Wiatrak na ch³odnicy

Data: 2010-08-16 10:54:14
Autor: Miros³aw
Wiatrak na ch³odnicy
Witam,
Od jakiej temp. powinien za³±czyæ siê wiatrak ?
Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobi³em 7tys km to jeszcze go niewidzia³em by pracowa³)
czy rano go odpale i troche poje¿d¿ê czy w trasie do 90 i koniec ca³y czas trzyzma t± temp,
a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
pozdrawiam

Mirek

Data: 2010-08-16 11:06:09
Autor: Jakub Witkowski
Wiatrak na ch³odnicy
W dniu 2010-08-16 10:54, Miros³aw pisze:
Witam,
Od jakiej temp. powinien za³±czyæ siê wiatrak ?

Zwykle od takiej, która jest nieco (kilka st.C) wy¿sza ni¿
temperatura pe³nego otwarcia termostatu.

[...]

A jak odpalisz na parkingu i dasz popracowaæ tak ze 20 minut na wolnych
obrotach to te¿ siê nie za³±cza? Dmuchawa mo¿e byæ rzadko potrzebna - tylko
wtedy gdy naturalne ch³odzenie nie wystarcza, czyli np. korki.

a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
pozdrawiam

68KM? No to zapewne nie³atwo go przegrzaæ.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2010-08-16 11:17:16
Autor: Miros³aw
Wiatrak na ch³odnicy

[...]

Tak naprawdê to 64KM ;) (mój wóz nie stanowi prze³u¿enia pewnej czê¶æi cia³± aczkolwiek
z wyprzedzaniem bywa ró¿nie) i mo¿e co¶ w tym jest,
bêdê musia³ go tak zostawiæ jak mówisz na 20 min i zobaczyæ,

Mirek

Data: 2010-08-16 11:35:36
Autor: krzysiek82
Wiatrak na ch³odnicy
Miros³aw pisze:
Witam,
Od jakiej temp. powinien za³±czyæ siê wiatrak ?

W moim punto 1.9 JTD te¿ nigdy nie s³ysza³em wentylatora, nawet w tak ciep³ych krajach jak W³ochy czy Grecja stoj±c w korkach wentylator ani razu nie za³±czy³ siê. A jest sprawny. Temp ca³y czas w po³owie skali.
Wniosek: Jak siê nie przegrzewa nie przejmowaæ siê. Je¶li chcesz sprawdziæ czy wentylator dzia³a zewrzyj na krótko styki przy czujniku temp w ch³odnicy.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-16 12:16:57
Autor: Agent
Wiatrak na ch³odnicy

U¿ytkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c6906a5$0$22801$65785112news.neostrada.pl...
Miros³aw pisze:
[...]

A jak odró¿niasz s³uchowo czy w³±czy³ Ci sie wentylator od klimy czy od silnika? Pomijam ¿e i tak ch³odz± sie 2 ch³odnice naraz.

Data: 2010-08-16 12:18:20
Autor: krzysiek82
Wiatrak na ch³odnicy
Agent pisze:
A jak odró¿niasz s³uchowo czy w³±czy³ Ci sie wentylator od klimy czy od silnika? Pomijam ¿e i tak ch³odz± sie 2 ch³odnice naraz.

¿aden siê nie w³±cza³, zreszt± nie raz gmeraj±c pod mask± nie widzia³em pracuj±cego wentylatora. Trochê mnie to niepokoi³o, ale je¶li temp trzyma nawet w korkach w upalne dni to chyba siê nie mam czym przejmowaæ?

--
krzysiek82

Data: 2010-08-16 13:14:53
Autor: Agent
Wiatrak na ch³odnicy

U¿ytkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c6910a9$0$20997$65785112news.neostrada.pl...
Agent pisze:
[...]

Dziwne, nie widzia³em auta z klim± w którym nie chodzi³ wentylator w momencie pracuj±cej sprê¿arki. Mo¿e okresowo siê wy³±czaæ ale i tak zwykle pracuje do¶æ czêsto.

Data: 2010-08-16 11:36:22
Autor: Agent
Wiatrak na ch³odnicy

U¿ytkownik "Miros³aw" <miroslaw.poczta@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c68fcb3$0$20988$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak na wska¼niku nie ro¶nie temp to znaczy ze silnik sie nie przegrzewa. Jakby co¶ tylko z wentylatorem by³o nie tak to zauwa¿y³bys to w korku itp.

Data: 2010-08-16 16:42:08
Autor: Piter
Wiatrak na ch³odnicy
na  ** p.m.s **  Miros³aw pisze tak:

Od jakiej temp. powinien za³±czyæ siê wiatrak ?

np takie temp powinny byæ w golfie

Cooling fan thermo-switch

Carburettor engines:
Switch-on temperature . . . . . . . . . . . . 93° to 98°C
Switch-off temperature . . . . . . . . . . . . 88° to 93°C

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2010-08-16 17:44:20
Autor: Miros³aw
Wiatrak na ch³odnicy

U¿ytkownik "Piter" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Xns9DD6A9E7D504Bvikolocalhost.net...
na  ** p.m.s **  Miros³aw pisze tak:

[...]

No i jest ci±gle off bo wska¼mik temp max. do chodzi idealnie
do pionu co odpowiada  temp. 90 st i dalej
go ju¿ nie przekracza hmm,nawet w korkach i na trasie,
poprzednio mia³em star± vectre jak gdzie¶ w korku utkwi³em to w³a¶nie
temp sz³a do góry i dopiero znowu w trasie zacz³a opadaæ a tu nic,
mo¿e tak ma byæ i niepotrzebnie szukam dziury w ca³ym, pozdro

Mirek

Data: 2010-08-16 22:07:30
Autor: Piter
Wiatrak na ch³odnicy
na  ** p.m.s **  Miros³aw pisze tak:

wska¼mik temp max. do chodzi idealnie
do pionu co odpowiada  temp. 90 st i dalej
go ju¿ nie przekracza

u mnie to wygl±da tak

http://piterpro.private.pl/dsc06047.jpg
http://piterpro.private.pl/dsc06049_wkazowka.jpg

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2010-08-17 00:02:25
Autor: Leszek Kowalski
Wiatrak na ch³odnicy

U¿ytkownik "Piter" <brak@emaila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Xns9DD6E111EDC6Evikolocalhost.net...
na  ** p.m.s **  Miros³aw pisze tak:

[...]

Tylko temepratura p³ynu w zbiorniku wyrównawczym mo¿e byæ inna ni¿ przy czujniku temp. za³±czaj±cym wiatrak.
Za³±czeniem wiatraka steruje inny czujnik niz ten co podaje temperature na wska¿nik na desce rozdzielczej.

Leszek Kowalski

Data: 2010-08-16 21:19:32
Autor: Yac
Wiatrak na ch³odnicy
W dniu 16-08-2010 10:54, Miros³aw pisze:
[...]

Mam identycznie w 1.9SDI. Swój wentylator ostatnio us³ysza³em pierwszy raz poruszaj±c siê prawie 2h w korku. Poza tym jednym przypadkiem skazówka maksymalnie wychyla siê do pionu - czyli 90st.

Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2010-08-17 19:29:15
Autor: Miros³aw
Wiatrak na ch³odnicy

[...]

To mi ul¿y³o, bo chodzi³ pod domem za³±czony z 13 min,
temp pocz±tkowa 90 w tym delikatna przegazówka
i temp koñcowa 90 a wiatrak nic,
ok dziêki za info,
pozdrawiam
Miros³aw