[wybiórcza] Więcej promili dla miłośników dwóch kółek

Data: 2009-04-14 07:44:22
Autor: Jan Srzednicki
[wybiórcza] Więcej promili dla miłośników dwóch kółek
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6494844,Wiecej_promili_dla_milosnikow_dwoch_kolek.html

http://www.tinyurl.pl/?quC0ThLp

Treść artykułu:

- Nie jesteśmy pijakami i kryminalistami - przekonują rowerzyści z
Podbeskidzia, po ostatnim orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego. Chcą wysłać
petycję ze swoimi postulatami do policji i urzędników. Jedną z propozycji
jest... podniesienie dozwolonej zawartości alkoholu w organizmie rowerzysty.

Impulsem dla rowerzystów było głośne rozstrzygnięcie Trybunału
Konstytucyjnego, który orzekł, że karanie nietrzeźwych rowerzystów na
tych samych zasadach, jak pijanych kierowców samochodów, jest zgodne z
prawem. Wśród miłośników dwóch kółek rozgorzała burzliwa debata na ten
temat. - (...) Należy popularyzować wizerunek rowerzysty, jako kogoś
przyjaznego, a nie postrzegać go jak intruza i do tego zawsze pijanego
(...) - zaapelował internauta bikola. I zaproponował, żeby rowerzyści
przygotowali petycję do władz i policji. W internecie powstała specjalna strona dla rowerzystów i rozgorzała
dyskusja, jakie postulaty można w tej petycji zawrzeć. Ścieżek
rowerowych w Polsce jest nadal niewiele, dlatego pojawiła się np.
propozycja złagodzenia przepisów, dotyczących jazdy na rowerze po
chodnikach. Inny pomysł, to podniesienie dozwolonej zawartości alkoholu
w organizmie rowerzysty. - (...) Np. 0,8 promila, jak w Wielkiej
Brytanii czy Włoszech, lub przynajmniej 0,5 promila, jak w ogromnej
ilości krajów UE. (...) każdy rowerzysta będzie podlegał temu samemu
prawu, a kierowca samochodu musi się liczyć z tym, że prowadząc pojazd
znacznie niebezpieczniejszy, jest zobowiązany do zachowania niższej
granicy 0,2 promila - przekonuje bikola.

A inny internauta - cyclotaur - uważa, że werdykt TK jest
niesprawiedliwy: - Rowerzyści nie są pieszymi, którym za chodzenie na
bani nie grozi nic, ani kierowcami dysponującymi zabójczą bronią, są
kozłami ofiarnymi (...) Przypominam, że kara roku więzienia grozi już za
0,5 promila!

Rowerzyści przekonują: nie popieramy jazdy po pijanemu, ale chcemy móc
wrócić na dwóch kółkach, np. po piwie ze znajomymi. Choć akcja dopiero się rozkręca, budzi coraz większe zainteresowanie. -
Ja pod taką petycją podpiszę się od razu, bo przepisy są
niesprawiedliwe. Dlaczego nikt nie sprawdza trzeźwości osób,
poruszających się np. na rolkach? - pyta Kamil Suchanek, 25-letni
rowerzysta z Bielska-Białej. Czy zliberalizowanie przepisów dla rowerzystów jest w ogóle możliwe?
Ireneusz Brachaczek, oficer prasowy cieszyńskiej policji, podchodzi do
pomysłu sceptycznie. - Problem nietrzeźwych rowerzystów jest coraz
większy. Zwłaszcza u nas, na Śląsku Cieszyńskim, gdzie w wielu
miejscowościach to nadal tradycyjny środek lokomocji - mówi Brachaczek.
- Choć to prawda, że nietrzeźwi rowerzyści częściej sami stają się
ofiarami, np. potrąceń, niż wyrządzają komuś krzywdę, to jednak
stwarzają zagrożenie dla ruchu - dodaje.

W sensowność postulatu wątpi także wielu rowerzystów. Andrzej
Strzałkowski, który od lat porusza się po Bielsku-Białej i okolicy na
rowerze (teraz jako doręczyciel prywatnej poczty) mówi, że jakiekolwiek
złagodzenie przepisów w tej kwestii nie wchodzi w grę. - Moim zdaniem,
niedopuszczalna jest jazda na rowerze po spożyciu jakiejkolwiek, nawet
najmniejszej ilości alkoholu. I nie ma co o tym dyskutować - uważa.

Także Mirosław Kubiczek, bielszczanin, który na dwóch kółkach pokonał
m.in. trasę z Cieszyna do Pucka, jest zdania, że pomysł nie ma raczej
szansy na realizację. - Co nie oznacza, że uważam go za zupełnie
chybiony. Mnie też nie podoba się, że stawia się znak równości pomiędzy
rowerzystą, wracającym do domu np. po wypiciu dwóch piw, a pijakiem -
zatrzymanym na wiejskiej drodze z kilkoma promilami alkoholu we krwi -
mówi Kubiczek.

Data: 2009-04-14 10:31:40
Autor: Wojtek
[wybiórcza] Więcej promili dla miłośników dwóch kółek
Nic tylko się podpisać... ktoś to gdzieś już znalazł był może?

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-14 10:55:45
Autor: Wojtek
Szprota aka Stefandora pisze:
On 14 Kwi, 10:31, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
ktoś to gdzieś już znalazł był może?

http://wmw24.pl/rowerzysci-nie-kryminalisci/

Dorota,
Szprota.

Droga Doroto,
dziękuję z serca całego - zaraz się zarejestruję itp

Otóż o coś właśnie takiego apelowałem w wątku "po piwku, to raczej czyms tanszym jezdzijcie" :)

Data: 2009-04-14 10:48:20
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Apr 2009 07:44:22 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

Moim zdaniem,
niedopuszczalna jest jazda na rowerze po spożyciu jakiejkolwiek, nawet
najmniejszej ilości alkoholu. I nie ma co o tym dyskutować - uważa.

Kocham takich ludzi. Ja tak uważam i tak ma być. Wszelka dyskusja jest
bezcelowa.

Nie odkryję niczego nowego, ale mimo to powiem: moim zdaniem bardziej
niebezpieczny od rowerzysty po dwóch piwach jest taki z komórką przy uchu,
lub wręcz piszący w czasie jazdy SMSa, osobnik zmęczony, na lekach
spowalniających reakcję, czy dziadek wiozący na działkę trzy wiadra dóbr i
drabinę. I to nie podlega dyskusji :)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-04-14 16:06:52
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-04-14 09:44, Użytkownik Jan Srzednicki napisał:

[...]

Nie przejdzie.
Połowa osadzonych za jazdę pod wpływem to rowerzyści.
I nie dlatego że tak wychodzi ze statystyki tylko dla tego
że są biedni i nie było ich stać na adwokata kiedy patrol
zatrzymał ich po kilku piwach.
W małych miejscowościach i wioskach złapanie rowerzysty
to jedyne osiągnięcia miejscowych policjantów.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-14 20:24:36
Autor: Tomek Banach
Więcej promili dla miłośników dwóch kółek
vanKeck wrote:
Trzeba mieć
świadomość jakie zagrożenie niosą pijani rowerzyści i jest ono
niewspółmiernie większe od pijanych pieszych...:/

i niewspolmiernie mniejsze od pijanych kierowcow 40tonowych tirow :)

Tomek

Data: 2009-04-14 23:48:00
Autor: Szprota aka Stefandora
Więcej promili dla miłośników dwóch kółek
vanKeck wrote:
mam świadomość że to co napiszę poniżej jest raczej niepopularne...ale
co tam..
Jeżeli domagamy się aby być traktowani jako pełnoprawni użytkownicy
dróg publicznych, miejmy świadomość że ciążą na nas takie same
obowiązki jak i innych użytkowników dróg publicznych. Trzeba mieć
świadomość jakie zagrożenie niosą pijani rowerzyści i jest ono
niewspółmiernie większe od pijanych pieszych...:/ niestety plaga
nieoświetlonych i do tego na bani rowerzystów musi zostać zatrzymana i
to skutecznie, tak więc jestem za ostrym i bezwzględnym karaniem
batmanów i innych drinkujących velo-userów...

Jak babcię kocham, w USofA, w które Polska jest tak zapatrzona, nawet kierowcy samochodów proszeni są o zrobienie sójki, by wykazać, czy potrafią jechać w linii prostej czy nie... Jeżeli już karać srogo, to tych, którzy tej pieprzonej sójki, tudzież kierownicy, utrzymać nie potrafią... ech, uniosłam się.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-15 08:03:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-04-14 23:48, Użytkownik Szprota aka Stefandora napisał:

[...]

Toż ci pijani rowerzyści byli łapani na wiejskich bocznych drogach
jak wracali do domu po wypiciu wina czy kliku piw po pracy.
Jak dla mnie to skoro wsiedli i jechali to byli wystarczająco trzeźwi
by spokojnie dojechać (wszak nie lecieli w takim stanie 40km/h)
ale kodeks uważa inaczej a banda nierobów w mundurach ma okazje
do udowodnienia swojej wątpliwej przydatności.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-15 09:22:21
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 14.04.2009 20:04 użytkownik vanKeck napisał :
[...]

Czyli co? Światła mijania, trójkąt i gaśnica w każdym rowerze?

Trzeba mieć świadomość jakie zagrożenie niosą pijani rowerzyści i jest ono niewspółmiernie większe od pijanych pieszych...:/

Oraz niewspółmiernie mniejsze od pijanych kierowców.

niestety plaga nieoświetlonych i do tego na bani rowerzystów musi
zostać zatrzymana i to skutecznie, tak więc jestem za ostrym i
bezwzględnym karaniem batmanów i innych drinkujących velo-userów...

Oczywiście masz jakieś wsparcie w liczbach na tę "plagę"?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-15 10:47:10
Autor: Coaster
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Dnia 14.04.2009 20:04 użytkownik vanKeck napisał :
[...]
[...]

Jestem przekonany, ze jest to wparcie 'bo tak mi sie wydaje'...

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-15 11:04:44
Autor: galex
Więcej promili dla miłośników dwóch kółek
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Czyli co? Światła mijania,

światła są obowiązkowe

> trójkąt

to przecież ma każdy rower

>i gaśnica w każdym rowerze?

bidon!

;-))
--
galex

Data: 2009-04-15 09:05:41
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-15, galex <rowerzysta@op.pl> wrote:
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Czyli co? Światła mijania,

światła są obowiązkowe

Rower nie ma świateł mijania.

> trójkąt

to przecież ma każdy rower

>i gaśnica w każdym rowerze?

bidon!

;-))

I rabarbar. ;)

Data: 2009-04-15 11:24:20
Autor: Coaster
Więcej promili dla miłośników dwóch kółek
galex wrote:
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Czyli co? Światła mijania,

światła są obowiązkowe

Ale nie mijania ;-P

 > trójkąt

to przecież ma każdy rower

'Nie miesci sie w specyfikacji' ;-)

 >i gaśnica w każdym rowerze?

bidon!

Sa pewniejsze sposoby ;-)

Data: 2009-04-15 10:15:10
Autor: Wojtek Paszkowski
"vanKeck" <lwkozdroj@gmail.com> wrote in message news:a4e7f037-1135-4c95-9541-6d435a93592f37g2000yqp.googlegroups.com...
 Trzeba mieć świadomość jakie zagrożenie niosą pijani rowerzyści i jest ono
niewspółmiernie większe od pijanych pieszych...:/

Tej świadomości to akurat brakuje Tobie. Wbrew mądrościom ludowym i potocznym wyobrażeniom, z policyjnych statystyk jasno wynika, że pijani rowerzyści stwarzają akurat najmniejsze zagrożenie w ruchu - zdziwisz się, ale nawet mniejsze od pieszych (zarówno w liczbach względnych, jak i bezwzględnych).

niestety plaga nieoświetlonych i do tego na bani rowerzystów musi zostać zatrzymana i
to skutecznie, tak więc jestem za ostrym i bezwzględnym karaniem
batmanów i innych drinkujących velo-userów..

nno ale batmanami jakoś nikt się nie przejmuje - policja zazwyczaj zupełnie olewa rowerzystów jeżdżących po zmroku bez oświetlenia (chyba że akurat jest akcja "Bezpieczny Rowerzysta"). W sumie nie ma im się co dziwić, skoro wypadki z nieoświetlonymi rowerzystami to też margines. Znacznie lepiej by było, gdyby się wzięli choćby za "zielonostrzałkowców".

Data: 2009-04-15 08:25:19
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-15, Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote:
[...]

BTW, z zielonymi strzałkami, przynajmniej w Krakowie, zrobił się teraz
jeszcze większy bajzel, niż był. Część zielonych strzałek jest
faktycznie bezkolizyjna. Teraz w części owych bezkolizyjnych strzałek
umieścili zamiast strzałki normalny sygnalizator kierunkowy (ale tylko z
zielonym światłem). Z daleka to nawet ciężko rozróżnić..

Data: 2009-04-15 11:04:40
Autor: Wojtek Paszkowski

"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrngub6ff.eo6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

[...]

a z tego całego zamieszania po d4 dostali jak zwykle tylko cykliści (i piesi) - bo po zmienionym rozporządzeniu pozostały w kraju tysiące "bezkolizyjnych" skrzyżowań, gdzie na przejściu na guzik przez głupią lokalną uliczkę albo wjazd na parking trzeba albo spędzić 5 minut, albo ryzykować paręset zł mandatu.

A jednocześnie antyedukacyjny wpływ zielonych strzałek sięga już szczytów - coraz częściej zdarza mi się widzieć kierowców skręcających w prawo olewających nie tylko czerwone _bez_ zielonej strzałki, ale również przejeżdżających nawet bez żadnego zwolnienia na czerwonym kierunkowym...

pozdr

Data: 2009-04-15 12:23:12
Autor: RadoslawF
Więcej promili dla miłośników dwóch kółek
Dnia 2009-04-15 09:14, Użytkownik Piotr Potulski napisał:

Podejrzewam, że w większości są to złapani po raz kolejny na tej samej
drodze rowerzyści po kilku winkach, czy odrobinie whiskey własnej
roboty, pewnie spora część siedzi w wyniku zamiany kary grzywny na
areszt.

Oczywiście że po raz kolejny. Za pierwszym razem nie sadzają.
Tylko jak gdzieś w TV pokazywali gościa który wracał z pracy
jakąś drogą szutrową przez las, oczywiście po jakimś winie czy
piwie a policja poprawiła sobie na nim statystyki to szlak
mnie trafia na taki układ.
Jakie on stwarzał zagrożenie w tym lesie, ślimaka mógł
przejechać ?

Pozdrawiam

Data: 2009-04-15 12:26:02
Autor: robert 21
[...]

Bez przesady, las to nie droga publiczna.

Data: 2009-04-15 12:27:36
Autor: fabian
robert_21@wp.pl wrote:
[...]

Las to w ogóle nie droga, ale droga w lesie może być publiczną.

Fabian.

Data: 2009-04-15 20:58:32
Autor: robert 21
robert_21@wp.pl wrote:

Las to w ogóle nie droga, ale droga w lesie może być publiczną.

A jaka jest definicja drogi publicznej? jak poznać czy droga biegnaca przez las jest publiczna czy nie?

Data: 2009-04-15 21:41:00
Autor: Tomek Banach
Użytkownik wrote:
robert_21@wp.pl wrote:

Las to w ogóle nie droga, ale droga w lesie może być publiczną.

A jaka jest definicja drogi publicznej? jak poznać czy droga biegnaca
przez las jest publiczna czy nie?

Po tym czy kampi na niej policja ;)

Tomek

Data: 2009-04-16 09:22:26
Autor: fabian
robert_21@wp.pl wrote:
A jaka jest definicja drogi publicznej? jak poznać czy droga biegnaca przez las jest publiczna czy nie?

Nie wiem, ale pewnie jak ty tam możesz być, a nie jest Twoja, to jest publiczna :D

Fabian.

[wybiórcza] Więcej promili dla miłośników dwóch kółek