Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka

Data: 2012-05-29 18:08:28
Autor: Paveu
Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka
W dniu 2012-05-29 16:36, Tomasz Minkiewicz:
Ale ja dziwo przed chwilą widziałem na ulicy!

Zwyczajnie wyglądający, dość wiekowy rower z normalną kierownicą
baranek, a na niej klamki (oldschoolowe, z pancerzami wychodzÄ…cymi
w górę), prawie normalne, ale nie do końca, bo z dodatkowymi
dźwigniami od środka, układającymi się pod górną częścią kierownicy.
WTF?!

Gapiłem się na to przez chwilę nie mogąc rozgryźć, bo mi się czemuś
ubrdało, że jak ze wspólnego korpusu wychodzą dwie dźwignie, to jedna
będzie klamką, a druga manetką (ech, te koleiny umysłowe!), tylko nie
mogłem znaleźć drugiego pancerza. Na szczęście ze sklepu wyszedł
właściciel i zainterpelowany w temacie wyjaśnił, że to też klamki,
do używania gdy się jedzie z dłońmi w górnej pozycji.

Czyli cel taki, jak przełajowych przerywaczy, ale zrealizowane zupełnie
odwrotnie – nie ma dodatkowych klamek blisko mostka działających na
pancerz (no i nie dziwne, pancerz tamtędy nie przebiega), tylko jeden
mechanizm działający na linkę jest wyposażony w dwie dźwignie
przeciwpałożne.

8-O
Jeszcze czegoś takiego nie widziałem, nawet na obrazku.

Qrczę! Jeżdzę moją Winorą (~25 lat) z czymś takim i do tej pory sobie nie uświadamiałem, że jestem dziwadłem!
Ciekawe, jak to dział na dziewczyny? ;-)

Paveu

Widziane na ulicy: klamko-klamki na baranka