Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka

Data: 2012-05-29 16:48:17
Autor: Coaster
Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka
On 5/29/12 4:36 PM, Tomasz Minkiewicz wrote:
Ale ja dziwo przed chwilą widziałem na ulicy!

Zwyczajnie wyglądający, dość wiekowy rower z normalną kierownicą
baranek, a na niej klamki (oldschoolowe, z pancerzami wychodzącymi
w górę), prawie normalne, ale nie do końca, bo z dodatkowymi
dźwigniami od środka, układającymi się pod górną częścią kierownicy.
WTF?![...]

Takie? http://tinyurl.com/wajcha-hamulca
To system stosowany od dawna. Kiedys 'przejechalem sie' na takich. Hamowanie jest zdecydowanie uposledzone. Anglosasi nazywaja je "death grips", "suicide levers" czy "turkey wings".
http://www.sheldonbrown.com/gloss_st-z.html#suicidelevers
http://www.sheldonbrown.com/gloss_e-f.html#extension

Takie sa bezpieczne:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_i-k.html#interrupter
ale tu linka 'idzie' pod owijka.

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-05-29 18:37:59
Autor: Robert Ostrowski
Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
Takie sa bezpieczne:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_i-k.html#interrupter

Ale skd... Zobacz jak trzeba rkoma lata po kierownicy aby zmieni bieg czy
zahamowa. Pogubi si mona...

Data: 2012-05-31 22:41:36
Autor: PawelSuw
W dniu 2012-05-29 20:37, Robert Ostrowski pisze:
[...]

Za to tu jest wszystko w kupie

https://lh3.googleusercontent.com/-NSHqYXjofio/TnTrO3AzXQI/AAAAAAAAFQs/CM6ETRs3Raw/s640/DSCN3792.jpg
gdzie jest manetka?

Data: 2012-05-31 14:34:09
Autor: Robert Ostrowski
Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka
PawelSuw <pawel-s-ki00@gazeta.pl> napisa(a):

Zintegrowana z klamkami hamulcowymi.

Data: 2012-05-29 23:58:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka
On Tue, 29 May 2012 16:48:17 +0200
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

> [...]
> w górę), prawie normalne, ale nie do końca, bo z dodatkowymi
> dźwigniami od środka, układającymi się pod górną częścią kierownicy.

Tak! Takie samiućkie.

Takie sa bezpieczne:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_i-k.html#interrupter
ale tu linka 'idzie' pod owijka.

Takie to znam, bo sam mam takie w rowerze podstawowym, z tym że już
drugi rok założone „na pusto” i nie podpięte do hamulców. Nie byłem
pewien, jaki ich kąt pochylenia w dół  będzie najwygodniejszy, więc
założyłem na rybkę i jeździłem z imbusem w kieszeni, regulując je
często, żeby wyczuć najoptymalniejsiejszą pozycję, ale w tym czasie
co najmniej kilka razy zmieniałem pochylenie kierownicy w mostku (za
każdym razem na jeszcze lepszą ;)), co mi rujnowało całą kalibrację.
Ale już chyba wiem, jak będzie najlepiej (this time for sure:
kierownica dużo bardziej pochylona, za to mostek odwrotnie!) i zaraz
je podłączam, tylko muszę kupić nowe linki i pancerze, bo na etapie
dostrajania zdążyły się były zużyć.
I dopiero teraz będę miał rower doskonały – przestanie klekotać luźnymi
klamkami na wybojach. :)

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka