Widelec stalowy (crmo) do cross/trekking.

Data: 2011-06-13 10:19:58
Autor: loookash
Widelec stalowy (crmo) do cross/trekking.
Witam,

Ostatnio rozglądam się za widelcem do koła 28'. Udaje mi się znaleźć tylko
widelec od Accent (niestety tylko stal hiten).
Czy ktoś widział gdzieś widelec ze stali crmo?
Rozglądając się odrobine znalazłem widelec Surly na wiggle:
http://www.wiggle.co.uk/surly-long-haul-trucker-road-bike-forks
Zastanawiam się czy można znaleźć coś podobnego lokalnie.

Łukasz

Data: 2011-06-13 12:45:57
Autor: Krzyś Cierpiętnik
loookash wrote:

[...]

Chyba jedynie na Allegro, a i tak tak zgrabnego widelca jak ten Surly ze
sterówką 1-1/8" bez gwintu raczej nie będzie. Co najwyżej "starocie" 1"
z gwintem.

Być może BioBike albo Gromada[1] zrobiłby na zamówienie, ale nie wiem.

[1] http://www.gromada.waw.pl/

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-06-13 11:48:51
Autor:
[...]

Mam małe opory przed zakupem używanego widelca. Trudno stwierdzić ile wcześniej przeszedł. Sam mam w szufladzie kierownice po poważnym dzwonie która wygląda poprawnie (kontakt z ziemią był przez klamkomanetki) i mógłbym ją spokojnie sprzedać jako nówke sztuke.

Data: 2011-06-13 14:33:19
Autor: Coaster
On 6/13/11 1:48 PM, loookash@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
Chyba jedynie na Allegro, a i tak tak zgrabnego widelca jak ten Surly ze
sterówk� 1-1/8" bez gwintu raczej nie b�dzie. Co najwyşej "starocie" 1"
z gwintem.

By� moşe BioBike albo Gromada[1] zrobi�by na zamówienie, ale nie wiem.

[1] http://www.gromada.waw.pl/

Mam małe opory przed zakupem używanego widelca. Trudno stwierdzić ile
wcześniej przeszedł. Sam mam w szufladzie kierownice po poważnym dzwonie

Duuuza masz szuflade!

która wygląda poprawnie (kontakt z ziemią był przez klamkomanetki) i mógłbym
ją spokojnie sprzedać jako nówke sztuke.

Nie jest powiedziane, ze automatycznie musi byc z nia cos nie tak. "It depends"... ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 14:34:27
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Widelec stalowy (crmo) do cross/trekking.
Krzyś Cierpiętnik, Mon, 13 Jun 2011 12:45:57 +0200, pl.rec.rowery:
Być może BioBike

Z BioBike gadałem na temat widelca CrMo, chcieli za niego stówę i byli
gotowi zrobić wszystkie "udziwnienia" - mocowanie hamulca tarczowego, górne
gwinty na śrubki od lowridera, brak piwotów, mocowanie lampki i błotnika.
Co tylko sobie bym zażyczył. Ale skończyło się na Rodeksie XF-10.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-13 12:58:56
Autor: loookash
[...]

Dzięki wielkie. Zapomniałem o Biobike. Może są w stanie zrobić dłuższy widelec, żeby pasował do ramy z geometrią przystosowaną do amortyzatora.

Data: 2011-06-13 15:22:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Widelec stalowy (crmo) do cross/trekking.
loookash, Mon, 13 Jun 2011 12:58:56 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
[...]

Zrobią, zrobią. Przynajmniej do mnie przez telefon twierdzili, że zrobią.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-13 12:53:32
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-13 12:19,  loookash pisze:
Witam,

Ostatnio rozglądam się za widelcem do koła 28'. Udaje mi się znaleźć tylko
widelec od Accent (niestety tylko stal hiten).
Czy ktoś widział gdzieś widelec ze stali crmo?

Być może są, ale nie wiem czy różnica na masie między cro-mo a zwykłym hi-ten warta jest zachodu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-13 11:41:04
Autor:
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> Czy ktoś widział gdzieś widelec ze stali crmo?

Być może są, ale nie wiem czy różnica na masie między cro-mo a zwykłym hi-ten warta jest zachodu.

:) Ostatnią rzeczą na której mi zależy jest masa :). Dwa lata temu miałem nieprzyjemny kontakt z asfaltem skutkujący dłuzszym pobytem w szpitalu i niewielkim uszczerbkiem na uzębieniu. Waszystko dzięki aluminiowemu dość lekkiemu widelsowi.
Wracając do tematu:). Zakładam, że widelec crmo powinien być wykonany z większą starannością i jeśli jego masa będzie lekko przekraczała 1000g to powinien być dość wytrzymały. Miałem już w rękach widelec Accenta i raczej wygląda OK. Jeśli udałoby mi się jednak znaleźć coś bardziej markowego, sprawdonego to byłbym bardziej zadowolony.

Data: 2011-06-13 14:04:48
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-13 13:41, loookash@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

[...]

Zważ go, podejrzewam że to będzie mniej niż 900 gramów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-13 14:06:45
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-13 14:04, PeJot pisze:
[...]

I się nie myliłem:

http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2062/Accent.Widelec.szosowy.1./

Z piwotami będzie koło 900.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-13 12:43:25
Autor:
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

> Zważ go, podejrzewam że to będzie mniej niż 900 gramów.

I się nie myliłem:

http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2062/Accent.Widelec.szosowy.1./

Z piwotami będzie koło 900.

Dokładniej 1050 ;).
http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=16

Data: 2011-06-13 14:31:12
Autor: Coaster
On 6/13/11 1:41 PM, loookash@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
PeJot<PeJot@o2.pl>  napisał(a):

[...]

:)
[...]

Nie byl to moze Lambert-Viscount? kryty zla slawa "Death Fork"?
http://www.classicrendezvous.com/British_isles/Lambert/Lambert_fork.html
http://www.sheldonbrown.com/lambert.html#recall

Data: 2011-06-13 12:54:51
Autor: loookash
[...]

Nie, to już był "nowoczesny" widelec. Golenie były mocowane na klej epoksydowy. Podczas "sprintu" jedno mocowanie goleni rozkleiło się, a drugie wyrwało. Może kiedyś pochwale się jak teraz wygląda to co zostało z tego widelca. Widelec ważył koło 500g (ze stalową sterówką :) ). --

Data: 2011-06-13 17:00:45
Autor: loookash
[...]

497g.

Data: 2011-06-15 14:20:58
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-06-13,  loookash wrote:
[...]

No to halo!

Sama sterĂłwka pewnie waĹźy z 200g. *brrr*

Data: 2011-06-15 20:05:10
Autor: loookash
Widelec stalowy (crmo) do cross/trekking.

No to halo!

Sama sterĂłwka pewnie waĹźy z 200g. *brrr*

Sterówka + aluminiowa korona = 299g.
Rower kupowałem używany i nie miałem pojęcia, że ten widelec był aż tak
wycieniowany (zważyłem z ciekawości dopiero niedawno). Najdziwniejsze, że rama
ważyła 1700g, więc nie widzę żadnego uzasadnienia aby aż tak delikatny
sztuciec zakładać.

Data: 2011-06-13 16:44:58
Autor: piotrpo
  <loookash@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
niewielkim uszczerbkiem na uzębieniu.
lekkiemu widelsowi.
           ^^^^^^^^^
To może wstaw sobie coś ;)

Data: 2011-06-13 16:59:30
Autor: loookash
piotrpo  <piotrpo-groups@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
  <loookash@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > niewielkim uszczerbkiem na uzębieniu.
> lekkiemu widelsowi.
           ^^^^^^^^^
To może wstaw sobie coś ;)

Wiem, wiem. Wypada sprawdzić przed wysłaniem czy się nie zostawiło literówki
albo ortografa ;).

Data: 2011-06-14 09:49:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Widelec stalowy (crmo) do cross/trekking. [ot]
loookash, Mon, 13 Jun 2011 16:59:30 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:

Dobry czytnik sprawdza sam.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-14 10:39:48
Autor: Coaster
On 6/13/11 6:44 PM, piotrpo wrote:
   <loookash@WYTNIJ.gazeta.pl>  napisał(a):

niewielkim uszczerbkiem na uzębieniu.
lekkiemu widelsowi.
            ^^^^^^^^^
To może wstaw sobie coś ;)

"A Ty sie temu nie dziwis..." ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 12:55:24
Autor: Krzyś Cierpiętnik
PeJot wrote:

[...]

Liczy się dobre samopoczucie, jak aluminium vs karbon dyskutowane w wątku obok ;-)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-06-13 12:57:37
Autor: PeJot
W dniu 2011-06-13 12:55, Krzyś Cierpiętnik pisze:

Liczy się dobre samopoczucie, jak aluminium vs karbon dyskutowane
w wątku obok ;-)

MoĹźe, nie czytam wszystkiego, nie mam na to czasu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Widelec stalowy (crmo) do cross/trekking.