Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   WieÅ›ci o torze w Bydgoszczy - niewesoÅ‚e

Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe

Data: 2012-06-17 08:51:36
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
Cytat z bydgoskiego forum:

http://www.motobydzia.com/phpBB/viewtopic.php?t=6972&postdays=0&postorder=asc&start=50

"Rozmawiałem wczoraj z kolegą z którym jeździliśmy często razem na kartodromie i jestem po tej rozmowie załamany: był ostatnio zobaczyć jak tor wygląda i mówi, że jest kompletnie zjebany - bo innego słowa nie można użyć. Powtarzam, co mówił, podobno:
- nawierzchnia jest zrobiona z jakiś resztek asfaltu, co kawałek inna, trochę takiej masy, trochę innej, co chwilę zmiana
- jest gładka, w ogóle bez kamieni, więc śliska
- zakręty są zupełnie płaskie, nieprofilowane
- konfiguracja trasy jest taka, że jak wypadniesz na zakręcie to wpadasz na nitkę obok prosto pod koła nadjeżdżających z przeciwka
- na końcu prostej startowej jest ów sławetny płot, więc jak przepałujesz zakręt to wpadasz w siatkę"

Podobno ma ruszyć pod koniec czerwca, jednak co z tego...

Data: 2012-06-17 07:43:13
Autor: AZ
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
No to jak zamkna Lublin to pozostanie jezdzic
na tory smierci na lotniskach.

Data: 2012-06-17 18:45:37
Autor: Leszek Karlik
Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
On Sun, 17 Jun 2012 16:43:13 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

No to jak zamkna Lublin to pozostanie jezdzic
na tory smierci na lotniskach.

Znaczy co, Radom też chcą zamknąć? :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650

Data: 2012-06-17 22:22:13
Autor: AZ
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
On 06/17/2012 06:45 PM, Leszek Karlik wrote:
No to jak zamkna Lublin to pozostanie jezdzic
na tory smierci na lotniskach.

Znaczy co, Radom też chcą zamknąć? :-)

W kraju gdzie mistrzostwa są rozgrywane praktycznie na jednym torze to i trenowanie na jednym nie powinno być niczym dziwnym ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-17 22:35:55
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-17 22:22, AZ pisze:
On 06/17/2012 06:45 PM, Leszek Karlik wrote:
No to jak zamkna Lublin to pozostanie jezdzic
na tory smierci na lotniskach.

Znaczy co, Radom też chcą zamknąć? :-)

W kraju gdzie mistrzostwa sÄ… rozgrywane praktycznie na jednym torze to i
trenowanie na jednym nie powinno być niczym dziwnym ;-)

Ile kosztuje dobry tor wyścigowy średniej klasy? Powiedzmy trochę mniejszy od poznańskiego? 50 ha ziemi plus infrastruktura.

100 mln zł? Pewnie mniej. Za jeden stadion narodowy byłoby 20 takich torów. Oczywiście nie chodzi o to, żeby zbudować 20, ale widać skalę.

A ile torów za 10 mln zł można by zbudować? Ech... Polska piłką stoi... znaczy leży.

Data: 2012-06-17 23:49:55
Autor: Roman Niewiarowski
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-17 22:35, Marcin N pisze:

Ile kosztuje dobry tor wyścigowy średniej klasy? Powiedzmy trochę
mniejszy od poznańskiego? 50 ha ziemi plus infrastruktura.

Strefy ochronne, srututut, wykup od krewnych i znajomych co przypadkiem kupili sobie pola w miejscu gdzie ktos chcial wybudowac tor.
Razem lekkor 200ha, po 50tys / ha.

100 mln zł? Pewnie mniej.

Miś: Słuchaj! Ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na sto - dwieście tysięcy, żeby nas byle łajza z kontroli wzięła za tyłek! Więc wbij sobie w ten twój oszczędny, kierowniczy, filmowy łeb: pieniądze należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami! Ten twój sznurek z helikoptera może sobie fruwać za ćwierć ceny z twoją żoną, a my, zapamiętaj sobie to, wynajmiemy helikopter na dziesięć godzin za pełną stawkę godzinową od instytucji. "Dziesięć godzin" - słownie.
Hochwander: Ale to jest kilkaset tysięcy!
Miś: Zapłacimy, zapłacimy! Film zrobi na zlecenie instytucja i zapłacimy. Rachunki mam z Cepelii na dwieście osiemdziesiąt tysięcy - zapłacimy. I nie sprzedamy misia żadnemu muzeum nawet Narodowemu za milion!
[...]
Miś: Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?

Za jeden stadion narodowy byÅ‚oby 20 takich  torów.

Naiwne :)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-06-18 07:05:56
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-17 23:49, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-06-17 22:35, Marcin N pisze:

Ile kosztuje dobry tor wyścigowy średniej klasy? Powiedzmy trochę
mniejszy od poznańskiego? 50 ha ziemi plus infrastruktura.

Strefy ochronne, srututut, wykup od krewnych i znajomych co przypadkiem
kupili sobie pola w miejscu gdzie ktos chcial wybudowac tor.
Razem lekkor 200ha, po 50tys / ha.

To i tak jest ciągle tylko 10 mln zł. Kiedyś szacowałem, że tor w Poznaniu ma około 100 ha, a tor w Koszalinie około 10.

Data: 2012-06-18 08:25:12
Autor: Kuczu
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 07:05, Marcin N pisze:
W dniu 2012-06-17 23:49, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-06-17 22:35, Marcin N pisze:

Ile kosztuje dobry tor wyścigowy średniej klasy? Powiedzmy trochę
mniejszy od poznańskiego? 50 ha ziemi plus infrastruktura.

Strefy ochronne, srututut, wykup od krewnych i znajomych co przypadkiem
kupili sobie pola w miejscu gdzie ktos chcial wybudowac tor.
Razem lekkor 200ha, po 50tys / ha.

To i tak jest ciągle tylko 10 mln zł. Kiedyś szacowałem, że tor w
Poznaniu ma około 100 ha, a tor w Koszalinie około 10.

Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej. Ile ma srednio tor wyscigowy ? 3-4 km ? Niech bedzie 5 km z dojazdowkami i zapleczem. Czyli tak ze stowe trzeba na tor miec.

-- -
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-18 08:42:15
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 08:25, Kuczu pisze:

Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej. Ile ma srednio
tor wyscigowy ? 3-4 km ? Niech bedzie 5 km z dojazdowkami i zapleczem.
Czyli tak ze stowe trzeba na tor miec.


Z kolei 1 m2 drogi asfaltowej nie dla ciężarówek - kosztował ok 100 zł.

Autostrada ma nośność 11.5 t na oś. Tor wyścigowy absolutnie tyle nie wymaga. Nie znam kosztu budowy 1 km toru, ale nie mówimy tu o klasie F1.
Myślę, że 5 mln za 1 km to wystarczy z ogromnym zapasem.

Popatrzmy na Bydgoszcz: 1.2 mln zł dofinansowania pozwoliło im powiększyć tor o ponad 500m.

Data: 2012-06-18 08:49:36
Autor: Kuczu
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 08:42, Marcin N pisze:
W dniu 2012-06-18 08:25, Kuczu pisze:

Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej. Ile ma srednio
tor wyscigowy ? 3-4 km ? Niech bedzie 5 km z dojazdowkami i zapleczem.
Czyli tak ze stowe trzeba na tor miec.


Z kolei 1 m2 drogi asfaltowej nie dla ciężarówek - kosztował ok 100 zł.

Autostrada ma nośność 11.5 t na oś. Tor wyścigowy absolutnie tyle nie
wymaga. Nie znam kosztu budowy 1 km toru, ale nie mówimy tu o klasie F1.
Myślę, że 5 mln za 1 km to wystarczy z ogromnym zapasem.

Ale tor wymaga innego, lepszego, asfaltu, doskonalej rownosci i stabilnosci nawierzchni, dokladnego wyprofilowania zakretow, systemu odwadniania, oswietlenia, infrastruktury dookola (zeby na siebie zarabial musza byc budynki gospodarcze, trybuny, toalety, paddocki itp.). Jesli bedziesz budowal u siebie pod domem to mozesz tego wszystkiego nie robic i wyjdzie taniej.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-18 09:03:58
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 08:49, Kuczu pisze:
W dniu 2012-06-18 08:42, Marcin N pisze:
W dniu 2012-06-18 08:25, Kuczu pisze:

Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej. Ile ma srednio
tor wyscigowy ? 3-4 km ? Niech bedzie 5 km z dojazdowkami i zapleczem.
Czyli tak ze stowe trzeba na tor miec.


Z kolei 1 m2 drogi asfaltowej nie dla ciężarówek - kosztował ok 100 zł.

Autostrada ma nośność 11.5 t na oś. Tor wyścigowy absolutnie tyle nie
wymaga. Nie znam kosztu budowy 1 km toru, ale nie mówimy tu o klasie F1.
Myślę, że 5 mln za 1 km to wystarczy z ogromnym zapasem.

Ale tor wymaga innego, lepszego, asfaltu, doskonalej rownosci i
stabilnosci nawierzchni, dokladnego wyprofilowania zakretow, systemu
odwadniania, oswietlenia, infrastruktury dookola (zeby na siebie
zarabial musza byc budynki gospodarcze, trybuny, toalety, paddocki
itp.). Jesli bedziesz budowal u siebie pod domem to mozesz tego
wszystkiego nie robic i wyjdzie taniej.

Odnoszę wrażenie, że wyobrażasz sobie jakieś tory światowej klasy. Zaplecze - tam gdzie bywałem ja - to proste budynki, które mieszczą się w stosunkowo niedużych kwotach.

Naprawdę nie trzeba wydawać grubych milionów - zwłaszcza na początek.
Przecież nie chodzi o to, żeby powstał obiekt "niezwykłej urody", który na siebie nie zarobi.

Data: 2012-06-18 09:08:36
Autor: Kuczu
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 09:03, Marcin N pisze:
W dniu 2012-06-18 08:49, Kuczu pisze:
W dniu 2012-06-18 08:42, Marcin N pisze:
W dniu 2012-06-18 08:25, Kuczu pisze:

Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej. Ile ma srednio
tor wyscigowy ? 3-4 km ? Niech bedzie 5 km z dojazdowkami i zapleczem.
Czyli tak ze stowe trzeba na tor miec.


Z kolei 1 m2 drogi asfaltowej nie dla ciężarówek - kosztował ok 100 zł.

Autostrada ma nośność 11.5 t na oś. Tor wyścigowy absolutnie tyle nie
wymaga. Nie znam kosztu budowy 1 km toru, ale nie mówimy tu o klasie F1.
Myślę, że 5 mln za 1 km to wystarczy z ogromnym zapasem.

Ale tor wymaga innego, lepszego, asfaltu, doskonalej rownosci i
stabilnosci nawierzchni, dokladnego wyprofilowania zakretow, systemu
odwadniania, oswietlenia, infrastruktury dookola (zeby na siebie
zarabial musza byc budynki gospodarcze, trybuny, toalety, paddocki
itp.). Jesli bedziesz budowal u siebie pod domem to mozesz tego
wszystkiego nie robic i wyjdzie taniej.

Odnoszę wrażenie, że wyobrażasz sobie jakieś tory światowej klasy.
Zaplecze - tam gdzie bywałem ja - to proste budynki, które mieszczą się
w stosunkowo niedużych kwotach.

Naprawdę nie trzeba wydawać grubych milionów - zwłaszcza na początek.
Przecież nie chodzi o to, żeby powstał obiekt "niezwykłej urody", który
na siebie nie zarobi.

Ja pisze o torze z prawdziwego zdarzenia. Przynajmniej takim jak w Poznaniu tylko nowoczesniejszym. Ty o kawalku asfaltu na ktorym mozna pohasac motocyklem. Niestety chocbys sie zesral nie zrobisz tego sam a nikt Ci nie zrobi na pustej lace drogi po 100 pln za m2.

BTW. Sam koszt ogrodzenia kilkudziesieciu ha placu to spory koszt.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-18 09:25:44
Autor: Roman Niewiarowski
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 09:03, Marcin N pisze:

Przecież nie chodzi o to, żeby powstał obiekt "niezwykłej urody", który
na siebie nie zarobi.

No to policz ile czasu bedzie sie zwracac tor wg Twojej koncepcji, na ktorym nie da sie rozegrac duzych zawodow, nie bedzie sponsorow, ani transmisji. Wot, kawalek asfaltu dla chlopakow z okolicy.

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-06-18 09:48:15
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 09:25, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-06-18 09:03, Marcin N pisze:

Przecież nie chodzi o to, żeby powstał obiekt "niezwykłej urody", który
na siebie nie zarobi.

No to policz ile czasu bedzie sie zwracac tor wg Twojej koncepcji, na
ktorym nie da sie rozegrac duzych zawodow, nie bedzie sponsorow, ani
transmisji. Wot, kawalek asfaltu dla chlopakow z okolicy.

Ok, policzÄ™.

A Ty policz zyski z toru Poznań.

Data: 2012-06-18 08:02:18
Autor: Piotr Klimek
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 09:48:15 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Przecie¿ nie chodzi o to, ¿eby powsta³ obiekt "niezwyk³ej urody", który
na siebie nie zarobi.

No to policz ile czasu bedzie sie zwracac tor wg Twojej koncepcji, na
ktorym nie da sie rozegrac duzych zawodow, nie bedzie sponsorow, ani
transmisji. Wot, kawalek asfaltu dla chlopakow z okolicy.

Ok, policzê.

A Ty policz zyski z toru Poznañ.

Jeden SpeedDay to 50 osob * 1000z³ = 50 000z³ w dwa dni. SpeedDay jest
w tym roku 13 razy, czyli masz ju¿ z samych treningów motocyklowych grubo
ponad pó³ miliona. Podejrzewam, ¿e ka¿da impreza na torze to podobne zyski a ob³o¿enie jest raczej spore. Poza tym Poznañ ju¿ nie musi siê zwracaæ, teraz tylko zarabia na siebie i zyski musz± pokrywaæ jego utrzymanie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 10:16:20
Autor: Roman Niewiarowski
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 09:48, Marcin N pisze:

Ok, policzÄ™.

Czekam z niecierpliwoscia.

A Ty policz zyski z toru Poznań.

Ale tor poznan juz istnieje, nie musze zachecac inwestora by dal kase na budowe.
Na razie roztoczyles wizje 'my z chlopakami wylejemy troche asfaltu i bedziemy se jezdzic, a ty za to zaplac - poza satysfakcja zostanie ci dokladanie do interesu zeby tor utrzymac'.
Szczerze mowiac to nawet jakbym mial duzo kasy to bym na takie cos jej nie wydal, gdybym rzadzil kasa publiczna to tym bardziej bym tego nie zrobil. Bo uwazam ze to wywalenie kasy w bloto. Apropos blota, zrobilbym tanszy w budowie i utrzymaniu, wysokiej jakosci tor enduro/cross.
To by moglo sciagnac zawody wysokiej rangi, a razem z nimi pieniadze i popularnosc. Chociaz to tez by wymagalo solidnego biznes-planu bo na narazie mam przeswidczenie, ale to za malo.


pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-06-18 08:29:01
Autor: Piotr Klimek
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 10:16:20 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ale tor poznan juz istnieje, nie musze zachecac inwestora by dal kase na budowe.
Na razie roztoczyles wizje 'my z chlopakami wylejemy troche asfaltu i bedziemy se jezdzic, a ty za to zaplac - poza satysfakcja zostanie ci dokladanie do interesu zeby tor utrzymac'.
Szczerze mowiac to nawet jakbym mial duzo kasy to bym na takie cos jej nie wydal, gdybym rzadzil kasa publiczna to tym bardziej bym tego nie zrobil. Bo uwazam ze to wywalenie kasy w bloto. Apropos blota, zrobilbym tanszy w budowie i utrzymaniu, wysokiej jakosci tor enduro/cross.
To by moglo sciagnac zawody wysokiej rangi, a razem z nimi pieniadze i popularnosc. Chociaz to tez by wymagalo solidnego biznes-planu bo na narazie mam przeswidczenie, ale to za malo.

Gdybym ja mia³ parê wolnych milionów i chcia³ je zainwestowaæ to
postawi³bym supermarket albo biurowiec a nie jaki¶ tam tor dla kilku
zapaleñców :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 10:54:40
Autor: Roman Niewiarowski
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-18 10:29, Piotr Klimek pisze:

Gdybym ja mia³ parê wolnych milionów i chcia³ je zainwestowaæ to
postawi³bym supermarket albo biurowiec a nie jaki¶ tam tor dla kilku
zapaleñców :)

ale jak juz mialbys pare supermarketow, kilka biurowcow, helikopter i mala wyspe to bys dla zabawy i zostania patronem wybudowal ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-06-18 09:24:13
Autor: Piotr Klimek
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 10:54:40 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Gdybym ja mia³ parê wolnych milionów i chcia³ je zainwestowaæ to
postawi³bym supermarket albo biurowiec a nie jaki¶ tam tor dla kilku
zapaleñców :)

ale jak juz mialbys pare supermarketow, kilka biurowcow, helikopter i mala wyspe to bys dla zabawy i zostania patronem wybudowal ;)

Wtedy zacz±³bym budowaæ boiska do polo :) A tak serio to jako¶ w innych
krajach siê op³aca budowaæ tory, wiêc mo¿e i u nas kiedy¶ to mo¿e byæ dobry
biznes. Oczywi¶cie gdyby by³o odpowiednie lobby to mo¿na by tory budowaæ
za publiczn± kasê nie martwi±c siê o rentowno¶æ. Ale Kubica niestety siê
po³ama³ i nie ma kto promocji robiæ.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 10:55:49
Autor: Magic
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 10:16, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-06-18 09:48, Marcin N pisze:

Ok, policzÄ™.

Czekam z niecierpliwoscia.

A Ty policz zyski z toru Poznań.

Ale tor poznan juz istnieje, nie musze zachecac inwestora by dal kase na
budowe.
Na razie roztoczyles wizje 'my z chlopakami wylejemy troche asfaltu i
bedziemy se jezdzic, a ty za to zaplac - poza satysfakcja zostanie ci
dokladanie do interesu zeby tor utrzymac'.
Szczerze mowiac to nawet jakbym mial duzo kasy to bym na takie cos jej
nie wydal, gdybym rzadzil kasa publiczna to tym bardziej bym tego nie
zrobil. Bo uwazam ze to wywalenie kasy w bloto.

No i dzięki takiemu myśleniu nie mamy torów. Za to ciekawe kiedy zaczniemy burzyć stadiony pobudowane na EURO, jak w Portugalii czy Grecji. A jeden stadion to pewnie z 10 torów.
Twoje myślenie to mi przypomina ten kawał o sprzedawcach butów co pojechali do Afryki. Jeden zadepeszował: "Olbrzymi rynek, wszyscy chodzą na bosaka", a drugi: "Brak rynku, wszyscy chodzą na bosaka". Ty jesteś ten drugi.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-06-18 11:14:20
Autor: Roman Niewiarowski
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 10:55, Magic pisze:
..
Twoje myślenie to mi przypomina ten kawał o sprzedawcach butów co
pojechali do Afryki. Jeden zadepeszował: "Olbrzymi rynek, wszyscy chodzą
na bosaka", a drugi: "Brak rynku, wszyscy chodzÄ… na bosaka". Ty jesteÅ›
ten drugi.

Chcesz tor ? Prosze bardzo, znajdz inwestora, wybuduj.
Koniec, kropka :)
Rozumiem wybudowanie jednego/dwoch/trzech duzych stadionow, rozumiem wybudowanie jednego/dwoch/trzech torow.
Ale na litosc boska, niech one beda takiej jakosci zeby sie nadawaly do czegos wiecej niz spotkania kumpli z okolicy. No i stadiony budowano bo mielismy ogranizowac duza, ogolnoeuropejska impreze szmaciankowa. Jaka impreze mamy zapewniona po wybudowaniu toru w Bydgoszczy czy gdziekolwiek?
To jesli chodzi o kase publiczna. Natomiast PZMot czy Polskie Stowarzyszenie Motocyklistow (pamietacie ? ;>) moze sobie ze skladek wybudowac male tory do szlifowania jazdy przez zapalencow. Koszty utrzymania pokrywac ze skladek i oplat za wstep etc.
Moze jakis samorzad dokoptowac, nie wiem. W kazdym razie ten tor nie powinien byc dotowany po zakonczeniu budowy.

Pozdr
newrom
PS. jestem zdeklarowanym przeciwnikiem wywalania publiczej kasy na pilke kopana, ale jestem w stanie zrozumiec ze tluszcza chce - vox populi, vox dei.
PPS. ja bym im sprzedal lakier do paznokci, wiekszy rynek zbytu i wieksze zyski
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-06-18 11:44:35
Autor: Magic
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 11:14, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-06-18 10:55, Magic pisze:
.
Twoje myślenie to mi przypomina ten kawał o sprzedawcach butów co
pojechali do Afryki. Jeden zadepeszował: "Olbrzymi rynek, wszyscy chodzą
na bosaka", a drugi: "Brak rynku, wszyscy chodzÄ… na bosaka". Ty jesteÅ›
ten drugi.

Chcesz tor ? Prosze bardzo, znajdz inwestora, wybuduj.

Póki co trochę za krótki finansowo jestem. I nie odwracaj kota ogonem, stadiony wybudowali prywatni inwestorzy ?

Rozumiem wybudowanie jednego/dwoch/trzech duzych stadionow, rozumiem
wybudowanie jednego/dwoch/trzech torow.
Ale na litosc boska, niech one beda takiej jakosci zeby sie nadawaly do
czegos wiecej niz spotkania kumpli z okolicy. No i stadiony budowano bo
mielismy ogranizowac duza, ogolnoeuropejska impreze szmaciankowa. Jaka
impreze mamy zapewniona po wybudowaniu toru w Bydgoszczy czy gdziekolwiek?


MotoGP, SBK, Endurance, serie wyścigowe samochodowe których jest sporo np. Porsche Cup (Giermaziak !). To z międzynarodowych, do tego dojdą wszystkie serie krajowe na moto i w samochodach. Do tego firmowe track days i imprezy klubowe (tak, są takie i u nas).
I owszem, powinniśmy zacząć od kilku torów na wysokim poziomie żeby przyciągnąć imprezy, ale jest też miejsce na rynku dla mniejszych torów treningowych, o niższym poziomie infrastruktury, krótszej pętli ale i tańszych. Na głupiej greckiej wyspie którą można w dzień objechać jest taki jeden plus kilka torów kartingowych. A rynek jest, bo np. na Miedzianą Górę na szkolenie trzeba się wbijać z półrocznym wyprzedzeniem, więc nie mów mi że się nie da - ja mówię że to kwestia zmiany sposobu myślenia. I pewnie wywalenia większości dziadków z PZM.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-06-18 12:47:29
Autor: Roman Niewiarowski
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 11:44, Magic pisze:
I nie odwracaj kota ogonem, stadiony wybudowali prywatni inwestorzy ?

Nie, ale pzpn najpierw mial jakies tam stadiony, pozniej sciagnal impreze i pozniej wybudowano stadiony.
Co zrobil pzmot ? O euro slyszalem do zezygania przez ilestam ostatnich lat.
O wyscigu czy rajdzie organizowanym przez pzmot dowiaduje sie jak pojawiaja sie relacje w imprezy.
Nie jestem jakims wielkim fanem, ale od czasu do czasu bym sobie pojechal zobaczyc.
Moral ? zwiazek jest do dupy, ludzie zwiazani ze sportem motorowym nie potrafia dzialac. Nie ma zadnych gwarancji ze tor wybudowany za miliony nie skonczy jako parking dla okolicznych apartamentowcow.
Po prostu samo chcenie nie wystarczy, trzeba umiejetnie dzialac zeby panstwo chcialo dotowac.
A jak pamietam to nawet dwoch poslow motocyklowych olalo tematy motocyklowe (poza lansem w mediach, zwlaszcza jak jeden z nich wyjebal figure).

MotoGP, SBK, Endurance, serie wyścigowe samochodowe których jest sporo
np. Porsche Cup (Giermaziak !).

Ktora z tych imprez ma status 'budujcie tor bo za 5 lat macie gwarantowane zawody MotoGP'?

I owszem, powinniśmy zacząć od kilku torów na wysokim poziomie żeby
przyciągnąć imprezy, ale jest też miejsce na rynku dla mniejszych torów
treningowych, o niższym poziomie infrastruktury, krótszej pętli ale i
tańszych.

Na dzien dzisiejszy jestesmy w finansowej dupie. Pilka kopana to igrzyska, do tego wino i obywatele sa szczesliwi i nie mysla o obalaniu rzadu.
Wiesz jaki bylby wrzask jakby wydac 100mln na tor wyscigowy w czasie gdy wszedzie brakuje kasy ?

Na głupiej greckiej wyspie którą można w dzień objechać jest
taki jeden plus kilka torów kartingowych.

No problem, zrobmy jak grecja :-)
A za kilka lat inni beda sie martwic ;)

- ja mówię że to kwestia zmiany sposobu myślenia.

masz racje.

I pewnie wywalenia większości dziadków z PZM.

To jest zwiazek, ma swoj statut, swoich czlonkow. Dziadkami z pzmot daj sie zajac czlonkom.
Jesli ich nie pogonili to znaczy ze takie dzialanie zwiazku im odpowiada.

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-06-18 14:28:48
Autor: masti
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia pięknego Mon, 18 Jun 2012 12:47:29 +0200 osobnik zwany Roman
Niewiarowski wystukał:

MotoGP, SBK, Endurance, serie wyścigowe samochodowe których jest sporo
np. Porsche Cup (Giermaziak !).

Ktora z tych imprez ma status 'budujcie tor bo za 5 lat macie
gwarantowane zawody MotoGP'?


Ba! są kraje, które tory zbudowały i wywalają gigantyczną kasę by te imprezy dostać i nie zawsze się udaje

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-06-18 17:39:41
Autor: Norbi
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 16:28, masti pisze:

Ba! są kraje, które tory zbudowały i wywalają gigantyczną kasę by te
imprezy dostać i nie zawsze się udaje


Ot - po prostu pusta dyskusja...
PZM - nie wybuduje nic bo ma wszystko w D... - oni tylko sie podpinaja wszedzie i chca tylko kase za wszystko ze swojej strony nie dajac nic.

Osoby prywatne nic nie wybuduja bo wszelkie procedury maja na celu zniechecenie kazdego a nie pomoc w kolejnej inwestycji...
Chyba zeby jakis Abdul przyjechal i powiedzial - buduje tor to nagle w pol roku by sie dalo wszystko zalatwic - rodzimy biznes nie ma szans...

Co do dochodowosci - popatrzcie co sie dzieje za granica - daleko nie ma
Bzdura jest ze sie nie kalkuluje - Slovakaring zaczeli zalatwiac rowno z Pionkami - tor zyje, jazdy sa 7 dni w tyg, - obsadzone wszystkie dni.
Ostatnio startowala tam WTTC np...
Pionki porownywane sa do Tworek...

Koszty duze i jesli ktos liczylby na zwrot w 2 lata to sie nie da - dlugoterminowo na pewno przyniesie to zysk...

Poza tym kilka takich torow w PL na pewno przynioslo by inne korzysci - wieksza dostepnosc, wiecej szkolen nie tylko na motocyklach ale i samochodow - wieksze bezpieczenstwo na drogach - wystarczy policzyc ile kosztuje jedna ofiara wypadku, czy leczenie skutkow tegoz i latwo wychodzi ze naprawde tor to tanio wyjdzie...

Ale coz - stadiony ponoc piekne - szkoda tylko ze mnie to nie bawi...

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-06-22 22:11:47
Autor: Monster
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 12:47, Roman Niewiarowski pisze:

To jest zwiazek, ma swoj statut, swoich czlonkow. Dziadkami z pzmot daj
sie zajac czlonkom.
Jesli ich nie pogonili to znaczy ze takie dzialanie zwiazku im odpowiada.

Czytałem kiedyś list otwarty kogoś z PZMot do Dziadków-oni są nie do wywalenia,najprędzej poleciał ów autor...

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-06-18 11:23:04
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 10:16, Roman Niewiarowski pisze:

Na razie roztoczyles wizje 'my z chlopakami wylejemy troche asfaltu i
bedziemy se jezdzic, a ty za to zaplac - poza satysfakcja zostanie ci
dokladanie do interesu zeby tor utrzymac'.

Nie roztoczyłem żadnej wizji, zapędziłeś się odrobinę.

  Zbudowano stadiony za 4 mld zÅ‚. Stadiony NIGDY na siebie nie zarobiÄ… i nie pozwalajÄ… na ich użycie osobom z ulicy.

Zwróciłem tylko uwagę, że za drobny ułamek tej kwoty dałoby się zbudować dziesiątki torów, które mogłyby służyć wszystkim.

Chcesz ode mnie biznesplanu? Pokaż mi biznesplan stadionu narodowego albo gdańskiego. Myślisz, że władze Gdańska przemyślały wydanie lekką rączką 700 mln zł? Gdyby przemyślały - wydałyby najwyżej połowę tego, albo i 1/3.

Do najbliższego toru mam 200 km (Gdynia). Rynek błaga o tory. Wcale nie tak wielkie jak poznański.

PZM sprzedał tor w Lublinie za około 10 mln - to pokazuje skalę kosztów. Nie zapominajmy, że sprzedał ziemię bardzo drogo - bo miała wartość dla developera.

Ile można zarobić na torze kartingowym?
20 zł za godzinę? 30? Niech średnia będzie 30. Niech średnio będzie to 4 godziny dziennie po 10 pojazdów. 300 dni w roku. Wychodzi około 360 tys zł rocznie. Szału nie ma. 3.6% rocznie z inwestycji 10 mln zł. Do tego koszty stałe. Generalnie - marnie. Dlatego tory nie powstają. Ale stadiony powstały. I to jakie! Najdroższe na świecie!

Jeśli jednak powalczyć o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy bezpieczeństwa ruchu, albo jakimś innym; powalczyć o imprezy oficjalne - to może wyjść ze 2-3 razy większy przychód w skali roku. Zresztą tego typu obiekty mogłyby być NON PROFIT - bo poprawiają bezpieczeństwo ruchu! Nie muszą być prywatne. Jakoś wszyscy o tym zapominamy.

Data: 2012-06-18 09:27:19
Autor: Piotr Klimek
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 11:23:04 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Je¶li jednak powalczyæ o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy bezpieczeñstwa ruchu, albo jakim¶ innym; powalczyæ o imprezy oficjalne - to mo¿e wyj¶æ ze 2-3 razy wiêkszy przychód w skali roku. Zreszt± tego typu obiekty mog³yby byæ NON PROFIT - bo poprawiaj± bezpieczeñstwo ruchu! Nie musz± byæ prywatne. Jako¶ wszyscy o tym zapominamy.

Nie mog± byæ prywatne, bo ten biznes siê nie op³aca. Gdyby siê op³aca³ to
móg³by¶ siê zastanawiaæ na jakim torze polataæ w weekend.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 11:31:47
Autor: Marcin N
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-18 11:27, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 11:23:04 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Je¶li jednak powalczyæ o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy
bezpieczeñstwa ruchu, albo jakim¶ innym; powalczyæ o imprezy oficjalne -
to mo¿e wyj¶æ ze 2-3 razy wiêkszy przychód w skali roku. Zreszt± tego
typu obiekty mog³yby byæ NON PROFIT - bo poprawiaj± bezpieczeñstwo
ruchu! Nie musz± byæ prywatne. Jako¶ wszyscy o tym zapominamy.

Nie mog± byæ prywatne, bo ten biznes siê nie op³aca. Gdyby siê op³aca³ to
móg³by¶ siê zastanawiaæ na jakim torze polataæ w weekend.

Tak sobie tu siedzimy i marudzimy, a ¿ycie ucieka.

Mo¿e by¶my spróbowali podzia³aæ w tym temacie?

W koñcu w PZM te¿ chyba jakie¶ m±dre g³owy siedz±? PZPN trzêsie krajem. Politycy dygocz± przed nimi. PZM gorszy? PZM ma misjê: poprawiæ bezpieczeñstwo na drogach - to chwytliwy slogan, lepszy od ekologii. Nikt nie odwa¿y siê sprzeciwiæ.

Data: 2012-06-18 09:38:07
Autor: Piotr Klimek
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 11:31:47 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

W dniu 2012-06-18 11:27, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 11:23:04 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Je¶li jednak powalczyæ o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy
bezpieczeñstwa ruchu, albo jakim¶ innym; powalczyæ o imprezy oficjalne -
to mo¿e wyj¶æ ze 2-3 razy wiêkszy przychód w skali roku. Zreszt± tego
typu obiekty mog³yby byæ NON PROFIT - bo poprawiaj± bezpieczeñstwo
ruchu! Nie musz± byæ prywatne. Jako¶ wszyscy o tym zapominamy.

Nie mog± byæ prywatne, bo ten biznes siê nie op³aca. Gdyby siê op³aca³ to
móg³by¶ siê zastanawiaæ na jakim torze polataæ w weekend.

Tak sobie tu siedzimy i marudzimy, a ¿ycie ucieka.

Mo¿e by¶my spróbowali podzia³aæ w tym temacie?

W koñcu w PZM te¿ chyba jakie¶ m±dre g³owy siedz±? PZPN trzêsie krajem. Politycy dygocz± przed nimi. PZM gorszy? PZM ma misjê: poprawiæ bezpieczeñstwo na drogach - to chwytliwy slogan, lepszy od ekologii. Nikt nie odwa¿y siê sprzeciwiæ.

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=31291
Zdanowicz chcia³by zbudowaæ tor F1 w Gdañsku. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 11:41:04
Autor: Marcin N
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-18 11:38, Piotr Klimek pisze:

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=31291
Zdanowicz chcia³by zbudowaæ tor F1 w Gdañsku.


Pamiêtam. Ta megalomania mnie dobija. Nie ma nic - to zbudujmy kosmodrom. Ech ci urzêdnicy...

Data: 2012-06-18 11:43:21
Autor: AZ
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
On 06/18/2012 11:38 AM, Piotr Klimek wrote:

W koñcu w PZM te¿ chyba jakie¶ m±dre g³owy siedz±? PZPN trzêsie krajem.
Politycy dygocz± przed nimi. PZM gorszy? PZM ma misjê: poprawiæ
bezpieczeñstwo na drogach - to chwytliwy slogan, lepszy od ekologii.
Nikt nie odwa¿y siê sprzeciwiæ.

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=31291
Zdanowicz chcia³by zbudowaæ tor F1 w Gdañsku.

Jak pokaza³y Pionki "chcieæ" to nie wszystko :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 11:40:35
Autor: AZ
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
On 06/18/2012 11:31 AM, Marcin N wrote:
W koñcu w PZM te¿ chyba jakie¶ m±dre g³owy siedz±? [...] PZM ma misjê: poprawiæ
bezpieczeñstwo na drogach - to chwytliwy slogan, lepszy od ekologii.
Nikt nie odwa¿y siê sprzeciwiæ.
>
¯yjesz w alternatywnej rzeczywisto¶ci? PZM to jedno wielkie dziadostwo i beton nastawiony na branie pieniêdzy a nie krzewienie sportu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 11:44:41
Autor: Marcin N
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-18 11:40, AZ pisze:
On 06/18/2012 11:31 AM, Marcin N wrote:
W koñcu w PZM te¿ chyba jakie¶ m±dre g³owy siedz±? [...] PZM ma misjê:
poprawiæ
bezpieczeñstwo na drogach - to chwytliwy slogan, lepszy od ekologii.
Nikt nie odwa¿y siê sprzeciwiæ.
 >
¯yjesz w alternatywnej rzeczywisto¶ci? PZM to jedno wielkie dziadostwo i
beton nastawiony na branie pieniêdzy a nie krzewienie sportu.

To wymieñmy ich na nas. Wiem, wiem, naiwne. Beton jednak te¿ kruszeje z czasem.

Data: 2012-06-18 11:50:40
Autor: AZ
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
On 06/18/2012 11:44 AM, Marcin N wrote:

¯yjesz w alternatywnej rzeczywisto¶ci? PZM to jedno wielkie dziadostwo i
beton nastawiony na branie pieniêdzy a nie krzewienie sportu.

To wymieñmy ich na nas. Wiem, wiem, naiwne. Beton jednak te¿ kruszeje z
czasem.

No jakby ich tak wymieniæ na precli to wtedy temat ruszy³by z kopyta, decyzja o budowie toru zapad³a by natychmiast, tylko ustalanie konfiguracji nitki trwa³o by z 15 lat.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 10:00:07
Autor: Piotr Klimek
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 11:50:40 +0200) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

¯yjesz w alternatywnej rzeczywisto¶ci? PZM to jedno wielkie dziadostwo i
beton nastawiony na branie pieniêdzy a nie krzewienie sportu.

To wymieñmy ich na nas. Wiem, wiem, naiwne. Beton jednak te¿ kruszeje z
czasem.

No jakby ich tak wymieniæ na precli to wtedy temat ruszy³by z kopyta, decyzja o budowie toru zapad³a by natychmiast, tylko ustalanie konfiguracji nitki trwa³o by z 15 lat.

Jak ju¿ bêdziecie budowaæ to warto by³oby pomy¶leæ o jaki¶ bankomatach,
¿eby by³o gdzie kask po³o¿yæ...

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 12:06:17
Autor: Magic
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 11:50, AZ pisze:
On 06/18/2012 11:44 AM, Marcin N wrote:

Żyjesz w alternatywnej rzeczywistości? PZM to jedno wielkie dziadostwo i
beton nastawiony na branie pieniędzy a nie krzewienie sportu.

To wymieńmy ich na nas. Wiem, wiem, naiwne. Beton jednak też kruszeje z
czasem.

No jakby ich tak wymienić na precli to wtedy temat ruszyłby z kopyta,
decyzja o budowie toru zapadła by natychmiast, tylko ustalanie
konfiguracji nitki trwało by z 15 lat.


.... zwłaszcza że uaktywniłoby się lobby KHI postulujące zakręty tylko w jedną stronę ... ;)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-06-18 12:08:57
Autor: Marcin N
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-18 11:50, AZ pisze:
On 06/18/2012 11:44 AM, Marcin N wrote:

¯yjesz w alternatywnej rzeczywisto¶ci? PZM to jedno wielkie dziadostwo i
beton nastawiony na branie pieniêdzy a nie krzewienie sportu.

To wymieñmy ich na nas. Wiem, wiem, naiwne. Beton jednak te¿ kruszeje z
czasem.

No jakby ich tak wymieniæ na precli to wtedy temat ruszy³by z kopyta,
decyzja o budowie toru zapad³a by natychmiast, tylko ustalanie
konfiguracji nitki trwa³o by z 15 lat.

Spoko, zrobimy jedn± prost±, ¿eby Kucz nie musia³ skrêcaæ i specjaln± pêtlê dla Ciebie, ¿eby¶... sam wiesz, co.

Data: 2012-06-18 12:12:52
Autor: AZ
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
On 06/18/2012 12:08 PM, Marcin N wrote:

No jakby ich tak wymieniæ na precli to wtedy temat ruszy³by z kopyta,
decyzja o budowie toru zapad³a by natychmiast, tylko ustalanie
konfiguracji nitki trwa³o by z 15 lat.

Spoko, zrobimy jedn± prost±, ¿eby Kucz nie musia³ skrêcaæ i specjaln±
pêtlê dla Ciebie, ¿eby¶... sam wiesz, co.
>
Generalnie to ja ju¿ zainteresowa³em siê czym¶ daj±cym wiêcej adrenaliny a i nie trzeba siê ca³y dzieñ gotowaæ w hektolitrach potu i spalinach, polecam - przynajmniej do czasu a¿ siê temat normalnych torów nie ruszy...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 12:34:58
Autor: Leszek Karlik
Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe
On Mon, 18 Jun 2012 12:12:52 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]
Generalnie to ja już zainteresowaÅ‚em siÄ™ czymÅ› dajÄ…cym wiÄ™cej adrenaliny  a i nie trzeba siÄ™ caÅ‚y dzieÅ„ gotować w hektolitrach potu i spalinach,  polecam

Znaczy co, seks odkryłeś?

(MSPANC :-))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650

Data: 2012-06-18 12:39:31
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 12:34, Leszek Karlik pisze:
On Mon, 18 Jun 2012 12:12:52 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]
Generalnie to ja już zainteresowałem się czymś dającym więcej
adrenaliny a i nie trzeba się cały dzień gotować w hektolitrach potu i
spalinach, polecam

Znaczy co, seks odkryłeś?

Seks bez zapachu spalin i hektolitrów potu to nie seks tylko jakaś popierdółka.

Data: 2012-06-18 12:41:45
Autor: AZ
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
On 06/18/2012 12:34 PM, Leszek Karlik wrote:
Generalnie to ja już zainteresowałem się czymś dającym więcej
adrenaliny a i nie trzeba się cały dzień gotować w hektolitrach potu i
spalinach, polecam

Znaczy co, seks odkryłeś?

Nie, ale też się lata a i pozycja nie jest bez znaczenia ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 12:43:46
Autor: Marcin N
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 12:41, AZ pisze:
On 06/18/2012 12:34 PM, Leszek Karlik wrote:
Generalnie to ja już zainteresowałem się czymś dającym więcej
adrenaliny a i nie trzeba się cały dzień gotować w hektolitrach potu i
spalinach, polecam

Znaczy co, seks odkryłeś?

Nie, ale też się lata a i pozycja nie jest bez znaczenia ;-)

Paramotolotnia? Nie każ się ciągnąć za język.

Data: 2012-06-18 12:47:21
Autor: AZ
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
On 06/18/2012 12:43 PM, Marcin N wrote:

Nie, ale też się lata a i pozycja nie jest bez znaczenia ;-)

Paramotolotnia? Nie każ się ciągnąć za język.
>
To to jakaś nuda jest, skoki spadochronowe. ~50 sekund swobodnego spadania i parę minut na skrzydle spowodowało, że odechciało mi się jeździć na jakiś zakichany Lublin ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-24 19:27:30
Autor: Qlfon
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 12:47, AZ pisze:
że odechciało mi się
jeździć na jakiś zakichany Lublin ;-)
No ja wypraszam to sobie:)



--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-06-18 12:13:50
Autor: Kuczu
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 12:08, Marcin N pisze:

Spoko, zrobimy jedną prostą, żeby Kucz nie musiał skręcać

he ? Moje motocykle skrecaja wysmienicie, oba.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-18 12:19:53
Autor: AZ
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
On 06/18/2012 12:13 PM, Kuczu wrote:
Spoko, zrobimy jedną prostą, żeby Kucz nie musiał skręcać

he ? Moje motocykle skrecaja wysmienicie, oba.

To zrobimy krótszą prostą żebyś dawał radę z hamowaniem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 12:25:12
Autor: Kuczu
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 12:19, AZ pisze:
On 06/18/2012 12:13 PM, Kuczu wrote:
Spoko, zrobimy jedną prostą, żeby Kucz nie musiał skręcać

he ? Moje motocykle skrecaja wysmienicie, oba.

To zrobimy krótszą prostą żebyś dawał radę z hamowaniem.


Na hamulce tez nie narzekam. W obu motocyklach. FXR ma PM 125x4R na przodzie i Nisina 4 tloczkowego na tyle. a Buell to wiadomo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-18 14:45:15
Autor: masti
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
Dnia pięknego Mon, 18 Jun 2012 12:08:57 +0200 osobnik zwany Marcin N
wystukał:

W dniu 2012-06-18 11:50, AZ pisze:
On 06/18/2012 11:44 AM, Marcin N wrote:

Żyjesz w alternatywnej rzeczywistości? PZM to jedno wielkie
dziadostwo i beton nastawiony na branie pieniędzy a nie krzewienie
sportu.

To wymieńmy ich na nas. Wiem, wiem, naiwne. Beton jednak też kruszeje
z czasem.

No jakby ich tak wymienić na precli to wtedy temat ruszyłby z kopyta,
decyzja o budowie toru zapadła by natychmiast, tylko ustalanie
konfiguracji nitki trwało by z 15 lat.

Spoko, zrobimy jedną prostą, żeby Kucz nie musiał skręcać i specjalną
pętlę dla Ciebie, żebyś... sam wiesz, co.

to od razu zbudujmy nasze Nardo. zakręt w jedną stronę i prosta w jednym :)



--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-06-18 12:04:25
Autor: Magic
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 11:27, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 11:23:04 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jeśli jednak powalczyć o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy
bezpieczeństwa ruchu, albo jakimś innym; powalczyć o imprezy oficjalne -
to może wyjść ze 2-3 razy większy przychód w skali roku. Zresztą tego
typu obiekty mogłyby być NON PROFIT - bo poprawiają bezpieczeństwo
ruchu! Nie muszą być prywatne. Jakoś wszyscy o tym zapominamy.

Nie mogą być prywatne, bo ten biznes się nie opłaca. Gdyby się opłacał to
mógłbyś się zastanawiać na jakim torze polatać w weekend.


A nie jest tak że na razie mieliśmy ważniejsze sprawy na głowie, a nasz biznes był jeszcze za biedny by inwestować w coś o dość niskiej stopie zwrotu ? Teraz byłby dobry moment na zrobienie paru torów gdyby nie ogólna bryndza i wyssanie kasy przez inwestycje na EURO. A prywatni inwestorzy wolą pewniejsze interesy o wysokiej stopie zwrotu i ja się nie dziwię. Nie można jednak mówić że rynku nie ma - jest tylko na razie biedniejszy i mniej liczny niż na Zachodzie, ale jest. Zbliżamy się do momentu gdy budowa toru zacznie być rzeczywiście i opłacalna z punktu widzenia inwestora, i potrzebna tej czy innej gminie jako magnes dla odwiedzających i źródło wpływów.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-06-18 13:05:59
Autor: Roman Niewiarowski
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 11:23, Marcin N pisze:

  Zbudowano stadiony za 4 mld zÅ‚. Stadiony NIGDY na siebie nie zarobiÄ… i
nie pozwalają na ich użycie osobom z ulicy.

I to oznacza ze warto wywalic kolejne setki milionow na tory?

Zwróciłem tylko uwagę, że za drobny ułamek tej kwoty dałoby się zbudować
dziesiątki torów, które mogłyby służyć wszystkim.

Ale wiecej wszystkich chce stadionow.

Pokaż mi biznesplan stadionu narodowego
albo gdańskiego. Myślisz, że władze Gdańska przemyślały wydanie lekką
rączką 700 mln zł? Gdyby przemyślały - wydałyby najwyżej połowę tego,
albo i 1/3.

Chlopie, w krakowku mamy 2 stadiony oddalone od siebie o kilkaset metrow (jeden 540 drugi 170mln). Kiedys mi sie obilo o uszy ze obydwa nie spelniaja jakichstam wymagan fifa czy innego uefa. Zadnego erła u nas nie bylo!
I co ? To jest powod zeby w miescie wybudowac tor F1, 5 kartingowych i kilka offroadowych za publiczne (pozyczone) pieniadze ?
Wolalbym zeby wsadzili do kolonii karnej tych z rady miasta co chcieli 2 stadiony budowac.

Do najbliższego toru mam 200 km (Gdynia). Rynek błaga o tory. Wcale nie
tak wielkie jak poznański.

Moze by tym zainteresowac Kulczyka albo tego typu ludzi ?

PZM sprzedał tor w Lublinie za około 10 mln - to pokazuje skalę kosztów.

Co to pokazuje?!?
PZM DOSTAL ta ziemie za frajer, teraz ja sprzedal za 10mln. Ile / czy ktos wzial w lape pewnie nigdy sie nie dowiemy.
Oczywiscie moglo byc tak ze koszty utrzymania byly za duze dla pzm i musial sie pozbyc tej budowli. Moze koledzy z PZMot wyjasnia.

Ile można zarobić na torze kartingowym?
20 zł za godzinę? 30? Niech średnia będzie 30. Niech średnio będzie to 4
godziny dziennie po 10 pojazdów. 300 dni w roku. Wychodzi około 360 tys
zł rocznie.

Przychodu. Policz koszty, jakies tam oswietlenie, zusy, platne urlopy, etaty, kible, podatki itd

Dlatego tory nie powstają. Ale stadiony powstały. I to jakie! Najdroższe na świecie!

No dobrze, powstaly, sa. Pieniedzy nie ma, torow nie ma.
Jakos nie przypominam sobie by ktos protestowal (tylko Korwin-Mikke, ale on zawsze protestuje i nie ma poparcia) ZANIM wywalono gore kasy.
Tym niemniej co REALNIE proponujesz zrobic, jak to sfinansowac itd
Sorki za brutalnosc ale w archiwum znajdziesz fciul roznych szczytnych pomyslow i idei, ktore umarly smiercia naturalna.

Jeśli jednak powalczyć o dotacje z UE - pod pretekstem poprawy
bezpieczeństwa ruchu

Dlaczego wiec jeszcze nie zlozono wniosku o dotacje ? Gdzie sa czlonkowie i dzialacze pzmot albo i nawet MC oraz stowarzyszenia na rzecz poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych ?

ZresztÄ… tego
typu obiekty mogłyby być NON PROFIT - bo poprawiają bezpieczeństwo
ruchu! Nie muszą być prywatne. Jakoś wszyscy o tym zapominamy.

Masz racje, ale powinny byc tak robione zeby przynajmniej zarabialy na swoje utrzymanie.

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-06-18 14:20:04
Autor: Norbi
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 11:23, Marcin N pisze:


PZM sprzedał tor w Lublinie za około 10 mln - to pokazuje skalę kosztów.
Nie zapominajmy, że sprzedał ziemię bardzo drogo - bo miała wartość dla
developera.


Dokladnie to bardzo tanio - bo wartosc rynkowa tej ziemi to ok 3-4 x tyle...

Po prostu poszli po najmniejszej linni oporu i pozbyli sie problemu

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-06-18 09:55:10
Autor: AZ
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
On 06/18/2012 08:42 AM, Marcin N wrote:

Popatrzmy na Bydgoszcz: 1.2 mln zł dofinansowania pozwoliło im
powiększyć tor o ponad 500m.
>
Powiększyć jakimiś resztkami z budowy dróg w okolicy? Bo pewnie jak PZM rzucił 1,2mln na Bydgoszcz to na tor po podzieleniu zostało 100 tysięcy...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 09:34:39
Autor: AZ
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
>
Ta? A u nas we Warszawie buduje się ekspresówkę za 200mln/km. Wiesz tor nie musi mieć podbudowy jak autostrada po której jeżdżą pociągi ciężarówek.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 09:49:00
Autor: Kuczu
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
 >
Ta? A u nas we Warszawie buduje się ekspresówkę za 200mln/km. Wiesz tor
nie musi mieć podbudowy jak autostrada po której jeżdżą pociągi ciężarówek.


Ale na cene kilometra składa się wiele czynników, sam koszt nawierzchni stanowi tylko cześc tej ceny.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-18 09:54:13
Autor: AZ
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
On 06/18/2012 09:49 AM, Kuczu wrote:
W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
>
Ta? A u nas we Warszawie buduje się ekspresówkę za 200mln/km. Wiesz tor
nie musi mieć podbudowy jak autostrada po której jeżdżą pociągi
ciężarówek.


Ale na cene kilometra składa się wiele czynników, sam koszt nawierzchni
stanowi tylko cześc tej ceny.

No tak jak kilometr autostrady to głównie podbudowa, cała infrastruktura wokół, wiadukty. Ale jakby nie było, za parę baniek czy kilkanaście można co najwyżej wylać nawierzchnię na polu i jak potem odzyskać kasę? Już nie mówiąc o zarobieniu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 23:36:13
Autor: zefir
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
 >
Ta? A u nas we Warszawie buduje siê ekspresówkê za 200mln/km. Wiesz tor
nie musi mieæ podbudowy jak autostrada po której je¿d¿± poci±gi ciê¿arówek.


S±dzê, ¿e nale¿a³oby budowaæ takie tory, ¿eby ciê¿arówki te¿ siê mog³y ¶cigaæ. Przecie¿ Ci kierowcy TIR-ów ci±gle je¿d¿± 90km/h. To rodzi frustracjê na drodze. Zamiast ¶cigaæ siê na jedynych dwóch pasach autostrady mogli by to robiæ na torze, jednocze¶nie zwiêkszaj±c swoje umiejêtno¶ci. Pomy¶la³e¶ o tym?

--
pzdr.
zefir

Data: 2012-06-19 08:51:17
Autor: Anjay
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-18 23:36, zefir pisze:
W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
 >
Ta? A u nas we Warszawie buduje siê ekspresówkê za 200mln/km. Wiesz tor
nie musi mieæ podbudowy jak autostrada po której je¿d¿± poci±gi
ciê¿arówek.


S±dzê, ¿e nale¿a³oby budowaæ takie tory, ¿eby ciê¿arówki te¿ siê mog³y
¶cigaæ. Przecie¿ Ci kierowcy TIR-ów ci±gle je¿d¿± 90km/h. To rodzi
frustracjê na drodze. Zamiast ¶cigaæ siê na jedynych dwóch pasach
autostrady mogli by to robiæ na torze, jednocze¶nie zwiêkszaj±c swoje
umiejêtno¶ci. Pomy¶la³e¶ o tym?

Wydaje mi siê, ¿e ciê¿arówki, jak siê ¶cigaj±, to bez za³adowanych naczep. A sam ci±gnik siod³owy nie ma du¿ych wymagañ co do obci±¿enia drogi.

pozdrawiam
Andrzej

Data: 2012-06-19 21:46:17
Autor: zefir
Wie¶ci o torze w Bydgoszczy - nieweso³e
W dniu 2012-06-19 08:51, Anjay pisze:
W dniu 2012-06-18 23:36, zefir pisze:
W dniu 2012-06-18 09:34, AZ pisze:
On 06/18/2012 08:25 AM, Kuczu wrote:
Wybudowanie 1 km autostrady kosztuje srednio 22 mln pln. Nie widze
powodu aby wybudowanie km toru kosztowalo wiele mniej.
>
Ta? A u nas we Warszawie buduje siê ekspresówkê za 200mln/km. Wiesz tor
nie musi mieæ podbudowy jak autostrada po której je¿d¿± poci±gi
ciê¿arówek.


S±dzê, ¿e nale¿a³oby budowaæ takie tory, ¿eby ciê¿arówki te¿ siê mog³y
¶cigaæ. Przecie¿ Ci kierowcy TIR-ów ci±gle je¿d¿± 90km/h. To rodzi
frustracjê na drodze. Zamiast ¶cigaæ siê na jedynych dwóch pasach
autostrady mogli by to robiæ na torze, jednocze¶nie zwiêkszaj±c swoje
umiejêtno¶ci. Pomy¶la³e¶ o tym?

Wydaje mi siê, ¿e ciê¿arówki, jak siê ¶cigaj±, to bez za³adowanych
naczep. A sam ci±gnik siod³owy nie ma du¿ych wymagañ co do obci±¿enia
drogi.

Cz³owieku, s± podobno tacy, co na tor wyje¿d¿aj± Kawasaki ZZR 1200. Przy tym, ciê¿arówka z pe³n± naczep± to piku¶, poza tym ciê¿arówki siê rzadziej psuj±, wiêc nie trzeba im takiego zaplecza serwisowego, a to obni¿a koszt kilometra toru.


--
pzdr.
zefir

Data: 2012-06-18 08:35:17
Autor: Roman Niewiarowski
Wieści o torze w Bydgoszczy - nieweso łe
W dniu 2012-06-18 07:05, Marcin N pisze:

To i tak jest ciągle tylko 10 mln zł.

ale to jest sama gola ziemia, sciernisko.

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Wieści o torze w Bydgoszczy - niewesołe

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona