Więcej RAM-u - w jaki sposób?

Data: 2009-12-03 15:54:34
Autor: Aston
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Witam.

Mam kompa o takiej konfiruracji:
- Intel Core 2 Duo E6300
- Asus P5B
- RAM: 2x512MB 667MHz DDR2
- GeForce 7900GS
- Windows XP Pro 32 bit.

Chciałbym zwiększyć ilość pamięci operacyjnej. Czy powinienem:
1. Kupić wydajniejszy zestawu, np. 2x1GB 800MHz, i dołożyć do tego 1GB który mam?
2. Kupić te same 2GB co wyżej, ale pozbyć się 1GB?
3. Dorzucić, do tego co mam, zestawu 2x1GB o takim samym taktowaniu i o takich samych timingach jak mój 1GB?

Który z powyższych "planów" zapewni największą wydajność? Który jest najbardziej opłacalny? No i oczywiście czy jest sens całej operacji?

Aha, na tym kompie głównie gram. Nie liczy się dla mnie duża ilość detali grafiki, ważne żeby gra działała płynnie. Poza tym mój monitor nie pozwala na rozdziałke większą niż 1024x768. Nie planuje także podkręcania.

PS Byłoby też miło gdybyście polecili konkretne kości RAM.

--
Pozdrawiam,
  Aston

Data: 2009-12-03 16:11:16
Autor: Michał
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
PS Byłoby też miło gdybyście polecili konkretne kości RAM.

Mimo, że używasz systemu 32bit radzę kupić 2x2GB 1066 (np Kingmaxa), pozbyć się tych 2x512 i przetaktować procesor. Koszt w granicach 360zł.

Data: 2009-12-03 17:41:32
Autor: Aston
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Michał pisze:
Mimo, że używasz systemu 32bit radzę kupić 2x2GB 1066 (np Kingmaxa), pozbyć się tych 2x512 i przetaktować procesor. Koszt w granicach 360zł.

Z tym akurat będzie problem, bo jak podaje Asus (http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=YwIVDOTcvIMHZdTy), moja płyta główna obsługuje RAM do maks. 800MHz.
Poza tym 360zł to zdecydowanie za dużo - chciałbym zrobić sensowny upgrade jak najniższym kosztem, max. 200-250zł.

--
Pozdrawiam,
  Aston

Data: 2009-12-03 19:13:18
Autor: Michał
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Z tym akurat będzie problem, bo jak podaje Asus (http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=YwIVDOTcvIMHZdTy), moja płyta główna obsługuje RAM do maks. 800MHz.

Zgadza się, z zastrzeżeniem, że obsługuje *oficjalnie*.
Po podkręceniu FSB wzrasta szybkość taktowania pamięci - powyżej wartości oficjalnych. Nie wiem jakie dzielniki dla pamięci ma Asus P5B i czy można tam - przestawiając FSB z defaultowych 266MHz na 333MHz (procesor to wytrzyma na 99,9%) - utrzymać taktowanie pamięci na bezpiecznym poziomie.

Poza tym 360zł to zdecydowanie za dużo - chciałbym zrobić sensowny upgrade jak najniższym kosztem, max. 200-250zł.

W takim razie kup 2x1GB 800 Kingmaxa, jeśli masz możliwość sprzedaży 2x512 - sprzedaj i używaj nowych pamięci - jeśli nie, po prostu dołóż moduły i ciesz się posiadaniem 3 GB RAM.

Data: 2009-12-03 19:24:33
Autor: Wiesław
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Dnia 03-12-2009 o 15:54 Aston napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Czy chcesz:
1. Tylko zwiększyć ilość pamięci?
2. Trochę zwiększyć wydajność, znacznie ilość?
3. Zwiększyć wszystko na maxa.(raczej niemożliwe ze względu na koszty)

To jakie te Twoje pamięci mają timingi?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-03 20:14:47
Autor: Aston
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Wiesław pisze:
Czy chcesz:
1. Tylko zwiększyć ilość pamięci?
2. Trochę zwiększyć wydajność, znacznie ilość?
3. Zwiększyć wszystko na maxa.(raczej niemożliwe ze względu na koszty)

Chciałbym w swoim sprzęcie dobić do przynajmniej do 2GB, przy okazji zwiększając wydajność.

To jakie te Twoje pamięci mają timingi?

Nie pamiętam, a nie mam teraz dostępu do tego kompa. Myślę że jutro będę mógł podać te informacje.

--
Pozdrawiam,
  Aston

Data: 2009-12-04 09:11:24
Autor: Aston
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
On 3 Gru, 20:14, Aston <emen...@epf.pl> wrote:
> To jakie te Twoje pamięci mają timingi?

Nie pamiętam, a nie mam teraz dostępu do tego kompa. Myślę że jutro będę
mógł podać te informacje.

Tak więc zainstalowane pamięci to Kingmax KLCC28F-A8KB5, DDR2-667 (333
MHz), 5-5-5-15.

--
Pozdrawiam,
  Aston

Data: 2009-12-04 23:51:33
Autor: Wiesław
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Dnia 04-12-2009 o 18:11 Aston napisał na pl.comp.pecet:

Tak więc zainstalowane pamięci to Kingmax KLCC28F-A8KB5, DDR2-667 (333
MHz), 5-5-5-15.

Najsensowniejszym wyjściem jest dodać do tego tak samo tanie
pamięci Kingmax DDR2 800 cl5 2x1GB. Pamiętaj jednak, że Bios
i tak obetnie do 667 MHz, czyli jak trafisz taniej 667
to też będzie dobrze.  Koszt ok 100 zł z drugiej ręki.

Stracisz trochę na szybkości, zyskasz na pojemności i dualu.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-05 13:59:16
Autor: aston
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Wiesław pisze:
[...]

Ok, dzięki za pomoc. Jeszcze tylko ostatnie pytanie :)
Czy muszę koniecznie kupić Kingmax-y? Czy mogę dorzucić np. takie Patrioty -> http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=7833? Nie będzie z nimi problemów?

--
Pozdrawiam,
  Aston

Data: 2009-12-05 14:13:57
Autor: Wiesław
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Dnia 05-12-2009 o 13:59 aston napisał na pl.comp.pecet:

Czy muszę koniecznie kupić Kingmax-y? Czy mogę dorzucić np. takie  Patrioty -> http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=7833? Nie  będzie z nimi problemów?

Na 99% nie będzie. Jednak przy tak dużej różnorodności sprzętu na 100%
może wypowiedzieć się ten, kto posiada identyczną konfigurację..

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-10 13:16:30
Autor: ąćęłńóśźż
Więcej RAM-u - w jaki sposób?
Tak przy okazji, ile może być wart podobny zestaw (dość popularny Dell):
E6400 2,13GHz 2GB(2×1 DDR2) SATA80GB GMA3000(zintegrowana) XP Home

-- -- -

- Intel Core 2 Duo E6300
- Asus P5B
- RAM: 2x512MB 667MHz DDR2