Data: 2011-10-03 22:40:34 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
Witam serdecznie.
Ponieważ na Autokąciku nikt nie podjął dyskusji, może tutaj? Pacjent to sześcioletnie Daihatsu Sirion z trzycylindrowym, litrowym silnikiem. Przebieg 82kkm. Od nowości jeździ nim kobieta. Jednak ostatnio miałem okazję zrobić nim ponad 700km. i od razu poczułem zbyt silne wibracje przy ruszaniu i przyspieszaniu. Im silniejsze wciśnięcie gazu tym silniejsze drgania. Im wyższy bieg tym słabsze drgania. Ogólnie drgania są tym silniejsze, im układ napędowy jest bardziej obciążony. Nie występują przy hamowaniu silnikiem. Mam wrażenie, że po dłuższej trasie i rozgrzaniu zrobiły się silniejsze. Podejrzewam poduszki albo sprzęgło, ale te się na pewno nie ślizga, więc chyba nie powinno drżeć podczas przyspieszania? Czy ktoś z Was miał takie problemy? Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- |
|
Data: 2011-10-03 22:32:48 | |
Autor: kogutek | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
newsartmediaWYTNIJTO@op.pl napisał(a):
Witam serdecznie.Miałem. Z 30 lat temu. Trabant 601 limuzyna, oczywiście. Jak urywało łapy przy ruszaniu i kierownica żyłą własnym życiem przy przyspieszaniu, im wyższy bieg tym tym mniej. A po dłuższej jeździe więcej niż przed nią. To trzeba było do osłon sprzęgieł niepoprawnie zwanych przegubami wpakować pół puszki smaru. Czy teraz zadziała nie mam pojęcia. Do Trabanta 601 limuzyny w/w elementy projektował znany radziecki inżynier Zawiasow. I chgw jak takie coś zadziała przy kapitalistycznej konstrukcji. -- |
|
Data: 2011-10-04 08:18:40 | |
Autor: 4CX250 | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
Sprzęgło do wymiany albo poduszki silnika. Przy kobietach to normalne że padają te rzeczy bo one siakoś dziwnie ruszają z ultraniskich niskich obrotów że aż silnik z pod maski wyskakuje. W sprzęgle to nawet te sprężyny amortyzujące przy nich (kobietach) nie mają prawa długo pożyć.
Marek |
|
Data: 2011-10-04 08:38:47 | |
Autor: Robson | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
Przegub wewnętrzny półosi.
R |
|
Data: 2011-10-04 09:24:59 | |
Autor: 4CX250 | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:j6e9lo$k5c$2news.onet.pl...
Przegub wewnętrzny półosi. Przy ruszaniu przeguby nie mają nic do rzeczy. Marek |
|
Data: 2011-10-04 11:52:43 | |
Autor: Robson | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
W dniu 2011-10-04 09:24, 4CX250 pisze:
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości Mają przy przyspieszaniu. R |
|
Data: 2011-10-07 11:58:20 | |
Autor: Wojciech Wrodarczyk | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
W dniu 2011-10-04 09:24, 4CX250 pisze:
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomościFord Focus I, takie same objawy, niektórzy twierdzili poduszki pod silnikiem, przyczyną okazał się przegub. |
|
Data: 2011-10-04 09:08:56 | |
Autor: Agent | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
Użytkownik <newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:2ca0.00000148.4e8a1dc2newsgate.onet.pl... Witam serdecznie.Jak przy samym ruszaniu to można by podejrzewać sprzęgło. Ale jak podczas jazdy też to wtedy raczej nie. A na biegu jałowym i stałych pdwyższonych (2 lub 3 tys) obrotach też są drgania narastające wraz ze wsrostem prędkosci obrotowej? Bo skoro podczas jazdy drgania maleją jak zmienisz bieg na wyszy no wychodzi na to ze prędkość (pojadu jak i np przegubów) nie ma wpływu a ma prędość obrotowa silnika. Obejrzyj wtedy moze te poduszki silnika. Spróbuj też otworzyć maskę, włączyć bieg, mocno ręczny i niech jeden siedzi w srodku i lekko próuje ruszyć a drugi niech patrzy jak silnik pracuje na poduszkach. |
|
Data: 2011-10-04 20:44:51 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
Witam ponownie.
Dzisiaj przejechałem się jeszcze raz. Jest tak, że na samym początku, w momencie dosprzęglania, jest płynnie. Jeszcze nie drży. Dopiero kiedy już zaczyna ruszać zaczyna też drżeć. Silnik trzycylindrowy więc to charakterystyczne wibracje. Jeśli robić to bardzo delikatnie i bardzo powoli przyspieszać to nie ma drgań. Tylko jeśli depnie się mocniej. Gdyby to było sprzęgło, to powinno chyba nierówno łapać i drżeć już w trakcie dociskania tarczy sprzęgła? Chyba, że to wina tych sprężyn na tarczy? Przegub powinien chyba dawać drgania podczas jazdy, dopiero od jakiejś prędkości a nie już w momencie ruszenia? Wibracje pojawiają się w momencie kiedy sprzęgło już jest połączone i auto rusza. Chyba zacznę od poduszek? Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- |
|
Data: 2011-10-07 11:58:57 | |
Autor: Wojciech Wrodarczyk | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
W dniu 2011-10-04 20:44, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam ponownie.obstawiam przegub, łatwo sprawdzić bez wymiany. |
|
Data: 2011-10-07 13:20:00 | |
Autor: Alpin | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
W dniu 2011-10-07 11:58, Wojciech Wrodarczyk pisze:
W dniu 2011-10-04 20:44, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:Na podnośnik kolumnowy i wirtualnie rozpędzamy auto... Przegub wewnętrzny tak zdiagnozujemy na pewno. Pozdrawiam, Alpin |
|
Data: 2011-10-07 13:06:58 | |
Autor: kogutek | |
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać? | |
Alpin <alpin4807@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2011-10-07 11:58, Wojciech Wrodarczyk pisze:Bez obciążenia nic nie sprawdzisz. Zużyty przegub może stukać. Ale nie nasmarowany będzie dawał objawy jak w pytaniu. Oczywiście może być i zuzyty i suchy. Wtedy dołożenie smaru nic nie da. -- |
|