Wibracji przodu ciag dalszy...

Data: 2010-03-23 21:02:16
Autor: Tytus
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka
Droga przyjaciolko...pisalem juz do Ciebie kilka dni wczesniej z tym problemem...
pacjent zolte VTR, pomimo wymiany opony (wywazenie dynamiczne 10g), lozysk glowki ramy (stozkowe), prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm bicia), mycia zmywaczem do hamulcow nadal wibruje przy hamowaniu...
Nie ukrywam ze mnie to lekuchno zaczyna irytowac...jutro bede mierzyl mikrometrem czy tarcze nie maja roznic w grubosci (bicie moge zmierzyc tylko zewnatrz - od srodka nie podchodzi czujnik zegarowy - z zew nie maja wiecej jak 0,01mm).
Sa jeszcze jakies inne pomysly (oprocz - zmienic moto na Kawasaki). Zastanawiam sie jeszcze nad lozyskami w kole, ale problem jest tylko przy hamowaniu...

Licze na celna odpowiedz
twoj
Tytus

Data: 2010-03-23 21:07:39
Autor: Kuczu
W dniu 2010-03-23 21:02, Tytus pisze:

pacjent zolte VTR, pomimo wymiany opony (wywazenie dynamiczne 10g),
lozysk glowki ramy (stozkowe), prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm
bicia), mycia zmywaczem do hamulcow nadal wibruje przy hamowaniu...

lagi rozbieral ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-23 21:12:04
Autor: Tytus
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka
***"Kuczu"
lagi rozbieral ?

Nie, a moga miec zwiazek???

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-03-23 21:43:18
Autor: Kuczu
Wibracji przodu ciag dalszy...
W dniu 2010-03-23 21:12, Tytus pisze:
Siemka
***"Kuczu"
lagi rozbieral ?

Nie, a moga miec zwiazek???

Moga miec luzy na tulejkach slizgowych. Lozyska kola tez bym wymienil, to koszt niewielki a w najgorszym wypadku bedziesz mial po prostu nowe.

I dokrec zaciski :)

Data: 2010-03-23 21:47:47
Autor: Hinek
Wibracji przodu ciag dalszy...

Użytkownik "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> napisał

prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm bicia),

Tarczy nie da się wyprostowac.  Jesli to zrobisz, to
efekt jest taki, ze bedzie prosta tylko na zimno.
W trakcie hamowania po paru obrotach kola rosnie jej
temperatura i sie krzywi. Potem stygnie i jest znowu
plaska. To taka pamięć kształtu. Aby tego uniknac
trzeba by sie bawic w obrobke cieplna po prostowaniu.
Reasumujac: wyrzuc te tarcze.
Pozdr

--
Hinek
F650 K750 i inne..

Data: 2010-03-23 22:04:02
Autor: Kuczu
W dniu 2010-03-23 21:47, Hinek pisze:

[...]

Jestem za. Nie wierze w prostowanie tarcz, zwlaszcza tych plywajacych. A gosci ktorzy to robia uwazam za rzezbiarzy w gownie. Tarcze mozna co najwyzej przeszlifowac umiejetnie na szlifierce klowej (o ile grubosc pozwala) ale prostowanie to jakas masakra.

Data: 2010-03-23 14:18:48
Autor: doktorski
On 23 Mar, 22:04, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:

[...]
Ja bym nie generalizowal. O ile ta zasada ma sie jak najbardziej do
szosowek o tyle w endurakach, ktore oberwaly kamieniem tarcze, daja
sie ladnie i skutecznie prostowac jednym lub dwoma precyzyjnymi
pizgnieciami mlotkiem. Tylko trzeba wyczucia i wprawy.

pzdr, dr
K12S/525

Data: 2010-03-23 22:42:18
Autor: Kuczu
W dniu 2010-03-23 22:18, doktorski pisze:

[...]

Alez oczywiscie. Przy czym przy crossowkach/enduro tarcze sa na ogol sztywne i wykonane z blachy 3-4 mm. Latwo sie gna i latwo je wyprostowac. A i predkosci sa o niebo mniejsze.

Data: 2010-03-23 22:23:47
Autor: Tytus

***Kuczu i Hinek pisze:

[...]

Tarcza mierzona na zimno - bicie max 0,01mm, ruszam pierwsze hamowanie wibracja wystepuje od razu, przy wiekszych predkosciach jakby mniej, albo tak samo...i nie ma znaczenia czy hamuje z 200 czy 80...
Jutro zmienie lozyska - jak bedzie trzeba kupie tez tarcze ale nie chcialbym kichnac z paru groszy nie majac 100% pewnosci wiec zaczne od tanszych opcji. Byc moze pokombinuje z przekladka kola od jakiejs CBR bo to chyba to samo.
Tarcze prostowal praktyk - ja mam do niego zaufanie - a on nie ma ze mnie kasy :)
HINT: moto stalo kilka lat...

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-03-23 22:39:31
Autor: Hinek
[...]

Zrob ewentualnie hardcorowy eksperyment. Wymontuj te prostowana tarcze, wloz
cos miedzy klocki i uzyj power tasmy do zabezpieczenia calosci. No sprawdz co
bedzie, byle ostroznie :] Troche pracy - ale sprawa sie wyjasni bez uzywania
metody  Ciaglej Wymiany Elementow Do Skutku :)
Pozdr

--
Hinek
F650  K750 i inne..

Data: 2010-03-24 06:34:25
Autor: Tytus
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka

***"Hinek"
Zrob ewentualnie hardcorowy eksperyment.

Robilem - i co smieszniejsze chyba wtedy wibracje znikaly, dzis powtorze
opcja nieco inna - odkrecalem zacisk od lagi a nie tarcze id piasty
Tylko nie jestem pewien czy sie liczy bo wkladalem miedzy klocki ampul 5mm a calosc mocowalem do lagi tyrytykami :)

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-03-23 22:45:09
Autor: Kuczu
W dniu 2010-03-23 22:23, Tytus pisze:

Tarcza mierzona na zimno - bicie max 0,01mm, ruszam pierwsze hamowanie
wibracja wystepuje od razu

Ale co wlasciwie wibruje ? Klamka hampla, przod, cale moto czy komorka w kieszeni ?

Data: 2010-03-23 23:37:03
Autor: Jarecki [KenLee]
Wibracji przodu ciag dalszy...
Użytkownik "Kuczu"  napisał

Ale co wlasciwie wibruje ? Klamka hampla, przod, cale moto czy komorka w kieszeni ?

*** Durex Play. Ale bateryjki szybko siadaja- wystarczy troche poczekac.

Pozdr
Jarecki [KenLee] +Mecha-Orange EXC 400

Data: 2010-03-24 06:46:14
Autor: Tytus
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka

*** "Kuczu"
Ale co wlasciwie wibruje ? Klamka hampla, przod, cale moto czy komorka w
kieszeni ?

Po pierwsze wylaczylem wibre w telefonie - czytalem ze baterie zzera....
Co wibruje - dobre pytanie, mam wrazenie ze hamulec dziala mocniej co obrot kola, przy duzych predkosciach zlewa sie w drzenie calego przodu - wiadomo kolo kreci sie szybciej.
Klamka nie pulsuje chyba (bo nigdy nie zdarzylo mi sie zeby mi pulsowala wiec trudno mi to stwierdzic :) ale glowy uciac sobie nie dam - byc moze odbija mi w reke...
Wibracja jest taka ze zbiorniczek plynu sie kiwa  no
- a co ja kurwa Eliza Orzeszkowa jestem zeby opisy tworzyc ???
Ide na trening - potem proba z pojedynczymi zaciskami i wymiana lozysk.
--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-03-23 23:43:48
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl
Wibracji przodu ciag dalszy...
Witam !
Jeśli to są tarcze pływające to sprawdź w jakim stanie są tulejki
mocujące tarczę do piasty koła.

Pozdrawiam,

Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS - szybsze bo czerwone i tarcze dzwonią
jak stoi, bo tak je fabryka zrobiła ;)

Data: 2010-03-24 07:55:48
Autor: Tytus
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka
***Rafik
Jeśli to są tarcze pływające to sprawdź w jakim stanie są tulejki
mocujące tarczę do piasty koła.

W sensie???
a w jakim maja byc???

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-03-24 08:28:11
Autor: Monster
Wibracji przodu ciag dalszy...
W dniu 2010-03-24 07:55, Tytus pisze:
Siemka
***Rafik
Jeśli to są tarcze pływające to sprawdź w jakim stanie są tulejki
mocujące tarczę do piasty koła.

W sensie???
a w jakim maja byc???

Nie dzwonić:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-03-24 09:24:02
Autor: Kuczu
Wibracji przodu ciag dalszy...
W dniu 2010-03-24 08:28, Monster pisze:

Nie dzwonić:-)

W starych Suzukach dzwonily od nowosci a dzialaly

Data: 2010-03-24 10:01:36
Autor: Monster
W dniu 2010-03-24 09:24, Kuczu pisze:
W dniu 2010-03-24 08:28, Monster pisze:

Nie dzwonić:-)

W starych Suzukach dzwonily od nowosci a dzialaly

U mnie też dzwonią jak diabli,poza tym że słychać na dziurach to ok,nowe tuleje leżą w garażu,muszę się wziąć za wymianę.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-03-24 09:44:50
Autor: KJ Siła Słów
Tytus pisze:

Klamka nie pulsuje chyba (bo nigdy nie zdarzylo mi sie zeby mi pulsowala wiec trudno mi to stwierdzic :) ale glowy uciac sobie nie dam - byc moze odbija mi w reke...

Pamietasz jak ZX robil po zmianie tarcz ?

Powinienes bo nim jezdziles przez chwile akurat wtedy.

Winne byly tarcze, po ich przeszlifowaniu zniklo jak reka odjal.

KJ

Data: 2010-03-24 08:48:50
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Tytus napisał(a):

Sa jeszcze jakies inne pomysly (oprocz - zmienic moto na Kawasaki).

Zapieczony ktorys tloczek, albo caly zacisk na prowadnicy.

--
Kamil Nowak 'Amil'
motonita tramwajowy

Data: 2010-03-24 10:57:46
Autor: Tytus z fabryki
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka

*** "Kamil Nowak 'Amil'"
Zapieczony ktorys tloczek, albo caly zacisk na prowadnicy.

Zacisk bez prowadnic - przykrecony do lagi, tloczki chodza palcami

Tytus z fabryki

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4969 (20100323) __________

Data: 2010-03-24 13:56:29
Autor: (pj)
Wibracji przodu ciag dalszy...
W dniu 2010-03-23 21:02, Tytus pisze:

pacjent zolte VTR, [...]  nadal wibruje przy hamowaniu...

cyt. klasyka z tytułu poprzedniego posta:

"Honda panie..."

:-P ;-)

--
pozdr
pj

Data: 2010-03-24 13:11:23
Autor: AZ
On 2010-03-24, (pj) <jd15c27@gmail.com> wrote:
pacjent zolte VTR, [...]  nadal wibruje przy hamowaniu...

cyt. klasyka z tytułu poprzedniego posta:

"Honda panie..."

No ja juz mu mowilem zeby kupil jakiegos Kwackera zanim wymieni
pol motocykla...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-03-24 14:32:47
Autor: Magic
AZ pisze:
On 2010-03-24, (pj) <jd15c27@gmail.com> wrote:
[...]

Na cholerę ? Wystarczy żeby przestał kombinować i wymienił tarcze na nowe. Obie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2010-03-24 18:25:42
Autor: Tytus z fabryki
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka

*** "Magic"
Na cholerę ? Wystarczy żeby przestał kombinować i wymienił tarcze na nowe. Obie.

Ciesz sie ze juz mnie odwiedziles - bo od dzis rozpoczynam wsrod klientow calkowicie dobrowolna zbiorke na tarcze.
Cena tarczy ok 1100 pln szt.
Na szczescie do wymiany jest tylko jedna

Tytus z fabryki __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4971 (20100324) __________

Data: 2010-03-24 18:55:53
Autor: newrom
Wibracji przodu ciag dalszy...
On Wed, 24 Mar 2010 18:25:42 +0100, "Tytus z fabryki"
<tytus1@gazeta.pl> wrote:

Cena tarczy ok 1100 pln szt.
Na szczescie do wymiany jest tylko jedna

a nie lepiej dac dwie po pincet ?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-03-24 23:07:44
Autor: Jasio
<tytus1@gazeta.pl> wrote:

Cena tarczy ok 1100 pln szt.
Na szczescie do wymiany jest tylko jedna

a nie lepiej dac dwie po pincet ?

"Honda, panie..."

--
Jasio
vx etz

Data: 2010-03-25 07:11:21
Autor: Tytus
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka
***newrom
a nie lepiej dac dwie po pincet ?

Troche nie wierze w te chinskie tarcze - ale chetnie wyslucham innych propozycji...
cena ktora podalem to cena tarczy w Hondzie.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-03-25 08:09:02
Autor: newrom
On Thu, 25 Mar 2010 07:11:21 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Troche nie wierze w te chinskie tarcze - ale chetnie wyslucham innych propozycji...
cena ktora podalem to cena tarczy w Hondzie.

Uzywalem tarczy EBC i Lukasa, lukas byl calkiem calkiem. EBC mocno
drewniany, ale moze powodem byl konkretny model ?
A cena to bylo wlasnie +- polowa genuine chąda.
pozdr
newrom
PS. nie bardzo wierze ze chąda ma taka technologie robienia tarcz ze
aftermarkety odstaja jakoscia.

Data: 2010-03-25 08:10:35
Autor: Kuczu
W dniu 2010-03-25 08:09, newrom@spamcom.com pisze:

PS. nie bardzo wierze ze chąda ma taka technologie robienia tarcz ze
aftermarkety odstaja jakoscia.

Honda ? Oni i tak kupuja, pewnie u Sunstara.

Data: 2010-03-25 08:09:04
Autor: Kuczu
Wibracji przodu ciag dalszy...
W dniu 2010-03-25 07:11, Tytus pisze:
Siemka
***newrom
a nie lepiej dac dwie po pincet ?

Troche nie wierze w te chinskie tarcze - ale chetnie wyslucham innych
propozycji...
cena ktora podalem to cena tarczy w Hondzie.

Tarcza Lucasa w Louisie - 190 Euro

Data: 2010-03-25 11:00:16
Autor: Magic
Wibracji przodu ciag dalszy...
Tytus z fabryki pisze:
Siemka

*** "Magic"
[...]

Nie wiem jak teraz, ale jak mi Kwiatek ściągał do VFR to zapłaciłem jakieś 1'400 (?) za OBIE tarcze + komplet klocków + śrubki do tarcz + jakieś duperele typu dekielek.

Na szczescie do wymiany jest tylko jedna

Tak se mów. Grubość sprawdziłeś, ile im brakuje do limitu ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2010-03-25 12:15:14
Autor: Tytus z fabryki
Wibracji przodu ciag dalszy...
Siemka

***"Magic"
Tak se mów. Grubość sprawdziłeś, ile im brakuje do limitu ?

1,2 mm - tarcza ma ok 4,6 - 4,7 mm.
Moto chyba ma jeszcze orginalne fabryczne klocki

Tytus z fabryki __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4973 (20100325) __________

Data: 2010-03-25 13:26:08
Autor: Magic
Wibracji przodu ciag dalszy...
Tytus z fabryki pisze:
Siemka

***"Magic"
Tak se mów. Grubość sprawdziłeś, ile im brakuje do limitu ?

1,2 mm - tarcza ma ok 4,6 - 4,7 mm.
Moto chyba ma jeszcze orginalne fabryczne klocki

Na moje wymieniłbym obie - skoro przy jakims tam zużyciu szlag trafił jedną, to można zakładać że za chwilę poleci druga.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2010-03-25 13:29:03
Autor: KJ Siła Słów
Magic pisze:

Na moje wymieniłbym obie - skoro przy jakims tam zużyciu szlag trafił jedną, to można zakładać że za chwilę poleci druga.

z jakiego powodu ma poleciec ?

Tez mialem trafiona 1 tarcze, odcierpialem kase na 1 sztuke i od roku panuje  "spokoj w departmencie hamowania" - jak to mowia w prasie.

KJ

Data: 2010-03-25 14:00:22
Autor: Magic
KJ Siła Słów pisze:
Magic pisze:

[...]

GRATZ
Owszem jest szansa że będzie dobrze po wymianie jednej. Ja wymieniłem komplet dla świętego spokoju.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2010-03-30 13:16:58
Autor: Michał V-R
[...]

Hejka
Jakie masz tarcze w swoim? plaskie cale, czy mocowania ich sa wklesle?
Bo ja mam takie tarcze bodajze od 929, proste i moglbym Ci pozyczyc, jakby pasowaly, zebys sobie sprawdzil, czy to jest ich wina, tylko kwestia czy beda pasowaly. Ja na ursynowie mieszkam

Michał V-R
gg 9409047

żyje się raz, potem się tylko straszy

Wibracji przodu ciag dalszy...