęta też mają wiarę.

Gdyby nie miały, zanęcanie akwenów przez wędkarzy nie miałoby sensu :D

Data: 2012-03-05 13:00:31
Autor: Obserwator
Andrzej Zbierzchowski <andrzejzb@gazeta.pl> napisał(a): Wcale nie :)

[...]

Jankiem Pietrzakiem to ty nie jestes.

Nawet dowcip powinien byc inteligentny. --

Data: 2012-03-05 18:55:18
Autor: Andrzej Zbierzchowski
W dniu 2012-03-05 14:00,  Obserwator pisze:
Jankiem Pietrzakiem to ty nie jestes.

Nawet dowcip powinien byc inteligentny.

Jego odbiorca takoż.

Kwestia nie polega na tym czy się wierzy i w co.

Podstawa to KOMU.

Data: 2012-03-05 18:06:51
Autor: Obserwator
> [...]

> Nawet dowcip powinien byc inteligentny.

Jego odbiorca takoż.

Kwestia nie polega na tym czy się wierzy i w co.

*************************************

 a w jakim temacie byl ten watek ? Wiary rozumianej w kontekscie religijnym
czy naiwnosci ludzkiej?

Jak ktos pisze glupie dowcipy, to raczej chyba nie liczy na inteligencie odbiorcy?
z pojeciem wiary

Data: 2012-03-06 19:50:24
Autor: Andrzej Zbierzchowski
W dniu 2012-03-05 19:06,  Obserwator pisze:
  a w jakim temacie byl ten watek ? Wiary rozumianej w kontekscie religijnym
czy naiwnosci ludzkiej?

Jedno z drugim jest nierozerwalnie powiązane.

Zasada numer jeden: Za nikim nie idź i nikomu nie pozwalaj by szedł za Tobą.

Data: 2012-03-06 19:39:43
Autor: Obserwator
> [...]
W dniu 2012-03-05 19:06,  Obserwator pisze:
>   a w jakim temacie byl ten watek ? Wiary rozumianej w kontekscie relig=

Jedno z drugim jest nierozerwalnie powiazane

dla mnie nie. Nie toleruje relatywizmu etycznego i moralnego. To jest poglad
ktory jest lansowany i wdrazany przez lewactwo (bedace kontynuacja
komunistycznej ideologii). W Polsce to tzw. michnikowszczyzna czyli
realatywizm etyczny i  moralny w praktyce.

Ja sie trzymam definicji wiary i naiwnosci w/g tych kryteriow:

wiara
1. &#171;określona religia lub wyznanie; też: przekonanie o istnieniu Boga&#187;
2. &#171;przekonanie, że coś jest słuszne, prawdziwe, wartościowe lub że coś się
spełni&#187;
3. &#171;przeświadczenie, że istnieją istoty lub zjawiska nadprzyrodzone&#187;
4. pot. &#171;grupa ludzi zżytych ze sobą&#187;
5. daw. &#171;wierność komuś lub czemuś&#187;

http://sjp.pwn.pl/szukaj/wiara

    naiwność
    1. &#171;zbytnia prostota, szczerość i łatwowierność&#187;
    2. &#171;coś naiwnego, np. poglądy, sądy&#187;

Zasada numer jeden: Za nikim nie idz i nikomu nie pozwalaj by szedl za toba

Gdyby wszyscy tak mysleli to nie byloby rozwoju cywilizacyjnego i przede
wszystkim rozwoju nauki. Spoleczenstwa sie ucza i rozwijaja tylko przez
nasladownictwo oraz wyciaganie wnoskow z porazek. Generalnie tak przebiega rowoj ludzkosci. Pojawiaja sie jednostki wybitne i
ludzie za nimi podazaja. Niestety dosc czesto zdazaja sie takze tzw. falszywi
prorocy, ale ludzie zawsze ich po pewnym czasie rozpoznaja i eliminuja.

Data: 2012-03-05 19:09:17
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-05 11:50, Andrzej Zbierzchowski pisze:

[...]

No nie jestem taki pewien.. Nikt nie wie o czym myśli ryba,.. może o napełnieniu brzucha i szybkiej śmierci z rąk wędkarza?

Data: 2012-03-05 19:34:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jj2vgf$gbf$4node2.news.atman.pl...
[...]

Na pewno myśli o nienażartych mordach wędkarzy, a szczególnie o takim jednym, który już nie może bezkarnie kłusować.

Data: 2012-03-06 19:51:24
Autor: Andrzej Zbierzchowski
W dniu 2012-03-05 19:09, jadryś pisze:
No nie jestem taki pewien.. Nikt nie wie o czym myśli ryba,.. może o
napełnieniu brzucha i szybkiej śmierci z rąk wędkarza?

To by świadczyło, że jest rozumniejsza niz zwykło się sądzić :)

Wiara fałszywa do piekła prowadzi