Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka

Data: 2012-05-29 14:47:16
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-29, Tomasz Minkiewicz wrote:
Ale ja dziwo przed chwilą widziałem na ulicy!

Zwyczajnie wyglądający, dość wiekowy rower z normalną kierownicą
baranek, a na niej klamki (oldschoolowe, z pancerzami wychodzÄ…cymi
w górę), prawie normalne, ale nie do końca, bo z dodatkowymi
dźwigniami od środka, układającymi się pod górną częścią kierownicy.
WTF?!
[..]
Czyli cel taki, jak przełajowych przerywaczy, ale zrealizowane zupełnie
odwrotnie – nie ma dodatkowych klamek blisko mostka działających na
pancerz (no i nie dziwne, pancerz tamtędy nie przebiega), tylko jeden
mechanizm działający na linkę jest wyposażony w dwie dźwignie
przeciwpałożne.

8-O
Jeszcze czegoś takiego nie widziałem, nawet na obrazku.

To stary patent, który uzyskał miano "suicide levers", z racji tego, że
nie da się w górnej pozycji uzyskać sensownej siły hamowania
(awaryjnego). Masz Sheldonem za karÄ™:

http://www.sheldonbrown.com/gloss_e-f.html#extension

Data: 2012-05-29 16:50:22
Autor: Coaster
Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka
On 5/29/12 4:48 PM, Coaster wrote:

On 5/29/12 4:47 PM, Jan Srzednicki wrote:
To stary patent,

Arrrgh, sekunde wczesniej! :-)
Ale ja za to dlugo uzywalem takich klamek a Ty? ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-05-29 14:53:22
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-29, Coaster wrote:
On 5/29/12 4:48 PM, Coaster wrote:

On 5/29/12 4:47 PM, Jan Srzednicki wrote:
To stary patent,

Arrrgh, sekunde wczesniej! :-)
Ale ja za to dlugo uzywalem takich klamek a Ty? ;-)

Raz z takimi jechałem, na zdecydowanie za dużej kolarce, do tego z
krzywą ramą (biła mocno na lewo). Nie przekraczałem prędkości 10km/h. ;)

(bo wracaliśmy do domu i kumpel bardzo chciał pojechać moją poziomką)

Data: 2012-05-29 23:43:19
Autor: Tomasz Minkiewicz
Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka
On Tue, 29 May 2012 14:47:16 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2012-05-29, Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]
> w górę), prawie normalne, ale nie do końca, bo z dodatkowymi
> dźwigniami od środka, układającymi się pod górną częścią kierownicy.
[..]
> [...]

To stary patent, który uzyskał miano "suicide levers", z racji tego,
że nie da się w górnej pozycji uzyskać sensownej siły hamowania

Oż, kurde, przecież to kiedyś co najmniej raz czytałem, tylko nie
skojarzyłem jednego z drugim. Czyli nie żadna rzadkość? Ale jeszcze
nigdy się z tym nie spotkałem, więc i tak sobie zaliczam obejrzenie
osobliwości rowerowej. :)

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka