Widelec zabytkowy potrzebny :)

Data: 2011-06-07 16:52:32
Autor: Jacek Maciejewski
Widelec zabytkowy potrzebny :)
Cześć
Właśnie dziś jeden tłuk najechał na mnie na skrzyżowaniu rowerowej drogi i
pogiął mi przedni widelec w moim starym rometowskim rowerku Wigry. Nieco
jestem do niego przywiązany i ze dwa tygodnie temu wykosztowałem się na
wymianę zużytego napedu więc chciałbym jeszcze pojeździć na nim. Czy komuś nie wala sie po piwnicy albo strychu przedni rometowski lub
podobny (dziurka na hamulce szczękowe) widelec do koła 27" najchetniej w
niebieskim kolorku? Chętnie bym odkupił.
--
Jacek

Data: 2011-06-07 16:02:37
Autor: Ryszard Mikke
Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> napisał(a):
[...]

Wigry na kolach 27"? Tego modelu nie widzialem...

rmikke

Data: 2011-06-07 18:19:22
Autor: Paveu
Widelec zabytkowy potrzebny :)
W dniu 2011-06-07 18:02, Ryszard Mikke:
[...]

Może to był Wagant. Też stary i na W...

P.

Data: 2011-06-07 20:21:58
Autor: bans
W dniu 2011-06-07 18:19, Paveu pisze:

Wigry na kolach 27"? Tego modelu nie widzialem...

Może to był Wagant. Też stary i na W...

Ale Wagant a Wigry to jak słoń i mysz, trudno pomylić.

Do Waganta akurat widelec mam wolny, ale czarny. I owszem, ma dziurkę na hamulce szczękowe, ale ostrzegam - zwykłe szosowe są za małe.

Za flachę Krupniku oddam jakby co. Ale odebrać sobie trzeba samemu.

--
bans

Data: 2011-06-07 22:07:28
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 07 Jun 2011 20:21:58 +0200, bans napisał(a):

Do Waganta akurat widelec mam wolny, ale czarny. I owszem, ma dziurkę na hamulce szczękowe, ale ostrzegam - zwykłe szosowe są za małe.

Za flachę Krupniku oddam jakby co. Ale odebrać sobie trzeba samemu.

Tak, Wagant.  Skąd jesteś? Może się da zorganizować transport :) I co masz
na mysli mówiąc że hamulce szosowe będą za małe? W jakim sensie?
--
Jacek

Data: 2011-06-07 22:21:01
Autor: Kazimierz Uromski
On 07.06.2011 22:07, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Tak, Wagant.  Skąd jesteś? MoĹźe się da zorganizować transport :) I co masz
na mysli mówiąc że hamulce szosowe będą za małe? W jakim sensie?

Domyślam się, że chodzi o fakt iż w widelcu wagantowym przewidziano miejsce na błotnik, a typowe w miarę współczesne hamulce szosowe go nie uwzględniają i są za krótkie.

Data: 2011-06-08 08:13:00
Autor: bans
Widelec zabytkowy potrzebny :)

Tak, Wagant.  Skąd jesteś? Może się da zorganizować transport :)

Pszczyna i okolice.

https://picasaweb.google.com/artur.goc/MonstrumDoktoraFrankensteina?authkey=Gv1sRgCJz8tPD7xLWGzQE#5581338939466247586 - taki? Tu już z nowym widelcem.

I co masz
na mysli mówiąc że hamulce szosowe będą za małe? W jakim sensie?

Bo próbowałem zamontować, żaden rozmiar nie pasował, hamulce łapały za oponę :/. Skończyło się na zamontowaniu jakichś pradawnych hamulców ze składaka, mialy większą "średnicę". Ale hamowały tak słabo, że kupiłem widelec z piwotami i zamontowałem v-brake.

BTW - co oznacza "koło 27 cali"? Ja tam mam zwykłe 28-calowe.

--
bans

Data: 2011-06-08 06:21:35
Autor: Ryszard Mikke
bans <goc@o2.pl> napisał(a):

> [...]

BTW - co oznacza "koło 27 cali"? Ja tam mam zwykłe 28-calowe.

Oryginalnie w Wagancie było 27", tylko inaczej mierzone. Efektywnie o 4mm
wieksze od wspolczesnych 28". Też zmienilem na 28", zeby nie bawic sie w
szukanie specjalnych opon (detki 28" pasuja, opony raczej nie wbijesz na
oryginalna obrecz od Waganta). http://42.pl/u/2BrH

rmikke

Data: 2011-06-08 08:33:54
Autor: bans
W dniu 2011-06-08 08:21, Ryszard Mikke pisze:

Oryginalnie w Wagancie było 27", tylko inaczej mierzone. Efektywnie o 4mm
wieksze od wspolczesnych 28". Też zmienilem na 28",

No to ja w błogiej nieświadomości do ramy Waganta od razu wstawiłem 28 cali, do dziś będąc pewnym, że tak ma być (inna sprawa, że rama jako wagantowa została zidentyfikowana zupełnie niedawno)

--
bans

Data: 2011-06-08 13:18:04
Autor: Coaster
On 6/8/11 8:33 AM, bans wrote:
[...]

A bo pewnie Internetu wtedy nie bylo!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_Wagant
;-)

Waganty i Pasaty mialy oryginalnie kola 27". Sa nawet obrecze 27" z szytkami.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-08 13:23:24
Autor: bans
W dniu 2011-06-08 13:18, Coaster pisze:

A bo pewnie Internetu wtedy nie bylo!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_Wagant
;-)

Jakoś nie mam ciśnienia, żeby czytać w necie informacji o każdej rzeczy, która trafia w moje ręce...

--
bans

Data: 2011-06-08 15:49:33
Autor: Coaster
On 6/8/11 1:23 PM, bans wrote:
[...]

Ale tu nie chodzi o _kazda_ rzecz a o Polski, badz co badz 'prawiekultowy' _rower_ ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-08 08:36:24
Autor: skarb
[OT] Dziwny rozmiar koła
Ryszard Mikke pisze:

[...]

Witam,

skoro ktoś już poruszył temat wielkości kół... Orientujecie się może, o co chodzi z moim rowerem (bardzo stary - ale kochany - Batavus)?

Otóż chciałam wymienić tylne koło, żeby nie mieć już rozlatującego się hamulca bębnowego, a torpedo. Na oponach napisano 26", dętka, którą ostatnio wymieniałam w tym kole, to też 26". No więc zamówiłam koło z torpedo 26", a okazało się, że... opona (ta zamontowana na starym kole) jest za duża. Odbyło się mierzenie i porównywanie obręczy: stare jest większe niż 26", mniejsze niż 28" i raczej niepasujące na 27" (do porównania bezpośredniego nie mam, ale odbyła się konsultacja telefoniczna z kimś, kto ma).
To co, po cytowanej wypowiedzi mam wnosić, że to może być "dziwnie mierzone 27""? I czy opona się tak łatwo rozciąga?

Teraz mam nierówne koła. ;-) Z przodu stare "nie wiadomo ile" z bębnowym (i chciałabym je zachować), z tyłu rasowe 26" (na innej oponie). Nie przeszkadza mi to, tylko dziwi. :-)

--
Pozdrawiam,
Magda

Data: 2011-06-08 06:45:13
Autor: Ryszard Mikke
[OT] Dziwny rozmiar koła
skarb <wannun@op.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke pisze:

> [...]

Teraz mam nierówne koła. ;-) Z przodu stare "nie wiadomo ile" z bębnowym (i chciałabym je zachować), z tyłu rasowe 26" (na innej oponie). Nie przeszkadza mi to, tylko dziwi. :-)

Poczytaj starą oponę raz jeszcze, po lekturze tego: http://42.pl/u/2BrK Prawdopodobnie uda Ci sie zidentyfikowac ;)

rmikke

Data: 2011-06-08 15:04:11
Autor: Coaster
[OT] Dziwny rozmiar koła
On 6/8/11 8:45 AM, Ryszard Mikke wrote:
po lekturze tego:http://42.pl/u/2BrK
Prawdopodobnie uda Ci sie zidentyfikowac;)

Arrrgh! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-08 09:51:58
Autor: cytawa
[OT] Dziwny rozmiar koła
  skarb pisze:

[...]

Masz z pewnoscia rozmiar 26x1 3/8 czyli wielkosc obreczy 590 a nie jak w goralu 559. I musisz sie o takie opony pytac. Czasami mozna dostac w starych normalnych sklepach rowerowych.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-08 15:03:29
Autor: Coaster
[OT] Dziwny rozmiar koła
[...]

http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#tubulars

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-08 09:16:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 08 Jun 2011 08:13:00 +0200, bans napisał(a):

Tak, Wagant.  Skąd jesteś? Może się da zorganizować transport :)
Pszczyna i okolice.
Nie mam tam żadnych kontaktów w tym rejonie. Rozejrzę sie jeszcze bliżej i
zgłoszę się do ciebie jak lokalnie wszystko zawiedzie :)

https://picasaweb.google.com/artur.goc/MonstrumDoktoraFrankensteina?authkey=Gv1sRgCJz8tPD7xLWGzQE#5581338939466247586 - taki? Tu już z nowym widelcem.
To jest chyba ostre koło? Ja mam coś w rodzaju turystycznego roweru.

[...]
A to dziwne... do mojego widelca i z kołem 27 i z kołem 28" pasowały stare
hamulce obejmowe i nowsze od jakiejś czeskiej wyścigówki, też retro :)
Zakres regulacji szczęk wystarczał. A przy okazji, zmierz jakąś miarką
długość widelca od osi koła do spodu poprzeczki i podaj, OK?

BTW - co oznacza "koło 27 cali"? Ja tam mam zwykłe 28-calowe.
Kiedyś takie były :) Swego czasu, jak stare 27 sie juz tak pogięły że nie
szło wyprostować a opon nie szło juz kupć stanąłem wobec konieczności
wetknięcia do ramy kół 28 i ze zdiwieniem się dowiedziałem że są mniejsze
od 27... Ot życie :)

--
Jacek

Data: 2011-06-08 07:26:19
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Nie mam tam żadnych kontaktów w tym rejonie. Rozejrzę sie jeszcze bliżej i
zgłoszę się do ciebie jak lokalnie wszystko zawiedzie :)

http://42.pl/u/2BrL

Nawet wygląda na niebieski...

rmikke

Data: 2011-06-08 09:46:45
Autor: Jacek Maciejewski
Widelec zabytkowy potrzebny :)
Dnia Wed, 8 Jun 2011 07:26:19 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

http://42.pl/u/2BrL

Nawet wygląda na niebieski...

Już uprzednio napisałem do niego z pytaniem o kolor, jeszcze nie
odpowiedział. Mi wygląda na czarny :)
--
Jacek

Data: 2011-06-08 09:55:25
Autor: margol
[...]

mi tam wygląda na zielony chyba nawet metalik (dla kobiet pewnie będzie turkusowy albo morski)

mg

Data: 2011-06-08 10:42:56
Autor: bans
W dniu 2011-06-08 09:55, margol pisze:

mi tam wygląda na zielony chyba nawet metalik (dla kobiet pewnie będzie
turkusowy albo morski)

Nie jestem kobietą, ale obstawiam morski metalik  ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_morska

--
bans

Data: 2011-06-09 01:04:32
Autor: Adampio
Widelec zabytkowy potrzebny :)
W dniu 2011-06-08 09:55, margol pisze:
mi tam wygląda na zielony chyba nawet metalik
Pewnie, że  zielony! Takiego Albatrosa miałem.

Data: 2011-06-08 09:24:36
Autor: bans
Widelec zabytkowy potrzebny :)

To jest chyba ostre koło? Ja mam coś w rodzaju turystycznego roweru.

Nie, singielek. I tylko rama jest z Waganta.
Ale chodziło mi tylko, żeby upewnić się co do niej.

A przy okazji, zmierz jakąś miarką
długość widelca od osi koła do spodu poprzeczki i podaj, OK?

OK, postaram się nie zapomnieć do wieczora.

--
bans

Data: 2011-06-08 09:47:41
Autor: cytawa
Jacek Maciejewski pisze:

Tak, Wagant.  Skąd jesteś? Może się da zorganizować transport :) I co masz
na mysli mówiąc że hamulce szosowe będą za małe? W jakim sensie?

Mozesz smialo stosowac widelec od trekinga 28'. Rower zyska bardzo na sztywnosci. Hamulce od waganta powinny chwycic za obrecz. W ostatecznosci mozna wywiercic nieco nizej nowy otwor pod hamulec.

Nawet mozesz zastosowac widelec 26 od gorala. Troche bedzie malo miejsca na blotnik ale wszystko pieknie pasuje.

Jan Cytawa

Data: 2011-06-08 10:13:29
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 08 Jun 2011 09:47:41 +0200, cytawa napisał(a):

[...]

Nawet mierzyłem taki 28 trekkingowy, jest parę mm dłuższy ale w
ostateczności by zadziałało. Ale wolałbym autentyczny :) No i nowy kosztuje
też nieco :) a w dodatku dostępny jest tylko białobłyszczący, metaliczny.
--
Jacek

Data: 2011-06-07 22:01:40
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 07 Jun 2011 18:19:22 +0200, Paveu napisał(a):

Może to był Wagant. Też stary i na W...

Wagant, Wagant... d... sklerotyczna jestem
--
Jacek

Widelec zabytkowy potrzebny :)