Widelec 28" + ko³o 26"?

Data: 2009-10-12 11:06:29
Autor: Alfer_z_pracy
Widelec 28" + ko³o 26"?
Czy do (sztywnego, je¶li to ma znaczenie) widelca 28" z V-brake'ami uda siê w³o¿yæ ko³o 26"? Czyli czy da siê na tyle obni¿yæ klocki w V-brake'u by trafi³y w obrêcz mniejszego ko³a "górskiego"?

Oczywi¶cie mogê to potrenowaæ empirycznie ale chcê zaoszczêdziæ sobie wycieczki do mrocznej krainy w piwnicy i babrania siê w syfie, je¶li manewr takiej przek³adki jest zwyczajnie niemo¿liwy.

Pzdr
A.

Data: 2009-10-12 02:28:26
Autor: Micha³ Wolff
Widelec 28" + ko³o 26"?
Nie da siê, ko³o 26 ma ¶rednicê 559mm, 28 - 622m, ró¿nica to wiêc a¿
6cm, czyli za du¿o by manipulacje klockami co¶ da³y. Sens ma jedynie
taki uk³ad, w którym do widelca da siê zamontowaæ hamulce tarczowe,
ale widelce sztywne z mocowaniem tarcz s± do¶æ rzadkie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-12 11:47:15
Autor: Alfer_z_pracy
Widelec 28" + ko³o 26"?
Micha³ Wolff napisa³:
[...]

Przy tarczówce by nie by³o oczywi¶cie problemu, ale tu akurat s± V-ki. Dziêki za wyja¶nienie.

A.

Data: 2009-10-12 12:41:17
Autor: Micha³G
Widelec 28" + ko³o 26"?
Micha³ Wolff pisze:
Nie da siê, ko³o 26 ma ¶rednicê 559mm, 28 - 622m, ró¿nica to wiêc a¿
6cm, czyli za du¿o by manipulacje klockami co¶ da³y.
w interesuj±cym miejscu - 3cm. Ale to te¿ pewnie za du¿o!

Pozdrawiam
Micha³

Data: 2009-10-12 11:14:23
Autor: Jan Cytawa
Widelec 28" + ko³o 26"?
Alfer_z_pracy napisa³:

[...]

Nie jest mozliwe.

Jan Cytawa

Data: 2009-10-12 11:24:40
Autor: Tomasz Minkiewicz
Widelec 28" + koło 26"?
On Mon, 12 Oct 2009 11:14:23 +0200
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

Alfer_z_pracy napisał:

> Czy do (sztywnego, jeśli to ma znaczenie) widelca 28" z V-brake'ami uda się > włożyć koło 26"? Czyli czy da się na tyle obniżyć klocki w V-brake'u by > trafiły w obręcz mniejszego koła "górskiego"?

Nie jest mozliwe.

Ale gdyby zastąpić v-brake'i szczękowymi, to już do zrobienia.
Eksperymentalnie założyłem kiedyś koła 28" do ramy MTB i to jeździło.
Półtoracalowe opony się mieściły, choć z tylnej trzeba było spuszczać
powietrze przy zakładaniu (ukośne haki).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-10-12 02:30:51
Autor: Micha³ Wolff
Widelec 28" + ko³o 26"?
On 12 Pa¼, 11:24, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Ale gdyby zast±piæ v-brake'i szczêkowymi, to ju¿ do zrobienia.
Eksperymentalnie za³o¿y³em kiedy¶ ko³a 28" do ramy MTB i to je¼dzi³o.
Pó³toracalowe opony siê mie¶ci³y, choæ z tylnej trzeba by³o spuszczaæ
powietrze przy zak³adaniu (uko¶ne haki).

Tylko mówisz o rozwi±zaniu odwrotnym ni¿ Alfer. Du¿o ³atwiej dopasowaæ
hamulce do ko³a za du¿ego, ni¿ za ma³ego
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-12 12:09:27
Autor: Tomasz Minkiewicz
Widelec 28" + koło 26"?
On Mon, 12 Oct 2009 02:30:51 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 12 Paź, 11:24, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Półtoracalowe opony się mieściły, choć z tylnej trzeba było spuszczać
> powietrze przy zakładaniu (ukośne haki).

Tylko mówisz o rozwiązaniu odwrotnym niż Alfer. Dużo łatwiej dopasować
hamulce do koła za dużego, niż za małego

O kurczę, rzeczywiście. Chyba to przez to, że odwrotny układ miałem już
przetestowany. Jak się ma młotek, wszystko wygląda jak gwóźdź. :)

Ale w takim razie – a gdyby u-brake? Pewnie okażą się za długie, ale
może…

--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Twojemu delimiteru brakuje spacji.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-10-12 12:23:25
Autor: Rzaq
Widelec 28" + ko³o 26"?

U¿ytkownik "Tomasz Minkiewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci

Ale w takim razie - a gdyby u-brake? Pewnie oka¿± siê za d³ugie, ale
mo¿e.

Ja widzê tylko jedno sensowne rozwi±zanie ;)
http://buraczek.fotosik.pl/albumy/409799.html

--
Rzaq

Data: 2009-10-12 12:29:37
Autor: click
Widelec 28" + koło 26"?
Rzaq pisze:
[...]

krowia kombinatorka ;)
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-10-12 19:36:59
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Widelec 28" + ko³o 26"?
Alfer_z_pracy pisze:
Czy do (sztywnego, je¶li to ma znaczenie) widelca 28" z V-brake'ami uda siê w³o¿yæ ko³o 26"? Czyli czy da siê na tyle obni¿yæ klocki w V-brake'u by trafi³y w obrêcz mniejszego ko³a "górskiego"?

S± adaptery podobne do boostera aby do ramy 26" wpakowaæ ko³o 28".
Mo¿e i s± takie w drug± stronê?

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka przyjazdowa i wyjazdowa, ochrona ¶rodowiska.

Data: 2009-10-13 11:39:33
Autor: Tomasso
Widelec 28" + ko³o 26"?
U¿ytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" napisa³:

S± adaptery podobne do boostera aby do ramy 26" wpakowaæ ko³o 28".
Mo¿e i s± takie w drug± stronê?

O tym piszesz?

http://www.mavic.com/mtb/products/brake-caliper-adjuster.323944.3.aspx

Mo¿naby siê w zasadzie pokusiæ wkrêcenie ¶rub montazowych w górne, a nie w dolne otwory.

Tomasso

Data: 2009-10-13 12:32:26
Autor: Tomasso
Widelec 28" + ko³o 26"?
U¿ytkownik "Tomasso" napisa³:

O tym piszesz?

Chyba jednak o tym...

http://www.trialshop.pl/index.php?_a=viewProd&productId=137

Data: 2009-10-13 17:53:06
Autor: kosik
Widelec 28" + ko³o 26"?

U¿ytkownik "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hb1kvt$l76$1news.onet.pl...
Chyba jednak o tym...

http://www.trialshop.pl/index.php?_a=viewProd&productId=137

A jednak chodzi³o o pierwszy link :) Drugi link to booster do "trialowego" mocowania Magury

Pozdrawiam
kosik

Widelec 28" + ko³o 26"?