Data: 2010-04-10 23:46:55 | |
Autor: Street Fighter | |
Wiedzmin II | |
Oficjalnie zapowiedziany na konsole, to moze jest i szansa, ze zagram :)
Bo cos nie chcialo mi sie probowac w wersje PC czytajac o zasobnozernosci i wielkim paczu... |
|
Data: 2010-04-10 15:18:55 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
Wiedzmin II | |
On 10 Kwi, 23:46, Street Fighter <"street.fighter"@amorki.pl> wrote:
Oficjalnie zapowiedziany na konsole, to moze jest i szansa, ze zagram :) Myslisz ze w magiczny sposob magiczny pacz na konsole przy dwojce sie nie pojawi? |
|
Data: 2010-04-11 00:44:11 | |
Autor: Street Fighter | |
Wiedzmin II | |
UĹźytkownik SzalonyKapelusznik napisaĹ:
On 10 Kwi, 23:46, Street Fighter <"street.fighter"@amorki.pl> wrote: Jak sie pojawi to sie sam sciagnie. Tylko X nacisne :) |
|
Data: 2010-04-11 08:12:59 | |
Autor: Czezare | |
Wiedzmin II | |
Street Fighter pisze:
Oficjalnie zapowiedziany na konsole, to moze jest i szansa, ze zagram :) W2 oficjalnie zapowiedziane na konsole?Czy moglbym poprosic o zrodlo? Pozdr C. |
|
Data: 2010-04-11 10:21:33 | |
Autor: Street Fighter | |
Wiedzmin II | |
Użytkownik Czezare napisał:
Street Fighter pisze: Z RSSa czytalem, chyba na katanokowym sajcie... |
|
Data: 2010-04-11 15:34:09 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Wiedzmin II | |
Czezare wrote:
Street Fighter pisze: Podczas wywiadow przy okazji prezentacji W2 kilkuktrotnie podkreslali, ze tym razem nie zapomna o konsolowcach i W2 wyjdzie na 3 platformy. Niestety. ;p -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2010-04-11 16:58:31 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Rafał Grzelak <nospam@dupa.com> zwrócił błąd:
Oficjalnie zapowiedziany na konsole, to moze jest i szansa, ze Stety jeśli zrobią konwersję we właściwym kierunku. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-11 18:46:03 | |
Autor: Katanka | |
Wiedzmin II | |
Saiko Kila wrote:
W2 oficjalnie zapowiedziane na konsole?Czy moglbym poprosic o Bardzo dobrze, że wyjdzie. Akurat skończę Fallouta 3 i będę mógł się zająć Wiedzminkiem 2 :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-04-11 19:51:28 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
Dnia Sun, 11 Apr 2010 18:46:03 +0200, Katanka napisaĹ(a):
Saiko Kila wrote: Mam tylko nadziejÄ Ĺźe nie sp... sterowania dziÄki przygotowaniu UI pod konsolki... -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was". |
|
Data: 2010-04-11 20:41:13 | |
Autor: Piotr Gnyp | |
Wiedzmin II | |
On Sun, 11 Apr 2010 19:51:28 +0200, in pl.rec.gry.konsole
Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote: Mam tylko nadziejÄ Ĺźe nie sp... sterowania dziÄki przygotowaniu UI pod OglÄ daĹeĹ wideo z pierwszej prezentacji W2? -- Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl Dib (rushing into a classroom): I saw... horrible... nightmare... visions! Ms. Bitters: It's called life, Dib. Sit down. |
|
Data: 2010-04-12 11:27:42 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
Dnia Sun, 11 Apr 2010 20:41:13 +0200, Piotr Gnyp napisaĹ(a):
On Sun, 11 Apr 2010 19:51:28 +0200, in pl.rec.gry.konsole OglÄ daĹem, ale daleki jestem od tego Ĺźeby oceniaÄ obsĹugÄ po prezentacji gry ktĂłrej bardzo daleko jeszcze do koĹca. Jak bÄdzie juĹź wersja ostateczna to siÄ zobaczy. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Nie zawsze wola ministrĂłw wyznacza bieg historii i niekoniecznie pontyfikat kapĹanĂłw porusza rÄkoma Boga." |
|
Data: 2010-04-12 13:36:54 | |
Autor: Piotr Gnyp | |
Wiedzmin II | |
On Mon, 12 Apr 2010 11:27:42 +0200, in pl.rec.gry.konsole
Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote: OglÄ daĹem, ale daleki jestem od tego Ĺźeby oceniaÄ obsĹugÄ po prezentacji No tak, ale gra jest projektowana pod obsĹugÄ pada. ChociaĹźby dlatego, Ĺźe GfW obsĹuguje. -- Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. Tyler Durden |
|
Data: 2010-04-12 15:14:47 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
W dniu 12-04-2010 13:36, Piotr Gnyp pisze:
On Mon, 12 Apr 2010 11:27:42 +0200, in pl.rec.gry.konsole Nie lubiÄ pada, obsĹuga padem to dla mnie mordÄga. Dostosowanie obsĹugi pod pada zamiast pod tandem mysz+klawiatura to dokĹadnie to co mam na myĹli gdy piszÄ o sp... obsĹugi. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw â as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-04-12 16:57:47 | |
Autor: Cezar Matkowski | |
Wiedzmin II | |
UĹźytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:hpv6h6$9o0$1atlantis.news.neostrada.pl... Nie lubiÄ pada, obsĹuga padem to dla mnie mordÄga. Dostosowanie obsĹugi pod pada zamiast pod tandem mysz+klawiatura to dokĹadnie to co mam na myĹli gdy piszÄ o sp... obsĹugi. Przesadzasz. Problem siÄ robi, kiedy do obsĹugi padem nie dorabia siÄ skrĂłtĂłw klawiszowych na PC. Wtedy faktycznie, zaczyna siÄ pierwszy akt tragedii. W przypadku zĹoĹźonych cRPG moĹźe to byÄ nawet tragedia w wielu aktach. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-12 21:57:38 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
Dnia Mon, 12 Apr 2010 16:57:47 +0200, Cezar Matkowski napisaĹ(a):
UĹźytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:hpv6h6$9o0$1atlantis.news.neostrada.pl... AleĹź o to mi wĹaĹnie chodzi :) -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest bĹogosĹawieĹstwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-04-12 16:04:51 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Piotr Gnyp <toread@NOSPAM.discordia.pl> zwrócił błąd:
Oglądałem, ale daleki jestem od tego żeby oceniać obsługę po prezentacji 1. GfW nie ma nic wspólnego z obsługą pada bądź jego brakiem. 2. Grę można, powinno się, i w tym wypadku prawdopodobnie będzie się projektować żeby działała dobrze i z padem i z klawiaturą+myszą (która jest optymalnym rozwiązaniem dla Wiedźmina). Da się to zrobić. Sterowanie na PC nie musi być takie jak na konsoli nawet jeśli przystosuje się do pada. Powinni jednak trochę więcej czasu sobie dać, żeby zrobić ładnie. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-12 18:00:10 | |
Autor: Piotr Gnyp | |
Wiedzmin II | |
On Mon, 12 Apr 2010 16:04:51 +0200, in pl.rec.gry.konsole
Saiko Kila <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> wrote: 1. GfW nie ma nic wspĂłlnego z obsĹugÄ pada bÄ dĹş jego brakiem. Well, CDPR miÄdzy innymi tym tĹumaczy jego obecnoĹÄ. -- Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl "Never trust a demon. He has a hundred motives for anything he does... Ninety-nine of them, at least, are malevolent." * Dream, in SANDMAN #4: "A Hope in Hell" |
|
Data: 2010-04-12 18:15:38 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Piotr Gnyp <toread@NOSPAM.discordia.pl> zwrócił błąd:
1. GfW nie ma nic wspólnego z obsługą pada bądź jego brakiem. To im się myli... Microsoft dla GfW wymaga jedynie żeby gra obsługiwała pada od nowszego klocka jeśli już obsługuje jakiegokolwiek pada. Część developerów radzi sobie tak że wycina w ogóle obsługę pada. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-11 21:32:58 | |
Autor: MichaĹ Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-11 19:51, Andrzej Libiszewski wrote:
[...] Bardzo dobrze, Ĺźe wyjdzie. Akurat skoĹczÄ Fallouta 3 i bÄdÄ mĂłgĹ siÄ zajÄ Ä W jaki sposĂłb miaĹoby to nastÄ piÄ? -- MichaĹ Gancarski http://michal.gancarski.com |
|
Data: 2010-04-12 11:25:30 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
Dnia Sun, 11 Apr 2010 21:32:58 +0200, MichaĹ Gancarski napisaĹ(a):
On 2010-04-11 19:51, Andrzej Libiszewski wrote: W taki jak ma to miejsce w Mass Effectach choÄby. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was". |
|
Data: 2010-04-12 12:03:14 | |
Autor: MichaĹ Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-12 11:25, Andrzej Libiszewski wrote:
Dnia Sun, 11 Apr 2010 21:32:58 +0200, MichaĹ Gancarski napisaĹ(a): W jaki? ME na PC ma inne UI, przygotowane pod PC. JeĹli juĹź na coĹ narzekaÄ to wĹaĹnie na to, Ĺźe Bioware nie zapewniĹo na PC takĹźe obsĹugi pada takiej jak na konsolach. Tego typu opcja powinna byÄ standardem. To jest zresztÄ jakaĹ dziwna praktyka, np. nie istnieje teĹź obsĹuga pada w Gyromancerze, ktĂłry do takiego kontrolera jest wrÄcz stworzony. -- MichaĹ Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znaÄ prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieÄ w c**j dystansu, by nie utraciÄ sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-12 13:11:04 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
Dnia Mon, 12 Apr 2010 12:03:14 +0200, MichaĹ Gancarski napisaĹ(a):
On 2010-04-12 11:25, Andrzej Libiszewski wrote: Jaka by nie byĹa geneza UI ME, jest uproszczone do oporu, niewygodne i nieprzejrzyste. UwaĹźam, Ĺźe gdyby sterowanie grÄ od poczÄ tku byĹo projektowane dla PC (a nie dobudowane na siĹÄ później) mogĹoby byÄ znacznie wygodniejsze i lepsze. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "A cóş moĹźna polepszyÄ w tak doskonaĹym programie jak iTunes?" Alvy Singer |
|
Data: 2010-04-12 13:39:47 | |
Autor: MichaĹ Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-12 13:11, Andrzej Libiszewski wrote:
[...] Jaka by nie byĹa geneza UI ME, jest uproszczone do oporu, niewygodne i Albo jeszcze gorsze, bo dostalibyĹmy plecak podzielony na kratki i przeciÄ ganie broni na wizerunek postaci (koniecznie trafiajÄ c w odpowiedni slot), co jest typowo pecetowe i jeszcze gorsze niĹź to co byĹo w ME. Ekran ekwipunku w ME moĹźna byĹo pozostawiÄ bez zmian ale dodaÄ moĹźe dwie, trzy uĹatwiajÄ ce wszystko opcje (po co wyĹwietlaÄ zborjÄ dla turian gdy wybieramy chcemy wybraÄ jakÄ Ĺ dla asari?) i byĹby bardzo wygodny. -- MichaĹ Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znaÄ prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieÄ w c**j dystansu, by nie utraciÄ sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-12 15:16:25 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
W dniu 12-04-2010 13:39, MichaĹ Gancarski pisze:
On 2010-04-12 13:11, Andrzej Libiszewski wrote: Co w tym gorszego? Ekran ekwipunku w ME moĹźna byĹo pozostawiÄ bez zmian ale Ale nie dodano i nie jest wygodny. Co by byĹo gdyby jest tu maĹo istotne. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw â as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-04-12 16:05:50 | |
Autor: MichaĹ Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-12 15:16, Andrzej Libiszewski wrote:
[...] Albo jeszcze gorsze, bo dostalibyĹmy plecak podzielony na kratki i Najpierw trzeba znaleĹşÄ obiekt na siateczce peĹnej innych obiektĂłw, potem go chwyciÄ i przeciÄ gnÄ Ä w odpowiednie miejsce. Niepotrzebne zawracanie gĹowy, dziwiÄ siÄ, Ĺźe tak maĹo jest interfejstow typu kliknij na wybĂłr przycisku tarczy i wybierz opcjÄ "najlepsza z dostÄpnych". JeĹli chce siÄ wybraÄ konkretnÄ , to po prostu siÄ wyĹwietla listÄ dostÄpnych i tyle. CoĹ jak w ME tyle, Ĺźe tam brakowaĹo uĹatwieĹ typu "nie pokazuj mi zbroi dla kroganina skoro wyposaĹźam czĹowieka" albo "chcÄ strzelaÄ kulami zapalajÄ cymi, zainstaluj w broni moduĹ najwyĹźszej klasy dajÄ cy taki efekt". Zamiast tego trzeba byĹo siÄ przeklikiwaÄ niepotrzebnie przez wiele przedmiotĂłw, co byĹo mordÄgÄ dla tej liczby postaci. Przy czym przeciÄ ganie z kratkowanego pola byĹoby jeszcze gorsze przy tej iloĹci opcji dla rozszerzeĹ instalowanych w uzbrojeniu. ZwĹaszacza, Ĺźe w ME brak jest ograniczenia co do iloĹci niesionego sprzÄtu, a plecak jest wspĂłlny. Ekran ekwipunku w ME moĹźna byĹo pozostawiÄ bez zmian ale Ale to nie ma nic wspĂłlnego z konsolami, po prostu nie przemyĹleli interfejsu, ktĂłry na PC i tak jest inny. -- MichaĹ Gancarski http://michal.gancarski.com |
|
Data: 2010-04-12 16:25:58 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
W dniu 12-04-2010 16:05, MichaĹ Gancarski pisze:
On 2010-04-12 15:16, Andrzej Libiszewski wrote: Ajajaj, ale ja nie chcÄ Ĺźeby decydowaĹ o tym system. O tym co jest najlepsze decydujÄ JA. MoĹźliwoĹÄ automatyzacji takich wyborĂłw nieodwoĹalnie wiÄ Ĺźe siÄ z tym Ĺźe, de facto, nie ma za bardzo z czego wybieraÄ - gdzie wybĂłr rodem z Badur's Gate, gdzie w zaleĹźnoĹci od przeciwnika dobrym wyborem mogĹy byÄ róşne przedmioty? ZresztÄ , majÄ c do wyboru rozwiÄ zanie z ME i WiedĹşmina (czyli listÄ albo kratki i przeciÄ ganie) doĹÄ oczywiĹcie mĂłj wybĂłr pada na rozwiÄ zanie rodem z WiedĹşmina. Na ME zbyt wiele siÄ naklÄ Ĺem. JeĹli chce siÄ wybraÄ konkretnÄ , to po prostu siÄ wyĹwietla listÄ Gdyby nawet byĹo, pozostaĹoby to moim zdaniem koszmarnie niewygodne. Zamiast tego trzeba byĹo siÄ przeklikiwaÄ Niby dlaczego miaĹoby to byÄ gorsze? KlikniÄcie na przedmiocie otwieraĹoby okno z ulepszeniami i tyle. ZwĹaszacza, Ĺźe w ME brak jest ograniczenia co do iloĹci niesionego No ale co z tego?
Ale gry stricte pecetowe z reguĹy majÄ jednak sterowanie bardziej dopracowane. IMHO nieprzemyĹlany interface ME jest efektem dopisywania go na szybko do wĹaĹciwej gry i rĂłwnieĹź IMHO wyglÄ daĹby zupeĹnie inaczej gdyby byĹ od poczÄ tku wymyĹlany pod kÄ tem PC. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw â as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-04-12 16:48:38 | |
Autor: Cezar Matkowski | |
Wiedzmin II | |
UĹźytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:hpvamm$jhv$1atlantis.news.neostrada.pl... Ajajaj, ale ja nie chcÄ Ĺźeby decydowaĹ o tym system. O tym co jest najlepsze decydujÄ JA. Nie, o tym co jest najlepsze, decydujÄ autorzy. Ty decydujesz o tym, co jest przydatne :8] MoĹźliwoĹÄ automatyzacji takich wyborĂłw nieodwoĹalnie wiÄ Ĺźe siÄ z tym Ĺźe, de facto, nie ma za bardzo z czego wybieraÄ - gdzie wybĂłr rodem z Badur's Gate, gdzie w zaleĹźnoĹci od przeciwnika dobrym wyborem mogĹy byÄ róşne przedmioty? No jak to nie ma z czego wybieraÄ? Masz rĂłzne rozszerzenia do broni, ktĂłre przydajÄ sie w walce z rĂłznymi przeciwnikami. Tyle Ĺźe sÄ posortowane poziomami, a w ramach poziomu sÄ posortowane alfabetycznie. A to, Ĺźe pocisk przeciwpancerny VIII jest lepszy od pocisku przeciwpancernego VII jest doĹÄ oczywiste. W BG miecz +3 byĹ lepszy od miecza +2. JednÄ z rzeczy, ktĂłrej nie dopracowano w ME byĹo okno handlu, gdzie nie byĹo sortowania, wiÄc jeĹźeli chciaĹo siÄ sprzedaÄ jakiĹ znaleziony Ĺredni pancerz, trzeba byĹo szukaÄ w dĹugiej przedmiotĂłw. DoĹÄ upierdliwe na dĹuĹźszÄ metÄ. A tak nawiasem mĂłwiÄ c - zauwaĹźyliĹcie, Ĺźe niemalĹźe identyczny system byĹ w "Gothicu", tyle Ĺźe zamiast nazw byĹy pokazane obrazki? Przedmioty byĹy sortowane na rodzaje i szeregowane pod kÄ tem gĹĂłwnego parametru, tyle Ĺźe wszystko byĹo na jednej duĹźej liĹcie? Przez dĹuĹźszy czas miaĹem wraĹźenie, Ĺźe to byĹ projekt niemalĹźe stworzony pod pada. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-12 17:34:45 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
W dniu 12-04-2010 16:48, Cezar Matkowski pisze:
:) MoĹźliwoĹÄ automatyzacji takich wyborĂłw nieodwoĹalnie wiÄ Ĺźe siÄ z tym +3 i +2 to oczywiste, ale juĹź bonusy przeciwko okreĹlonym typom przeciwnikĂłw nie sÄ tak jasne, bo ich przydatnoĹÄ zaleĹźy od sytuacji. JednÄ z rzeczy, ktĂłrej nie dopracowano w ME byĹo okno handlu, gdzie nie Ĺagodnie rzecz biorÄ c. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw â as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-04-12 17:46:32 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Cezar Matkowski <gorgiasz@WYT-NIJ.poczta.neostrada.pl> zwrócił
błąd: Jedną z rzeczy, której nie dopracowano w ME było okno handlu, gdzie nie było sortowania, więc jeżeli chciało się sprzedać jakiś znaleziony średni pancerz, trzeba było szukać w długiej przedmiotów. Dość upierdliwe na dłuższą metę. Jak ktoś miał dłuższą listę to już w ogóle... One były po cenie posortowane zdaje się, a ceny były dość abstrakcyjne. A tak nawiasem mówiąc - zauważyliście, że niemalże identyczny system był w "Gothicu", tyle że zamiast nazw były pokazane obrazki? Przedmioty były sortowane na rodzaje i szeregowane pod kątem głównego parametru, tyle że wszystko było na jednej dużej liście? Przez dłuższy czas miałem wrażenie, że to był projekt niemalże stworzony pod pada. Ja byłem przekonany że Gothik to gra multiplatformowa, i nawet myślałem że jakoś da się pada włączyć w ini. Ale Gothik to gra której sterowanie jest znienawidzone przez część graczy, no i to leciwa gra, trochę od tego czasy "technika" posunęła się do przodu, są nowe systemy operacyjne, interfejsy, nie można tkwić w przeszłości :) -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-13 09:31:17 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/12/2010 04:48 PM, Cezar Matkowski pisze:
The Horror... The Horror... RĂłwnie dobrze mogÄ siÄ same upgradeowaÄ i wymieniaÄ automatycznie, bo taka metoda prezentacji zabiera caĹÄ przyjemnoĹÄ z ich znajdowania i zarzÄ dzania nimi. Jader |
|
Data: 2010-04-13 09:42:40 | |
Autor: MichaĹ Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-13 09:31, Jader wrote:
W dniu 04/12/2010 04:48 PM, Cezar Matkowski pisze: To byĹoby the bestest. Od czegoĹ ten zaopatrzeniowiec na Normandii musi byÄ, normalnie nie byĹo dla niego zastosowania. "JoĹ, zrĂłb mi upgrady broni". bo KurczÄ, jakÄ przyjemnoĹÄ moĹźna mieÄ z przerzucania siÄ dziesiÄ tkami takich samych przedmiotĂłw? -- MichaĹ Gancarski http://michal.gancarski.com |
|
Data: 2010-04-13 11:36:22 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:42:40 +0200, MichaĹ Gancarski napisaĹ(a):
bo W porzÄ dnych grach jest jakaĹ róşnorodnoĹÄ, wiÄc i zarzÄ dzanie ma sens. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "A cóş moĹźna polepszyÄ w tak doskonaĹym programie jak iTunes?" Alvy Singer |
|
Data: 2010-04-13 13:46:18 | |
Autor: MichaĹ Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-13 11:36, Andrzej Libiszewski wrote:
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:42:40 +0200, MichaĹ Gancarski napisaĹ(a): W ME zarzÄ dzanie ma sens. Nie ma sensu przeklikiwanie siÄ przez podobne przedmioty. -- MichaĹ Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znaÄ prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieÄ w c**j dystansu, by nie utraciÄ sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-13 15:48:13 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
W dniu 2010-04-13 13:46, MichaĹ Gancarski pisze:
On 2010-04-13 11:36, Andrzej Libiszewski wrote: ME mnie odrzuca swoim sterowaniem. Chyba wiÄc jednak dla mnie tego sensu nie ma. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw â as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-04-13 12:45:30 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/13/2010 09:42 AM, MichaĹ Gancarski pisze:
ZaleĹźy co kogo krÄci. Ja tam lubiÄ czasem pozarzÄ dzaÄ ekwipunkiem, jeĹli jest to sensownie zrobione. OczywiĹcie wyeliminowanie ekwipunku czy levelowania postaci jest najbardziej eleganckie i w tym kierunku zdaje siÄ Bioware iĹÄ, tylko, Ĺźe mnie siÄ te gry coraz mniej podobajÄ . KurczÄ, jakÄ przyjemnoĹÄ moĹźna mieÄ z przerzucania siÄ dziesiÄ tkami Jak sÄ takie same to Ĺźadnej. OczywiĹcie wymieniĹeĹ kolejnÄ wadÄ ME ;) Jader |
|
Data: 2010-04-13 13:05:17 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Jader <jader2000@gazeta.pl> zwrócił błąd:
Kurczę, jaką przyjemność można mieć z przerzucania się dziesiątkami Michał w tym całym rozgardiaszu zapomniał że jego rolą jest bronienie ME ;) Taka mimowolna zmiana afiliacji. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-13 13:39:11 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-13 13:05, Saiko Kila wrote:
Proces Jader<jader2000@gazeta.pl> zwrócił błąd: Shiiiiiiiiiiiit :/ -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znać prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieć w c**j dystansu, by nie utracić sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-13 13:42:04 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-13 12:45, Jader wrote:
W dniu 04/13/2010 09:42 AM, Michał Gancarski pisze: Trójka będzie IMHO wypośrodkowana. Wypróbowali już wariant bardziej RPGowy i bardziej strzelankowy i zebrali dużo opinii, pozytywnych i negatywnych, na temat obu. Spodziewam się czegoś co przywróci np. XP ale z uproszczonym interfejsem. Kurczę, jaką przyjemność można mieć z przerzucania się dziesiątkami Ano! Dość ostro robię to w tym wątku. W przypadku ME przyjemnością było dobieranie drużyny i wyposażenia, zwłaszcza modułów do broni (dużo możliwości, widoczne efekty) ale przeklikiwanie się pomiędzy wieloma egzemplarzami Dzyndzlatora V i Dzyndzlatora VII już nie. -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znać prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieć w c**j dystansu, by nie utracić sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-13 15:35:15 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/13/2010 01:42 PM, Michał Gancarski pisze:
No cóż, jak dla mnie za późno. Jedynkę ledwo zmęczyłem, do dwójki, po tym co czytam, nawet nie podejdę. Trzeciej szansy temu tytułowi raczej nie dam. Jader |
|
Data: 2010-04-13 13:20:25 | |
Autor: Cezar Matkowski | |
Wiedzmin II | |
UĹźytkownik "Jader" <jader2000@gazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:hq16k1$454$1inews.gazeta.pl... No jak to nie ma z czego wybieraÄ? Masz rĂłzne rozszerzenia do broni, RĂłwnie dobrze mogÄ siÄ same upgradeowaÄ i wymieniaÄ automatycznie, bo taka metoda prezentacji zabiera caĹÄ przyjemnoĹÄ z ich znajdowania i zarzÄ dzania nimi. Uno momento. NaprawdÄ przyjemnoĹÄ sprawia ci grzebanie w bajzlu wynikĹym z kiepsko zorganizowanego okna ekwipunku. No nie Ĺźartuj :8] ZwaĹźywszy na iloĹÄ znajdowanego ekwipunku, dobrze jest, Ĺźe najlepsze migrujÄ na sam poczÄ tek listy, Ĺźeby byĹo Ĺatwo je znaleĹşÄ. ZwĹaszcza Ĺźe ekwipowanie caĹej zaĹogi oznacza szeĹciokrotne przejrzenie listy :8] Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-13 15:32:44 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/13/2010 01:20 PM, Cezar Matkowski pisze:
Kiepsko nie. Dobrze zorganizowany ekwipunek lubiÄ sobie przejrzeÄ i zobaczyÄ co tam mam na czarna godzinÄ :) ZwaĹźywszy na iloĹÄ znajdowanego ekwipunku, dobrze jest, Ĺźe najlepsze Uno momento... jakiej listy? PisaĹem o przyjemnoĹci z normalnego ekwipunku a nie jakiegoĹ porÄ banego ersatzu jak w ME. Jader |
|
Data: 2010-04-13 17:57:01 | |
Autor: Cezar Matkowski | |
Wiedzmin II | |
UĹźytkownik "Jader" <jader2000@gazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:hq1rpo$lp1$1inews.gazeta.pl... ZwaĹźywszy na iloĹÄ znajdowanego ekwipunku, dobrze jest, Ĺźe najlepszeUno momento... jakiej listy? PisaĹem o przyjemnoĹci z normalnego ekwipunku a nie jakiegoĹ porÄ banego ersatzu jak w ME. To moĹźe jeszcze zdefiniuj "normalny ekwipunek", bo tak to bÄdziemy kulturalnie flejmowaÄ ad mortem defecatam :8] Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 09:01:19 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/13/2010 05:57 PM, Cezar Matkowski pisze:
Ja wiem... taki jak w innych grach cRPG? Z Ĺadnym obrazkiem i chociaĹźby nazwÄ róşniÄ cÄ siÄ czymĹ innym oprĂłcz numerka na koĹcu? Jader |
|
Data: 2010-04-13 15:54:32 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Cezar Matkowski <gorgiasz@WYT-NIJ.poczta.neostrada.pl> zwrócił
błąd: Uno momento. Naprawdę przyjemność sprawia ci grzebanie w bajzlu wynikłym z kiepsko zorganizowanego okna ekwipunku. No nie żartuj :8] Wcale nie wędrują NAJLEPSZE, bo wędrowanie zależy to chyba od ceny, a nie od jakości. Nie zawsze droższy jest lepszy, a nawet w miarę postępu coraz rzadziej - po co mi super obrażenia jeśli przegrzeje się to dwie sekundy? Podobnie z dodatkami, których klasa nie zawsze miała przełożenie na efektywność. Ja ciągałem tą listą jak głupi, chcąc dopasować do poszczególnych sytuacji i przeciwników, robolki czy biologiczne stworki, czy ludzie w ciężkich pancerzach mieli inne wymagania. Dodatkowo sprzedawać w ME opłacało się tylko jednej osobie, lekarce, a nie zawsze był czas żeby do niej wyskoczyć. I tak kilka razy specjalnie żeby sprzedać złom leciałem przez pół galaktyki - trochę absurdalne to było, ale czułem się zmuszony :) -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-13 18:03:58 | |
Autor: Cezar Matkowski | |
Wiedzmin II | |
Użytkownik "Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości news:1it8pobo1fkim$.dlgsaikokila.pl... Wcale nie wędrują NAJLEPSZE, bo wędrowanie zależy to chyba od ceny, a Od numeru typu. Charakterystyka sprzętu zależy od producenta i byłą sortowana według jakich wewnętrznych kryteriów [nie chiałem sprawdzać, jakich] . Ale cała broń klasy IX jest nad cała bronią klasy VIII, która jest nad całą kategorią klasy VII. Tylko przy sprzedawaniu było jakie łapanie się lewą ręką za prawe ucho :8] sekundy? Podobnie z dodatkami, których klasa nie zawsze miała A dodatki nie ciągnęły się liniowo? Z tego, co pamiętam, każdy dodatek o klasie wyższej zawsze miał wyższe parametry (a na ogół to jeden parametr, w końcu ME jest bardzo prosty). wymagania. Dodatkowo sprzedawać w ME opłacało się tylko jednej osobie, Wiesz, akurat sprzedawać można byle komu. Ja chyba nie wykraczałem poza usługi pokładowego kwatermistrza i w połowie gry miałem jakieś trzy miliony żywej gotówki plus najlepszy dostępny do tego momentu sprzęt :8P Przyznam, że moja natura dłubaczo-handlarza była zniesmaczona. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-13 19:07:35 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Cezar Matkowski <gorgiasz@WYT-NIJ.poczta.neostrada.pl> zwrócił
błąd: Wcale nie wędrują NAJLEPSZE, bo wędrowanie zależy to chyba od ceny, a Jakoś tak to było. Tym niemniej najlepszy pistolet w praktyce pod koniec był około dziesiątej pozycji od przodu - inne się za mocno grzały, inne gany też nie były na szczycie. Poza tym w czasie misji ta lista bardzo szybko się wydłużała. O momencie robienia porządków w sklepie to już wiadomo co się działo. A dodatki nie ciągnęły się liniowo? Z tego, co pamiętam, każdy dodatek o klasie wyższej zawsze miał wyższe parametry (a na ogół to jeden parametr, w końcu ME jest bardzo prosty). Dodatki nie miały zakresy I-X, od któregoś levela zastępowało je coś innego, co miało inną nazwę i cechy, nie wszystkie lepsze. Np. Scram Rail zastępował Rail Extension, ale miał on dużo mniejszy bonus do obrażeń, a zaletą było że miał też mniejszą karę do grzania, nie takie oczywiste co lepsze, zależało od broni. Kinetic Coil miał mniejszy bonus do stabilności niż Stabilizer, tylko dawał odrobinę większe obrażenia. Pierwszego Heat Dumpera I znalazłem wcześnie, następnego już nigdy. Dopiero kilkadziesiąt leveli (i godzin gry) dalej znalazłem następny jego odpowiednik, lev.VIII, Frictionless Materials, ale Lev. II i III Heat Dampera nigdy nie widziałem. Ten słaby Heat Damper wędrował między broniami zależnie od potrzeb, a był nisko na liście z powodu levela. Z dostępnością amunicji i jej zróżnicowaniem było tak że niektóre brałem z góry listy, niektóre gdzieś ze środka, a lista ammo liczyła kilkadziesiąt pozycji. Naprawdę mnie to zaczynało denerwować, na szczęście mogłem wyładować frustrację strzelając w przeciwników :) Wiesz, akurat sprzedawać można byle komu. Ja chyba nie wykraczałem poza usługi pokładowego kwatermistrza i w połowie gry miałem jakieś trzy miliony żywej gotówki plus najlepszy dostępny do tego momentu sprzęt :8P Przyznam, że moja natura dłubaczo-handlarza była zniesmaczona. Ta, ale lekarka miała najwyższe ceny jak się jej pomogło na początku. Ja regularnie miałem 9999999 credytów. Nadmiar się traciło. Sprzęty potrafiły być drogie - a brałem różne na próbę. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-12 18:57:24 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> zwrócił
błąd: Ale gry stricte pecetowe z reguły mają jednak sterowanie bardziej dopracowane. IMHO nieprzemyślany interface ME jest efektem dopisywania go na szybko do właściwej gry i również IMHO wyglądałby zupełnie inaczej gdyby był od początku wymyślany pod kątem PC. Pociesz się że gry na PC dają czasem wybór którego nawet twórcy nie planowali. Np. jak na tym video (spoiler, od 18 lat, trza się logować, mass effect 2): www.youtube.com/watch?v=Q_ICbDReP_k -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-12 16:56:09 | |
Autor: Cezar Matkowski | |
Wiedzmin II | |
UĹźytkownik "MichaĹ Gancarski" <michal@NORACZEJ.gancarski.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:hpv9c3$nbr$1inews.gazeta.pl... potem go chwyciÄ i przeciÄ gnÄ Ä w odpowiednie miejsce. Niepotrzebne zawracanie gĹowy, dziwiÄ siÄ, Ĺźe tak maĹo jest interfejstow typu kliknij na wybĂłr przycisku tarczy i wybierz opcjÄ "najlepsza z dostÄpnych". To sprawdzaĹoby siÄ tylko przy bardzo prostej mechanice. Da siÄ posortowaÄ przedmioty o jednym wspĂłĹczynniku, ale kiedy juĹź mamy dwa, robi siÄ problem. Czy lepszy jest karabin o wiÄkszej sile obalajÄ cej i niĹźszym wspĂłĹczynniku penetracji, czy na odwrĂłt? dostÄpnych i tyle. CoĹ jak w ME tyle, Ĺźe tam brakowaĹo uĹatwieĹ typu "nie pokazuj mi zbroi dla kroganina skoro wyposaĹźam czĹowieka" albo "chcÄ strzelaÄ kulami zapalajÄ cymi, zainstaluj w broni moduĹ najwyĹźszej klasy dajÄ cy taki efekt". Moim zdaniem najbardziej upierdliwe byĹa koniecznoĹÄ przeĹÄ czania siÄ pomiÄdzy postaciami, przy czym lista ekwipunku wracaĹa do poczÄ tku. W przypadku jednej postaci nie ma tego problemu, ale kiedy trzeba wyposaĹźaÄ kilka, robi siÄ bajzel. Najwygodniejsze jest przeciÄ ganie (czy klikanie) na ekranie, na ktĂłrym sÄ pokazani wszystkie postacie i Ĺaczny ekwipnek. PrzeglÄ dajÄ c listÄ w poszukiwaniu nart dla czĹowieka, trafiamy na kapelusz ochronny dla brghtftnina, a mamy takiego w druĹźynie, wiÄc przeciÄ gamy i spokonie szukamy dalej nart. Innymi sĹowy - interfejs ME nie jest zĹy, ale przy kilku bohaterach robi siÄ niewygodny. gorsze przy tej iloĹci opcji dla rozszerzeĹ instalowanych w uzbrojeniu. ZwĹaszacza, Ĺźe w ME brak jest ograniczenia co do iloĹci niesionego sprzÄtu, a plecak jest wspĂłlny. Jak to brak? MoĹźna mieÄ tylko 150 przedmiotĂłw. Plusem jest to, Ĺźe wyĹźsze wersje sÄ skalowane w prosty sposĂłb i zawsze sÄ lepsze od innych przedmiotĂłw tego samego typu, przez co sĹabsze moĹźna spokojnie sprzedaÄ. Ale to nie ma nic wspĂłlnego z konsolami, po prostu nie przemyĹleli interfejsu, ktĂłry na PC i tak jest inny. Interfejs sterowania postaciami w grze jest caĹkiem fajny. Szkoda tylko, Ĺźe jego stosowanie jest... cóş... lekko uĹomne na skutek tÄpoty SI. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-12 17:43:25 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Cezar Matkowski <gorgiasz@WYT-NIJ.poczta.neostrada.pl> zwrócił
błąd: [...] Dla mnie sterowanie kumplami jest całkiem złe, w sumie z nich rezygnowałem jak już miałem 10+ level (tzn. robili co chcieli, i tak zginąć nie mogli). Sieroty nie potrafią wybrać broni jak trzeba, jak im się na siłę zmieni to nie potrafią jej używać jak trzeba, ech. To chyba żeby poczuć że Shepard jest naprawdę najlepszym, najmądrzejszym i naj... żołnierzem w Kosmosie ;) To ograniczenie można zmienić grzebiąc w ini, ja sobie zmieniłem na 250gorsze przy tej ilości opcji dla rozszerzeń instalowanych w uzbrojeniu. Zwłaszacza, że w ME brak jest ograniczenia co do ilości niesionego sprzętu, a plecak jest wspólny. choć to i tak za mało. W opcjach gry nie ma takiej możliwości, a nie każdy wie że można, więc efektywnie faktycznie jest ograniczenie do 150. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-12 17:51:37 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-12 16:56, Cezar Matkowski wrote:
To nie musi być wybór idealny, niemniej da się zrobić przynajmniej na tyle by lepsze uzbrojenie "bąbelkowało" na górę. dostępnych i tyle. Coś jak w ME tyle, że tam brakowało ułatwień typu Straszny wręcz, gdy pomiędzy misjami każdej postaci trzeba się przeklikać przez wszystkie elementy wyposażenia. gorsze przy tej ilości opcji dla rozszerzeń instalowanych w Można ale z drugiej strony dla iluś osób w drużynie śledzenie tych wersji było upierdliwe. ME prosił się o takie opcje jak "upgradnij to co jest do najlepszych dostępnych wersji". Po takiej akcji naboje zapalające V byłyby po prostu podwyższane do naboi zapalających VII. Niemniej sama idea była w porządku, po prostu nie do końca to dopieścili, kilka dronbnych zmian czy dwa przyciski więcej i byłoby super. Ale to nie ma nic wspólnego z konsolami, po prostu nie przemyśleli Osobiście lubiłem korzystając dość mocno z aktywnej pauzy. Przypominało mi to wtedy takie połączenie taktycznego shootera z turówką z symultanicznym ruchem po obu stronach :-) -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znać prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieć w c**j dystansu, by nie utracić sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-12 13:20:17 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Michał Gancarski <michal@NORACZEJ.gancarski.com> zwrócił błąd:
W taki jak ma to miejsce w Mass Effectach choćby. UI w ME zostało tylko lekko zmienione. Konsolowska geneza bije i po oczach i po palcach. W ME2 jest jeszcze gorsze, po prostu nie da się szybko zrobić tego co powinno się dać. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-12 13:32:59 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-12 13:20, Saiko Kila wrote:
[...] W jaki? ME na PC ma inne UI, przygotowane pod PC. Jeśli już na coś No nie wiem, w trakcie walki/chodzenia jest zupełnie inne, zwłaszcza jeśli chodzi o zdolności specjalne. Jedynym problemem był ekran ekwipunku ale nie widzę tutaj konsolowatości, raczej brak przemyślenia tematu. Dało się to zrobić znacznie lepiej także w taki sposób, by ani pad ani myszka nie cierpiały. Konsolowska geneza bije i po Ale czego? Bo nie wiem. -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znać prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieć w c**j dystansu, by nie utracić sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-12 13:48:54 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Michał Gancarski <michal@NORACZEJ.gancarski.com> zwrócił błąd:
UI w ME zostało tylko lekko zmienione. Ekran ekwipunku jak dla mnie to najbardziej się różni, i jest najbardziej na plus w stosunku do konsoli :) Ta inność o której mówisz to jest pudrowanie z mojego punktu widzenia, prawdziwie inny interfejs to ma Dragon Age. Uważam że te zmiany były po prostu po linii najmniejszego oporu, bez szczególnych przemyśleń. Jak do tego dodać skopaną obsługę pada to nie bardzo mam dla twórców usprawiedliwienie, powinni się wstydzić. Chociaż jeszcze nie tak jak w ME2... Konsolowska geneza bije i po Np. cofnąć do poprzedniego menu RPM (w ME się da) albo jednym kliknięciem uruchomić opcji menu (w ME się da). ME2 ma masę menusów, trzeba się przez nie przebijać, a żeby zatwierdzić opcję nie tylko musisz ją podświetlić ale potem przejechać na dół ekranu i wybrać czy na pewno ją chcesz czy nie, a w niektórych wyborach jeszcze drugi raz to potwierdzić! To jakiś chory wymysł designerski. -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-12 14:05:15 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-12 13:48, Saiko Kila wrote:
[...] Np. cofnąć do poprzedniego menu RPM (w ME się da) albo jednym No to spaprali, rzeczywiście. Ale nie winiłbym konsol, to raczej brak odrobiny refleksji. Podświetloną opcję, którą można uruchomić od razu jakimś przyciskiem można zrobić zarówno dla pada jak i myszki. Kwestia prawego przycisku też jest skopana ale znów - na konsoli po prostu przypisuje się inny przycisk odpowiedzialny za wejście, a inny za wyjście, więc trudno jest zrzucać na konsole cokolwiek. -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com |
|
Data: 2010-04-12 16:18:46 | |
Autor: Saiko Kila | |
Wiedzmin II | |
Proces Michał Gancarski <michal@NORACZEJ.gancarski.com> zwrócił błąd:
[...] Ja winię tych nierozgarniętych projektantów. Co to za pomysł żebym w ogóle za każdym razem, jak wracam się na chwilę po zapomnianą giwerę, musiał kompletować skład na nowo? Albo żebym za każdym razem, jak chcę kupca zapytać o nową kategorię sprzętu, musiał od nowa inicjować bezsensowną rozmowę, naciskając wielokrotnie spację w celu przyspieszenia? Z zachwalanym "kinowym" dialogiem nie ma to nic wspólnego. A walka tylko dlatego była akceptowalna że dało się zapauzować. Właściwie to trzeba było, aby wybrać skille jak należy, zwłaszcza osobnikom z zespołu. Osobnikom o AI ołówka ;) Ciekawe że w jedynce mieli jakieś pomysły, np. ten sam skrót służył do marksmana w pistolecie co do wzmocnionego strzału w strzelbie, czyli projektanci mieli jakieś pojęcie o skrótach kontekstowych. Ale dlaczego nie poszli na całość a wręcz się później cofnęli? A jak już chrzanili i upraszczali to czemu nie dali właściwej obsługi pada? Dlaczego uważali że jak już jest mysz i można nią jeździć szybko po całym ekranie to trzeba? Nie trzeba. Zły jestem na nich. A konsole? Tam wystarczy takie sterowanie, zdaje się mało kto używa klawiatury i pamięta że można coś zrobić dynamiczniej lub lepiej i że można mieć więcej klawiszy. Dlatego przystosowanie UI do konsoli obecne w porcie PC to może być tragedia. Są gorsze rozwiązania, ale są i lepsze, po co w ogóle się cofać w rozwoju. No chyba że marka Bioware zobowiązuje do cofnięcia ;) -- Saiko Kila Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę. |
|
Data: 2010-04-13 09:09:12 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/12/2010 01:32 PM, Michał Gancarski pisze:
tematu. Dało się to zrobić znacznie lepiej także w taki sposób, by ani Nie dało się. Drag&drop padem jest niemożliwy. Konsolowska geneza bije i po Pewnie z grubsza tego, co z powodu tej niemocy usunęli w ME2. Jader |
|
Data: 2010-04-13 09:26:05 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-13 09:09, Jader wrote:
W dniu 04/12/2010 01:32 PM, Michał Gancarski pisze: Drag and drop to jest czasochłonna, frustrująca pomyłka, w dodatku niosąca za sobą kolejne konsekwencje jak zajmująca niepotrzebnie cenną przestrzeń sylwetka postaci. Przedmioty powinny być dostępne na dostosowującej się do kontekstu, klikalnej liście, którą z kolei można obsłużyć zarówno padem jak i myszką. Konsolowska geneza bije i po Stwierdzenie, że usunęli coś z gry bo nie potrafili zaprojektować interfejsu jest dość ryzykowne. -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znać prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieć w c**j dystansu, by nie utracić sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-13 11:34:29 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Wiedzmin II | |
Dnia Tue, 13 Apr 2010 09:26:05 +0200, MichaĹ Gancarski napisaĹ(a):
On 2010-04-13 09:09, Jader wrote: Powiedz to twĂłrcom systemĂłw operacyjnych :) Poza tym, to jednak doĹÄ intuicyjna metoda, a sylwetka zajmuje cenne miejsce ktĂłre, no wĹaĹnie, czym innym miaĹoby byÄ wypeĹnione? Przedmioty powinny byÄ dostÄpne na dostosowujÄ cej siÄ do kontekstu, klikalnej liĹcie, ktĂłrÄ z kolei moĹźna obsĹuĹźyÄ zarĂłwno padem jak i myszkÄ . DziÄkujÄ, ale to niezbyt wygodne, a kaĹźde dopasowanie do pada jakie do tej pory widziaĹem skutkowaĹo kiepskÄ ergonomiÄ gdy chodziĹo o uĹźycie myszy.
MoĹźe zamiast "nie potrafili" napisaÄ "nie chcieli"? Ale to wychodzi jeszcze gorzej. -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "I must rule with eye and claw â as the hawk among lesser birds." |
|
Data: 2010-04-13 12:49:11 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/13/2010 09:26 AM, Michał Gancarski pisze:
Nie. Jest to intuicyjne i fajowe ;P przestrzeń sylwetka postaci. Przedmioty powinny być dostępne na Czyli, rozumiem, dążymy do progressquesta ;) Stwierdzenie, że usunęli coś z gry bo nie potrafili zaprojektować A ja zaryzykuję sobie, co mi tam :) Jader |
|
Data: 2010-04-13 13:49:06 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-13 12:49, Jader wrote:
W dniu 04/13/2010 09:26 AM, Michał Gancarski pisze: GIMPa ściągnij i przeciągaj pędzelkiem :-) przestrzeń sylwetka postaci. Przedmioty powinny być dostępne na Whoa, zajrzałem w zrzutki ekranu. Co to jest? Stwierdzenie, że usunęli coś z gry bo nie potrafili zaprojektować :-) -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com Musisz znać prawo Bronksu, bez precedensu, Musisz mieć w c**j dystansu, by nie utracić sensu. :-) |
|
Data: 2010-04-13 15:37:12 | |
Autor: Jader | |
Wiedzmin II | |
W dniu 04/13/2010 01:49 PM, Michał Gancarski pisze:
Padem? :) Czyli, rozumiem, dążymy do progressquesta ;) Heh, nie znasz ultimate cRPG? Wypróbuj koniecznie. Tylko uważaj, bo wciąga :) Jader |
|
Data: 2010-04-19 02:17:36 | |
Autor: Yakhub | |
Wiedzmin II | |
On 13 Kwi, 09:26, Michał Gancarski <mic...@NORACZEJ.gancarski.com>
wrote: On 2010-04-13 09:09, Jader wrote: Bessęsu. I będziesz się uczył na pamięć nazw przedmiotów ? Osobiście mam problem z zapamiętaniem "Advanced Klatharnian Super-X Blaster Rifle Mk. V". O wiele prościej mi jest zapamiętać "Ten karabin z czerwoną lufą w prawym dolnym rogu inventory". -- Yakhub |
|
Data: 2010-04-19 11:26:45 | |
Autor: Michał Gancarski | |
Wiedzmin II | |
On 2010-04-19 11:17, Yakhub wrote:
[...] Bessęsu. Nie działa. Ten sam albo bardzo zbliżony wizerunek mogą mieć dwa egzemplarze różnej broni, nie mówiąc już o tym, że wizualnie ciężko pokazać w tradycyjnym inwentarzu jakie moduły zostały do broni wrzucone (potrzebne są dodatkowe ikonki, co może powodować oczopląs). Dotyczy to zarówno modyfikatorów amunicji czy kompensatorów odrzutu jak i kamieni runicznych czy zaklęć w broń wplecionych. Ostatecznie liczą się parametry, a nie nazwa. Nie musisz też zapamiętać całej nazwy, ważne że Rifle to Rifle, w dodatku Blaster Rifle. H&S zazwyczaj mają wyrobioną pewną konwencję, więc wiadomo, że "Fireball Staff of Accuracy" to coś co strzela kulami ognia i poprawia celność. -- Michał Gancarski http://michal.gancarski.com A synanym is a word you use in place of one you can't spell. |
|
Data: 2010-04-19 23:25:18 | |
Autor: Yakhub | |
Wiedzmin II | |
On 19 Kwi, 11:26, Michał Gancarski <mic...@NORACZEJ.gancarski.com>
wrote: On 2010-04-19 11:17, Yakhub wrote: No to jeszcze gorzej - mamy: "Silenced Advanced Klatharnian Super-X Blaster Rifle with Extended Clip" kontra "Karabin z czerwoną lufą w prawym dolnym rogu inventory, z niebieskim prostokącikiem i zielonym kółkiem". -- Yakhub |
|
Data: 2010-04-21 14:55:29 | |
Autor: kamil | |
Wiedzmin II | |
"Yakhub" <jszulakiewicz@gmail.com> wrote in message news:a5e95fa0-6f81-4ff4-8932-928c27dc9ac022g2000vbg.googlegroups.com...
No to jeszcze gorzej - mamy: Eh, gdzie te czasy lupania w Dungeon Master na czarno-bialym monitorze.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-21 21:50:04 | |
Autor: Cezar Matkowski | |
Wiedzmin II | |
Użytkownik "Yakhub" <jszulakiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:a5e95fa0-6f81-4ff4-8932-928c27dc9ac022g2000vbg.googlegroups.com... No to jeszcze gorzej - mamy: Nie. W ME (bo chyba o tym mówimy) broń ma w zasadzie dwuczłonową nazwę - producenta (jest ich niewielu a ich produkty mają stałe cechy) i numer wersji. Reszta to ozdobniki (a więc masz coś w rodzaju "Elkoss IV" czy "Batarian Arms V". Dodatki do broni mają z kolei postać graficzno tekstową, czyli ikonki i podpisy. Nie miałbym przy tym nic przeciwko temu, żeby numer wersji wpleciono w same ikony. Oczywiście dyskusja o samym typie ekwipunku jest mało sensowna bez kontekstu. W sytuacji, w której zbiera się dużo mało rózniących się między sobą urządzeń, opis jest na miejscu. Przy ich małej ilości i wysokiej złożoności mechaniki (dodatki, akcesoria), lepiej spisuje się okno z rysunkami. Swoją drogą także w graficznym przedstawieniu drag&drop wcale nie jest taki wygodny :8] Pozdrawiam |