T. pisze:
W ramach prowadzonych badań Ford poprosił 2000 osób we Francji,
Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii o zapoznanie się z
parami pozornie identycznych obrazów przedstawiających różne sytuacje w
ruchu drogowym. W niektórych przypadkach na jednym z obrazów wprowadzono
drobne zmiany dotyczące znaków drogowych, samochodów, rowerów i
pieszych. W każdym przypadku kierowcy, którzy jeździli też na rowerach
szybciej dostrzegali różnicę.
Kierowcy korzystający także z rowerów zauważali różnice w czasie
krótszym niż dziesięć sekund (9,25 sekundy), podczas gdy kierowcy,
którzy nie jeżdżą na rowerach, potrzebowali na to średnio ponad sekundę
więcej (10,68 sekundy). Pierwsza grupa była również o 3 procent
skuteczniejsza w prawidłowej identyfikacji zmiany.
Każdego roku ponad 38 000 młodych ludzi w wieku 18-24 lat ginie na
drogach UE, jest to pierwsza przyczyna śmierci w tej grupie wiekowej i
chociaż ogólna liczba ofiar śmiertelnych na drogach w Europie maleje,
odsetek wypadków śmiertelnych wśród rowerzystów rośnie.
Dalej:
https://www.facebook.com/notes/autopolska/widzisz-r%C3%B3%C5%BCnic%C4%99-kierowcy-kt%C3%B3rzy-je%C5%BCd%C5%BC%C4%85-tak%C5%BCe-na-rowerze-mog%C4%85-szybciej-rozpoznawa/1681659648799184/
T.
Normalne. Jadąc na rowerze musisz pamiętać, że wszyscy inni uczestnicy ruchu drogowego chcą cię zabić... Po ładnych paru latach uczciwego jeżdżenia w warszawskim ruchu miejskim (średnie lata siedemdziesiąte)na rowerze, na kursie PJ musiałem się głównie nauczyć wyczucia sprzęgła i pamiętania, kiedy bieg zmienić. Kontrolowania sytuacji na drodze uczyć już się nie musiałem - jakbym się wiele wcześniej nie nauczył, to być może tego kursu na PJ bym nie dożył...
--
Darek
|