Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wibracje powyzej 120km/h

Wibracje powyzej 120km/h

Data: 2010-06-05 19:26:13
Autor: news-gazeta
Wibracje powyzej 120km/h
Witam.
Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
Auto osobowe, napęd 4x4 staly.

Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko jak nowe.
Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.

Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt) nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach, albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.

Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.

Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-06-05 11:02:20
Autor: JAM
Wibracje powyzej 120km/h
On Jun 5, 1:26 pm, news-gazeta <news-gaz...@news.pl> wrote:
Witam.
Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h
czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne
wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
Auto osobowe, napęd 4x4 staly.

Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
jak nowe.
Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które
przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.

Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach,
albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.

Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to
mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.

Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???

Pozdrawiam - Darek.

Sprawdz wywazenie walu napedowego.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-06-05 20:14:52
Autor: BartekK
Wibracje powyzej 120km/h
W dniu 2010-06-05 20:02, JAM pisze:
On Jun 5, 1:26 pm, news-gazeta<news-gaz...@news.pl>  wrote:
Witam.
Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h
czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne
wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
Auto osobowe, napęd 4x4 staly.

Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
Dwóch róşnych oponiarzy - nie pomoglo.
Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
jak nowe.
Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które
przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.

Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach,
albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.

Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to
mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.
Jeśli "szum/wycie" związane jest ze sprzęgłem (znika gdy naciśniesz sprzęgło) - to może to łożysko oporowe na łapie sprzęgła?

Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
Sprawdz wywazenie walu napedowego.
To by 'w powietrzu' też mu wyszło, a wręcz bardziej niż wyszło - wał nieźle telepie się "na oko", mimo że wcale nie musi być źle wyważony, a jakby był źle - to by było raczej widać że skacze jak głupi
Może poduszki pod silnikiem? Ja u siebie też walczyłem z felgami, cudami - a po prostu jedna poduszka siadała pod ciężarem silnika + siła skręcająca silnik w osi auta, co powodowało mocniejsze przenoszenie drgań. Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak drgania zniką winne zawieszenie silnika. Tylko uważaj podczas takiego, bo jak zgasisz silnik, to wspomagania znikną.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-06-05 11:38:58
Autor: JAM
Wibracje powyzej 120km/h
On Jun 5, 2:14 pm, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
W dniu 2010-06-05 20:02, JAM pisze:



> On Jun 5, 1:26 pm, news-gazeta<news-gaz...@news.pl>  wrote:
>> Witam.
>> Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h
>> czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne
>> wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
>> Auto osobowe, napęd 4x4 staly.

>> Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
>> Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
>> Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
>> Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
>> jak nowe.
>> Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
>> Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które
>> przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.

>> Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

>> Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
>> nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach,
>> albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.

>> Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
>> delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to
>> mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
>> Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.

Jeśli "szum/wycie" związane jest ze sprzęgłem (znika gdy naciśniesz
sprzęgło) - to może to łożysko oporowe na łapie sprzęgła?

>> Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
> Sprawdz wywazenie walu napedowego.

To by 'w powietrzu' też mu wyszło, a wręcz bardziej niż wyszło - wał
nieźle telepie się "na oko", mimo że wcale nie musi być źle wyważony, a
jakby był źle - to by było raczej widać że skacze jak głupi
Może poduszki pod silnikiem? Ja u siebie też walczyłem z felgami, cudami
- a po prostu jedna poduszka siadała pod ciężarem silnika + siła
skręcająca silnik w osi auta, co powodowało mocniejsze przenoszenie
drgań. Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci
wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak
drgania zniką winne zawieszenie silnika. Tylko uważaj podczas takiego,
bo jak zgasisz silnik, to wspomagania znikną.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
|http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Jezeli drgania pojawiaja sie powyzej 120 km/h to zrodlem tych drgan
raczej bedzie uklad polozony za skrzynia biegow (i czesciowo w
skrzyni). Drgania silnika, lub sprzegla nie objawialyby sie przy
okreslonej predkosci, tylko raczej przy okreslonych obrotach. Chyba,
ze jest to kombinacja obrotow i momentu napedowego ale to raczej mniej
prawdopodobne.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-06-05 20:45:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wibracje powyzej 120km/h
On 2010-06-05, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak

Najpierw wciśnij sprzęgło, potem wyłącz silnik...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-06-05 20:56:21
Autor: news-gazeta
Wibracje powyzej 120km/h
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-06-05, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak

Najpierw wciśnij sprzęgło, potem wyłącz silnik...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same - dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-06-05 23:18:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wibracje powyzej 120km/h
On 2010-06-05, news-gazeta <news-gazeta@news.pl> wrote:

Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same - dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.

Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-06-06 10:17:45
Autor: news-gazeta
Wibracje powyzej 120km/h
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-06-05, news-gazeta <news-gazeta@news.pl> wrote:

Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same - dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.

Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski


Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-06-06 11:39:48
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wibracje powyzej 120km/h
On 2010-06-06, news-gazeta <news-gazeta@news.pl> wrote:
 
Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...


Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.

No to szukaj w tych elementach, których prędkości obrotowe zależą od
szybkości samochodu: koła, tarcze, łożyska... Generalnie od dyfra do
opon.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-06-07 11:10:23
Autor: Mirek Ptak
Wibracje powyzej 120km/h
Dnia 2010-06-06 11:39,  *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...


Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim
biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.

No to szukaj w tych elementach, których prędkości obrotowe zależą od
szybkości samochodu: koła, tarcze, łożyska... Generalnie od dyfra do
opon.

No i jeszcze w częściach, które mogą wibrować od pędu powietrza - osłona silnika, plastiki, może coś jeszcze

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-06-07 09:11:00
Autor: ąćęłńóśźż
Wibracje powyzej 120km/h
U mnie przykładowo przez zestaw letniego ogumienia lubi wpadać w rezonas przy pewnej konkretnej prędkości, szczególnie po dłuższym
postoju.
Na zimowym komplecie kół zero problemu, więc raczej 100% diagnozy.


-- -- -

| Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem

Data: 2010-06-05 23:14:58
Autor: CeSaR
Wibracje powyzej 120km/h
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Jeszcze chwila i Proga się nam objawi....

C

Data: 2010-06-05 20:25:18
Autor: Olek
Wibracje powyzej 120km/h
On 2010-06-05 19:26, news-gazeta wrote:

Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???


sprawdź poduszki silnika - jak są uwalone to wibracje przechodzą na bude...
a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy że poduchy

Data: 2010-06-05 21:54:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Wibracje powyzej 120km/h
W dniu 2010-06-05 20:25, Olek pisze:
On 2010-06-05 19:26, news-gazeta wrote:

Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???


sprawdź poduszki silnika - jak są uwalone to wibracje przechodzą na bude...
a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i
wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy
że poduchy

Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie, wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-05 23:16:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wibracje powyzej 120km/h
On 2010-06-05, Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp> wrote:

sprawdź poduszki silnika - jak są uwalone to wibracje przechodzą na bude...
a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i
wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy
że poduchy

Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie, wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.

Jak ktoś ma kawałek autostrady czy dobrej ekspresówki koło domu to
bardzo niebezpieczne to nie jest. Oczywiście zakładam, że kluczyków ze
stacyjki nie wyciągnie...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-06-06 13:18:13
Autor: Olek
Wibracje powyzej 120km/h
On 2010-06-05 21:54, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie,
wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.


dlatego napisałem na pustej drodze, przecież nikt nie każe robić to w centrum w szczycie...
z tego co czytałem w tym wątku to raczej wątpliwe by były to poduszki wywalone, więc odpuść

Data: 2010-06-07 09:12:10
Autor: ąćęłńóśźż
Wibracje powyzej 120km/h
A w ogóle da się?
W niektórych nie.


-- -- -

| Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie, wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.

Data: 2010-06-07 09:06:23
Autor: krzysiek82
Wibracje powyzej 120km/h
news-gazeta pisze:
Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

Miałem podobnie i okazał się, że tarcze były krzywe, nie musiałem hamować żeby to czuć, poza tym felgi, opony, pierścienie centrujące do sprawdzenia.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-07 09:09:52
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Wibracje powyzej 120km/h
Witam serdecznie.

Szukasz od niewłaściwej strony.
Krzywa felga na tylnej osi. Ma małe bicie w pionie. Takie ledwie zauważalne na
wyważarce. Ewentualnie lekko zdeformowana opona, np z uszkodzoną osnową.
Po około kilkudziesięciu kkm lub więcej padnie tez łożysko na tym kole.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2010-06-07 14:25:47
Autor: J.F.
Wibracje powyzej 120km/h
Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@news.pl> napisał w
Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

zamien opony tyl-przod. Jak bedzie czuc na kierownicy, to jednak kola/opony.

J.

Data: 2010-06-08 19:42:05
Autor: Wiktor
Wibracje powyzej 120km/h
news-gazeta pisze:

Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.

a doważałeś koła na samochodzie?

Wiktor

Wibracje powyzej 120km/h

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona