Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-11 20:44:52
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Witam

Czy ten twór jest bezpieczny?
W Bankowym Funduszu Gwarancyjnym nie ma tego czegoś. To chyba nie
jest bank, prawda?
Kapitał założycielski 500 tys. Zgromadzone aktywa 2 000 razy większe
- 1 mld. Dobry sposób na przekręt. Czy to jest taka nowa,
Internetowa Bezpieczna Kasa Oszczędności, na wzór wiadomo kogo ;-) ?

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-11 20:56:31
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Zbynek Ltd." news:h5se8h$p7m$1inews.gazeta.pl

[ciach]

Zbyniu! Czytamy jeszcze raz uważnie informacje zawarte na stronie
lokaty.open.pl + wszelakie dokumenty jake są przypisane do każdej lokaty
i... i wtedy dostrzegamy, że OF jest tylko i wyłącznie pośrednikiem
oferującym lokaty w Noble banku, który na 100% znajduje się w BFG.

A co do samej wiarygodności - na tej grupie jak i po za nią są ludzie,
którzy powierzyli im swoje małe, średnie jak i duże oszczędności i są
zadowoleni.

Ja ze swojej strony mogę polecić - szczególnie lokata optymalna (niestety
możliwość założenia tylko i wyłącznie jednej lokaty na osobę) jest bardzo
przyjemnym "produktem" w ich ofercie.

PS.
Na przyszłość zachęcam do przeczytania archiwum grupy aby nie pytać o to co
już wiele razy zostało tutaj przewałkowane ;)

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-11 22:06:33
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
Tak swoją drogą to ciekawe dlaczego Noble nie wpadł na pomysł zakładania lokat bez pośrednika.

Data: 2009-08-11 22:18:52
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Szymon" news:h5sj0o$1va$1news.dialog.net.pl

Tak swoją drogą to ciekawe dlaczego Noble nie wpadł na pomysł zakładania
lokat bez pośrednika.

1. Bo OF i Noble to ta sama grupa kapitałowa
2. Bo Noble ma inny profil docelowego klienta (Private Banking) a po przez
OF zbiera kasę od mniej zamożnej części społeczeństwa :)

Data: 2009-08-11 23:03:14
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
1. Bo OF i Noble to ta sama grupa kapitałowa

Tylko po co mnożyć marki?

2. Bo Noble ma inny profil docelowego klienta (Private Banking) a po przez
OF zbiera kasę od mniej zamożnej części społeczeństwa :)

OK, jest Getin, który mógłby to samo robić co OF/Noble. Zdaje się, że to też ta sama grupa kapitałowa.
Wiesz... BRE utworzył mbank/multibank, ale nie bawił się w firmę X, która robi konkurencję mbankowi/multibankowi i wpłaca do BRE. Im więcej pośredników tym większe koszty - to chyba oczywiste.

Data: 2009-08-12 00:41:02
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 00:46:31
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 08:59:23
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 13:13:07
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 05:09:39
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 14:15:34
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 14:22:39
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 06:52:30
Autor: Tomek z Wawy
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 16:06:03
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
Rozumiem, że google stanowi dla Ciebie źródło informacji biznesowych na temat planów strategicznych grup kapitałowych na przykład. Acha...

Data: 2009-08-12 16:14:37
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Szymon" <xxx@o2.pl> news:h5ui8r$5bp$1news.dialog.net.pl

Rozumiem, że google stanowi dla Ciebie źródło informacji biznesowych na
temat planów strategicznych grup kapitałowych na przykład. Acha...

1. Poczytaj o netykiecie
2. Przestań dzielić się z nami swoimi wypocinami bo nie mają one większego
sensu ani nic nowego do dyskusji po za twoim bełkotem nie wnoszą
3. Najlepiej zrezygnuj z dostępu do sieci bo do niego nie dorosłeś :)

Data: 2009-08-12 23:52:33
Autor: Tomek z Wawy
Wiarygodność Open Finance
On 12 Sie, 16:06, "Szymon" <x...@o2.pl> wrote:
Rozumiem, że google stanowi dla Ciebie źródło informacji biznesowych na
temat planów strategicznych grup kapitałowych na przykład. Acha...

Jesteś tak głupi czy tylko udajesz? Google miał Ci posłużyć do
znalezienia publikacji obowiązkowych, które muszą produkować S.A. Tam
byś się dowiedział o tym do czego były potrzebne pieniądze Noble
Bankowi, nie Getinowi, nie Getin Holdingowi tylko właśnie Noble.

A tak poza tym, jak Wam się nie podoba OF to można było iść
bezpośrednio do Noble i założyć sobie roczną "Top Lokatę" lokatę na 7%
bezpośrednio w Noble (to samo można było zrobić przez OF bez
wychodzenia z domu, ale skoro to taki kosztowny pośrednik...)

Data: 2009-08-12 15:50:20
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Szymon" news:h5uc6v$1i0$1news.dialog.net.pl

I co z tego wynika? Noble dla bogatych, Getin dla biednych, a OF?

Traktujesz OF jako bank? Pogratulował :)

Aż takie fobie masz??? No to współczuję. Tak naprawdę sprawa jest prosta -
OF z racjonalnego punktu widzenia nie ma racji bytu.

Expander, Finamo itp. również?
Chłopcze zrób pożytek sobie i nam i przestań dzielić się na łamach grupy
swoimi (przepraszam) kretyńskimi przemyśleniami, które z rzeczywistością
mają niewiele wspólnego.

Więc pewnie jakiś tam "sens ukryty" w tym być musi.

Ukrytym sensem jest robienie pieniędzy. Proste jak budowa cepa.

Prestiż Noble to mit, skoro ileś tam tysięcy
osób ma tam lokaty - i nieważne czy przez OF, bo przecież pieczątka jest
wiadomo skąd.

To, że prestiż Noble to mit wiadomo nie od dziś. Jednak jeżeli Ty oceniasz
prestiż danej instytucji przez pryzmat tego ile osób założyło u nich lokatę
to chyba dalej nie ma czego komentować...

Gdyby chodziło tylko o to, OF powinien współpracować z
Getinem. Wówczas prestiż Noble zostałby zachowany.

ROFTL :P Ty czytasz czasami to co piszesz?

Prestiż bowiem polega na tym, iż relatywnie mała liczba osób z danego
produktu korzysta.

A masz świadomość, że tylko w pewnym sensie masz rację? - szczególnie jeżeli
mowa o prestiżu w finansach.

Tymczasem w  tym tempie wkrótce łatwiej będzie mieć znajomego z lokatą w
Noble niż
lokatą... powiedzmy w Millenium. Tiaaa... prestiż.

Jeżeli można - poproszę o więcej "trafnych", spostrzeżeń, analiz, przemyśleń
itp. :)

Data: 2009-08-12 16:23:45
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
Traktujesz OF jako bank? Pogratulował :)

A gdzieś to napisałem? ;-)

Expander, Finamo itp. również?

Tak. W biznesie jest tak, że im więcej pośredników tym produkt finalny droższy. No ale kto wie - może gdyby Eurobank korzystał z Expandera to mielibyśmy 10% na 3M poprzez Ex ;-))

Chłopcze zrób pożytek sobie i nam i przestań dzielić się na łamach grupy
swoimi (przepraszam) kretyńskimi przemyśleniami, które z rzeczywistością
mają niewiele wspólnego.

Nie musisz przepraszać. Poziom dyskusji widoczny. Czytać nikt nie każe.

Więc pewnie jakiś tam "sens ukryty" w tym być musi.

Ukrytym sensem jest robienie pieniędzy. Proste jak budowa cepa.

Dając najwyższe oprocentowanie z dodatkowymi pośrednikami. Faktycznie cep. To może skoro produkt X kosztuje np. 1000zł to sprzedasz mi go za 500zł za pośrednictwem dodatkowych instytucji? Jeśli tak działa biznes to ja chcę i 10 pośredników, z których każdy powoduje, że produkt jest atrakcyjniejszy cenowo niż bez niego ;-))

To, że prestiż Noble to mit wiadomo nie od dziś. Jednak jeżeli Ty oceniasz
prestiż danej instytucji przez pryzmat tego ile osób założyło u nich lokatę
to chyba dalej nie ma czego komentować...

OK. Teraz skupiamy się i myślimy.
Teza nr 1 postawiona przed przedmówców: "Noble chce prestiżu i dlatego jest OF".
Teza nr 2: "Prestiż Noble to mit".

Uhm...

A masz świadomość, że tylko w pewnym sensie masz rację? - szczególnie jeżeli
mowa o prestiżu w finansach.

Podaj proszę jeden produkt uznawany za prestiżowy, elitarny, a jednocześnie będący masowym. Z jakiejkolwiek dziedziny.

Data: 2009-08-12 07:42:34
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance
On Aug 12, 4:23 pm, "Szymon" <x...@o2.pl> wrote:
> [...]

Tak. W biznesie jest tak, że im więcej pośredników tym produkt finalny
droższy. No ale kto wie - może gdyby Eurobank korzystał z Expandera to

Tylko wez sie zastanow nad prostym faktem, ze posrednik nie zawsze
musi byc "kolejnym" posrednikiem, moze byc posrednikiem alternatywnym.
Budowa kanalow dystrybucji banku kosztuje - czy to sa placowki, czy to
telefon, czy to internet. Jesli bank ma moce przerobowe X, a
potrzebuje lub moze sprzedac lokat na X razy 100, to czasami
skorzystanie z posrednika, ktory dorzuci mocy przerobowych 99 razy X
nie ma wplywu na koszty koncowe - po prostu zamiast pokrywac koszty
zwiekszenia wlasnych mocy pokrywa sie koszty outsorcingu.

Data: 2009-08-12 19:32:56
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

To wszystko prawda, ale... Noble bank i tak zajmuje się całą procedurą, przysyła umowy, pieczątki, zakłada konta itd. System przez niego przyjęty (i Pocztowy i Meritum, być może też inne, ale te na pewno) już i tak jest wdrożony i działa. Zatem nie ma dodatkowych kosztów. Gdyby było tak, iż OF zajmuje się wszystkim i raz na jakiś czas wrzuca kapitał do Noble, wówczas można byłoby Twoją koncepcję przyjąć - zamiast przyjmować po 1000zł od 1000 osób, Noble przyjmuje milion od OF. Tak już staram się obrazowo przedstawić o co chodzi. W początkach mbank tak działał. Kowalski nie wrzuci swoich pieniędzy na rynek międzybankowy, a nawet gdyby mógł to obsługa byłaby koszmarnie droga. Więc mbank zbierał od Kowalskich, wrzucał na WIBOR i tyle. Dawało to kiedyś 16,5% i była to oferta bezkonkurencyjna. Nie bawili się w żadne kredyty, telefonie i inne cuda.

Nie bardzo rozumiem jakie koszty mogłyby się zwiększyć dla Noble po rezygnacji z usług OF. Natomiast zdecydowanie wzrósłby zysk, bo primo- brak pośrednika, secundo - większa wiarygodność, bo to jednak bank, a nie doradcy jacyś tam - to zresztą główny temat tego wątku. Chyba zgodzimy się, iż 6,5% to już jest ponad granicę opłacalności, a przecież OF nie jest instytucją charytatywną i swoje koszty ma. Zatem ile kosztuje realnie Noble taka lokata? I dlaczego godzą się aż tyle płacić?

Data: 2009-08-12 20:13:18
Autor: Paweł
Wiarygodno�� Open Finance
Szymon wrote:

Chyba zgodzimy si�, i� 6,5% to ju� jest ponad granic� op�acalno�ci,
a przecieďż˝ OF nie jest instytucjďż˝ charytatywnďż˝ i swoje koszty ma.
Zatem ile kosztuje realnie Noble taka lokata?
I dlaczego godz� si� a� tyle p�aci�?

fakt jest taki, ze OF daje klientowi 6,5%, ale to nie znaczy,
ze noble daje OF lokate na 6,5%, moze OF kupuje jakies struktury
na wiecej % i klientom oddaje tylko 6,5% odsetek? tak strzelam :)

Data: 2009-08-12 05:36:23
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 14:49:35
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 15:59:34
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Szymon" news:h5udpg$2fn$1news.dialog.net.pl

A po co? W ten sam sposób co OF, Pocztowy, Meritum...

I coś z tego wynika Szymciu?

Data: 2009-08-12 16:24:29
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
A po co? W ten sam sposób co OF, Pocztowy, Meritum...

I coś z tego wynika Szymciu?

Że nie byłoby kolejek w Noble. Mit obalony (teza: Gdyby nie OF w Noble byłyby kolejki w oddziałach).

Data: 2009-08-14 04:19:10
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance
On 12 Sie, 08:49, "Szymon" <x...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:3d67b625-1b14-4350-9373-510b98ac80d6p23g2000vbl.googlegroups.com...
On 12 Sie, 07:13, "Szymon" <x...@o2.pl> wrote:

Gdyby zakladanie lokat po 500 zlotych mialo sie odbywac w oddziale
Noble, zapewne wymusiloby to zatrudnienie nowych pracownikow.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
A po co? W ten sam sposób co OF, Pocztowy, Meritum...

Totez wlasnie OF juz to dla nich robi, jednoczesnie posredniczac przy
swiadczeniu innych uslug.

Data: 2009-08-12 13:51:47
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 14:15:24
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 15:43:28
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Szymon" news:h5ubpd$1cl$1news.dialog.net.pl

Rzekomym powodem powołania do życia OF ma być prestiż Noble. Tylko, że te
tysiące klientów OF i tak wie, że ma lokaty w Noble, więc jakoś nie wiem
na
czym ten prestiż ma polegać.

Skąd ty takie teorie bierzesz? OF to doradcy finansowi a lokaty jakie
oferują są tylko dodatkiem do ich podstawowego profilu działalności.

Data: 2009-08-12 13:53:06
Autor: Peet
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 14:12:43
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 14:27:03
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 15:54:14
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Szymon" news:h5ucf7$1oc$1news.dialog.net.pl

haha... dobre. Spotyka się bizmesmem pełną gębą z platynową kartą
Noble,jaguarem od nich i co tam jeszcze z szaraczkiem Kowalskim:
- Mam lokaty w Noble, bo taki jestem ważny i prestiżowy! - mówi bizmesmem.
- No ja też mam tam pięć stówek - mówi bezrobotny Kowalski.
hehe... prestiż by NobleBanek ;-)

Tak czytam twoje wypociny i dochodzę do następujących wniosków (może
błędnych ale...):
1. Jesteś strasznie zakompleksionym człowiekiem :)
2. Żal ci tyłek ściska bo jesteś tym bezrobotnym Kowalskim z 5 stówkami z
zasiłku, który chętnie by włożył więcej kasy na optymalną ale nie może bo
nie ma. W wyniku tego zalewa grupę swoimi "błyskotliwymi" przemyśleniami,
które chyba nie tylko mnie utwierdzają w przekonaniu, że... jesteś kretynem?

:)

Data: 2009-08-12 16:28:30
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
1. Jesteś strasznie zakompleksionym człowiekiem :)

Rozumiem, iż stan mojego jestestwa wpływa na wskaźniki finansowe Noble/OF ;-)

[...]

Jeśli jesteś pracownikiem OF to dałeś czadu teraz. OK - obraziłeś mnie. No to jeszcze obrzuć mnie innymi epitetami. I co? Prestiż Noble wzrósł? A może OF dzięki temu? Ech...

Jeśli tacy ludzie trzymają oszczędności w Noble to faktycznie - prestiż tego banku to mit - tu sie zgadzamy.

Data: 2009-08-12 14:13:01
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-11 22:20:17
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Witam

Valdi.Pavlack napisał(a) :
[...]

Jakoś ten wspomniany już Noble Bank, na swoich stronach www, dosyć
niewiele wspomina o OF. Ba! Jedynie wymienia Open Finance S.A., że
wchodzi w skład grupy. Nic o gwarantowaniu odpowiedzialności.
Holdingi czy grupy kapitałowe często działają pięknie jak jest
wszystko OK. Jak coś idzie źle, to zwalamy na konkretną firmę, a
firma matka nie traci reputacji.

A co do samej wiarygodności - na tej grupie jak i po za nią są ludzie,
którzy powierzyli im swoje małe, średnie jak i duże oszczędności i są
zadowoleni.

Klienci BKO też byli bardzo zadowoleni. Na początku.

Ja ze swojej strony mogę polecić - szczególnie lokata optymalna (niestety
możliwość założenia tylko i wyłącznie jednej lokaty na osobę) jest bardzo
przyjemnym "produktem" w ich ofercie.

Fakt, że ofertę mają atrakcyjną.

PS.
Na przyszłość zachęcam do przeczytania archiwum grupy aby nie pytać o to co
już wiele razy zostało tutaj przewałkowane ;)

Jakoś nie rzuciło mi się za dużo w oczy o wiarygodności. Może za
krótko szukałem.
Wprawdzie w ich pdf-ie o lokacie "Lokata_pdf_70.pdf" jest na końcu
napisane:
"Lokata jest zakładana w dniu zaksięgowania środków na rachunku
terminowej lokaty oszczędnościowej , tj. najpóźniej następnego dnia
roboczego po dacie wpływu środków do Noble Bank S.A."
ale czy wpłacający jest właścicielem tego subkonta? Czy OF jest?

Nie szukam dziury w całym. Dbam o swoją kieszeń.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-11 22:56:52
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Zbynek Ltd." news:h5sjrd$1dn$1inews.gazeta.pl

[...]

Szukasz dziury w całym :)

Nie szukam dziury w całym. Dbam o swoją kieszeń.

Przeczytaj dokładnie kilka razy swoją wypowiedź, którą pozwoliłem sobie
zacytować powyżej :)

A teraz:
1. Nie porównuj Noble/OF do kasy Grobelnego bo to omawiana tutaj oferta z tą
pseudo bankową ofertą  z początku lat 90 to dwie różne bajki
2. Noble na swojej stronie nie informuje na lewo i prawo o tym, że istnieje
OF bo to nie jest przedmiotem jego działalności.
3. OF jest jest doradcą finansowym, który po przez swoją stronę oferuje
lokaty w Noble banku, który tworzy tą samą grupę kapitałową co OF - proste
jak budowa cepa.
4. Wpłacona kasa do Noble po przez OF jest gwarantowana przez BFG do kwoty
50k euro - IMHO wystarczający powód by wejść te lokaty
5. Zostało już napisane, że wiele ludzi im zaufało i się nie zawiodło - kasa
popracowała sobie na lokacie i po jej zakończeniu na powrót wróciła na
wskazane przy składaniu wniosku o lokatę konto.
6. Po założeniu lokaty otrzymujesz dwa potwierdzenia założeniu lokaty:
a. papierowe z pieczątką Noble banku itp.
b. e-mailowe

Wybór pozostawiam tobie. :) W końcu nikt tutaj nie będzie Ci przystawiał
lufy pistoletu do skroni i nakazywał założeniu jakiejś lokaty w OF - decyzję
musisz podjąć sam.
Jeżeli się wahasz zapoznaj się z archiwum grupy itp. - zobaczysz, że ludzie
są zadowoleni.
Dodam od siebie, że ja wpakowałem do nich znaczną część swoich oszczędności
i nie narzekam.

Nie odbieraj tego jakąś reklamę. Nie jestem pracownikiem OF (kompletnie nie
moja branża), jedynie zadowolonym klientem :)

Data: 2009-08-11 23:18:21
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Valdi.Pavlack napisał(a) :
4. Wpłacona kasa do Noble po przez OF jest gwarantowana przez BFG do kwoty
50k euro

Powtórzę, jeśli właścicielem subkonta jest OF, to tak sobie jest
gwarantowana. Zakładam długoterminową lokatę. W któryś piątek
wieczorem OF wybiera kasę ze wszystkich kont. NB jest czysty, bo
wypłacił właścicielowi. I bardzo by mi chciał pomóc, ale ja nie mam
w NB konta, więc nic mi nie zagwarantował. Samo autorstwo wpłaty na
konto kogoś, kto mi naobiecywał jakichś cudów na kiju, nie daje mi
żadnych uprawnień.

5. Zostało już napisane, że wiele ludzi im zaufało i się nie zawiodło - kasa
popracowała sobie na lokacie i po jej zakończeniu na powrót wróciła na
wskazane przy składaniu wniosku o lokatę konto.

Jeżeli ktoś rezerwuje sobie możliwość wykonania szwindla, to już
niedobrze. Nie musi on być wykonany; wystarczy, że ktoś dopuszcza
możliwość. Brak gwarancji bezpieczeństwa już mi brzydko pachnie.

6. Po założeniu lokaty otrzymujesz dwa potwierdzenia założeniu lokaty:
a. papierowe z pieczątką Noble banku itp.

Kto jest właścicielem konta i kto mi potem przeleje te pieniądze na
moje inne konto?
No cóż, pozostaje mi zadzwonić na infolinię.

Jeżeli się wahasz zapoznaj się z archiwum grupy itp. - zobaczysz, że ludzie
są zadowoleni.

To nie jest argument za pełną uczciwością OF :-D

Dodam od siebie, że ja wpakowałem do nich znaczną część swoich oszczędności
i nie narzekam.

Może ci pierwsi załapią się na uczciwe rozliczenia. Dla wyrobienia
solidności marki OF :-P

Jestem sceptyczny, bo mało wiarygodnych, udokumentowanych
informacji, choćby i na stronie samego OF.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-12 09:05:07
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 11:06:27
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 11:42:48
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 23:29:31
Autor: Sławomir Szyszło
Wiarygodność Open Finance
Dnia Wed, 12 Aug 2009 11:42:48 +0200, "Valdi.Pavlack"
<Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wklepał(-a):

"Zbynek Ltd." news:h5u0o0$p15$1inews.gazeta.pl
Nadal nie wiem, czy wpłacając pieniądze na konto NB będę
właścicielem tego konta i jedynym dysponentem pieniędzy.

A kto niby po za tobą ma być innym właścicielem i dysponentem tej kasy jak
nie TY? POLACY MYŚLCIE!

Kupując polisę z funduszem zwykle jest tak, że nie jesteś posiadaczem jednostek
uczestnictwa w funduszu X. Ha! Posiadaczem jest ubezpieczyciel, a ty możesz
jedynie od niego domagać się odkupienia/konwersji czy tam czegoś. Jak pójdziesz
bezpośrednio do TFI, które obsługuje ten fundusz to powiedzą "nie znamy Pana,
nie mamy Pańskich pieniędzy i co nam Pan zrobi?".

Tak więc pytanie nie jest całkiem bezsensowne.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-08-12 23:40:06
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Sławomir Szyszło" news:h5vj8s.2ik.1slaszyszCIACHTO.list.pl

[...]

Myślałem, że rozmawiamy o lokatach stricte bankowych :)
Ale jeżeli zeszła mowa na polisy i jednostki TFI to zgadzam się z tym co
napisałeś. Jeżeli zostajemy przy tematyce związane z OF to w przypadku ich
najnowszych ofert właścicielem jednostek nabytych w ramach struktury jest
Noble Funds (do czasu zakończenia inwestycji), kasa na lokacie jest twoja.

Data: 2009-08-11 23:44:20
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
To jeszcze raz ja

Valdi.Pavlack napisał(a) :
4. Wpłacona kasa do Noble po przez OF jest gwarantowana przez BFG do kwoty
50k euro - IMHO wystarczający powód by wejść te lokaty

Tu np. mamy na stronie OF marketingowy bełkot w którym w jednym
akapicie występuje nazwa Bankowego Funduszu Gw. i tekst jakiegoś
doradcy o lokatach
http://openfinance.pl/news.html?id=3116
Z tekstu nie wynika, że usługi OF są objęte gwarancjami. Broń Boże.
Przecież nie mogą kłamać. Mamy sami sobie wyobrazić i mieć nadzieję,
że są.

Tak, teraz się czepiam. Jeśli są niedomówienia to tłumaczę je zawsze
na niekorzyść składającego takie deklaracje.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-11 15:29:51
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance
On 11 Sie, 17:44, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

Az wygrzebalem "Potwierdzenie zalozenia lokaty":

"Bank prowadzacy rachunek lokaty: Noble Bank SA"
"Glowny dystrybutor lokaty: Open Finance SA"

Na potwierdzeniu jest pieczatka Noble Bank SA. Rachunek, na ktory
wplacilem pieniadze jest w Noble Bank SA. Open Finance NIE jest
pelnomocnikiem do rachunku zalozonego na moje nazwisko.

Zauwaz, ze uslugi OF nie musza byc objete gwarancjami, po pieniadze
wedruja z Twojego konta w banku X na Twoje konto w Noble Bank SA bez
posrednictwa OF.

Data: 2009-08-12 08:23:48
Autor: MK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-11 23:45:43
Autor: Tomek z Wawy
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 08:49:24
Autor: MK
WiarygodnoœÌ Open Finance

Data: 2009-08-12 00:17:50
Autor: Tomek z Wawy
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 02:08:05
Autor: MK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 02:28:20
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 03:17:53
Autor: MK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 03:26:07
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 03:15:45
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-13 21:36:00
Autor: Arek
Wiarygodno?ć Open Finance
Tomek z Wawy napisał(a) w wiadomości:
<92deeab0-45af-4cc1-a221-26afcb702648@c2g2000yqi.googlegroups.com>...
On 12 Sie, 08:23, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

A dyspozycje zerwania lokaty mozesz zlozyc za posrednictwem OF czy musisz w
Noble?

W OF zlecisz to telefonicznie, ale możesz też iść osobiście do Noble.

Znaczy się zerwać bezpośrednio w Noble można? A założyć nie? :)

Arek

Data: 2009-08-12 09:09:26
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 11:09:49
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 02:28:59
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-11 23:48:36
Autor: schliesky
Wiarygodność Open Finance
Valdi.Pavlack wrote:

A co do samej wiarygodności - na tej grupie jak i po za nią są ludzie,
którzy powierzyli im swoje małe, średnie jak i duże oszczędności i są
zadowoleni.

Klienci Madoffa też byli zadowoleni i to przez tyle lat! :-)

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2009-08-11 15:20:11
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance
On 11 Sie, 17:48, schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:

Klienci Madoffa też byli zadowoleni i to przez tyle lat! :-)

Tak, ale Bernie nie pisal, ze produkty / uslugi firmy Bernard L.
Madoff Investment Securities LLC sa objete gwarancjami Federal Deposit
Insurance Corporation. :)

Data: 2009-08-12 00:24:20
Autor: schliesky
Wiarygodność Open Finance
bradley.st wrote:
[...]

Choć złodziej, to jednak uczciwy :-)

Data: 2009-08-11 15:34:25
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance
On 11 Sie, 18:24, schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:

Choć złodziej, to jednak uczciwy :-)

E tam, zaraz uczciwy. :) Gdyby dawal takie gwarancje (a jako broker
nie mogl), to zamkneliby mu sklepik po tygodniu. A tak firma sie
rozwijala od 1960 roku... i rozwijala... i rozwijala... Az tu nagle,
panie dzieju, kryzys i recesja, a klientela chce wyplacac... :)

Data: 2009-08-12 09:06:33
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 01:36:48
Autor: schliesky
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 08:46:49
Autor: Bookowina
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 02:25:23
Autor: BK
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 03:25:10
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 12:54:13
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 05:27:09
Autor: bradley.st
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 15:54:36
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"bradley.st"

Valdi, ale to "logiczne", prawda? ;)

No ba! :)

Data: 2009-08-12 03:40:28
Autor: Tomek z Wawy
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 15:42:50
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 16:09:28
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Zbynek Ltd." news:h5ugu8$bn3$1inews.gazeta.pl

Nareszcie ktoś użył głowy i zrozumiale wyjaśnił mi, laikowi, o co w
tym chodzi :-)

Chyba nawet wczoraj miałeś napisane, że OF nie jest bankiem, ale jak widać
chyba nie chciałeś tego przeczytać bądź zrozumieć

Data: 2009-08-12 17:33:46
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Valdi.Pavlack napisał(a) :
"Zbynek Ltd." news:h5ugu8$bn3$1inews.gazeta.pl

Nareszcie ktoś użył głowy i zrozumiale wyjaśnił mi, laikowi, o co w
tym chodzi :-)

Chyba nawet wczoraj miałeś napisane, że OF nie jest bankiem,

Chyba miałem napisane. Sam to napisałem. Spójrz do pierwszego listu.

ale jak widać
chyba nie chciałeś tego przeczytać bądź zrozumieć

Chyba więc nie zrozumiałeś pierwszego listu. Czytanie ze
zrozumieniem się kłania.

I o co ten cały zamęt? O to, że nie jest wszystko jasno napisane.
Trzeba się doszukiwać i dysponować choćby minimalną wiedzą, jak to
działa i dlaczego. Żeby założyć zwykłą lokatę już nie można być
laikiem. W dobie różnych "agencji" bankowych znikających razem z
gotówką już nie można iść do pierwszego lepszego okienka kasowego
"na mieście", nad którym jest napisane "wpłaty, przelewy z opłatą
mniejszą niż na poczcie".
I tym bardziej wierzyć każdemu nie będącemu bankiem, więc tym
bardziej bez zabezpieczenia BankFundGwar, na słowo, że zaopiekuje
się i pomnoży moje fundusze.

Posiadając lokatę, jakoś nie paliłeś się do wyjaśnień, p... tylko
głupoty o samozadowoleniu :-P klientów.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-12 17:47:43
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Zbynek Ltd." news:h5une7$cr7$1inews.gazeta.pl

Posiadając lokatę, jakoś nie paliłeś się do wyjaśnień, p... tylko
głupoty o samozadowoleniu :-P klientów.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie ręką się nie muszę zadowalać :P

Data: 2009-08-12 17:50:02
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Valdi.Pavlack napisał(a) :
"Zbynek Ltd." news:h5une7$cr7$1inews.gazeta.pl

Posiadając lokatę, jakoś nie paliłeś się do wyjaśnień, p... tylko
głupoty o samozadowoleniu :-P klientów.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie ręką się nie muszę zadowalać :P

Kiedyś, w przyszłości, chamstwo razem z pryszczami ci zniknie. Ale
to po mutacji. Widzę, że wielu tu traktujesz podobnie.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-12 17:56:39
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Zbynek Ltd." news:h5uocm$gfm$1inews.gazeta.pl

Kiedyś, w przyszłości, chamstwo razem z pryszczami ci zniknie. Ale
to po mutacji. Widzę, że wielu tu traktujesz podobnie.

Traktuje ich (czyt. ciebie) adekwatnie do tego co i jak piszesz. Możesz mnie
splonkować itp. płakać z tego powodu nie będę a i trola (czyt. ciebie) dalej
padliną karmić już nie zamierzam :P

Data: 2009-08-12 18:06:12
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Valdi.Pavlack napisał(a) :
[...]

Acha, trol to ten bez wiedzy, a cham to kto? Cham i tyle. I takim
już zostaniesz w mej pamięci.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-12 11:37:44
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 11:30:30
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 11:38:19
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 04:23:50
Autor: schliesky
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 13:56:10
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 05:42:33
Autor: schliesky
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 05:59:33
Autor: Nickname
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 14:51:22
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 16:00:13
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Szymon" news:h5udsq$2j5$1news.dialog.net.pl

Not to w porządku. Ale jak będzie inaczej, to będę wiedział kogo
winić! :-)

Szymon - xeroboy :P

Data: 2009-08-12 15:59:00
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"schliesky"

Not to w porządku. Ale jak będzie inaczej, to będę wiedział kogo
winić! :-)

OK! :) Dodam jeszcze, że chyba z dwa miesiące temu kończyły mi się w
krótkich odstępach czasu lokaty. W sprawie jednej dzwonili z OF z zapytaniem
czy chciał bym przedłużyć - powiedziałem, że tak. Dodałem, że za kilkanaście
dni kończą się inne lokaty, ale proszę w związku z nimi nie dzwonić. Kasa ma
wrócić na moje konto itp. - tak jak powiedziałem zrobili. Nie było żadnego
wydzwaniania itp.

PS.
na e-mail jaki podałem przy rejestracji też nie od nich nie dostaję po za
potwierdzeniami złożenia wniosku o lokatę jak i samym potwierdzeniem
założenia lokat.

PS2.
Ofertę OF poleciłem kilku osobom - w ich przypadku również nie występuje
jakiekolwiek bombardowanie spamem via e-mail/telefon. Tak jak napisałem
powyżej wszystko ogranicza się jedynie do telefonu z zapytaniem czy
przypadkiem nie chielibyśmy przedłużyć danego depozytu.

Data: 2009-08-12 13:57:01
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance

Data: 2009-08-12 16:37:59
Autor: bzdreg
Wiarygodność Open Finance
schliesky pisze:

A OF może bym nie demonizował, oprócz tego, że nie podoba mi się
konieczność zgody na przetwarzanie danych przez x podmiotów. Nie chcę
później odbierać jeszcze więcej telefonów z ofertą "specjalnie dla
mnie".

Taka "ciekawostka" apropos:
Mam w EB parędziesiąt k depozytów (lokaty i RO). Dzwoni do mnie pani z
EB ze "specjalną ofertą dla mnie, o obniżonym oprocentowaniu... bla
bla...". Pytam czego oprocentowaniu?
- Kredytów [...]
- Czy pani ma wgląd w moje konto, w produkty, z których korzystam?
- Chwileczkę, ... Tak!
- Czy pani sądzi, że mogę być zainteresowany jakimś waszym kredytem?
- No... nie...
- To niech pani przekaże tym, którzy kazali pani do mnie dzwonić, żeby
puknęli się w głowę i to porządnie. Do widzenia.

--

Pzdr.
bzd.

Data: 2009-08-12 16:54:39
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"bzdreg" <news:h5uk8r$52d$1atlantis.news.neostrada.pl

- To niech pani przekaże tym, którzy kazali pani do mnie dzwonić, żeby
puknęli się w głowę i to porządnie. Do widzenia.

:) respect!

Data: 2009-08-12 22:58:41
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Valdi.Pavlack napisał(a) :
"bzdreg" <news:h5uk8r$52d$1atlantis.news.neostrada.pl

- To niech pani przekaże tym, którzy kazali pani do mnie dzwonić, żeby
puknęli się w głowę i to porządnie. Do widzenia.

:) respect!

Nie zdobył byś się na taką wypowiedź? Nie dziwię się. W końcu po
drugiej stronie słuchawki żywy człowiek, a nie klawiatura z dostępem
do grupy dyskusyjnej, gdzie można "odważnie" nawet zbluzgać.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-12 23:18:14
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Zbynek Ltd." <news:h5vaff$b0d$1inews.gazeta.pl

Nie zdobył byś się na taką wypowiedź? Nie dziwię się. W końcu po
drugiej stronie słuchawki żywy człowiek, a nie klawiatura z dostępem
do grupy dyskusyjnej, gdzie można "odważnie" nawet zbluzgać.

No to się zdecyduj czy bym się zdecydował czy nie? :)
Po mędrcach, specjalistach na grupie zagościła na hybryda wróżbity i
wyroczni w postaci Zbynia! :P herlitz willkommen im der Usenet-Gruppe! :)

PS.
Jeżeli masz potrzebę odpisz na ten post :) Mnie twoja opinia na mój temat
ani ziębi ani parzy. W końcu mieszkania, lodówki, łóżka i życia (na całe
szczęście) z tobą nie dziele więc - na zdrowie :)

Data: 2009-08-12 23:32:21
Autor: Zbynek Ltd.
Wiarygodność Open Finance
Valdi.Pavlack napisał(a) :
[...]

Rozumienie już wyłączyli na dziś? "Odważnie" na grupie - tak to
należy rozumieć.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-12 23:45:28
Autor: Valdi.Pavlack
Wiarygodność Open Finance
"Zbynek Ltd." news:h5vceh$ir6$2inews.gazeta.pl

> No to się zdecyduj czy bym się zdecydował czy nie? :)

Rozumienie już wyłączyli na dziś? "Odważnie" na grupie - tak to
należy rozumieć.

Rozumienie? Ja widzę, że to chyba ty nie rozumiesz o co się ciebie pytają.
No nic Zbyniu. Idź się umyj, zrób siusiu, paciorek i do łóżeczka bo późna
pora :)

PS.
Pamiętaj! - rączki na kołderce, bo coś tutaj na grupie pisałeś w swoim
poście o samozadowoleniu (klientów) itp. :)

Dobranoc. :)

Data: 2009-08-12 19:20:17
Autor: Szymon
Wiarygodność Open Finance
Taka "ciekawostka" apropos:

Dobre. Do mnie dzwonili z Citi z ofertą kredytu gotówkowego na kilkadziesiąt tysięcy na dowód, że tak powiem. Więc ja do nich, że kredyt dziękuję, ale chętnie zgodzę się na podniesienie limitu KK o kilka (-naście) tysięcy. A to już nie - papierki, załatwianie, normalna procedura. Więc dziękuję i do widzenia.

Data: 2009-08-12 22:28:05
Autor: Robert Kois
Wiarygodność Open Finance
Dnia Wed, 12 Aug 2009 16:37:59 +0200, bzdreg napisał(a):

[...]

Do mnie tak dzwonili z Polbanku z propozycją "limitu kredytowego" na
wspaniałych warunkach w wysokości aż 1000zł, grzecznie wytłumaczyłem Pani,
że jak dopisze ze dwa zera na końcu to może będę zainteresowany ;). Już nie
dzwonią. --
Kojer

Data: 2009-08-13 18:29:38
Autor: Brzezi
Wiarygodność Open Finance
śro, 12 sie 2009 o 16:37 GMT, bzdreg napisał(a):

schliesky pisze:

[...]

Do mnie dzwonil Pan z Getinu, ze niby cos do mnie wyslali poczta, ze cos
odnosnie kredytu:

- Nie, nie jestesm zainteresowany kredytem
- A moze jakies inne nasze produkty beda Pana interesowac?
- np?
- moge panu przedstawic nasze lokaty
- sledze rynek lokat na bierzaco i korzystam z innych lepszych ofert w tej
  chwili
- ahh, eee, nooo,  rozumiem, w takim razie dziekuje do widzenia

Pozdrawiam
Brzezi

Wiarygodność Open Finance