Wiarygodność kontrahentów

Data: 2010-10-17 02:24:01
Autor: swirek
Wiarygodność kontrahentów
Dzień Dobry,
Jak można sprawdzić wiarygodność kontrahentów w przypadku działalności
gospodarczej osób fizycznych, czy spółek cywilnych?
Chodzi mi o serwisy typu infoveriti i podobne.

Pozdrawiam,
Świrrrek

Data: 2010-10-17 11:40:28
Autor: Liwiusz

   Co rozumiesz poprzez wiarogodność? Jeśli chodzi o poprawność danych, to wpisz NIP do www.stat.gov.pl/regon i jeszcze zadzwoń do odpowiedniego urzędu miasta/gminy i sprawdź, czy dane są aktualne (bo w regonie często nie są, ale dowiesz się tam w którym urzędzie szukać i pod jakim numerem ewidencyjnym).

--
Liwiusz

Data: 2010-10-19 12:25:33
Autor: swirek
On 17 Paź, 11:40, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

urzędu miasta/gminy i sprawdź, czy dane są aktualne (bo w regonie często
nie są, ale dowiesz się tam w którym urzędzie szukać i pod jakim numerem

Dzięki,
Bardziej zależało by mi na raportach podobnych do takich jak można
uzyskać np. na stronach infoveriti.pl o spółkach z o.o. lub S.A. ;
mówię o raportach pełnych.
Gdzie można się przyjżeć danym finansowym tych firm.

Data: 2010-10-19 21:41:23
Autor: Monse1
Wiarygodność kontrahentów
Dopóki nie są na pełnej księgowości to nie możesz

Data: 2010-10-19 13:04:29
Autor: swirek
On 19 Paź, 21:41, Monse1 <mon...@onet.pl> wrote:
Dopóki nie są na pełnej księgowości to nie możesz

Zasadniczo firmy, które chciałbym sprawdzić mają obroty powyżej 1mln
złotytch.
Są to działalności gospodarcze osób fizycznych, spółki jawne lub
cywilne.

Data: 2010-10-19 22:05:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-19 22:04, swirek pisze:
On 19 Paź, 21:41, Monse1<mon...@onet.pl>  wrote:
Dopóki nie są na pełnej księgowości to nie możesz

Zasadniczo firmy, które chciałbym sprawdzić mają obroty powyżej 1mln
złotytch.

   Czyli malutkie...

Są to działalności gospodarcze osób fizycznych, spółki jawne lub
cywilne.

Jedynie w przypadku spółek jawnych możesz zajrzeć do akt KRS i może tam jakieś raporty będą (już dawno nieaktualne).

--
Liwiusz

Data: 2010-10-20 09:29:12
Autor: BAREK
Wiarygodność kontrahentów

Zasadniczo firmy, które chciałbym sprawdzić mają obroty powyżej 1mln
złotytch.

Czyli malutkie...

No faktycznie malutkie...
Mały pikuś otworzyć DG lub spółkę cywilną i zaczynając od niczego, szybko osiągać obroty powyżej 1mln rocznie.
Ciekawe, swoją drogą, jeśli by ustalić takie widełki rocznych obrotów np;
< 50tyś - 100tyś - 500tyś - 1mln - 10mln - 100mln <
ile procentowo firm by się mieściło w poszczególnych przedziałach i jaki procent PKB by te poszczególne firmy wytwarzały?

Bartek

Data: 2010-10-20 10:26:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-20 09:29, BAREK pisze:

[...]

   PrzecieĹź to tylko 2700zł dziennie, do osiągnięcia w budzie spoĹźywczej w dobrym punkcie.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-20 11:55:45
Autor: BAREK
Wiarygodność kontrahentów

Przecież to tylko 2700zł dziennie, do osiągnięcia w budzie spożywczej w
dobrym punkcie.

Nie wszyscy mieszkają w Warszawie... :-)
Rozumiem, że sam coś takiego w życiu zrobiłeś i to nie raz?...
Bez urazy, ale nie jest to takie oczywiste i banalne jak sugerujesz. Zależy też od otoczenia w jakim się funkcjonuje i paru innych rzeczy.
Do tego jeszcze czasem większy zysk/przebicie daje mały biznes niż duży.

Pozdrawiam,
Bartek

Data: 2010-10-19 22:04:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-19 21:41, Monse1 pisze:
Dopóki nie są na pełnej księgowości to nie możesz

   A jak są, to chyba tego nigdzie nie publikują.

--
Liwiusz

Wiarygodność kontrahentów