Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?

Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?

Data: 2011-10-04 09:08:56
Autor: Agent
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?

Użytkownik <newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:2ca0.00000148.4e8a1dc2newsgate.onet.pl...
Witam serdecznie.

Ponieważ na Autokąciku nikt nie podjął dyskusji, może tutaj?
Pacjent to sześcioletnie Daihatsu Sirion z trzycylindrowym, litrowym silnikiem.
Przebieg 82kkm. Od nowości jeździ nim kobieta. Jednak ostatnio miałem okazję
zrobić nim ponad 700km. i od razu poczułem zbyt silne wibracje przy ruszaniu i
przyspieszaniu.
Im silniejsze wciśnięcie gazu tym silniejsze drgania. Im wyższy bieg tym słabsze
drgania.
Ogólnie drgania są tym silniejsze, im układ napędowy jest bardziej obciążony.
Nie występują przy hamowaniu silnikiem.
Mam wrażenie, że po dłuższej trasie i rozgrzaniu zrobiły się silniejsze.
Podejrzewam poduszki albo sprzęgło, ale te się na pewno nie ślizga, więc chyba
nie powinno drżeć podczas przyspieszania?
Czy ktoś z Was miał takie problemy?
Pozdrawiam.

Jak przy samym ruszaniu to można by podejrzewać sprzęgło. Ale jak podczas jazdy też to wtedy raczej nie. A na biegu jałowym i stałych pdwyższonych (2 lub 3 tys) obrotach też są drgania narastające wraz ze wsrostem prędkosci obrotowej? Bo skoro podczas jazdy drgania maleją jak zmienisz bieg na wyszy no wychodzi na to ze prędkość (pojadu jak i np przegubów) nie ma wpływu a ma prędość obrotowa silnika. Obejrzyj wtedy moze te poduszki silnika. Spróbuj też otworzyć maskę, włączyć bieg, mocno ręczny i niech jeden siedzi w srodku i lekko próuje ruszyć a drugi niech patrzy jak silnik pracuje na poduszkach.

Data: 2011-10-04 20:44:51
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?
Witam ponownie.

Dzisiaj przejechałem się jeszcze raz.
Jest tak, że na samym początku, w momencie dosprzęglania, jest płynnie. Jeszcze
nie drży.
Dopiero kiedy już zaczyna ruszać zaczyna też drżeć. Silnik trzycylindrowy więc
to charakterystyczne wibracje. Jeśli robić to bardzo delikatnie i bardzo powoli
przyspieszać to nie ma drgań. Tylko jeśli depnie się mocniej.
Gdyby to było sprzęgło, to powinno chyba nierówno łapać i drżeć już w trakcie
dociskania tarczy sprzęgła? Chyba, że to wina tych sprężyn na tarczy?
Przegub powinien chyba dawać drgania podczas jazdy, dopiero od jakiejś prędkości
a nie już w momencie ruszenia? Wibracje pojawiają się w momencie kiedy sprzęgło
już jest połączone i auto rusza.
Chyba zacznę od poduszek?
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl


--


Data: 2011-10-07 11:58:57
Autor: Wojciech Wrodarczyk
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?
W dniu 2011-10-04 20:44, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam ponownie.

Dzisiaj przejechałem się jeszcze raz.
Jest tak, że na samym początku, w momencie dosprzęglania, jest płynnie. Jeszcze
nie drży.
Dopiero kiedy już zaczyna ruszać zaczyna też drżeć. Silnik trzycylindrowy więc
to charakterystyczne wibracje. Jeśli robić to bardzo delikatnie i bardzo powoli
przyspieszać to nie ma drgań. Tylko jeśli depnie się mocniej.
Gdyby to było sprzęgło, to powinno chyba nierówno łapać i drżeć już w trakcie
dociskania tarczy sprzęgła? Chyba, że to wina tych sprężyn na tarczy?
Przegub powinien chyba dawać drgania podczas jazdy, dopiero od jakiejś prędkości
a nie już w momencie ruszenia? Wibracje pojawiają się w momencie kiedy sprzęgło
już jest połączone i auto rusza.
Chyba zacznę od poduszek?
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl


obstawiam przegub, łatwo sprawdzić bez wymiany.

Data: 2011-10-07 13:20:00
Autor: Alpin
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?
W dniu 2011-10-07 11:58, Wojciech Wrodarczyk pisze:
W dniu 2011-10-04 20:44, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam ponownie.

Dzisiaj przejechałem się jeszcze raz.
Jest tak, że na samym początku, w momencie dosprzęglania, jest
płynnie. Jeszcze
nie drży.
Dopiero kiedy już zaczyna ruszać zaczyna też drżeć. Silnik
trzycylindrowy więc
to charakterystyczne wibracje. Jeśli robić to bardzo delikatnie i
bardzo powoli
przyspieszać to nie ma drgań. Tylko jeśli depnie się mocniej.
Gdyby to było sprzęgło, to powinno chyba nierówno łapać i drżeć już w
trakcie
dociskania tarczy sprzęgła? Chyba, że to wina tych sprężyn na tarczy?
Przegub powinien chyba dawać drgania podczas jazdy, dopiero od jakiejś
prędkości
a nie już w momencie ruszenia? Wibracje pojawiają się w momencie kiedy
sprzęgło
już jest połączone i auto rusza.
Chyba zacznę od poduszek?
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl


obstawiam przegub, łatwo sprawdzić bez wymiany.


Na podnośnik kolumnowy i wirtualnie rozpędzamy auto...
Przegub wewnętrzny tak zdiagnozujemy na pewno.

Pozdrawiam,
Alpin

Data: 2011-10-07 13:06:58
Autor: kogutek
Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?
Alpin <alpin4807@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2011-10-07 11:58, Wojciech Wrodarczyk pisze:
> W dniu 2011-10-04 20:44, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
>> Witam ponownie.
>>
>> Dzisiaj przejechałem się jeszcze raz.
>> Jest tak, że na samym początku, w momencie dosprzęglania, jest
>> płynnie. Jeszcze
>> nie drży.
>> Dopiero kiedy już zaczyna ruszać zaczyna też drżeć. Silnik
>> trzycylindrowy więc
>> to charakterystyczne wibracje. Jeśli robić to bardzo delikatnie i
>> bardzo powoli
>> przyspieszać to nie ma drgań. Tylko jeśli depnie się mocniej.
>> Gdyby to było sprzęgło, to powinno chyba nierówno łapać i drżeć już w
>> trakcie
>> dociskania tarczy sprzęgła? Chyba, że to wina tych sprężyn na tarczy?
>> Przegub powinien chyba dawać drgania podczas jazdy, dopiero od jakiejś
>> prędkości
>> a nie już w momencie ruszenia? Wibracje pojawiają się w momencie kiedy
>> sprzęgło
>> już jest połączone i auto rusza.
>> Chyba zacznę od poduszek?
>> Pozdrawiam.
>>
>> Sebastian
>> http://speedyelise.fora.pl
>>
>>
> obstawiam przegub, łatwo sprawdzić bez wymiany.
>
>
Na podnośnik kolumnowy i wirtualnie rozpędzamy auto...
Przegub wewnętrzny tak zdiagnozujemy na pewno.

Pozdrawiam,
Alpin
Bez obciążenia nic nie sprawdzisz. Zużyty przegub może stukać. Ale nie
nasmarowany będzie dawał objawy jak w pytaniu. Oczywiście może być i zuzyty i
suchy. Wtedy dołożenie smaru nic nie da. --


Wibracje, drgania przy ruszaniu i przyspieszaniu. Od czego zacząć szukać?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona