Data: 2010-03-01 11:51:58 | |
Autor: mg | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Gdyby ktoś się zastanawiał co zrobić z widelcem od Jaguara. Można go
odświeżyć tylko trzeba znaleźć serwis z możliwościami. Operacja polega na: - obcieciu gwintowanej czesci rury - dospawaniu przedłużki poprzez rurkę o mniejszej średnicy wpuszczona w środek - przetoczeniu kołnierza widelca (na który nakłada się bieżnię sterową) z 27mm na 26,4mm (pod zwykłe stery 1 cal) Koszt 30 PLN, zaniosłem w piątek, odebrałem dzisiaj. Operację wykonał, znany w Łodzi, Pan Ryszard Kasiński prowadzący warsztat przy ul. Legionow 51. :) PS Trzeba oczywiście skompensować nieco większą średnicę główki ramy (~0,4mm więcej niż obecne stery 1 cal). Można użyć paska z blachy albo rowing szklany/węglowy z żywicą epoksydową. |
|
Data: 2010-03-01 14:25:50 | |
Autor: tadek | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
On 1 Mar, 20:51, mg <abcde...@poczta.onet.pl> wrote:
Gdyby ktoś się zastanawiał co zrobić z widelcem od Jaguara. Można go Pan Kasiński jest najlepszym mechanikiem rowerowym a Łodzi, szkoda tylko że nie "robi" hydrauliki |
|
Data: 2010-03-01 21:24:30 | |
Autor: Coaster | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
mg wrote:
Gdyby ktoś się zastanawiał co zrobić z widelcem od Jaguara. Można go Jestes pewien, ze chodzi Ci o _spawanie_ a nie o _lutowanie twarde_ mosiadzem (to nie to samo a IMHO spawanie cienkosciennych reynoldsow to partactwo - zbyt wysoka temperatura)? - przetoczeniu kołnierza widelca (na który nakłada się bieżnię -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes" Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-03-01 13:40:50 | |
Autor: mg | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Jestes pewien, ze chodzi Ci o _spawanie_ a nie o _lutowanie twarde_Mufy łączy się z rurami lutem mosiężnym. Wyższa temperatura powoduje wytrącanie się "ziaren" węgla co osłabia stal. Tutaj chodziło raczej o spawanie ale rura sterowa i rurki ramy to raczej nie to samo. Widelec Jaguara ma słabiutkie blaszane haki, szkoda go na cokolwiek przerabiać.Widelec dużo przede mną przeszedł i działa (zrobił się zegarek na sterach). Lakier jest oryginalny, więc nic nie było ruszane. Skoro haki tyle wytrzymały to jeszcze trochę pojeżdżą. Za bardzo podoba mi się ten widelec, żebym się go pozbył :) Jak się złamie to dam znać ;) |
|
Data: 2010-03-02 07:05:55 | |
Autor: PeJot | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
mg pisze:
Widelec dużo przede mną przeszedł i działa (zrobił się zegarek na To złóż na nim oryginalnego Jaguara. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-02 11:10:21 | |
Autor: Coaster | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
PeJot wrote:
mg pisze: Ortodoks? ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes." Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-03-02 11:09:50 | |
Autor: Coaster | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
mg wrote:
Jestes pewien, ze chodzi Ci o _spawanie_ a nie o _lutowanie twarde_Mufy łączy się z rurami lutem mosiężnym. Wyższa temperatura powoduje Dobrze wiem, czym jest lutwanie mosiadzem czy srebrem. Rura widelca tez jest wlutowana, w moze mniej oczywistej ale konstrukcyjnie mufie czyli koronie widelca. Tutaj chodziło raczej o spawanie ale rura sterowa i rurki ramy to _Wszystkie_ rury w klasycznej kolarce mialy spelniac okreslone parametry. Jezeli rama nie byla popularna konstrukcja z rurek ze szwem, a byla 'na Reynoldsach' czy "Columbusach', to i rura sterowa powinna byc Reynoldsa czy Columbusa. Przykladowo zastosowanie tam rury ze szwem, moglo by spowodowac niebezpieczenstwo pekniecia rury po szwie przy zbyt mocnym dokreceniu 'fajki' kierownicy. Widelec Jaguara ma słabiutkie blaszane haki, szkoda go na cokolwiek przerabiać.Widelec dużo przede mną przeszedł i działa (zrobił się zegarek na IMHO nie powinien sie zlamac o ile spawanie go nie oslabilo. Na mojej oryginalnej ramie Jaguara wpadlem kiedys z duza predkoscia (wyjechalem z lesnej drogi) na 'tarke' powstala z zaschnietych kolein glebokich na jakies 15 cm i ze 20 cm, szerokich. Jechalem prostopadle i nie mialem juz mozliwosci ratowania sie inaczej niz przejechaniem czterometrowego 'szarpaka'. Akurat zerknalem na widelec - wychylenia jakich doznawal przy pokonywaniu 'tarki' byly imponujace ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes." Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-03-02 08:10:57 | |
Autor: mg | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
_Wszystkie_ rury w klasycznej kolarce mialy spelniac okreslone Rura sterowa nie ma szwa. Pisząc "nie to samo" miałem na myśli grubość bo wspomniałeś o cienkościennych rurkach Reynolds. Rura sterowa jest grubsza. Nawet jeżeli się rozhartowała na pewnej długości od miejsca spawania to mniej więcej na tej długości osłabienie zostało skompensowane rurką o mniejszej średnicy wpuszczoną w środek. Poza tym to nie wiem dokładnie z czego mam ramę. Obiło mi się o uszy, że "firmowe" cienkościenne rurki miał tylko Jaguar Special. Pozostałe też były Cr-Mo ale jakieś "zwyklejsze" i te ramy były cięższe. Jedni mówią tak, drudzy inaczej. Różne opowieści krążą na ten temat :) Tak czy inaczej jest najlepiej jak mogło być. Na wstępie spytałem się o wymianę całej rury ale niestety taka operacja była czasowo nieopłacalna, choć technicznie możliwa ... takie czasy. Akurat zerknalem na widelec - wychylenia jakich doznawal przy pokonywaniu 'tarki' byly imponujace ;-)Tak, też to zauważam na nierównościach tego typu. Widelce Cr-Mo elegancko pracują. Mam też bardzo gruby widelec Cr-Mo (pod bagażnik) i nawet ten tak mocno sprężynuje, że robi wrażenie podczas skretow kierownicy rama jakby falujeStan obok roweru, zlap za kierownice i przechyl rower na bok ~45 st. Nacisnij stopa na suport. Zobaczysz ile rama się ugina i jak ciezko. Nowe ramy Cr-Mo sa bardzo sztywne. Tu mozna troche dowiedziec sie z pierwszej reki: http://www.rower.com/roznosci-orlowski.asp |
|
Data: 2010-03-02 17:58:02 | |
Autor: PeJot | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
mg pisze:
Poza tym to nie wiem dokładnie z czego mam ramę. Obiło mi się o uszy, Zależy co rozumiesz pod pojęciem "firmowe". Miałem 2 Jaguary zakupione w sklepie i na rurkach w okolicy manetek, pod lakierem był napis "Reynolds". -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-02 11:22:55 | |
Autor: mg | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Zależy co rozumiesz pod pojęciem "firmowe".Firmowe czyli właśnie Reynolds. Jak będę kiedyś lakierował to zerknę ;) Miałem 2 Jaguary zakupione w sklepiehttp://www.youtube.com/watch?v=9zx3A4eYLq8 ;) |
|
Data: 2010-03-02 11:45:13 | |
Autor: Tomasso | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Użytkownik "Coaster" napisał
:> Akurat zerknalem na widelec - wychylenia jakich doznawal przy pokonywaniu 'tarki' byly imponujace ;-) Jako że masz doświadczenia z tym rowerem, napisz mi proszę, czy jego "wiotkość" w porównaniu z ramą alu, czyli to, że czuję że podczas skrętów kierownicy rama jakby faluje, to norma, czy oznaka zużycia? Czy może to kwestia mostka (mam nieoryginalny ruski). t |
|
Data: 2010-03-02 12:34:17 | |
Autor: PeJot | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Tomasso pisze:
Użytkownik "Coaster" napisał A średnica dopasowana ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-02 12:50:34 | |
Autor: Tomasso | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Użytkownik "PeJot" napisał:
A średnica dopasowana ? Nie sprawdzałem, bo mi to robił "serwis", uznalem, że wiedzą co robią. Ale sprawdzę. Oryginalny mostek niestety był się złamał ze starości w środku rury sterowej. t |
|
Data: 2010-03-02 12:56:46 | |
Autor: PeJot | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Tomasso pisze:
Użytkownik "PeJot" napisał: Etam, może wsadzili co mieli pod ręką. A Jaguar miał w kilku miejscach mocno nietypowe średnice. Do tego widelec zwykle jest mocno wiekowy, rura sterowa może być rozpęczona. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-02 16:42:49 | |
Autor: Tomasso | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Użytkownik "PeJot" napisał:
Etam, może wsadzili co mieli pod ręką. A Jaguar miał w kilku miejscach mocno nietypowe średnice. Do tego widelec zwykle jest mocno wiekowy, rura sterowa może być rozpęczona. Można to rozwiązać tuleją, czy lepiej szukać oryginalnego mostka? t |
|
Data: 2010-03-02 17:56:00 | |
Autor: PeJot | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
Tomasso pisze:
Użytkownik "PeJot" napisał: Oryginalnego "kastratora", raczej nie zdobędziesz, a jeśli już to z pewnością będzie już "zmęczony życiem". Trzeba by pomierzyć średnice trzonu mostka i wewnętrzną rury, może dało by się coś podłożyć. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-01 22:03:10 | |
Autor: PeJot | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
mg pisze:
Gdyby ktoś się zastanawiał co zrobić z widelcem od Jaguara. Można go/.../ Widelec Jaguara ma słabiutkie blaszane haki, szkoda go na cokolwiek przerabiać. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-02 10:24:31 | |
Autor: Coaster | |
Widelec od Jaguara, stery ahead | |
PeJot wrote:
mg pisze: Widac masz pecha. Moj ma haki odkuwane, wygladajace dokladnie tak, jak haki Campagnolo. Pod wzgledem wytrzymalosci i sprzezystosci - ten widelec to 'malina'. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes." Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|