Data: 2011-05-20 10:27:45 | |
Autor: --Kondor--> | |
Wiatrakowiec | |
On 19 Maj, 12:24, Tomasz Wójtowicz <SO...@NO.SPAM.spammers.com> wrote:
Ktoś na tym latał? Jakie wrażenia? http://www.youtube.com/watch?v=S_QCsK7gLV0 bosko. pomimo dużych turbulencji, które uziremiły samoloty latanie lajtowe, bez przeciążeń ujemnych, stabilny w niskim locie, króciutki dobieg. Jest w nich przyszłość kondor |
|
Data: 2011-05-22 22:01:27 | |
Autor: J.F. | |
Wiatrakowiec | |
On Fri, 20 May 2011 10:27:45 -0700 (PDT), -- Kondor-- > wrote:
On 19 Maj, 12:24, Tomasz Wójtowicz <SO...@NO.SPAM.spammers.com> wrote: Chyba nie ma. To juz stary pomysl a ciagle ta przyszlosc nie nastapila. O ile pamietam to kosztowna konstrukcja, duze spalanie przy malych predkosciach, predkosci niezbyt duze - innymi slowy laczy wszyztkie wady samolotu i helikoptera :-) J. |
|
Data: 2011-05-23 10:00:45 | |
Autor: | |
Wiatrakowiec | |
O ile pamietam to kosztowna konstrukcja, duze spalanie przy malychTak, minimalna prędkość to 20-30 km/h, czyli przy sinym wietrze może zawisnąć jak śmigłowiec, a koszty eksploatacji i nabycia to 1/3 kosztów śmigłowca. predkosci niezbyt duze - innymi slowy laczy wszyztkieA moim zdaniem łączy wszystkie zalety samolotu i śmigłowca. Koszty utrzymania i zakupu jak samolotu, sterowanie i parametry lotu jak samolotu STOL, lądowanie z 0m dobiegu, brak możliwości przeciągnięcia lub korkociągu. Można wykonać 90% zadań jak dla śmigłowca, patrolowanie, obserwacja, dyspozycyjne loty na krótkie, mało dostępne lotniska. Z funkcją "jump take off" może startować pionowo. Polecam stronę: http://www.cartercopters.com/ W tej chwili ta firma współpracuje z największymi w lotnictwie wojskowym nad wiatrakowcem VTOL dla armii USA. Czyli chyba jednak przyszłość. -- |
|
Data: 2011-05-23 10:05:14 | |
Autor: | |
Wiatrakowiec | |
Z funkcją "jump take off" może startować pionowo. Dobre filmiki tu: http://www.cartercopters.com/pr_2011-01-28.html -- |
|
Data: 2011-05-23 14:56:18 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Wiatrakowiec | |
napisaĹ:
Polecam stronÄ: USA od lat takĹźe pakuje miliony w projekty "przyszĹoĹciowych" sterowcĂłw na potrzeby transportu strategicznego. To nie przyszĹoĹÄ, a taktyka "rzuÄmy dolarami, a moĹźe coĹ z tego wyjdzie". StaÄ ich na zabawÄ, ale wÄ tpiÄ by coĹ wartoĹciowego wyprodukowali. m. |
|
Data: 2011-05-23 17:01:06 | |
Autor: J.F. | |
Wiatrakowiec | |
Użytkownik <gyronut@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
O ile pamietam to kosztowna konstrukcja, duze spalanie przy malychTak, minimalna prędkość to 20-30 km/h, czyli przy sinym wietrze może zawisnąć No tak, tylko ze do zadan stricte smiglowcowych sie nie nadaje, klientow tym wozil nie bedziesz, a do zabawy wlasniej .. drozszy niz samolot ? :-) predkosci niezbyt duze - innymi slowy laczy wszyztkieA moim zdaniem łączy wszystkie zalety samolotu i śmigłowca. Nie da sie przeciagnac na tym wirniku ? Można wykonać 90% zadań jak dla śmigłowca, patrolowanie, obserwacja, I nadal za 1/3 ceny ? Polecam stronę: Jest jeszcze jakis wloski producent. Czyli chyba jednak przyszłość. Przypominam ze Bond to reklamowal .. i co ? I kiepsko :-) J. |
|
Data: 2011-05-23 17:07:36 | |
Autor: | |
Wiatrakowiec | |
A jak chcesz przeciągnąć wirnik wiatrakowca? Jak zwolnisz nawet do zera, to zacznie opadać, ale pęd powietrza z dołu do góry będzie nadal napędzał wirnik. W każdej chwili możesz odzyskać prędkość obniżając nos. Tak, prosty dwupozycyjny (prerotacja/lot) mechanizm zmiany skoku łopat wirnika nie jest drogi. Przede wszystkim jest polski producent. Cudze chwalicie, swego nie znacie: http://www.celieraviation.eu/ 95% produkcji na eksport, na cały świat, już ponad 130 lata. > Czyli chyba jednak przyszłość.Nie tak kiepsko, jak myślisz: http://www.auto-gyro.com/ http://www.magnigyro.it/ http://www.elaaviacion.com/ -- |
|
Data: 2011-05-23 19:30:24 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Wiatrakowiec | |
A jak chcesz przeciągnąć wirnik wiatrakowca? Wypadków było sporo, podobnie jak spadochron ratunkowy takie opowieści to stwarzanie pozorów. Mam większe zaufanie do skrzydeł płatowca (które nie odlecą raczej ot tak) niż do skomplikowanego i podatnego na zmęczenie materiału węzła mocowania łopat. |
|
Data: 2011-05-23 19:59:32 | |
Autor: JJR | |
Wiatrakowiec | |
Użytkownik <gyronut@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ire48o$p4p$1inews.gazeta.pl...
Nie tak kiepsko, jak myślisz: Ze dwa numery wstecz w Przeglądzie w Lotniczym jest fajny artykuł Kacpra czy Kamila o hiszpańskiej opcji. Polecam. -- pzdr, Jędrzej Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował. - Mark Twain |
|
Data: 2011-05-23 18:36:09 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Wiatrakowiec | |
Pan JJR napisał:
Ze dwa numery wstecz w Przeglądzie w Lotniczym jest fajny Tej z La Manchy? Jest też na ten temat obszeerniejsza pozycja, niejakiego Cervantesa. Jarek -- Don Kichot z Manchy, jak się snadnie Przekona ten, co rusza głową Nie umiał się zastarzeć ładnie Nie chciał spierniczeć sielankowo |
|
Data: 2011-05-23 21:38:55 | |
Autor: JJR | |
Wiatrakowiec | |
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał
Tej z La Manchy? Jest też na ten temat obszeerniejsza pozycja, No jednak nie całkiem, bo dotyczy pionowej polaryzacji wirnika. W lataniu lepiej sprawdza się pozioma :) -- pzdr, Jędrzej Ludzie prędzej przeboleją śmierć ojca niż stratę ojcowizny. (N.Machiavelli) |
|
Data: 2011-05-23 19:53:57 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Wiatrakowiec | |
Pan JJR napisał:
Tej z La Manchy? Jest też na ten temat obszeerniejsza pozycja, Tam był jeden gościu, co to na Rosynancie latał po polach z kopią (a sam był niezły oryginał). On byłby rad im polaryzację zmienić. Jarek -- Ech, zagrać by znów jedną z tych scen, | Bić w te skrzydła dwa, te skrzydła, co Jak dawniej kopie kruszyć. | Bezczelnie w niebo sterczą I nasiekać łbów, na wiatrak ten | I wciąż się zda, wciąż ci się zda, Na Rosynancie ruszyć, | Że śmieją się szyderczo, |
|