Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO

Data: 2012-09-14 14:28:12
Autor: Jacek Maciejewski
Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO
Witam
Spodziewa³em siê ¿e pod w7 na w/w p³ycie nie bêdzie problemów z
automatyczn± regulacj± prêdko¶ci obrotowej wiatraczka CPU. A tymczasem
wiatrak sie krêci z max. prêdko¶ci±... SpeedFan 4.38 nie pokazuje prêdko¶ci
obrotowej. Wyniki z Prime 95 (idle 34 st, stress 63 st) wskazuj± ¿e mo¿na
by znacznie spowolniæ wiatrak przy idle a nawet przy stress. Sterowników firmowych nie instalowa³em, system dzia³a na implementowanych w
w7. Jak s±dzicie, gdzie nale¿a³oby d³ubn±æ ¿ebym mia³ automatyczn±
regulacjê obrotów wiatraczka? Przy okazji, ma kto¶ tak± p³ytê? Wymieniliby¶my do¶wiadczenia :)
--
Jacek

Data: 2012-09-14 14:32:54
Autor: Andy Niwinski

"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:15b7e8cf0yj6r.pcc3u0wd4310.dlg40tude.net...
[...]
Ile wiatrak ma kabli?

Data: 2012-09-14 16:02:19
Autor: Jacek Maciejewski
Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO
Dnia Fri, 14 Sep 2012 14:32:54 +0200, Andy Niwinski napisa³(a):

Ile wiatrak ma kabli?

4, typowy cooler od p³yt Asusa z s775. I pod³±czony do w³a¶ciwego gniazdka
:)
--
Jacek

Data: 2012-09-14 18:48:44
Autor: BartekK
Wiatrak CPU na płycie Asus P5E-VM DO
Spodziewałem się że pod w7 na w/w płycie nie będzie problemów z
automatyczną regulacją prędkości obrotowej wiatraczka CPU. A tymczasem
wiatrak sie kręci z max. prędkością...
w7. Jak sądzicie, gdzie należałoby dłubnąć żebym miał automatyczną
regulację obrotów wiatraczka?
W biosie, zapewne jest gdzieś w okolicach "power managment" właczenie automatycznej regulacji (domyślnie w asusach chyba wyłączone).

Data: 2012-09-14 19:08:53
Autor: Andy Niwinski
[...]

W Biosie, pozycja Power, najpierw sprawd¼, czy s± pokazywane warto¶ci przy CPU Fan Speed, je¶li nie, ¼le pod³±czony kabel, albo p³yta uwalona. Je¶li tak - to pod ASUS Advanced Q-Fan Control pewnie ustawiony z³y profil - ¿e ma na fula wiatrakowaæ.

Data: 2012-09-14 19:59:29
Autor: Jacek Maciejewski
Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO
Dnia Fri, 14 Sep 2012 19:08:53 +0200, Andy Niwinski napisa³(a):

W Biosie, pozycja Power, najpierw sprawd¼, czy s± pokazywane warto¶ci przy CPU Fan Speed, je¶li nie

W Q-Fan Control mam opcje Disabled, Optimal, Performace i Silent. Wydaje mi
siê ¿e bez wzglêdu na opcjê i obci±¿enie obroty wiatraka sa takie same. Ale
nie mam pomiaru - speedfan nic nie pokazuje (wypróbowa³em najnowsz± i
starsze wersje, najnowsza tnie siê, starsze nic nie pokazuj±). Mogê zatem
ulegaæ z³udzeniu :) co do obrotów ocenianych na oko, choæ to ma³o
prawdopodobne. Znacie jaki¶ alternatywny soft który dzia³a³by pod w7 i
pokazywa³ obroty?
--
Jacek

Data: 2012-09-14 23:28:24
Autor: Andy Niwinski

"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:10eycbvcssbd5.16i9cjw1pd718.dlg40tude.net...
[...]

Aida 64 i w niej Sensor Console

Data: 2012-09-15 10:13:40
Autor: Jacek Maciejewski
Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO
Dnia Fri, 14 Sep 2012 23:28:24 +0200, Andy Niwinski napisa³(a):

Aida 64 i w niej Sensor Console

Zainstalowa³em triala i brak tam obrotów wiatraczków. Tylko temperatury i
napiêcia. --
Jacek

Data: 2012-09-15 10:29:28
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sat, 15 Sep 2012 10:13:40 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Dnia Fri, 14 Sep 2012 23:28:24 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

Aida 64 i w niej Sensor Console

Zainstalowałem triala i brak tam obrotów wiatraczków. Tylko temperatury i
napięcia.

Uzyj softu Asusa, mam teraz druga plyte Asusa i obie taki soft posiadaja. W
moim przypadku ten soft zwie sie AI Suite II.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-09-15 14:00:35
Autor: Jacek Maciejewski
Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO
Dnia Sat, 15 Sep 2012 10:29:28 +0200, R.e.m.e.K napisa³(a):

Dnia Sat, 15 Sep 2012 10:13:40 +0200, Jacek Maciejewski napisa³(a):

[...]

Jest tylko dla XP/Vista, a ja mam w7. Tym niemniej zainstalowa³em ale nie
dzia³a. Nic nie pokazuje.
W ogóle na stronie Asusa brak sterowników i softu do tej p³yty pod w7.
--
Jacek

Data: 2012-09-16 00:02:07
Autor: Pawel O'Pajak
Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO
Powitanko,

 Nic nie pokazuje.

A inny wiatraczek? Bo moze ten ma uwalony czujnik Halla. No i jeszcze ustawienia w BIOSie voltage<>PWM sprawdz.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2012-09-18 17:07:12
Autor: Jacek Maciejewski
Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO
Dnia Sun, 16 Sep 2012 00:02:07 +0200, Pawel O'Pajak napisa³(a):

Powitanko,

 Nic nie pokazuje.

A inny wiatraczek? Bo moze ten ma uwalony czujnik Halla.
Nie by³o by tak ¿e nie krêci³by siê?

No i jeszcze ustawienia w BIOSie voltage<>PWM sprawdz.
Nie mam takich opcji. Jedynie 4 opcje w sekcji Q-Fan Control.

--
Jacek

Wiatrak CPU na p³ycie Asus P5E-VM DO