Widoczność w Zatoce będzie żadna.

Data: 2010-05-31 14:34:13
Autor:
Widoczność w Zatoce będzie żadna.
Kończy się dobra widoczność w Zatoce.

pozdrawiam rc

--

Data: 2010-05-31 18:16:19
Autor: jacekplacek
Widoczność w Zatoce będzie żadna.
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Kończy się dobra widoczność w Zatoce.

... powiedział nurek.

--

Data: 2010-05-31 18:40:22
Autor:
Widoczność w Zatoce będzie żadna.
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
... powiedział nurek.

I to nie jeden, strumień brudów docierający do zatoki widziałem w Tczewie i
Kiezmarku.
Widoczność w Bałtyku również.

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-01 03:47:16
Autor: jacekplacek
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Na których wrakach byłeś, w którym dniu i jaka była wizura? W Tczewie gdzie nurkowałeś? Jest tam coś ciekawego?

Data: 2010-06-01 05:53:05
Autor:
Widoczność w Zatoce będzie żadna.
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Na których wrakach byłeś, w którym dniu i jaka była wizura? W Tczewie gdzie nurkowałeś? Jest tam coś ciekawego?

28 wieczór do 30 rano w Jastarni, niestety nie miałem czasu na nurkowanie.
Znając typowe wypełnienie koryta Wisły w miejscach które znam można ocenić
ilość docierającej mętnej wody.
Wracałem z Konferencji z producentem AO Manta, ma ciekawe urządzenia
zabezpieczenia nurkowania.
Pokazywał też zdjęcia jego 1 stopni podczas pracy i widać było po wielkości i
ilości skroplonej wody które elementy są najzimniejsze w AO.
Nie jest to komora rozprężania co pomyśl.
Potwierdzał znaną prawdę, mamy piękny plasticzany drugi stopień, będą jaja z
zamarzaniem. To samo mówią w Kirby Morgan.

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-01 06:42:12
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Na których wrakach byłeś, w którym dniu i jaka była wizura? W Tczewie
> [...]

Znając typowe wypełnienie koryta Wisły w miejscach które znam można ocenić

Rozumiem, że twoja opinia opiera się na naukowej analizie i dedukcji. Skąd masz aktualne dane na temat kierunków prądów w Zatoce, typowych wypełnień koryta Wisły i kierunki rozchodzenia się tych prądów? Możesz podać analizę co do długotrwałości zmętnienia i w jakich kierunkach będzie się rozchodziło?

[...]

Może być ciekawe. Czemu nie założysz osobnego wątku?

Data: 2010-06-01 09:22:03
Autor:
[...]

Pytanie umiesz postawić, to również umiesz na nie odpowiedzieć czy jak zwykle NIE.

> Potwierdzał znaną prawdę, mamy piękny plasticzany drugi stopień, będą jaja z
> zamarzaniem. To samo mówią w Kirby Morgan.
> Może być ciekawe. Czemu nie założysz osobnego wątku?

Piszę to co chcę i tam gdzie chcę.

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-01 10:37:40
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):  > Rozumiem, Ĺźe twoja opinia opiera się na naukowej analizie i dedukcji.
> [...]
 > do długotrwałości zmętnienia i w jakich kierunkach będzie się rozchodziło?

Pytanie umiesz postawić, to również umiesz na nie odpowiedzieć czy jak

Rysiu, dobry człowieku - chyba mogę cię tak nazywać?. Postawiłeś tezę o związku przejrzystości wody z jej kolorem - nie umiałeś odpowiedzieć jaki jest.
Teraz, nie nurkując, postawiłeś tezę o wizurach na BAŁTYKU. Ograniczyłem obszar do Zatoki, niestety, to co piszesz stoi w jawnej sprzeczności z relacjami od znajomych NURKÓW, NURKUJĄCYCH TAM CODZIENNIE. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jeżeli praktyka przeczy teorii, biada praktyce, ale miałem niewielką nadzieję, że umiesz to jakoś uzasadnić. A ty ani me, ani be, ani kukuryku. Rozumiem, że to bojkot inteligencji w stosunku do takiego głąba jak ja. Ale weź, proszę pod uwagę, że może zdarzyć się cud i przeczyta to osobnik osiągający jakieś 0.0001% twojej i dla Niego poświęć te kilka linijek.

Data: 2010-06-01 20:12:29
Autor:
Widoczność w Zatoce będzie żadna.
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
PostawiĹ&#65533;eĹ&#65533; tezÄ&#65533; o zwiÄ&#65533;zku przejrzystoĹ&#65533;ci wody z jej kolorem - nie umiaĹ&#65533;eĹ&#65533; odpowiedzieÄ&#65533; jaki jest.

Podałem gdzie znajdziesz tą informację, czy chcesz żebym ruchał Twoją Żonę
Teściową i Ciebie i przynosił Tobie wypłatę ?
Poszukasz sam, to podstawa fotografii podwodnej.

Teraz, nie nurkujÄ&#65533;c, postawiĹ&#65533;eĹ&#65533; tezÄ&#65533; o wizurach na BAĹ&#65533;TYKU. OgraniczyĹ&#65533;em obszar do Zatoki, niestety, to co piszesz stoi w jawnej sprzecznoĹ&#65533;ci z relacjami od znajomych NURKĂ&#65533;W, NURKUJÄ&#65533;CYCH TAM CODZIENNIE. OczywiĹ&#65533;cie zdajÄ&#65533;
 sobie sprawÄ&#65533;, Ěźe jeĚźeli praktyka przeczy teorii, biada praktyce, ale miaÄš&#65533;em
 niewielkÄ&#65533; nadziejÄ&#65533;, Ěźe umiesz to jakoÄš&#65533; uzasadniÄ&#65533;. A ty ani me, ani be, ani
 kukuryku. Rozumiem, Ěźe to bojkot inteligencji w stosunku do takiego gÄš&#65533;Ä&#65533;ba ja
k ja.

A Sala to niby nikt istotny ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-02 05:46:11
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):  > PostawiÄš&#65533;eÄš&#65533; tezÄ&#65533; o > zwiÄ&#65533;zku przejrzystoÄš&#65533;ci wody z jej kolorem - nie umiaÄš&#655;
33;eĹ&#65533; odpowiedzieÄ&#65533; jaki > jest.

Podałem gdzie znajdziesz tą informację, czy chcesz żebym ruchał Twoją
Ĺťo
nę
Teściową i Ciebie i przynosił Tobie wypłatę ?
Poszukasz sam, to podstawa fotografii podwodnej.

Podałeś jakieś nazwisko, bez uzupełnienia o tytuł publikacji(książka, artykuł?)Ja się z tym nazwiskiem w fotografii nie zetknąłem a fotografii podwodnej nie traktuję inaczej jak każdej innej - naciskam migawkę i tyle :) Jako znawca tematu może podasz link do twoich zdjęć - będę miał możliwość zobaczyć, ocenić czy i ile mi umknęło.

> Teraz, nie nurkujÄ&#65533;c, postawiĹ&#65533;eĹ&#65533; tezÄ&#65533; o wi
zurach na BAÄš&#65533;TYKU. OgraniczyÄš&#65533;em > obszar do Zatoki, niestety, to co piszesz stoi w jawnej sprzecznoÄš&#65533;ci
 z > relacjami od znajomych NURKĂ&#65533;W, NURKUJÄ&#65533;CYCH TAM CODZIENNIE. OczywiÄš&#65533;cie zdajÄ&#65533;
> [...]
Ä&#65533;. A ty ani me, ani be, ani
>  > kukuryku. Rozumiem, Ěźe to bojkot inteligencji w stosunku do takiego

Podałeś prognozę w oparciu o własną inteligencję stan Wisły, prądów, ale nic nie wspominałeś o Andrzeju Sali. Nowa zmienna? Co ciekawe, Jego opinia stoi w pewnej sprzeczności z twoją. O ile nie wyrażanie opinii, można nazwać opinią :) Po prostu Andrzej NIGDY nie prognozuje, bo się nie da...
A propos: http://forum-nuras.com/viewtopic.php?p=200841#200841
"Dzień dziecka Wiatr 7-8, dość silne falowanie Temp na wraku 5 stopni, wizura 10-12m, spory prąd Temp na 6m 12 stopni, woda bagno" - Franken.

Data: 2010-06-01 23:02:29
Autor: demolant
On 2 Cze, 07:46, " jacekplacek" <jacekiala.WYT...@gazeta.pl> wrote:
  <demolant.WYT...@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Jest to klasyka na polu fotografii podwodnej, owszem to czasy
siermiężne lecz wiele sposobów radzenia sobie z małą widocznością wody
jest nadal aktualna. W polskiej literaturze takimi kamieniami milowymi
są Orzepowski, Beker Kaczyński, Paweł Rosłaniec miał na półce
Orzepowskiego.

> [...]

pewnej sprzeczności z twoją. O ile nie wyrażanie opinii, można nazwać
opinią :) Po prostu Andrzej NIGDY nie prognozuje, bo się nie da...

Andrzej też nie używa GPS żeby trafić na pozycję. Zwykle nie podaję
wszystkich informacji na jakiś temat.

[...]

Jest jeszcze kilka innych elementów, woda z Wisły jest słodka. W
których warstwach to będzie psuło widoczność wiadomo.

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-02 00:47:32
Autor: Włodek
Widoczność w Zatoce będzie żadna.

Użytkownik <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu2781$js8$1@inews.gazeta.pl...
CIACH

Wracałem z Konferencji z producentem AO Manta, ma ciekawe urządzenia
zabezpieczenia nurkowania.

Coś więcej, może być na priv.

Pokazywał też zdjęcia jego 1 stopni podczas pracy i widać było po wielkości i
ilości skroplonej wody które elementy są najzimniejsze w AO.
Nie jest to komora rozprężania co pomyśl.

Opisz mi na priv jak to się u niego układało?

Potwierdzał znaną prawdę, mamy piękny plasticzany drugi stopień, będą jaja z
zamarzaniem. To samo mówią w Kirby Morgan.

pozdrawiam rc

To znane i oczywiste zjawisko izolacji i pogarszania bilansu cieplnego układów redukcji :-) Dobry radiator nie jest zły :-)
pozdrawiam Włodek

Data: 2010-06-01 11:03:53
Autor: Paweł \"Nekton\" Poręba
Widoczność w Zatoce będzie żadna.
Cześć Jacku!
Użytkownik  jacekplacek napisał:
   <demolant.SKASUJ@gazeta.pl>  napisał(a):

Kończy się dobra widoczność w Zatoce.

.. powiedział nurek.

Jacku, teoretycy nurkowania czasem mają rację. To prawda, widoczność w zatoce kończy się.
Np. wg słów instruktora PADI który wczoraj przywiózł swoją grupę na "Ślązaka": "zanim weszliśmy na wrak było ok. 8m, potem jednak widoczność spadła niemal do zera".
No i się skończyła. Jak się nie uczy na kursie techniki nurkowania, jak się nie uczy pływalności, trymu, żabki i żabki wstecznej, to takie są efekty. Jak ktoś z mieczem wojuje o to, by nie uczyć podstaw nurkowania, to też potrafi przewidzieć skutki takiego zachowania. Widoczność kończy się. Ale na szczęście prąd oczyści wrak w kilkanaście minut po takim najeździe źle wyszkolonych nurków, tak jak i oczyścił po tym, jak wlała się tu fala powodziowa z Wisły...

pozdrawiam
Paweł Poręba
http://www.nurkowanie.nekton.com.pl

Data: 2010-06-01 09:17:12
Autor:
Paweł \Nekton\ Poręba <torilis@wp.pl> napisał(a):
Jacku, teoretycy nurkowania czasem mają rację.

A mówisz że się czepiam.

tak jak i oczyścił po tym, jak wlała się tu fala powodziowa z Wisły...

Tyle że jeszcze fala powodziowa się nie skończyła, a transport nadal jest duży
co widać było na mostach po drodze na trasie Warszawa Kiezmark. Długość Wisły, wzrost poziomu, średnia szerokość, wiesz co wynika z iloczynu
tych wielkości. pozdrawiam rc

--

Widoczność w Zatoce będzie żadna.