Wiek emerytalny górników w Chile

Data: 2010-10-14 14:18:54
Autor: jadrys
Wiek emerytalny górników w Chile
  W dniu 2010-10-14 13:47, Anatol pisze:
W Chile, podobnie jak w wielu innych krajach - np. w UK czy Szwecji - nie do pomyślenia jest żeby górnicy mieli jakieś szczególne uprawnienia emerytalne na koszt państwa. Wśród uratowanych ostatnio 33 górników byli :

Mario Gomez - 64 lata (zaczał pracować w kopalni w wieku 12 lat)
Jose Henriquez - 56 lat (33 lata pracy pod ziemią)
Omar Reygadas - 56 lat
Jorge Galleguillos - 56 lat
Luis Urzua - 54 lata
Juan Illanes - 52 lata
Franklin Lobos - 52 lata
Yonni Barrios - 50 lat
Juan Aguilar - 49 lat

http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-11170852

Anatol

A tak nawiasem, to co wydobywano w tej kopalni? Bo trzeba wiedzieć że pod względem warunków pracy kopalnie kopali nie równa. Jedne z najcięższych warunków panują w kopalniach węgla kamiennego.
I jeszcze bardziej nawiasem pytając - ta kopalnia  jest na pustyni "Atacama", a więc czy to nie aby przy niej Guevara oddał wszystko co miał (łącznie z ostatnią koszulą) bezrobotnym koczującym przy niej?

Data: 2010-10-14 15:08:46
Autor: awe

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i96sih$cgk$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
to po prostu efekt totalnego wyzysku, ale i u nas by sie taki przydal, chocby w stosunku do urzednikow, lekarzy, szczegolnie w stosunku do prawnikow oraz politykow
awe

Data: 2010-10-14 15:10:18
Autor: Anatol
[...]

Złoto i miedź.

Bo trzeba wiedzieć że pod względem warunków pracy kopalnie kopali nie równa. Jedne z najcięższych warunków panują w kopalniach węgla kamiennego.

W UK górnicy węgla kamiennego nigdy nie mieli państwowych przywilejów emerytalnych - bo przecież nie ma przymusu pracy pod ziemią jeżeli ktoś uważa że jest zbyt niebezpieczna albo szkodliwa dla zdrowia. Zabawę w państwowe dotacje do tej branży zakończyła ostatecznie Thatcher w latach 80-tych.

Anatol

Data: 2010-10-14 17:57:50
Autor: cyc

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i96vg0$bht$1usenet.news.interia.pl...

[...]

O jakich przywilejach piszesaz ? .Skonkretyzuj sprawe bo wydaje mi sie , ze nie wiesz o czym mowisz .
Wczesniejszy wiek emerytalny jest wdlg Ciebie przywilejem ? . To dlaczego nie piszesz o tym , ze policjanci ida na emeryture po 15latach tzw. zluzby ? , dlaczego nie kwestionujesz tego , ze baletmistrz idzie na emeryture w wieku 45 laty ? , a pilot samolotu rowniez zegna sie z zawodem wiele lat wczesniej niz kazdy przecietny czlowiek ? czy strazacy naprzyklad ? .
Dlaczego nie zywasz do tego aby chlopom poodbierac wszystie dodtaki , zwolnienia , dotacje , placenie za darmo tylko dlatego , ze maja ziemie , dlaczego nie kwestionujesz ich ubezpieczenia za ktore placa symboliczna zlotowke w czasie kiedy nawet niskoplatni emeryci palca ubezpieczenia zdrowotne  to wcale nie male ? .
Chcesz odbierac najciezej pracujacym ludziom ale pewnie lekka reka dawalbys dalej najwiekszym nierobom jakimi sa ksieza , zakonnice i zakonnicy a glodziom kilkunastotysieczne emerytury po 6 latach " sluzby " w ktorych najciezsza wosjkowa robota bylo zalozenie generalskiego munduru i spijanie najlepszych gatunkowo trunkow .
Spoleczenstwo w swojej masie jest latwe do manipulowania , co widac dzisiaj po poczyanniach kaczystow ae daje sie rowniez manipulowac w takim zakresie , ktory pozwala na ferment miedzy poszczegolnymi jego grupami zawodowymi .
Tak jest rowniez w tm przypadku . Propaganda za czasow komuny zrobila swoje wmawiajac , ze kopalnia to eldorado i dzisiaj wmawiajac , ze gornik ma jakies przywileje . To nie przywileje to wynikajaca z biologii oczywistosc , tak samo jak nieco wyzsza placa to konsekwencja rodzaju wykonywanej pracy .
Najwieksi krytycy " przywilejow " gorniczych to na ogol ci , ktorzy konczyli swoja " przygode " z kopalnia juz po pierwszym miesiacu pracy w niej .Nie dawali rade , bali sie lub bylo dla nich zbyt ciezko !.
Dzisiaj jak Kaczynski w zwiazku z katastrofa ,  zagluszaja sumienie i uciekaja od prawdy , ktora mowi im , ze po prostu zrejterowali !.Mezczyznie trudno sie czasem z tym pogodzic .

cyc

Data: 2010-10-14 19:15:37
Autor: Anatol

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:i979a2$4en$1news.onet.pl...

O jakich przywilejach piszesaz ? .Skonkretyzuj sprawe bo wydaje mi sie , ze nie wiesz o czym mowisz .

Generalnie chodzi mi o pobieranie świadczeń od państwa większych niż wpłacone wcześniej składki - osobiście nie mam nic przeciwko wcześniejszemu przechodzeniu na emeryturę pod warunkiem że wypłacane świadczenie będzie proporcjonalne do sumy zgromadzonego kapitału i odwrotnie proprcjonalne do długości życia na emeryturze.

Wczesniejszy wiek emerytalny jest wdlg Ciebie przywilejem ? . To dlaczego nie piszesz o tym , ze policjanci ida na emeryture po 15latach tzw. zluzby ?

Tylko oficerowie i podoficerowie. Szeregowi żołnierzy czy policjanci z oddziałów prewencji nie mają prawa służyć dłużej niż 12 lat na etacie zawodowego szeregowego - albo awans albo koniec służby bez praw do wcześniejszej emerytury. Poza tym wszystkie emerytury mundurowe są wypłacane z budżetów MON i MSW i w żaden sposób nieobciążają ZUSu i ich nieuprzywilejowanych klientów. Zresztą od 2012 planowane jest podniesienie mundurowego stażu emerytalnego do 25-30 lat lub włączenie do powszechnego systemu ZUS i OFE na ogólnych zasadach.

, dlaczego nie kwestionujesz tego , ze baletmistrz idzie na emeryture w wieku 45 laty ? , a pilot samolotu rowniez zegna sie z zawodem wiele lat wczesniej niz kazdy przecietny czlowiek ? czy strazacy naprzyklad ? .

Nikt nie broni wczesniej żegnać się z zawodem pod warunkiem że jako zdrowy człowiek nie wita się jednocześnie z - finansowanym z przymusowych składek i podatków - ZUS przed osiągnięciem wieku co najmniej 60 lat. Jeżeli ktoś stracił wcześniej zdrowie to należy mu się renta inwalidzka.

Anatol

Data: 2010-10-14 19:21:32
Autor: u2
W dniu 2010-10-14 19:15, Anatol pisze:

[...]

A na jakiej podstawie twierdzisz,ze obywatele płacą mniej niż otrzymują
w zamian na emeryturze ? Przecież, gdyby obywatele włożyli wszystkie te
swoje składki, które płacą na ZUS, na konto bankowe to teraz byliby
milionerami i spędzaliby wakacje na Ibizie :)

Data: 2010-10-14 21:35:22
Autor: Anatol

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cb73c1f$0$21003$65785112news.neostrada.pl...

A na jakiej podstawie twierdzisz,ze obywatele płacą mniej niż otrzymują
w zamian na emeryturze ?

Na podstawie rosnącego udziału w PKB wypłat ZUS i KRUS oraz na znanych zasadach naliczania wysokości świadczenia w starym systemie, które bazowało na stażu składkowym i nieskładkowym bez wględu na wysokość płaconych składek oraz na najlepszych 10 lat z całego stażu dla części świadczenia naliczanego z wysokości płacy.

Przecież, gdyby obywatele włożyli wszystkie te
swoje składki, które płacą na ZUS, na konto bankowe to teraz byliby
milionerami i spędzaliby wakacje na Ibizie :)

Przy obecnej średniej pensji 3500 brutto składka ZUS+OFE wynosi 19,52% czyli 683 PLN miesięcznie co daje 327 tys PLN po 40 latach pracy z taka pensją i realnie 1360 PLN brutto miesięcznie przy założeniu 20 lat życia na emeryturze i oprocentowaniu składek na poziomie inflacji (a np. w latach 80-tych oprocentowanie było znacznie poniżej inflacji, teraz jest mniej więcej równe inflacji) - z tego nie będzie Ibizy. Większość ludzi - niezależnie od bogactwa kraju - zarabia poniżej średniej, a dodatkowo w Polsce rzadko sie zdarza 40 lat oskładkowanej uczciwie pracy.

Anatol

Data: 2010-10-14 21:40:18
Autor: u2
W dniu 2010-10-14 21:35, Anatol pisze:

[...]

Ble, ble ble.

[...]

Ty złodzieju !

Data: 2010-10-14 22:26:03
Autor: PaPi
Wiek emerytalny górników w Chile
Ble, ble ble.
Ty złodzieju !

Proba rozmowy z elektoratem PiS :-)
Uwielbiam czytac cierpliwe klarowanie Anatola poparte danymi oraz... "bystra" riposte elektoraciku :-)

Data: 2010-10-15 07:50:39
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Paź, 22:26, PaPi <r...@dwa.trzy> wrote:
> Ble, ble ble.
> Ty złodzieju !

Proba rozmowy z elektoratem PiS :-)
Uwielbiam czytac cierpliwe klarowanie Anatola poparte danymi oraz...
"bystra" riposte elektoraciku :-)

jedz do chile do kopalni i tam sie zatrudnij skoro tak temtejszy
system chwalisz...

Data: 2010-10-14 19:35:22
Autor: cyc

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i97drv$397$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Gdyby panstwo miala wyplacac emerytowi gornikowi to co ten odlozyl w ciagu 35 - 40 lat pracy zawodowej na dole kopalni , to emerytury gorncze musialyby wynosic po kilkanasdcie tysiecy zl .
Nikt tu nic nikomu za darmo nie daje . Kadego miesiaca z pensji gorniczej sciagano proporcjonalny do zarobkow haracz w postaci skladki emerytalnej . Nie byla niska , to nie to co KRUS , czy parozlotowy ryczalt jaki placa ksieza , to byly kwoty na tyle wysokie , ze emerytury gornicze  dzisiaj powinne byc conajmniej pare razy wieksze . W gornictwie zarabialo sie niezle , mowie o tych pracujacych na tzw. " wydobyciu " , szczegolnie wtedy , kiedy pracowalo sie w soboty , niedziele i swieta a byl to niemal przymus , stad i skladki byly wysokie .
Okrykiwanym prywilejem byly tez tzw. ksazeczki "G" . To kolejny mit . Pomijam fakt , ze na to aby kupic lodowke z ksiazeczki , towar rzeczywiscie w tamtym czasie w sklepach rzadko spotykany , to trzeba bylo przepracowac pare miesiecy bez przerwy !! . W tym samym czasie policja , wosjko , komitety partyjne , hutnicy ( to oni wymyslili  sklepy dla swoich ) , PGR-y i inne branze w tym stoczniowcy , mieli calkiem podobne mozliwosci tyle , ze o tym propaganda nie mowila jako ,ze tylko w gornictwie potrzebne byly rece do pracy , wciaz potrzebne bo ludzie jak masowo przychodzili zwabieni propaganda , tak masowo z gornictwa uciekali  a rozbuchane propagandowo ksiazeczki "G" stanowily niezly argument .
Nie zazdrosc bom nie ma czego , naprawde . Srednia zycia gornika na emeryturze nie jest dluzsza niz 7 - 10 lat mimo , ze idzie na emeryture w wieku 50 a bywa , ze  wczesniej . W jakiej branzy ludzie tak szybko umieraja ?, w jakiej ciesza sie krocej emerytura ? .
Czy mam cos dodawac ? , czy jest czego zazdroscic ?

cyc

Data: 2010-10-14 19:37:51
Autor: u2
W dniu 2010-10-14 19:35, cyc pisze:
[...]

Nie tylko górnicy szybko idą do piachu na emce. Nie widzę szczególnego
powodu, aby im szczególnie współczuć.

Data: 2010-10-14 23:13:39
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-14 15:10, Anatol pisze:

[...]

I moim zdaniem niesłusznie. Jest udowodnione naukowo że przeciętna średnia górnika dołowego jest znacznie krótsza od pracowników w innych zawodach. Tak więc wyrównanie ich wieku przejścia na emeryturę to jawna niesprawiedliwość. To juz predzej powinni mieć cofnięte przywileje emerytalne te darmozjady w ubraniach zwanych mundurami. Zwłaszcza wojskowi, chyba ktoś chory wymyślił przywileje dla tych leni przesiadujących i nic nie robiących w koszarach..

Data: 2010-10-15 08:17:18
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-14 23:13, jadrys pisze:
[...]

Przeciętna średnia życia... miało być

Data: 2010-10-15 07:46:13
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Paź, 14:18, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
> [...]

"Atacama", a więc czy to nie aby przy niej Guevara oddał wszystko co
miał (łącznie z ostatnią koszulą) bezrobotnym koczującym przy niej?

tym gornikom oddal co wylezli z dziury?

Data: 2010-10-15 17:40:32
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-15 16:46, DJ MC Donald Musk pisze:

[...]

A wiesz, -  całkiem możliwe że ten najstarszy z nich  był wtedy przed tą kopalnią.

Data: 2010-10-16 13:36:22
Autor: kochamspamWYTNIJTO
a co oddał wtedy Guevara?
> [...]

I jeszcze bardziej nawiasem pytając - ta kopalnia  jest na pustyni "Atacama", a więc czy to nie aby przy niej Guevara oddał wszystko co miał (łącznie z ostatnią koszulą) bezrobotnym koczującym przy niej?

Proszę dokładniej:
- co miał wtedy przy sobie Guevara?
- czy oddał również ostatnie buty?

Data: 2010-10-16 06:11:22
Autor: DJ MC Donald Musk
a co oddał wtedy Guevara?
On 16 Paź, 13:36, kochamspamWYTNI...@poczta.onet.pl wrote:

> [...]
> "Atacama", a więc czy to nie aby przy niej Guevara oddał wszystko co
> miał (łącznie z ostatnią koszulą) bezrobotnym koczującym przy niej?

to co ludziom nakradl i nie zdazyl przepic...

- czy oddał również ostatnie buty?

Te, ktore na niego nie pasowaly albo byly zbyt dziurawe?
o te buty chodzi?

Wiek emerytalny górników w Chile