Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Wiatrakowiec

Wiatrakowiec

Data: 2011-05-19 12:24:37
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
Wiatrakowiec
Ktoś na tym latał? Jakie wrażenia?

Data: 2011-05-20 10:27:45
Autor: --Kondor-->
Wiatrakowiec
On 19 Maj, 12:24, Tomasz Wójtowicz <SO...@NO.SPAM.spammers.com> wrote:
Ktoś na tym latał? Jakie wrażenia?

http://www.youtube.com/watch?v=S_QCsK7gLV0
bosko. pomimo dużych turbulencji, które uziremiły samoloty latanie
lajtowe, bez przeciążeń ujemnych, stabilny w niskim locie, króciutki
dobieg. Jest w nich przyszłość
kondor

Data: 2011-05-22 22:01:27
Autor: J.F.
Wiatrakowiec
On Fri, 20 May 2011 10:27:45 -0700 (PDT),  -- Kondor-- > wrote:
On 19 Maj, 12:24, Tomasz Wójtowicz <SO...@NO.SPAM.spammers.com> wrote:
Ktoś na tym latał? Jakie wrażenia?
http://www.youtube.com/watch?v=S_QCsK7gLV0
bosko. pomimo dużych turbulencji, które uziremiły samoloty latanie
lajtowe, bez przeciążeń ujemnych, stabilny w niskim locie, króciutki
dobieg. Jest w nich przyszłość

Chyba nie ma.  To juz stary pomysl a ciagle ta przyszlosc nie
nastapila.

O ile pamietam to kosztowna konstrukcja, duze spalanie przy malych
predkosciach, predkosci niezbyt duze - innymi slowy laczy wszyztkie
wady samolotu i helikoptera :-)

J.

Data: 2011-05-23 10:00:45
Autor:
Wiatrakowiec
O ile pamietam to kosztowna konstrukcja, duze spalanie przy malych
predkosciach,
Tak, minimalna prędkość to 20-30 km/h, czyli przy sinym wietrze może zawisnąć
jak śmigłowiec, a koszty eksploatacji i nabycia to 1/3 kosztów śmigłowca.

predkosci niezbyt duze - innymi slowy laczy wszyztkie
wady samolotu i helikoptera :-)
A moim zdaniem łączy wszystkie zalety samolotu i śmigłowca.
Koszty utrzymania i zakupu jak samolotu, sterowanie i parametry
lotu jak samolotu STOL, lądowanie z 0m dobiegu, brak możliwości
przeciągnięcia lub korkociągu.

Można wykonać 90% zadań jak dla śmigłowca, patrolowanie, obserwacja,
dyspozycyjne loty na krótkie, mało dostępne lotniska.

Z funkcją "jump take off" może startować pionowo.

Polecam stronę:
http://www.cartercopters.com/

W tej chwili ta firma współpracuje z największymi w lotnictwie wojskowym nad wiatrakowcem VTOL dla armii USA.

Czyli chyba jednak przyszłość.

--


Data: 2011-05-23 10:05:14
Autor:
Wiatrakowiec

Z funkcją "jump take off" może startować pionowo.

Dobre filmiki tu:

http://www.cartercopters.com/pr_2011-01-28.html

--


Data: 2011-05-23 14:56:18
Autor: Mikolaj Machowski
Wiatrakowiec
  napisał:
Polecam stronę:
http://www.cartercopters.com/

W tej chwili ta firma współpracuje z największymi w lotnictwie wojskowym nad wiatrakowcem VTOL dla armii USA.

Czyli chyba jednak przyszłość.


USA od lat także pakuje miliony w projekty "przyszłościowych" sterowców
na potrzeby transportu strategicznego.

To nie przyszłość, a taktyka "rzućmy dolarami, a może coś z tego
wyjdzie". Stać ich na zabawę, ale wątpię by coś wartościowego
wyprodukowali.

m.

Data: 2011-05-23 17:01:06
Autor: J.F.
Wiatrakowiec
Użytkownik <gyronut@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
O ile pamietam to kosztowna konstrukcja, duze spalanie przy malych
predkosciach,
Tak, minimalna prędkość to 20-30 km/h, czyli przy sinym wietrze może zawisnąć
jak śmigłowiec, a koszty eksploatacji i nabycia to 1/3 kosztów śmigłowca.

No tak, tylko ze do zadan stricte smiglowcowych sie nie nadaje, klientow tym wozil nie bedziesz, a do zabawy wlasniej .. drozszy niz samolot ? :-)

predkosci niezbyt duze - innymi slowy laczy wszyztkie
wady samolotu i helikoptera :-)
A moim zdaniem łączy wszystkie zalety samolotu i śmigłowca.
Koszty utrzymania i zakupu jak samolotu, sterowanie i parametry
lotu jak samolotu STOL, lądowanie z 0m dobiegu, brak możliwości
przeciągnięcia lub korkociągu.

Nie da sie przeciagnac na tym wirniku ?

Można wykonać 90% zadań jak dla śmigłowca, patrolowanie, obserwacja,
dyspozycyjne loty na krótkie, mało dostępne lotniska.
Z funkcją "jump take off" może startować pionowo.

I nadal za 1/3 ceny ?

Polecam stronę:
http://www.cartercopters.com/

Jest jeszcze jakis wloski producent.

Czyli chyba jednak przyszłość.

Przypominam ze Bond to reklamowal .. i co ? I kiepsko :-)

J.

Data: 2011-05-23 17:07:36
Autor:
Wiatrakowiec


Nie da sie przeciagnac na tym wirniku ?

A jak chcesz przeciągnąć wirnik wiatrakowca?
Jak zwolnisz nawet do zera, to zacznie opadać, ale pęd powietrza z dołu do góry będzie nadal napędzał wirnik.
W każdej chwili możesz odzyskać prędkość obniżając nos.



I nadal za 1/3 ceny ?

Tak, prosty dwupozycyjny (prerotacja/lot) mechanizm zmiany skoku łopat wirnika
nie jest drogi.



Jest jeszcze jakis wloski producent.

Przede wszystkim jest polski producent.
Cudze chwalicie, swego nie znacie:
http://www.celieraviation.eu/
95% produkcji na eksport, na cały świat, już ponad 130 lata.
> Czyli chyba jednak przyszłość.

Przypominam ze Bond to reklamowal .. i co ? I kiepsko :-)

Nie tak kiepsko, jak myślisz:

http://www.auto-gyro.com/

http://www.magnigyro.it/

http://www.elaaviacion.com/



--


Data: 2011-05-23 19:30:24
Autor: /dev/SU45
Wiatrakowiec
A jak chcesz przeciągnąć wirnik wiatrakowca?
Jak zwolnisz nawet do zera, to zacznie opadać,
ale pęd powietrza z dołu do góry będzie nadal napędzał wirnik.
W każdej chwili możesz odzyskać prędkość obniżając nos.

Wypadków było sporo, podobnie jak spadochron ratunkowy takie opowieści to stwarzanie pozorów. Mam większe zaufanie do skrzydeł płatowca (które nie odlecą raczej ot tak) niż do skomplikowanego i podatnego na zmęczenie materiału węzła mocowania łopat.

Data: 2011-05-23 19:59:32
Autor: JJR
Wiatrakowiec
Użytkownik <gyronut@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ire48o$p4p$1inews.gazeta.pl...

Nie tak kiepsko, jak myślisz:

http://www.auto-gyro.com/
http://www.magnigyro.it/
http://www.elaaviacion.com/

Ze dwa numery wstecz w Przeglądzie w Lotniczym jest fajny artykuł Kacpra czy Kamila o hiszpańskiej opcji. Polecam.

--
pzdr,
Jędrzej

Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.   -  Mark Twain

Data: 2011-05-23 18:36:09
Autor: Jarosław Sokołowski
Wiatrakowiec
Pan JJR napisał:

Ze dwa numery wstecz w Przeglądzie w Lotniczym jest fajny
artykuł Kacpra czy Kamila o hiszpańskiej opcji.

Tej z La Manchy? Jest też na ten temat obszeerniejsza pozycja,
niejakiego Cervantesa.

Jarek

--
Don Kichot z Manchy, jak się snadnie
Przekona ten, co rusza głową
Nie umiał się zastarzeć ładnie
Nie chciał spierniczeć sielankowo

Data: 2011-05-23 21:38:55
Autor: JJR
Wiatrakowiec
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał

Tej z La Manchy? Jest też na ten temat obszeerniejsza pozycja,
niejakiego Cervantesa.

No jednak nie całkiem, bo dotyczy pionowej polaryzacji wirnika. W lataniu lepiej sprawdza się pozioma :)

--
pzdr,
Jędrzej

Ludzie prędzej przeboleją śmierć ojca niż stratę ojcowizny.
(N.Machiavelli)

Data: 2011-05-23 19:53:57
Autor: Jarosław Sokołowski
Wiatrakowiec
Pan JJR napisał:

Tej z La Manchy? Jest też na ten temat obszeerniejsza pozycja,
niejakiego Cervantesa.

No jednak nie całkiem, bo dotyczy pionowej polaryzacji wirnika.
W lataniu lepiej sprawdza się pozioma :)

Tam był jeden gościu, co to na Rosynancie latał po polach z kopią
(a sam był niezły oryginał). On byłby rad im polaryzację zmienić.

Jarek

--
Ech, zagrać by znów jedną z tych scen, | Bić w te skrzydła dwa, te skrzydła, co
Jak dawniej kopie kruszyć.             | Bezczelnie w niebo sterczą
I nasiekać łbów, na wiatrak ten        | I wciąż się zda, wciąż ci się zda,
Na Rosynancie ruszyć,                  | Że śmieją się szyderczo,

Wiatrakowiec

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona