Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijci e :)

Data: 2010-08-15 18:48:37
Autor: adams99
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijci e :)
Witam.

Temat odwieczny niczym moda na sukces. Przede mną wybór lodówki.
Zrobiłem wstępną selekcje i skupiłem się na trzech firmach:

Liebherr - sporo głosów że to już nie to co kiedyś ale chyba tak jest z większością sprzętu AGD. Macałem kilka modeli w sklepie i jakość wykonania na moje laickie oko jest dobra.

Electrolux - firma raczej też godna zaufania. Lodówki z dobrze rozplanowanym wnętrzem, podpytywałem znajomych co posiadają lodówki z tej firmy i są zadowoleni. W opiniach na necie widziałem wpisy że Electroluxy są głośne.

Samsung - firma chyba od wszystkiego :) Większość modeli ma dwa termostaty co wydaje mi się cechą pożądaną (jest tak?), wnętrze też dobrze rozplanowane.

Generalnie szukam lodówki w cenie do 2000zł, wysokość max 200cm, zamrażalnik na dole.

Zastanawiam się na co zwracać uwagę?

Czy faktycznie dwa termostaty sÄ… ok czy to tylko taki bajer?
Koniecznie no frost czy nie?
Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne firmy niż te które wymieniłem?

Sprzęt niezależnie od zakupu będzie miał przedłużoną gwarancję do 5 lat.
Moją uwagę zwróciły na siebie Liebherr CUN 35130 Comfort, Samsung RL38ECPS, Electrolux ERB40605X i ENB38933W

Serdecznie dziękuję za wszelkie sugestie.

Data: 2010-08-16 08:25:14
Autor: Chris
[...]

Jakość dobra za to głośne, kolega z pracy ma i starał się reklamować na hałas i mu powiedzieli że one już tak mają i nie jest to tylko jego opinią (było już o tym na grupie)

[...]

Nie wiem skąd ta opinia, jak dla mnie są bezgłośne (mam i kulku znajomych też ma) ogólnie szukając wybrałem właśnie elektroluxa ze wzdlędu na mały pobór prądu i właśnie ciszę, mam otwartą kuchnię.

Samsung - firma chyba od wszystkiego :) Większość modeli ma dwa termostaty co wydaje mi się cechą pożądaną (jest tak?), wnętrze też dobrze rozplanowane.

Prądożerne, rozplanowanie ?? tu rożnie .. te co mi się podobały miały do kitu za to te ciekawsze były albo małe albo już za drogie ...

--
www.edom.pl - opinie o deweloperach i bankach.
www.just4fun.pl - wyszperane w sieci.

Data: 2010-08-16 10:53:39
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "adams99" <no.email@no.spam.no.problem> napisał w wiadomości news:i495p9$9ur$1inews.gazeta.pl...

Generalnie szukam lodówki w cenie do 2000zł, wysokość max 200cm, zamrażalnik na dole.

Grupa Merloni-Ariston-Indesit:
kup Indesit BAAN 13.
Zaoszczędzisz 800pln w dniu zakupu i zużyjesz mniej prądu.
Róznic nie znajdziesz, serwis szybki, gwarancje przedłużysz tak jak chcesz.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrÄ™.

ProszÄ™ o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-08-16 11:18:02
Autor: adams99
W dniu 2010-08-16 10:53, Czesuaw P. pisze:

Grupa Merloni-Ariston-Indesit:
kup Indesit BAAN 13.
Zaoszczędzisz 800pln w dniu zakupu i zużyjesz mniej prądu.
Róznic nie znajdziesz, serwis szybki, gwarancje przedłużysz tak jak chcesz.

Właśnie zmieniam lodówkę z powodu takiego iż mój 4 letni Indesit idzie na złom. Odkleja się tylna ścianka. Pan z serwisu Indesita powiedział że tego się nie naprawia i prywatnie dodał żebym sobie poszukał czegoś innego niż Indesit :) Poza tym felerem w moim Indesicie jest łączenie rurki aluminiowej z miedzianą i już widać tam sporą korozję więc to tylko kwestia czasu. Serwisant powiedział żeby już się rozglądać za nowym sprzętem bo maksymalnie tej lodówce daje 6 miesięcy.

Data: 2010-08-16 12:35:13
Autor: Chris
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
adams99 nabazgrał:
[...]

Rodzice też mają Indesita i żalują decyzji ....

Data: 2010-08-16 11:48:18
Autor: KJ Siła Słów
adams99 pisze:
Witam.

Temat odwieczny niczym moda na sukces. Przede mną wybór lodówki.
Zrobiłem wstępną selekcje i skupiłem się na trzech firmach:

Co do tych 3 to sie nie wypowiem, ale bardzo przejechalem sie na Whirpool kiedy wyszlo na jaw, ze potrafi sie popsuc jeden z 2 czujnikow temperatury ktory jest zatopiony w tylnej sciance i niewymienny.

Jak moze sie popsuc czujnik tak prosty jak rezystor ?
Ano starzeje sie tworzywo w ktorym jest umieszczony, lapie wilgoc i zaczyna falszowac wartosc rezystancji.

KJ

Data: 2010-08-16 19:26:14
Autor: Marex
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
KJ Si³a S³ów <KJ@noway.com> napisa³(a):
adams99 pisze:
> [...]

Ano starzeje sie tworzywo w ktorym jest umieszczony, lapie wilgoc i zaczyna falszowac wartosc rezystancji.

    Popieram Liebherra, bo pracuje u mnie juz ósmy rok, wybór by³ swiadomy i nic do tej pory nie pad³o. Mo¿e s± wspó³czesnie bardziej energooszczêdne( znak czasu), ale po co zmieniaæ mi co¶ co pewne , na nowsze, ale bardziej niepewne..? Bakuje mi w tej wybranej grupie jako¶ Boscha, czyzby ju¿ ta lodówka w "nie³asce"?  Stawiam na modele nieco dro¿sze, ale lepiej rozwiazane techniologicznie.Przy tak duzej ilosci sprzetu w domu(ach), osobiscie uwazam , ¿e nie stac mnie na ciag³e bawienie sie w naprawy, konieczne z³omowanie tego czy tamtego(po paru latach). Jest tyle ciekawszych stron ¿ycia..
   Zaiste, jesli chodzi o ha³as, to mój Liebherr, przy wy³±czaniu potrafi s³yszalnie sapaæ.. S³ychaæ nieraz jak zwalnia tempo, a¿ zduszona sprê¿arka staje-koñczy bieg. Ale ten typ tak ma.Przyzwyczai³i¶my siê, ¿e cos tam ta lodówka jednak ch³odzi(pracuje). Mimo, ¿e mam kuchniê otwart± na inne pomieszczenia nie daje to dokuczliwego odg³osu. Takie odg³osy daj± agregaty Aspera( ale daj Bo¿e tylko takie "k³opoty"..).
   Za to ogólna ergonomia i solidno¶æ godna polecenia jak najbardziej.
                                                    Pozdrawia~M

Data: 2010-08-17 12:37:57
Autor: KJ Si³a S³ów
Marex pisze:

    Popieram Liebherra, bo pracuje u mnie juz ósmy rok, wybór by³ swiadomy i nic do tej pory nie pad³o.

Liebherr u tesciow po chyba 6 latach zaliczyl 1 awarie jakiegos elementu.

Ale tez jest ustawiony w taki sposob ze ma slabo z wentylacja (jak mi sie wydaje ustawienie jest wrecz niezgodne z instrukcja).

KJ

Data: 2010-08-17 04:34:00
Autor: BP
On 2010-08-15 18:48, adams99 wrote:

Serdecznie dziękuję za wszelkie sugestie.

Mam od pieciu lat Liebherr'a i jestem bardzo zadowolony. Co do halasu to nie moge potwierdzic. No ale mozliwe ze duze lodowki liebherra sa glosniejsze. Ja mam 'Liebherr CT 2011 wys.: 125 cm wiec jest to raczej mala lodoweczka i nie jest wcale glosna.

Data: 2010-08-18 20:45:06
Autor: ia
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Ja mam od roku:
http://www.liebherr.pl/HG/pl-PL/products_pl-hg.wfw/id-407677-0_18622-1

i jestem bardzo zadowolony,
ciężko kupić ten model,
mam wersjÄ™ na niepolski rynek kupionÄ… z polecenia w specjalnej sieci co sprzedaje z zestawami kuchni,
ważne żeby symbol był ICUNS z nofrostem,
w salonie z otwatą kuchnią prawie jej nie słychać,
powodzenia

ia

Data: 2010-08-18 20:54:05
Autor: Ikselka
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Dnia Wed, 18 Aug 2010 20:45:06 +0200, ia napisa³(a):

Ja mam od roku:
http://www.liebherr.pl/HG/pl-PL/products_pl-hg.wfw/id-407677-0_18622-1

i jestem bardzo zadowolony,
ciê¿ko kupiæ ten model,

Podoba mi siê. Kiedy bêdê wymieniaæ lodówkê (ten czas, zdaje siê,
nadchodzi), poszukam tego modelu. Póki co mam zamra¿arkê Liebherr,
skrzyniow± - od kilku lat. Zero k³opotu z ni±, same zalety - cichutka, stoi
sobie spokojnie w piwnicy i zamra¿a co chcê - to wszystko, co mi o niej
przypomina :-)

Data: 2010-08-18 21:53:31
Autor: adams99
W dniu 2010-08-18 20:45, ia pisze:
Ja mam od roku:
http://www.liebherr.pl/HG/pl-PL/products_pl-hg.wfw/id-407677-0_18622-1

Nie mieści się w widełkach cenowych :)

Data: 2010-08-19 01:13:55
Autor: /// Kaszpir ///
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Serdecznie dziêkujê za wszelkie sugestie.

W niemal¿e ca³ej mojej rodzinie mamy lodówki Amica ...

Dlaczego Amica ? Polska firma - daje pracê Polakom , ³adny design i
atrakcyjna cena ...

Rodzice maj± lodówkê Amica chyba z 10-12lat i dzia³a ok. Jedyna awaria
to uszkodzenie mechanicznie drzwi (ale to wina u¿ytkownika). Serwis
wymieni³ na nowe ...

U mnie lodówka te¿ Amica dzia³a ju¿ ponad 6 lat bez ¿adnych awarii ...
2 lata temu kupi³em te¿ zmywarkê Amica  a 3 lata temu kuchenkê
elektryczn± (z p³yt± ceramiczn±) i te¿ dzia³a ok (by³a lekka awaria
ale serwis przyjecha³ do domu i na miejscu wymieni³)

Ja z Amica jestem zadowolony i cieszê siê ¿e mogê kupiæ polski
produkt ...

Data: 2010-08-19 11:06:58
Autor: adams99
W dniu 2010-08-19 10:13, /// Kaszpir /// pisze:

Ja z Amica jestem zadowolony i cieszê siê ¿e mogê kupiæ polski
produkt ...

Electrolux - fabryki: w Siewierzu, O³awie, ¯arowie i ¦widnicy.
Samsung - kupi³ fabrykê lodówek od Amica

Data: 2010-08-19 12:18:21
Autor: Jan Werbiñski
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
U¿ytkownik "adams99" <no.email@no.spam.no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:i4is7j$63q$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja zakupi³em i polecam wyprodukowane w Polsce, przez Polaków AGD marki Bosch i Siemens.

--
Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2010-08-19 05:01:16
Autor: /// Kaszpir ///
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Ja zakupi³em i polecam wyprodukowane w Polsce, przez Polaków AGD marki Bosch
i Siemens.

Tyle ¿e to nie s± polskie marki i jedynie s± montowane w Polsce ...
A to du¿a ró¿nica ...

W przypadku montowni szuka siê taniego kraju gdzie mo¿na tanio co¶
zmontowaæ ...

Montownie to najgorsza rzecz jaka mo¿e byæ. Zyski dla danego kraju
minimalne (je¶li s±) a w wiêkszo¶ci to MY p³acimy za pensje
pracowników (gigantyczne ulgi , dop³aty).

Montowanie mo¿na w ci±gu dos³ownie kilku dni przekszta³ciæ na inn±
produkcjê. Mo¿na "sk³adaæ" jednego dnia telewizory a drugiego ¿elazka
albo wszystko ...
W montowaniach zarobki s± ¿a³osne ...

Najwiêksza kasa jest tam gdzie znajduje siê centrum rozwojowo-badawcze
i centrala firmy.

Zasmuci³o mnie to ¿e Samsung przej±³ Amica ...

Widaæ Polacy wszystko co maj± musz± oddaæ komu¶ niemal¿e za darmo i
pozbywaæ siê w³asnych dobrych marek :(

Data: 2010-08-19 15:55:55
Autor: Jan Werbiñski
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
U¿ytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:02045314-d802-4a02-bd97-6c089804a977v8g2000yqe.googlegroups.com...
Ja zakupi³em i polecam wyprodukowane w Polsce, przez Polaków AGD marki Bosch
i Siemens.

Tyle ¿e to nie s± polskie marki i jedynie s± montowane w Polsce ...
A to du¿a ró¿nica ...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Z mojego punktu widzenia ¿adna

[...]

=================

Moim zdaniem wszelkie ulgi i dop³aty powinny zostaæ natychmiast zlikwidowane.

Montowanie mo¿na w ci±gu dos³ownie kilku dni przekszta³ciæ na inn±
produkcjê. Mo¿na "sk³adaæ" jednego dnia telewizory a drugiego ¿elazka
albo wszystko ...
W montowaniach zarobki s± ¿a³osne ...
-- -- -- -- -

Elastyczno¶æ to zaleta.
Zarobki s± dobre, bo pracownicy pracuj± w nich dobrowolnie.

Najwiêksza kasa jest tam gdzie znajduje siê centrum rozwojowo-badawcze
i centrala firmy.
-- -- -- -- -- -- --

No to za³ó¿ takie centrum badawcze i bêdziesz mia³ du¿± kasê.

Zasmuci³o mnie to ¿e Samsung przej±³ Amica ...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A ja to mam gdzie¶.

Widaæ Polacy wszystko co maj± musz± oddaæ komu¶ niemal¿e za darmo i
pozbywaæ siê w³asnych dobrych marek :(
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ja tam jak mi siê jaka¶ polska marka podoba, to kupujê akcje tej firmy. Nie muszê siê tego pozbywaæ.
Jak Ci szkoda dla Koreañczyków, to kup przed nimi. Amica jest do sprzedania, proszê bardzo: http://stooq.pl/q/g/?s=amc
Masz okazjê obroniæ polsk± firmê przebijaj±c ofertê Koreañczyków.

Data: 2010-08-19 07:38:47
Autor: /// Kaszpir ///
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
Masz okazjê obroniæ polsk± firmê przebijaj±c ofertê Koreañczyków.

Szczerze mówi±c to nie jest ¶mieszne ...

Chodzi o to ¿e to my sami powodujemy ¿e olbrzymia wiêkszo¶æ Polaków
zarabia s³abo i jest du¿e bezrobocie ...

Powodem jest w³a¶nie to ¿e sprzedajemy swoje najlepsze marki i firmy i
zamiast byæ producentami i gromadziæ kasê jeste¶my podwykonawcami ....

I to jest w³a¶nie tragiczne bo dziêki temu mamy w³a¶nie tak du¿e
bezrobocie i niskie pensje ...

W wielu krajach zachodnich w dobrym 'tonie" jest kupowanie produktów
wyprodukowanych przez firmy "krajowe" i dziêki w³a¶nie takiej
"polityce" wiele krajów sta³o siê bogatych ...

Zobacz Niemcy lub USA.

W Polsce te¿ mamy (mieli¶my) naprawdê ¶wietne marki i fabryki.
Niestety jest ich coraz ju¿ mniej i wiêkszo¶æ zosta³a sprzedana ....

W przypadku montowni potrzebni s± pracownicy o minimalnym
kwalifikacjach wiêc i wynagrodzenia s± ¶mieszne. Nie ma
zapotrzebowania na fachowców ...
Nie ma zapotrzebowania bo fachowcy pracuj± w kraju gdzie firma ma
dzia³y badawcze.

I to jest smutne , ¿e pieni±dze z których korzysta pó¼niej ka¿dy Polak
nie zostaj± w PL tylko id± do innego kraju ...

Szkoda ¿e wiêkszo¶æ Polaków ma to po prostu w dupie. Kupuje wszystko
co zachodnie mimo ¿e wielokrotnie produkty Polskie nie s± gorsze a
czasami i lepsze a potem siê dziwi ¿e nie ma pracy albo ma³o mu
p³ac± ...

A bezrobocie i niskie pensje to w³a¶nie wynik tego ¿e nied³ugo zamiast
firm i przemys³u który generuje najwiêksze zyski dla pañstwa i
obywateli bêdziemy mieli montownie które generuj± najwiêksze koszty ,
koszty które p³ac± wszyscy podatnicy ...

Data: 2010-08-19 16:46:53
Autor: adams99
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
W dniu 2010-08-19 16:38, /// Kaszpir /// pisze:

Skoñczmy politykowanie a skupmy siê na lodówkach.
Amici na pewno nie kupiê bo nie podobaj± mi siê wnêtrza i stylistyka.

To co wymieni³em w po¶cie powy¿ej to nie montownie tylko fabryki.

Skupmy siê na firmach które wymieni³em.

Data: 2010-08-19 18:52:04
Autor: Jan Werbiñski
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
U¿ytkownik "adams99" <no.email@no.spam.no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:i4jg4t$8pe$1inews.gazeta.pl...

Bosch, Siemens, Liebherr

Data: 2010-08-19 22:21:58
Autor: Czesuaw P.
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <jan@traalala.bez.mai.la> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c6d614e$0$22815$65785112news.neostrada.pl...

Skupmy siê na firmach które wymieni³em.

Bosch, Siemens, Liebherr

Bosch = Siemens

tak jak Elektrolux = AEG

Ariston=Indesit
inne konglomeraty te¿ pewnie s±, ale ju¿ o nich nie wiem.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrê.

Proszê o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziêkujê za donacjê.

Data: 2010-08-19 18:51:45
Autor: Jan Werbiñski
Wieczny dylemat - wybór lodówki - nie bijcie :)
U¿ytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:98928211-e337-4191-bc47-c4d33e512847g17g2000yqe.googlegroups.com...
Masz okazjê obroniæ polsk± firmê przebijaj±c ofertê Koreañczyków.
Szczerze mówi±c to nie jest ¶mieszne ...
Chodzi o to ¿e to my sami powodujemy ¿e olbrzymia wiêkszo¶æ Polaków
zarabia s³abo i jest du¿e bezrobocie ...
-- -- -- -- -- -- -- -

G³osuj±c na partie, które zwiêkszaj± socjal albo podatki. Zgadzam siê.

[...]

To jest dlatego, ¿e mamy socjalny ustrój i wysokie podatki, skomplikowane przepisy oraz pozosta³e obci±¿enia p³acy jak ZUS.

W wielu krajach zachodnich w dobrym 'tonie" jest kupowanie produktów
wyprodukowanych przez firmy "krajowe" i dziêki w³a¶nie takiej
"polityce" wiele krajów sta³o siê bogatych ...
Zobacz Niemcy lub USA.
-- -- -- -- -- -- -- -- -

Produkty tamtych firm rozwija³y siê przez ca³y czas, a nasze mia³y opó¼nienie technologiczne za komuny. Np dlatego nie kupi³em Poloneza. A Ty jak rozumiem je¼dzisz Syrenk±, Maluchem czy Polonezem?

W Polsce te¿ mamy (mieli¶my) naprawdê ¶wietne marki i fabryki.
Niestety jest ich coraz ju¿ mniej i wiêkszo¶æ zosta³a sprzedana ...

I dobrze, bo nie trzeba ich z podatków utrzymywaæ.

[...]

Nikt im nie ka¿e wyje¿d¿aæ. Moim zdaniem powinni p³aciæ za studia.

[...]

Gdyby zosta³y w kraju, to zosta³yby przejedzone przez afery, emerytów, skorumpowanych urzêdników itp.

[...]

W Polsce bezrobocie jest wynikiem tego co napisa³em na samej górze.

PS Kupi³em parê lat temu lodówko-zamra¿arkê Polar. Zepsu³a siê nienaprawialnie tu¿ po gwarancji. NIGDY WIÊCEJ AGD markowanego przez polskie firmy! Za ma³o zarabiam, by mnie by³o staæ na polskie.