Wiatrówka z lidla

Data: 2011-05-17 19:52:48
Autor: Fabian
Wiatrówka z lidla
Witam!

Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakupił może taką wiatrówkę:
http://pokazywarka.pl/r6j3uw/

i mógłby podzielić się wrażeniami co do odporności na wiatr i wodę oraz
trwałości na ile się da po takim okresie od zakupu? No i czy to chociaż
trochÄ™ oddycha?

Zainteresowałem się, bo jest bardzo lekka i zajmuje mało miejsca, a
kosztuje 40 pln.

Dzięki!
Fabian.

Data: 2011-05-17 20:34:00
Autor: biodarek
Wiatrówka z lidla
W dniu 17.05.2011 19:52, Fabian pisze:
Witam!

Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakupił może taką wiatrówkę:
http://pokazywarka.pl/r6j3uw/

Po tytule wątku myślałem, że to jakaś broń do odstraszania psów, albo do treningu biathlonu na rowerze ;-)

Widziałem ją w sklepie. Wydaje mi się, że jest to szczelne opakowanie. Może się przydać jeśli złapie Cię deszcz. Zatrzymujesz się, zakładasz ją i przeczekujesz deszcz. IMHO do jazdy nie nadaje się,

--
biodarek

Data: 2011-05-17 20:57:42
Autor: BoDro
Wiatrówka z lidla
biodarek pisze:

Czy kto¶ z szanownych grupowiczów zakupi³ mo¿e tak± wiatrówkê:
http://pokazywarka.pl/r6j3uw/

Widzia³em j± w sklepie. Wydaje mi siê, ¿e jest to szczelne opakowanie. Mo¿e siê przydaæ je¶li z³apie Ciê deszcz. Zatrzymujesz siê, zak³adasz j± i przeczekujesz deszcz. IMHO do jazdy nie nadaje siê,

Na forumrowerowe.org by³a opinia o kurtce z ostatniego rzutu. Nie wiem, czy o ni± chodzi:

cyt.:
"Napisano 30 kwiecieñ 2011 - 16:35
Dobra, w³a¶nie wróci³em z Lidla i kupi³em kurtkê przeciwdeszczow±. Kto mieszka w Kielcach wie, ¿e teraz pada i to nawet porz±dnie wiêc nie zastanawi±c siê, ubra³em i postanowi³em przetestowaæ w akcji...

Po 3 minutach, woda przedosta³a siê i mia³em wilgotny kark. Po 5 ju¿ mokry, ale na razie tylko na karku. Nastêpne zaczê³y poddawaæ siê rêkawy. Najpierw zrobi³o siê wilgotno a potem mokro. Po dziesiêciu minutach stania w tym deszczu by³em ju¿ ca³y mokry i to nawet nie¼le.

I teraz najlepsze, przez ca³y czas sta³em w miejscu, a wiadomo ¿e na rowerze dochodzi jeszcze kwesta pocenia siê itd.

Jak dla mnie baaardzo cienko. Kurtka lekka, ale nadaje siê co najwy¿ej na jakie¶ ¶miganie PO deszczu w lesie, porann± rosê czy m¿awkê EWENTUALNIE jaki¶ ma³y przelotny deszczyk ni¿ na ulewê. Nie wiem jak z oddychalno¶ci± i ochron± przed wiatrem, ale ju¿ wiem ¿e rewelacji nie bêdzie. Mam tylko nadziejê, ¿e tragedii te¿ nie.

Ju¿ lepsze bêdzie jakie¶ nakrycie z folii bo co prawda nie oddycha wcale, ale wody te¿ w ogóle nie puszcza

Aha, kurtkê mo¿na bez problemu z³o¿yæ i wrzuciæ do torby podsiod³owej i ja tak zrobi³em"

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-17 21:11:57
Autor: biodarek
Wiatrówka z lidla
W dniu 17.05.2011 20:57, BoDro pisze:
Ju¿ lepsze bêdzie jakie¶ nakrycie z folii bo co prawda nie oddycha
wcale, ale wody te¿ w ogóle nie puszcza

Mo¿e po prostu ¼le rozumiemy s³owo "wiatrówka". Pewnie chroni tylko od wiatru. Przed deszczem to mo¿e... deszczówka?

Mam tak± chroni±c± przed wod±, ale Salewa. Robi³em kiedy¶ test traktuj±c j± s³upem wody, pod prysznicem, i dzia³a ¶wietnie. Ale do je¿d¿enia rowerem te¿ nie za bardzo. Jakie¶ lekkie kulanie siê, to mo¿e i tak. U¿ywam j±, kiedy ³adujê w deszczu rowery na dach samochodu - ca³a jej "rowerowo¶æ" :)

--
biodarek

Data: 2011-05-17 21:30:39
Autor: BoDro
Wiatrówka z lidla
biodarek pisze:

[...]

Ja nieco zmieni³em zdanie o niezbêdno¶ci korzystania z wodoodpornych ciuchów typu "sauna" - przynajmniej w ciep³ych miesi±cach - od czasu, gdy przysz³o mi jechaæ dwie godziny w rzêsistym deszczu, w temp. poni¿ej 15C, z powodu nag³ego za³amania pogody. Mia³em na sobie cienk± koszulkê z d³ugim rêkawem typu "bielizna" z polaru, a na wierzchu standardow±, letni± koszulkê z poliestru. Oczywi¶cie przemok³em b³yskawicznie do suchej nitki, ale nie odczuwa³em szczególnego dyskomfortu termicznego. Mia³em wra¿enie, ¿e ca³o¶æ dzia³a³a niczym pianka do nurkowania: polarek trzyma³ warstwê wody, która szybko siê od cia³a nagrza³a, a zewnêtrzna koszulka zabezpiecza³a przed bezpo¶redni±, intensywn± wymian± wody :-).

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-18 01:15:47
Autor: Piotrpo
Wiatrówka z lidla
On 17 Maj, 21:30, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:
[...]

Nie ma czego¶ takiego jak rowerowa kurtka przeciwdeszczowa. Mo¿na co
najwy¿ej u¿ywaæ takich wynalazków stoj±c sobie gdzie¶ pod drzewem i
przeczekuj±c deszcz. W trakcie jazdy zawsze bêdzie siê mokrym - jak
nie od deszczu, to od potu - ¿adne gore XCR tego nie zmieni³o jak do
tej pory. Lepiej po prostu zwróciæ uwagê na szybko¶æ schniêcia ni¿
nieprzemakalno¶æ.

Data: 2011-05-18 10:30:32
Autor: Fabian
Wiatrówka z lidla
W dniu 18.05.2011 10:15, Piotrpo pisze:
[...]

Muszê siê czê¶ciowo z Tob± nie zgodziæ. Je¿eli jest zimno, np. 5 stopni
o wiele bardziej wolê siê trochê zapociæ w ciuchach na deszcz ni¿
przemokn±æ do suchej nitki. Faktycznie nie wyobra¿am sobie w takich
warunkach jechaæ d³u¿szej trasy, ale mo¿e to pozwoliæ na dotarcie do
jakiego¶ schronienia bez wych³odzenia i przeczekania.

Fabian.

Data: 2011-05-18 01:56:48
Autor: Piotrpo
Wiatrówka z lidla
On 18 Maj, 10:30, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

[...]

S± ró¿ne szczególne sytuacje, ale tak czy inaczej lepiej wzi±æ ze sob±
po prostu lekk± "foliow±" pelerynê ni¿ co¶ co udaje wodoszczelno¶æ i
oddychalno¶æ. GoreTex, czyli niby najlepsze co wymy¶lili do tej pory,
do jazdy na rowerze jest nadal zbyt ceratowate, a kurtka kosztuje z 30
razy tyle co jaka¶ tam ceratka. Warto natomiast zabezpieczyæ stopy -
buty potrafi± schn±æ d³ugo, a chlupot wkurza do¶æ mocno.

Data: 2011-05-27 18:55:20
Autor: NomaD_FH
Wiatrówka z lidla
Ja osobi¶cie u¿ywam podobnej kurtki:

http://www.decathlon.com.pl/PL/forclaz-100-118855365/#INFO-TECH
http://simpleart.bazarek.pl/opis/1440061/quechua-trekkingowa-forclaz-100.html

Choæ w jej starszej wersji (przynajmniej tak s±dzê z nr referencyjnego
na moim egzemplarzu).
Kupi³em 3 lata temu w Decathlonie - akurat by³a wysprzeda¿ - koniec
lini, wiêc zap³aci³em wtedy ok 70-80 z³.
Patrz±c ze zdjêæ - jest identyczna, choæ tu nic nie pisz± o
wywietrzniku na plecach (szeroki wywietrznik na prawie ca³e plecy
os³oniety klap±/daszkiem).
Nie wiem jak w tej wersji - u mnie kaptur jest odpinany (mo¿e byæ albo
przypiêty i chowany w ko³nierzu, ew odpiêty i schowany np w kieszeni)..
Dodatkowa zaleta - kieszenie zapinane od zewn±trz s± pojemne, a od
wewn±trz materia³ kurtki i kieszenie tworz± dodatkowe "kieszonki" z
dostêpem od góry, gdzie wygodnie mo¿na schowaæ np mapê, czy inne
papiery które chcemy ochroniæ przed zamokniêciem. Nie wiem, czy by³y
jako takie przewidziane (w opisie nic o tym nie ma), czy po prostu tak
im wysz³o przy szyciu :D
Co do wywietrzników po bokach, które s± spore i zapinane na zamek
b³yskawiczny - nie¼le spe³niaj± swoj± rolê, a dodatkowo - w przypadku
zimna i kilku warstw odzie¿y - zapewniaj± dostêp do kieszeni w 2
warstwie.
Kurtkê kupi³em akurat nie pod k±tem je¿d¿enia na rowerze, co jako "na
wszelki wypadek" noszon± w plecaku fotograficznym przy reporta¿u.
Okaza³a siê na tyle dobra, ze praktycznie od d³u¿szego czasu mam j±
zawsze gdzie¶ w plecaku/kieszeni innej kurtki, czy polara.
Zarówno przy wyprawach rowerowych, ³a¿eniu po górach jak i na
ca³odziennych wycieczkach ;)
Prze¿y³a ju¿ sporo ulew i jedyne co jest lekka wad± - jej konstrukcja
i ¶ci±gacz na dole powoduj±, ¿e ca³a woda która sp³ywa po kurtce -
skutecznie sp³ywa na spodnie ;/
Czy jednak zap³aci³bym za ni± tyle - co obecnie jest cen± sugerowan±
przez Decathlon - oj tu bym siê zastanowi³ i ew. szuka³ w
wysprzeda¿ach, ew alledrogo ;)

p.s. jedna uwaga - miêdzy bajki jednak w³ozy³bym to, ¿e tkanina jest
oddychaj±ca - ja przynajmniej tego nie zauwa¿y³em - ale jak mówie,
mo¿e moja to starszy model bez "membranowo¶ci" ;)

Pzdr

--
Grzesiek "Nomad_FH"

Data: 2011-05-18 06:43:10
Autor: Fabian
Wiatrówka z lidla
biodarek pisze:

[...]

[ciach negatywna opnia] Ju¿ lepsze bêdzie jakie¶ nakrycie z folii bo co prawda nie oddycha
wcale, ale wody te¿ w ogóle nie puszcza

Aha, kurtkê mo¿na bez problemu z³o¿yæ i wrzuciæ do torby podsiod³owej i
ja tak zrobi³em"

To raczej ta, bo tylko t± z oferty lidla da siê tak skompresowaæ. Z
opisu na opakowaniu w³a¶nie mia³em wra¿enie, ¿e nie jest ona na deszcz
tylko ewentualnie m¿awkê - nie nasi±ka i woda powinna po niej sp³ywaæ.
Ciekawe czy chocia¿ nie przepuszcza wiatru albo nie robi siê w ¶rodku
sauna ;)

Fabian.

Data: 2011-05-18 08:39:08
Autor: robert
Wiatrówka z lidla

> [...]

tylko ewentualnie m¿awkê - nie nasi±ka i woda powinna po niej sp³ywaæ.

Ciekawe czy chocia¿ nie przepuszcza wiatru albo nie robi siê w ¶rodku

Wiatrowka podobno nadaje sie do uzytku, kolega w takiej jezdzi. Oczywiscie nie
jest to kurtka chroni±ca przed jakimkolwiek deszczem. Podstawowa zaleta to
mozliwosc zwiniecia do kieszonki koszulki. Jest lekka i zajmuje malo miejsca. Ja
kupilem bardzo podobna w decathlonie w tej samej cenie. Jest troche lepiej
dopasowana i kolor ladniejszy :) --

Data: 2011-05-18 09:01:24
Autor: BoDro
Wiatrówka z lidla
robert pisze:

Wiatrowka podobno nadaje sie do uzytku, kolega w takiej jezdzi.
> Oczywiscie nie jest to kurtka chroni±ca przed jakimkolwiek deszczem.

W reklamówce pisali, ¿e "niewch³aniaj±ca zabrudzeñ i wody...".
W sumie by siê zgadza³o: tkanina jest tak cienka, ¿e woda i brud
nie ma w co siê wch³aniaæ :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-17 21:00:59
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Wiatrówka z lidla
biodarek pisze:
[...]

Jak przeczytałem temat to moja pierwsza myśl była podobna, że jeszcze karabinów w Lidlu nie mieli :]
pozdr.
w.

Data: 2011-05-18 09:55:37
Autor: Bartosz
Wiatrówka z lidla

Użytkownik "Fabian"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:iquclg$6u9$1@inews.gazeta.pl...

Witam!

Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakupił może taką wiatrówkę:
http://pokazywarka.pl/r6j3uw/

[ciach]

Mam tę kurtkę i moim zdaniem za tę cenę jest ok. W długi majowy weekend zabrałem ją na trasę w Beskid Sądecki, podczas jazdy w deszczu [ok godziny] nie przemokła.

Wadą jest moim zdaniem kaptur - brak daszka. Dodatkowo kurka w zasadzie nie ma użytecznej kieszeni.

Co do "sauny" - to w lecie nawet najdroższe gore nie zadziała; będzie flame ale prawda jest taka, że żeby cokolwiek oddychało to generalnie na zewnątrz temperatura musi być ujemna. Piszą o tym nawet producenci tego typu odzieży. Polecam w tym temacie stronę producenta "Małachowski" zakładka "technologia".

Pozdrawiam,
Bartek

Wiatrówka z lidla