Wiarygodno HDTune

Data: 2011-09-05 17:57:19
Autor: Jacek Maciejewski
Wiarygodno HDTune
Cze
Tu: http://www.voila.pl/476/ng62g macie 3 pliki z benchmarkami HDTune 2.54
pewnego dysku PATA zrobione na tym samym kompie w parominutowych odstpach
czasu. Komp z wieym XP, praktycznie nic nie zainstalowane, i nic innego
nie robicy aczkolwiek partycja systemowa bya na tym wanie dysku.
Zrobiem tych benchmarkw 10 a przedstawiem 3 skrajne. Jakbym nie wiedzia
e to ten sam dysk to bym si o tym nie da przekona :) Lansuj tez e
wiarygodno tych obrazkw produkowanych przez HDTune jest adna.
--
Jacek

Data: 2011-09-05 18:18:37
Autor: Rafa
Wiarygodno HDTune
On 2011-09-05 17:57, Jacek Maciejewski wrote:
Cze
[...]

Twierdze, ze jakikolwiek test na dysku z zainstalowanym i dzialajacym systemem jest, ze tak powiem, nic nie wart. Hint: malo ktory system nic nie robi na dysku, a najkosztowniejsza operacja HDD jest seek.

HDTune tu nie ma nic do rzeczy, to tylko narzedzie pogladowe, troche wiecej ciekawych testow popartymi wykresami jest w wersji pro

R.

Data: 2011-09-05 18:52:15
Autor: Twat
Wiarygodno HDTune
Cze
Tu: http://www.voila.pl/476/ng62g macie 3 pliki z benchmarkami HDTune 2.54
pewnego dysku PATA zrobione na tym samym kompie w parominutowych odstpach

najpierw sprawd co si odwouje do dysku tak czsto, np  pami wirtualna (ktra najlepiej wyczy)

Data: 2011-09-06 08:12:55
Autor: Mariusz Kruk
Wiarygodność HDTune
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Twat"
[...]

To poka mi, cwaniaku, jak wyczy pami wirtualn.
I nie, nie chodzi mi o wyczenie pliku wymiany.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,14137471
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-09-06 13:14:42
Autor: Rafa
Wiarygodno HDTune
On 2011-09-06 08:12, Mariusz Kruk wrote:
[...]

wrzuc dysk do kieszeni eSATA/USB3.0 (do wyboru), ew. podepnij do peceta i tak testuj jezeli chcesz miec wzglednie wiarygodne wyniki transferu w zaleznosci od pozycji na dysku (oczywiscie sata preferowane)

Data: 2011-09-05 20:50:07
Autor: qwerty
Wiarygodno HDTune
Uytkownik "Jacek Maciejewski"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:1sxjh53n5wt2s$.gfefwv6vi7ub.dlg@40tude.net...
[...]

Wina ley pomidzy monitorem, a fotelem.
Ewidentnie wida, e jest ten sam dysk. Pierwsze dwa wygldaj identycznie - system co robi. Napisae, e wiey wic zapewne pobiera aktualizacje, albo pobiera trojan. Wida to po cpu usage na 1 zdjciu (procesor te myla). Moesz testowa tak dysk, ale jak chcesz w miar wiarygodnie to musisz wyczy wszystkie procesy (antywirus itp.), usugi oraz zwikszy dokadno (kosztem szybkoci oraz zwikszy rozmiar "bloku"

Data: 2011-09-05 21:02:03
Autor: Tomaszek
Wiarygodno HDTune
Lansuj tez e
wiarygodno tych obrazkw produkowanych przez HDTune jest adna.

I ja ci t tez podbij;) Nie uywam HD Tune odkd przez ten mieszny programik zrobiem z siebie durnia w jednej z firemek handlujcych laptopami typu "refurbished" Ot sprzedawca da mi laptopa do przetestowania w domu, a ja po memtecie zapuciem wanie HD Tune i na twardym pokaza kilkanacie bad blockw. No to w te pdy zdjcie z ekranu ( korzystaem z pakietu Ultimate boot CD, dysk by czysty ) Sprzedawca zobaczy zdjcie, umiechn si z politowaniem, zapuci program producenta, dysk zosta przeskanowany przy mnie, mina mi zrzeda i przeprosiem, podzikowaem i HD Tune ju nigdy nie bd uywa. Dysk pracuje ju trzeci rok i adnego bdu nie ma.

Data: 2011-09-05 21:08:05
Autor: Rafał Łukawski
Wiarygodność HDTune
On 2011-09-05 21:02, Tomaszek wrote:
Lansuję tezę że
wiarygodność tych obrazków produkowanych przez HDTune jest żadna.

I ja ci tę tezę podbiję;) Nie używam HD Tune odkąd przez ten śmieszny
programik zrobiłem z siebie durnia w jednej z firemek handlujących
laptopami typu "refurbished" Otóż sprzedawca dał mi laptopa do
przetestowania w domu, a ja po memteście zapuściłem właśnie HD Tune i na
twardym pokazał kilkanaście bad blocków. No to w te pędy zdjęcie z
ekranu ( korzystałem z pakietu Ultimate boot CD, dysk był czysty )
Sprzedawca zobaczył zdjęcie, uśmiechnął się z politowaniem, zapuścił
program producenta, dysk został przeskanowany przy mnie, mina mi zrzedła
i przeprosiłem, podziękowałem i HD Tune już nigdy nie będę używał. Dysk
pracuje już trzeci rok i żadnego błędu nie ma.

Tylko co to udowadnia?? To że nie chcesz używać HDTune, coś jeszcze? HDTune sam się nie odwołuje do dysku, kto wie co tam robiłeś i nie zapuściłeś jedynej słusznej wyroczni, jaką jest własnie program producenta... tyle ze on skanuje co najmniej kilka godzin (tyle czekales w sklepie?)

Data: 2011-09-05 21:16:12
Autor: qwerty
Wiarygodność HDTune
Użytkownik "Rafał Łukawski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j436nu$uvk$1@news.onet.pl...
[...]

Jakie kilka godzin. Tylko z 3 godziny (chyba, że włączono "quick"). Dysk mógł remapować sektory, a hddtune to wyłapał i uznał za bad.

Data: 2011-09-05 21:18:27
Autor: Tomaszek
Wiarygodność HDTune
W dniu 2011-09-05 21:16, qwerty pisze:
Jakie kilka godzin. Tylko z 3 godziny (chyba, że włączono "quick"). Dysk
mógł remapować sektory, a hddtune to wyłapał i uznał za bad.

Z doświadczenia: program producenta dysku zawsze wywali info, że sektory były remapowane. Pokaże to w odczycie SMART, HD Tune często gęsto w SMART pokaże: n/a ;)

Data: 2011-09-05 21:16:29
Autor: Tomaszek
Wiarygodność HDTune
W dniu 2011-09-05 21:08, Rafał Łukawski pisze:
Tylko co to udowadnia??

Że program HD Tune jest niewiarygodny.

  To że nie chcesz używać HDTune, coś jeszcze?

J/W

HDTune sam się nie odwołuje do dysku, kto wie co tam robiłeś i nie
zapuściłeś jedynej słusznej wyroczni, jaką jest własnie program
producenta...

Nic nie robiłem. Dysk był pusty, zapuściłem z CD pakiet Ultimate Boot CD i odpaliłem HD Tune. A wiesz, że jakoś mam większe zaufanie do programu producenta. W programie producenta można z dyskiem zrobić wszystko ( low level format, zmiana szybkości pracy, odczyt SMARTa, wymiana firmware ) HD Tune to tylko prymitywny test odczytu poszczególnych sektorów. Jak się uda odczytać: zielony kwadracik, nie uda się: czerwony. Długo używałem HD Tune i różnie to z nim było. Czasami SMART'a nie potrafił odczytać, mimo, że program producenta doskonale sobie z tym poradził. Nie mam do tego programu zaufania.

tyle ze on skanuje co najmniej kilka godzin (tyle czekales
w sklepie?)

Trwało to godzinę czasu ( całkowity test ) dysk to 20GB Mitsumi;)

Data: 2011-09-05 22:38:42
Autor: Rafał Łukawski
Wiarygodność HDTune
On 2011-09-05 21:16, Tomaszek wrote:
W dniu 2011-09-05 21:08, Rafał Łukawski pisze:
Tylko co to udowadnia??

Że program HD Tune jest niewiarygodny.

Co to znaczy niewiarygodny? Aby to stwierdzic musimy określić jakieś warunki brzegowe i udowodnić, że program "kłamie" lub ma błędy.

HdTune Pro realizuje pewne cele i do tego się nadaje, nie nadaje się np. do pisania tekstów ani obrabiania grafiki

To że nie chcesz używać HDTune, coś jeszcze?

J/W

ok, tylko nie widze powodow by nie uzywac.

[...]

Za wgrywanie firmware odpowiadaja rozne programy niekoniecznie te odpowiedzialne za testy w spreparowanym srodowisku. HDTune rowniez moze zmienic ustawienia AAM (jezei o tym mowa), ale oczywiscie sa specjalistyczne narzedzia, ktore z dyskiem zrobia wszystko.

Istota w tym by szybko i bez specjalnego zaangazowania zdecydowac czy dysk nadaje sie do wymiany, czy user cos kreci. Moim zdaniem HDTune Pro jest tu dobrym wyznacznikiem, raz pracuje w srodowisku windows /zdalny dostep/, dwa w pelni dzieki OS wspolpracuje z AHCI, czego nie mozna powiedziec o tzw. programach producentow.

[...]

Test producenta to tez tzw. prymitywne odczytanie smart i prymitywne odczytywanie sektorow /nawiazujac do retoryki/ HdTune Pro robi znacznie wiecej niz w/w komentarz

tyle ze on skanuje co najmniej kilka godzin (tyle czekales
w sklepie?)

Trwało to godzinę czasu ( całkowity test ) dysk to 20GB Mitsumi;)

Aby ocenic dysk trzeba sie znac na sprzecie, mi akurat znacznie wygodniej uruchomic testy dyskow pod windowsami, a gdy powoduja jasne problemy (i jezeli gwarant tego wymaga) robi sie test z CD/Floppy tzw. programem producenta by otrzymac kod bledu/wydruk.

Proste jak slonce, mi sie jeszcze nigdy nie zdarzylo na wiele dyskow by HDTune glupial, a program producenta pokazal dysk cacy... o wiele bardziej prawdopodobne, ze cos z systemem jest nie tak lub user cos pokrecil. Nie chce sie wypowiadac n/t srodowisk zamknietych typu Ultimate Boot CD, bo tam wszysto sie moze zdarzyc (a w szczegolnosci nie wiemy jak wyglada kompatybilnosc z konkretnym sprzetem)

Data: 2011-09-05 23:04:55
Autor: Tomaszek
Wiarygodność HDTune
W dniu 2011-09-05 22:38, Rafał Łukawski pisze:
HdTune Pro realizuje pewne cele i do tego się nadaje, nie nadaje się np.
do pisania tekstów ani obrabiania grafiki

Jak rozumiem HD Tune ma się nadawać do testowania dysków? No to moim zdaniem poza wygodnym i przejrzystym interfejsem się nie nadaje do tego.

[...]

Nie miałem na myśli aż takich działań. Kolejny przykład z życia: pacjent: dysk Seagate 250 GB, regularne BSOD'y przy jeden operacji dyskowej. Zapuszczam HD Tune. Wszystko cacy, cały zielony. SMART cacy. Oczywiście BSOD'y dalej. Zapuszczam SeaTools. Program znajduje 1 uwalony sektor! Po zakończeniu skanowania pyta się użytkownika, czy przydzielić sektor z puli zapasowej. Zgadzam się. Koniec jakichkolwiek problemów. Seatools w odczycie SMART pokazuje 1 relokowany sektor. No i teraz zapuszczam wspaniały HD Tune, odczyt SMART w miejscu relokowanych sektorów: n/a - i tylko tam!! Po testach cały zielony!!! Super wiarygodny program. Oczywiście po relokowaniu sektora przez SeaTools BSOD'y zniknęły.

[...]

W świetle w/w przeze mnie przykładu nadal sprawa chyba się trochę komplikuje? Ja wolę mieć pewność. Do pamięci RAM załadowany jest tylko program producenta i tylko ten test jest wykonywany. Żadnego systemu operacyjnego, żadnych nakładek. Seatools odpalony z dyskietki 3.5 cala. Ja do tych należę, co nie wyrzucili jeszcze stacji dyskietek na śmietnik.

Test producenta to tez tzw. prymitywne odczytanie smart i prymitywne
odczytywanie sektorow /nawiazujac do retoryki/ HdTune Pro robi znacznie
wiecej niz w/w komentarz

Testowałem wersję HD Tune, bez Pro. Jakie są różnice?

Aby ocenic dysk trzeba sie znac na sprzecie, mi akurat znacznie
wygodniej uruchomic testy dyskow pod windowsami,

Ja się zgadzam, że wygodniej, ale czy pewniej? W przypadku jakim opisałem mogłem się bawić HD Tune jeszcze długo i namiętnie.

Proste jak slonce, mi sie jeszcze nigdy nie zdarzylo na wiele dyskow by
HDTune glupial, a program producenta pokazal dysk cacy...

A mi się zdarzyło. I praktyka pokazuje, że to program producenta miał rację. Już od 3 lat ma rację.

[...]

I dlatego do testów używam programu producenta ładowanego z dyskietki. Tylko program producenta i dysk, żadnych menu startowych, żadnych GRUBów, nic.

Data: 2011-09-05 23:35:18
Autor: Rafał Łukawski
Wiarygodność HDTune
On 2011-09-05 23:04, Tomaszek wrote:
[...]

Tzn generalizujesz.

[...]

Sprawdz najnowsza wersja HDTune (Pro), pamietaj - programy typu HDTune obsluguja wiele dyskow przez sterwniki systemu operacyjnego, tzw. programy producentow - zazwyczaj konkretne

[...]

No ale co z tego, czy z w/w powodow mam trzymac 5 i 1/4 cala? ;)

[...]

Chociazby to, ze lepiej sobie radzi ze smartem.
Jezeli wiesz jak dziala dany program, to wiesz gdzie go uzywac. Nikomu nie jest potrzebne 100% narzedzie (zreszta takich nie ma), ktore dziala tylko z jednym dyskiem. Jezeli tetstujesz 1 dysk na 2 lata - baw sie programami producenta., jezeli tych dyskow jest kila na miesiac i polowa nie ma tzw. programow producenta, to zrozumiesz o czym pisze,

[...]

Dla mnie pewnosc to decyzja czy odsylac do dystrybutora czy nie. Od 5 lat jeszcze sie nie pomylilem. Poza tym nie jest moim zamiarem wychwalanie konkretnego programu, ktory jest rozwijany lub nie. To jest nic wiecej niz narzedzie, ktore cos oferuje, zas sugerowanie ze HDTune zwraca losowe bledy, gdy de facto korzysta sie z kilkuletniej wersji programu, a bledy zwracane są przez OS jest co najmniej herezją.

[...]

Program producenta nie zbada Ci wszystkich dyskow. uzywajac stwierdzenia "HDTune glupial" glupio twierdzisz. Po pierwsze HDTune wykorzystuje OS, po drugie HDTune (caly czas mam na mysli wersje Pro) ma wiele opcji testu, wraz z dokladnym testem zapis/odczyt ktora np. wykryje przeklamania na poziomie elektroniki (A takie dyski tez mi sie trafialy)

[...]

Uzywac mozna, a czego uzyjesz do dyskow Transcend? ;)

Data: 2011-09-08 04:04:18
Autor: Tomaszek
Wiarygodność HDTune
W dniu 2011-09-05 23:35, Rafał Łukawski pisze:
Uzywac mozna, a czego uzyjesz do dyskow Transcend? ;)

Nie znalazłem nic na stronie producenta... nie ma takiego programu czy źle szukam?

Data: 2011-09-08 19:02:07
Autor: Rafał Łukawski
Wiarygodność HDTune
On 2011-09-08 04:04, Tomaszek wrote:
W dniu 2011-09-05 23:35, Rafał Łukawski pisze:
Uzywac mozna, a czego uzyjesz do dyskow Transcend? ;)

Nie znalazłem nic na stronie producenta... nie ma takiego programu czy
źle szukam?

Dobrze szukasz - nie ma (bo po co), wystarczy znajomość nowych wersji programów takich jak HDTune i jestś bez problemu w stanie zdiagnozować dysk. Znajomośc programów, systemu, posiadanie podstawowej wiedzy o dyskach itp.

Data: 2011-09-06 08:29:20
Autor: qwerty
Wiarygodność HDTune
Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j437b5$2hn$1@news.onet.pl...
Czasami SMART'a nie potrafił odczytać, mimo, że program producenta doskonale sobie z tym poradził. Nie mam do tego programu zaufania.

Dysk na sata/usb? Jak tak to masz już odpowiedź.

Data: 2011-09-08 04:05:05
Autor: Tomaszek
Wiarygodność HDTune
W dniu 2011-09-06 08:29, qwerty pisze:
Dysk na sata/usb? Jak tak to masz już odpowiedź.

Nie. Normalny SATA.

Data: 2011-09-08 08:09:22
Autor: qwerty
Wiarygodność HDTune
Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j49817$2l0$2@news.onet.pl...
Nie. Normalny SATA.

Jak ustawisz na AHCI to HDTune 2.55 smarta nie zobaczy. Możesz podejrzeć za pomocą HDDScan.

Data: 2011-09-05 21:15:02
Autor: Rafał Łukawski
Wiarygodność HDTune

[...]

Aby nie jojczyć jak przedmówcy. klient zwrócił dysk zewnętrzny Transcend. Jako, ze nie ma dedykowanych programow skanujacych. zapuscilem HDTune, bo wygodne, bo z systemu, na ktorym dzieje sie cos innego, bo mozna do tego systemu wejsc przez zdalny pulpit etc.

mial problemy z odczytaniem wielu blokow, wypisal liste wielu blokow (test odczyt/zapis trwal wiele godzin, interfejsy USB poprawnie skonfigurowane). dysk do ABC Data z krotkim komentarzem. Akcja: wymiana.

Jako, ze nie sposob sprawdzic co tak naprawde uruchomiles na laptopie kilka lat temu, jak byl skonfigurowany system, co bylo w smart, trudno sie odnosic do wypowiedzi 'nie uzywam hdtune bo'.

Data: 2011-09-07 21:33:54
Autor: m4rkiz
Wiarygodno HDTune
Tomaszek wrote:
[...]

wyniki to trzeba jeszcze umiec zinterpretowac

Data: 2011-09-08 04:06:36
Autor: Tomaszek
Wiarygodno HDTune
W dniu 2011-09-07 22:33, m4rkiz pisze:
wyniki to trzeba jeszcze umiec zinterpretowac

To sobie interpretuj pozycje: n/a;) Jako program producenta pokaza co konkretnego.

Data: 2011-09-05 21:48:08
Autor: Tomasz Jasiski
Wiarygodno HDTune
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 5 Sep 2011 17:57:19 +0200  dosza do mnie wiadomo <1sxjh53n5wt2s$.gfefwv6vi7ub.dlg@40tude.net>
 od Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl>  :
[...]

Mona poprawi wiarygodno HdTune.
Zasysasz Gmera z http://www.gmer.net/#files
Uruchamiasz go i z menu zabijasz wszystkie procesy.
Z poziomu Gmera uruchamiasz HdTune.
Testujesz 10 razy i cieszysz si wynikami.
:)
--
Gdyby si wysadzio ich planety, zburzyo miasta,
spalio ksigi, a ich samych wytuko do nogi,

Data: 2011-09-05 21:52:49
Autor: Tomaszek
Wiarygodno HDTune
W dniu 2011-09-05 21:48, Tomasz Jasiski pisze:
[...]

Ultimate boot CD nie ingeruje w ogle w system macierzysty zawarty na dysku HDD, a mimo to HD Tune i tak pokazuje pierdoy;)

Data: 2011-09-05 22:08:23
Autor: Tomasz Jasiski
Wiarygodno HDTune
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 05 Sep 2011 21:52:49 +0200  dosza do mnie wiadomo  <j439f6$bil$1@news.onet.pl>  od Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>  :
[...]

HdTune uruchamiany z UBCD pracuje w rodowisku UBCD, natomiast w
podanej metodzie HdTune pracuje w rodowisku docelowym(pomiar
wydajnoci jest bardziej wiarygodny).

Data: 2011-09-05 22:17:33
Autor: Tomaszek
Wiarygodno HDTune
W dniu 2011-09-05 22:08, Tomasz Jasiski pisze:
HdTune uruchamiany z UBCD pracuje w rodowisku UBCD, natomiast w
podanej metodzie HdTune pracuje w rodowisku docelowym(pomiar
wydajnoci jest bardziej wiarygodny).

Dokadnie to miaem na myli UBCD for Windows z caym tym graficznym interfejsem, do ktrego zbudowania niezbdna jest pytka instalacyjna Windows XP. Czyli taki Windows live CD;)

Data: 2011-09-05 22:40:16
Autor: Rafał Łukawski
Wiarygodność HDTune
On 2011-09-05 21:52, Tomaszek wrote:
W dniu 2011-09-05 21:48, Tomasz Jasiński pisze:
Można poprawić wiarygodność HdTune.
Zasysasz Gmera z http://www.gmer.net/#files
Uruchamiasz go i z menu zabijasz wszystkie procesy.
Z poziomu Gmera uruchamiasz HdTune.
Testujesz 10 razy i cieszysz się wynikami.
:)

Ultimate boot CD nie ingeruje w ogóle w system macierzysty zawarty na
dysku HDD, a mimo to HD Tune i tak pokazuje pierdoły;)

Zapodaj przyklad owych w/w glupot. HD tune jest programem pod windowsy, jezeli uruchamiasz go w srodowisku stworzonym przez grupe studendow, masz /... grupowe wyniki ;)

Data: 2011-09-07 01:19:20
Autor: Brodi
Wiarygodność HDTune
On Mon, 05 Sep 2011 17:57:19 +0200, Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl>  wrote:

Cześć
Tu: http://www.voila.pl/476/ng62g macie 3 pliki z benchmarkami HDTune  2.54
pewnego dysku PATA zrobione na tym samym kompie w parominutowych  odstępach
czasu. Komp z świeżym XP, praktycznie nic nie zainstalowane, i nic innego
nie robiący aczkolwiek partycja systemowa była na tym właśnie dysku.
Zrobiłem tych benchmarków 10 a przedstawiłem 3 skrajne. Jakbym nie  wiedział
że to ten sam dysk to bym się o tym nie dał przekonać :) Lansuję tezę że
wiarygodność tych obrazków produkowanych przez HDTune jest żadna.

hdtune to nie jest program do benchmarkowania dysku, zresztą robienie  pomiaru prędkości na działającym systemie to kardynalny błąd, tą metodą  możesz jedynie sprawdzić max i min transfer, reszta to czysta fikcja bo  każdorazowe odwołanie się systemu windows do dysku ( operacj aodczyt i  zapisa ) powoduej zmianę w wynikach testu hdtune. Jeśli już chcesz robić  test to jedynie jako drugi dysk nieużywany przez system ( bez partycji  albo z partycjami ale odmontowanymi ( łopatologicznie - bez przydziału  literek )). Dla mnie najistotniejsza jest zakładka health bo podaje  prawdę. Error Scan też czasami pokazuje jakieś bajki. Albo pokazuje błędy  tam gdzie ich nie ma, albo pokazuje losowe błędy ( uwalona elektronika  dysku ) albo pokazuje że wszystko OK a tymczasem dysk nadaje się do kosza.

Co do innych cudownych zachowań dysków czy programów do diagnostyki to  zdarza się że dysk ma uwaloną elektronikę i objawia się to wolnym  transferem, średnim transferem ( są błędy ale są korygowane dzięki crc ),  uwalona mechanika - dysk ma problemy z pozycjonowaniem głowicy i każdy  większy seek powoduje długie pozycjonowanie głowicy przez co transfer z  dysku jest "skokowy". Co ciekawe gdy wsadzisz taki uwalony dysk do  kieszeni usb czy starego laptopa to radzi sobie całkiem dobrze przez kilka  dni czy tygoni. Ale utrata danych/pad systemu w najbliższym czasie  gwarantowany.
Najważniejsze jak dysk ma relokowane albo słabe sektory to ja bym na nim  nic ważnego nie trzymał.

Data: 2011-09-12 19:59:14
Autor: Twat
Wiarygodno HDTune

hdtune 2.54 TY SE CHYBA JAJA ROBISZ?