Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7

Data: 2012-02-28 10:59:13
Autor: crush
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Witam,

Pytanie jedno i dotyczące sensu przesiadki z Windows XP na Windows 7. Komp to stary laptop Acer działający na Pentium M Dothan 1,7GHz i 2GB ramu DDR2 z niezależną grafiką ATI (ma swoją pamięć). Pytanie do tych, którzy robili stawiali na tym Windows 7: Jak to chodzi? Jest sens? zostanie cokolwiek wolnych zasobów na podstawowy zestaw aplikacji typu OpenOffice, Firefox, Aimp i jakiś przyzwoity antywirus? Czy ten proc to uciągnie? Pytam na tej grupie bo zasadniczo pytanie dotyczy sprzętu.

Data: 2012-02-28 11:03:46
Autor: Chris
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
crush nabazgrał(a):

[...]

Bez problemu działałem na takim lapku tylko że miałem Pentium M 1.5GHz więc na 1.7GHz będzie jeszcze lepiej :) jedyne co zrób to zmniejsz fajerwerki graficzne w W7, poza tym zero problemów.

Data: 2012-02-28 11:19:41
Autor: crush
W dniu 2012-02-28 11:03, Chris pisze:
[...]

fajerwerki graficzne w W7, poza tym zero problemĂłw.

Skoro tak to chyba warto się tym zainteresować :) Dzięki za reakcję.

Data: 2012-02-28 11:11:48
Autor: szyk
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Procek i pamięć wystarczająca. Ale koniecznie sprawdź stery do Ati, bo tu może być problem. Jeśli to łącze AGP i ATI seri HD to jest firmowy HotFix i wtedy powinno być ok. Jak to starsza grafa to Win7 raczej nie pójdzie.

Data: 2012-02-28 11:44:15
Autor: Chris
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
szyk nabazgrał(a):

[...]

Stara grafa ATI 9700 64MB wersja mobile ... bez problemu :)

Data: 2012-02-28 11:31:04
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "crush" <crush2000@interia.pl> napisał w wiadomości news:jii8ij$7fo$1mx1.internetia.pl...
[...]

kompletna głupota, ja te wszystkie 7 i visty z notebooków
ludziom wywalam na rzecz xp, komputer o niebo lepiej chodzi

choćby rozmiary porównaj xp 1gb, 7 20gb
tylko na to patrząc wiadomo że musi dużo wolniej chodzić

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-02-28 11:40:51
Autor: Skylla
[...]

Wszystko zależy jaki jest powód tej przesiadki. Szybkość działania na pewno ucierpi, ale może zadającemu pytanie zależy bardziej na jakiejś funkcjonalności? Wartoby sprecyzować powód.
S.

Data: 2012-02-28 18:59:26
Autor: maX

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:jiiacv$1gu$1inews.gazeta.pl...

kompletna głupota, ja te wszystkie 7 i visty z notebooków
ludziom wywalam na rzecz xp, komputer o niebo lepiej chodzi

Nawet na stacjonarnych kompach XP jest wciąż bardzo popularny, udział XP w rynku to wciąż ponad 40%:
http://pclab.pl/news48627.html

Data: 2012-02-28 18:07:06
Autor: kamil
On 28/02/2012 17:59, maX wrote:

[...]

Jak zwykle zależy gdzie i kogo zapytasz:

http://store.steampowered.com/hwsurvey

Windows XP 32 bit 17.26%
Windows XP 64 bit 1.21%

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-28 18:10:29
Autor: kamil
On 28/02/2012 18:07, kamil wrote:
On 28/02/2012 17:59, maX wrote:

[...]

Sięgając do nie-graczy:

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp

Ani 47%, ani wzrost od grudnia.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-29 16:55:24
Autor: maX

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:jij5al$ne7$4inews.gazeta.pl...
[...]

Tym niemniej wciąż dużo jak na ponad 10-letni OS. Ostateczny odwrót od XP nastąpi w 2014, kiedy zakończą support doń. Przyzwyczajenia przyzwyczajeniami, ale bezpieczeństwo jest ważniejsze.

Data: 2012-02-29 15:59:42
Autor: kamil
On 29/02/2012 15:55, maX wrote:

[...]

Bo to wciąż dobry system, ale demonizowanie 7 jest naprawdę bez sensu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-29 17:07:23
Autor: maX

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:jili1e$i9f$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie chodzi o demonizowanie, czy inne Vista-fobie. Po prostu Win7 nie oferuje nic istotnego względem XP (poza dx10/11).

Data: 2012-02-29 16:13:41
Autor: kamil
On 29/02/2012 16:07, maX wrote:

[...]

Wygodę obsługi, o wiele lepsze wsparcie sterowników w 64-bitowym systemie, bezpieczeństwo (kwestia dyskusyjna, ale UAC raczej pomaga niż szkodzi). Używałem 7 już od wersji beta z MSDNa, do domu kupiłem pudełkową w przedsprzedaży za jakieś grosze i jest zdecydowanie warty wymiany.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-29 18:11:11
Autor: Radosław Sokół
W dniu 29.02.2012 17:07, maX pisze:
Nie chodzi o demonizowanie, czy inne Vista-fobie. Po prostu Win7 nie oferuje nic istotnego względem XP (poza dx10/11).

Bzdura.

Po prostu nie wiesz, co oferuje :)

Miałem zamiar wymienić, ale NTG, więc robię FUT i możesz się
dowiedzieć na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

Data: 2012-02-29 16:24:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-02-28, o godz. 18:59:26
"maX" <averwywal@interia.pl> napisał(a):

> [...]
> ludziom wywalam na rzecz xp, komputer o niebo lepiej chodzi

Nawet na stacjonarnych kompach XP jest wciąż bardzo popularny, udział

XP jest nadal bardzo popularny w środowiskach biznesowych czyli tam
gdzie uruchamia się 1-2 dedykowane aplikacje. Tam system wymienia się
zwykle wymieniając sprzęt na nową generację.

Zdrówko

Data: 2012-02-29 16:52:19
Autor: maX

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20120229162405.31c563edbabcia-workstation...
[...]

Wymieniano by częściej, gdyby Vista/Win7 oferowały rzeczywisty postęp względem XP. Ale nie oferują.

Data: 2012-02-29 15:55:00
Autor: kamil
On 29/02/2012 15:52, maX wrote:

[...]

Wymieniano by częściej, gdyby sprzęt przestawał wystarczać do pracy. Jeśli na 5-letnim komputerze Word i Excel działa pani Krysi z finansów dobrze, nikt nie będzie jej na siłę uszczęśliwiał nowym pudełkiem. Do tego dochodzą też problemy ze starszym oprogramowaniem czy sprzętem, które nie zawsze chcą pod 7 działać a ich wymiana kosztuje nieraz tyle co nowy samochód dla prezesa.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-29 17:07:09
Autor: maX

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:jilhok$ha6$1inews.gazeta.pl...
On 29/02/2012 15:52, maX wrote:

[...]

Nawet wśród graczy (Steam) XP ma 20% userów (a jeszcze gracze stosunkowo najbardziej korzystają na Vista/Win7, ze względu na brak dx10/11 pod XP). We wszystkich innych grupach XP jest już popularniejszy niż 20%. Ale gdyby Vista/Win7 oferowały rzeczywisty skok możliwości względem XP, to miałyby znacznie większy udział w rynku.

Data: 2012-03-01 08:40:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-02-29, o godz. 15:55:00
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

[...]

To nie do końca tak wygląda. Takie podejście cechuje firmy małe gdzie
używa się stosunkowo małego wachlarza softu i gdzie często sprzęt
eksploatuje się do jego fizycznego końca. Np. widzę tak w warsztatach
wulkanizacyjnych gdzie pracuje jeden soft pomocny w wyważaniu kół i
najczęściej na starutkim sprzęcie. W korporacji zakłada się okresowa
wymianę sprzętu  - zwykle w momencie kiedy kończy się na niego
gwarancja. Jest to okres 3-5 lat - zależnie od warunków jakie
wynegocjowano. Chodzi o to żeby nie obciążać się kosztami serwisu
pogwarancyjnego który może dla starego sprzętu być droższy niż zakup
nowego. Pomijaj tu oczywiście kwestie pracy systemu w sieci
korporacyjnej - stare systemy mogą nie wspierać wdrażanych nowych
rozwiązań.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 10:03:44
Autor: kamil
On 01/03/2012 07:40, Maciek Babcia Dobosz wrote:
[...]

Pracuję dla firmy całkiem sporej. W poprzedniej pracy opiekowałem się klientami z całego kraju, w tym kilka firm mających oddziały w kilkudziesięciu miastach + spory biurowiec jako centrala i nie zgodzę się z twierdzeniem o małych firmach.

Jeśli korporacja używa mikroskopów z kamerą po 30 tysięcy dolarów sztuka działających pod XP z dedykowanym kontrolerem na PCI od Olympusa, myślisz że wymieni wszystkie tylko dlatego, że wyszedł nowy Windows?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-01 10:16:04
Autor: kamil
On 01/03/2012 10:03, kamil wrote:
[...]

Z innych przykładów - jedna z największych brytyjskich wypożyczalni maszyn budowlanych. Jeszcze kilka lat temu w kilkuset oddziałach stały terminale unixowe, które przez modemy i dial-up synchronizowały bazę danych z głównymi serwerami. System działał przez w sumie kilkanaście lat, po prostu koszty jego wymiany, szkoleń pracowników itd nie były przez długi czas warte wymiany tylko dlatego, że na rynku jest przecież Vista..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-01 11:26:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 10:16:04
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
 nowy Windows?

[...]

Ale to nadal jest system dedykowany i dopasowany do jakiegoś celu.
Piszemy o pececie na biurku realizującym zwykłe zadania biurowe.

Żebyś nie wyszukiwał kolejnych przykładów to napisze Ci że w mojej
firmie jakieś 60% stacji roboczych pracuje pod XP i Office 2007. Win7
pojawia się zasadniczo właśnie przy nowych zakupach i wymianie
pokoleniowej sprzętu bo w tej chwili praktycznie nie ma różnicy w
zakupie z i bez systemu. Nie chce nam się też grzebać np. za
sterownikami dla XP do nowego sprzętu.

Nie oznacza to że do specyficznych zadań - np. komputery sterujące
centralami telefonicznymi pracujące pod Win2k i specjalizowany soft
Ericcssona - nie utrzymujemy starszych systemów.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 10:32:27
Autor: kamil
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
On 01/03/2012 10:26, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2012-03-01, o godz. 10:16:04
[...]

Czyli masz jednak 60% stacji roboczych z nie najnowszym systemem i nie najnowszym office. Co to ma udowodnić, poza moją racją? :-)

Każda firma liczy się z kosztami. Budżet IT to X. Można za to X kupić nowe komputery ludziom, którzy ich nie potrzebują i zaoszczędzić na kosztach serwisu, które zasugerowałeś, kilkanaście godzin tygodniowo. Można też za to X kupić zautomatyzowaną szafę do backupów, zamiast biegać z taśmami między napędami i zaoszczędzić dwa razy więcej czasu i problemów. Można za to X dostawić kolejny host VMWare i zwirtualizwać resztę serwerów, zamiast trzymać stare pudła. Co wybierasz?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-01 10:33:59
Autor: kamil
On 01/03/2012 10:32, kamil wrote:
[...]

* rocznie, nie tygodniowo oczywiście.

Zresztą dyskutując o produktywności, ile czasu straci się na szkolenia dla pani basi z Windows 7? Ile czasu zejdzie, zanim pani Basia odnajdzie się nowym środowisku, jeśli dla niejeden osoby przesiadka z Office 2003 do 2007 to był koszmar i ciągłe maile do helpdesku, bo przyciski są ponazywane inaczej?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-01 11:44:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 10:32:27
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

Czyli masz jednak 60% stacji roboczych z nie najnowszym systemem i
nie najnowszym office. Co to ma udowodnić, poza moją racją? :-)

Przeczytaj pierwszy mój post. Zacytuję sam siebie ;-)

"XP jest nadal bardzo popularny w środowiskach biznesowych czyli tam
gdzie uruchamia się 1-2 dedykowane aplikacje. Tam system wymienia się
zwykle wymieniając sprzęt na nową generację."

Akurat XP pracuje na około 3-letnich maszynach przeniesione ze
starszych - licencja to dopuszczała a koszt zakupu stacji bez systemu
był na tyle niski że się to opłacało. Chodzi o to że w tej chwili
poprzednia generacja sprzętu miałaby u nas 6-7 lat a to już zbyt duże
ryzyko pod względem niezawodności.

[...]

Nie znam specyfiki firmy, nie znam jej potrzeb więc nie odpowiem na
pytanie co wybrać. Bez analizy potrzeb każda odpowiedź będzie
nieprawidłowa. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-03-01 11:18:31
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 10:03:44
[...]

Rozróżnij sprzęt specjalistyczny od używanego do - nazwijmy to -
celów ogólnych.  Bo chyba nie masz w tej korporacji wyłącznie komputerów
z dedykowanymi kontrolerami PCI? Także w kadrach, księgowości, obsłudze
klienta, zarządzaniu etc. ich uzywasz? Nie wymieniasz planowo sprzętu
tylko dopiero gdy jest całkowicie "zarżnięty"? Policzyłeś kiedyś koszty
serwisu, serwisantów, zapasowych części, przestojów spowodowanych
awariami i poszukiwaniem części do starego sprzętu? Ja wiem że szefowie
kręcą nosem na nowe zakupy ale warto takie coś policzyć bo może się
okazać że nowszy sprzęt to jednak oszczędności. Nie mówiąc już o tym że
warto np. przynajmniej część stacji klienckich zwirtualizować. Liczyłem
niedawno koszt takie przedsięwzięcia i wychodziło mi że staje się to
opłacalne przy 150-180 stacjach roboczych. Plus taki że uniezależniasz
się od sprzętu i wtedy faktycznie możesz jechać na starych maszynach
jako cienkich klientach. Tyle że to się niestety opłaca dopiero od
pewnej ilość stacji roboczych.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 10:23:36
Autor: kamil
On 01/03/2012 10:18, Maciek Babcia Dobosz wrote:

[...]

Zapasowe części? Stoi u mnie kilka zapasowych pecetów za ścianą.

Koszty serwisu? Serwisu czego, podmiany peceta na jeden z tych zapasowych w pół godziny, jeśli padnie? Bootowanie z PXE i reinstalacja systemu z obrazu, która trwa 20 minut, jeśli akurat coś potrzeba dostawić?

Przestoje spowodowane awariami? Sprzęt wcale tak często nie pada, nie popadajmy w paranoję.

Wymiany są planowe, ale nie każda firma bierze wszystko nowe w leasing co pół roku. W tej chwili średni wiek komputerów u mnie to ok. 3 lata, wymieniamy 20-40 co roku na nowe z tych najstarszych (mowa oczywiście przeciętnych użytkownikach, niektórzy potrzebują maszyny silniejsze i dostają takie częściej). To nie jest tylko jedna firma, napracowałem się kilka lat dla British Telecom, który obsługuje IT w szkołach, szpitalach, biurach urzędów miast itp i naprawdę nie widziałem nigdzie wymiany wszystkiego na hurra, skoro pani krysi do klepania faktur wystarczy 4-letni komputer. Nie sądzę, żeby w sporo biedniejszej jakby nie było Polsce firmy było stać na nowe komputery co dwa lata.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-01 11:39:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 10:23:36
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

Zapasowe części? Stoi u mnie kilka zapasowych pecetów za ścianą.

I dostałeś je za darmo czy jednak kupiłeś? Policzyłeś to do kosztów?

[...]

No ale ktoś to musi zrobić i komuś za to trzeba zapłacić. Np. Tobie. ;-)

Przestoje spowodowane awariami? Sprzęt wcale tak często nie pada, nie popadajmy w paranoję.

Prowadzisz rejestr awarii? Mi też się wydawało że jest tego nie dużo do
czasu jak przestałem się wyrabiać z bieżącą naprawą staroci. Z
czyszczeniem z kurzu, wymiana wiatraków etc. Bo nawet jeśli ma się
kilkanaście maszyn zastępczych to się kończą.

[...]

Chyba nie zwróciłeś uwagi na to co napisałem w pierwszym poście ;-) U
mnie wymiana sprzętu następuje co 3 do 5 lat i też nie jest to proces
jednorazowy. Kwestia umów gwarancyjnych które staramy się podpisywać
jak najdłuższe - absolutne minimum to 3 lata. Po prostu nie musimy
trzymać ludzi do serwisowania i zapasowych maszyn. Oczywiście jakiś
krytyczny zapas mamy bo prezes nie lubi czekać ale bez przesady. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-03-01 10:52:56
Autor: kamil
On 01/03/2012 10:39, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> I dostałeś je za darmo czy jednak kupiłeś? Policzyłeś to do kosztów?

Kupiłem nowe, stare zostały.

> No ale ktoś to musi zrobić i komuś za to trzeba zapłacić. Np. Tobie.

Podobnie, jak trzeba zapłacić za nowy sprzęt, poinstalowanie oprogramowania na nim (ostatnio sporo softu wirtualizuję z thinapp, oszczędza dużo czasu przy aktualizacjach, ale to wciąż rzadko spotykane). Trzeba zapłacić za wymianę. Trzeba wziąć pod uwagę spadek produktywności osoby, która pierwszy raz takim windows 7 widzi a nie jest zbyt technicznie rozwinięta (czyli 3/4 biurw). Trzeba policzyć, ile czasu zajmie później walka z XP Mode bo jakiś program nie działa. Ile zajmie szukanie sterowników do jakiegoś skanera (albo ile kosztuje nowy). Itp itd.

> [...]
> czyszczeniem z kurzu, wymiana wiatraków etc. Bo nawet jeśli ma się
> kilkanaście maszyn zastępczych to się kończą.

Czyszczenie z kurzu i wymiana wiatraków u mnie odpada, to nie hala fabryczna. W biurach raczej tego nie trzeba robić. To są już specyficzne czynności zależne od środowiska, w jakim sprzęt pracuje, ale mówimy o w miarę czystym, klimatyzowanym biurze w przeciętnej firmie..

> [...]
> trzymać ludzi do serwisowania i zapasowych maszyn. Oczywiście jakiś
> krytyczny zapas mamy bo prezes nie lubi czekać ale bez przesady.

Z doświadczenia wiem, że tych kilka spokojnie wystarcza na 150 pracowników, a prezes i tak ma nowy sprzęt co 2-3 lata. Często sprzęt prezesa wyląduje na półce jako zapasowy, dla pani Basi będzie aż za dobry jeszcze długi czas.

Masz rację co do gwarancji, dochodzi też standaryzacja sprzętu. Bierzemy od lat wszystko od Della + 3 lata gwarancji next business day. Sporadycznie zdarzają się serie komputerów z wadami, w których coś pada częściej niż zwykle, kilka lat temu Dell wymienił nawet rok po gwarancji kilkanaście płyt głównych, bo w dwóch modelach puchły kondensatory i to była wada fabryczna. Poza tym wielkich problemów ze starszym sprzętem nie mamy szczerze powiedziawszy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-01 12:12:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 10:52:56
[...]

A to już zależy. Miałem w sumie około 170 Delli z serii OptiPlex GX150
z 2003 roku pracujących Pod mieszanką Win2k/Office2003. Stopniowo je
wycofywaliśmy od 2008 roku. To co było wycofywane szło na zapas części
serwisowych. Przedwczoraj reszta tego co się już nie nadawało na nic
pojechało na złom. W sumie 53 obudowy czyli co najmniej tyle komputerów
uległo uszkodzeniu. Najczęstsze pady to dyski (przy czym tu było
więcej niż 53 bo były dokupywane nowe partie na wymianę co najmniej 2
razy, zasilacze, napędy CD, spalone porty USB. Komputery eksploatowane w
oddziałach banku plus w miarę czystych biurach.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 11:20:40
Autor: Chris
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Dnia 2012-03-01, o godz. 10:03:44
[...]

U mnie w firmie, kilkaset komuperów dalej większośc to zabytki z durnami 1600 i 256MB  + WinXP, do celów biurowych spokojnie wystarczy więc po co wywalać kasę na nowe kompy i nowe systemy ??

Data: 2012-03-01 10:29:13
Autor: kamil
On 01/03/2012 10:20, Chris wrote:

[...]

Otóż to. Co innego sprzęty typu laptop dla prezesów i sprzedawców, którzy nie mogą sobie pozwolić na zabawę ze starym pudłem i potencjalne awarie bez gwarancji ani ubezpieczenia od uszkodzeń, a co innego panie Krysie klepiące faktury i przepisujące notatki ze spotkań w Wordzie.

Mam tu nawet osoby, które zapytane o upgrade nie chcą nowego sprzętu. Dla nich to niepotrzebny przestój, a jedyne co na kilkuletnim pececie robią, to wklepują dane wejściowe i przetwarzaniem zajmuje się klaster serwerów w budynku obok. Nikt nie będzie takich użytkowników uszczęśliwiać na siłę wydając przy tym pieniądze, które można przeznaczyć na ciekawsze projekty.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-01 11:31:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 11:20:40
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

U mnie w firmie, kilkaset komuperów dalej większośc to zabytki z
durnami 1600 i 256MB  + WinXP, do celów biurowych spokojnie wystarczy
więc po co wywalać kasę na nowe kompy i nowe systemy ??

Oczywiście jeśli Tobie wystarcza to Twój wybór. Liczyłeś koszty
serwisowania, przestojów spowodowanych awariami plus zużycia prądu?
Pytam z ciekawości żeby porównać ze swoimi doświadczeniami.

Generalnie nie namawiam nikogo do wymiany jeśli nie odczuwa takiej
potrzeby bo - jak napisałem wcześniej - nie widzę potrzeby zmiany
samego systemu w większości prtzypadków. Jednak od pewnego momentu wolę
mieć gwarancję i serwis gwarancyjny niż samemu się tym zajmować.
Wygodniejsze po prostu.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 11:49:52
Autor: Chris
[...]

Jakimi awariami :) jedyne co pada po 5-7 latach używania to zasilacz który wymienia się w 10min ... na tyle lat można sobie pozwolić na 10 min przerwy.

[...]

Jako producent komputerów nas w zasadzie problem serwisu nie dotyczy, wszystko mamy pod ręką.

Data: 2012-03-01 11:58:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 11:49:52
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Jakimi awariami :) jedyne co pada po 5-7 latach używania to zasilacz
który wymienia się w 10min ... na tyle lat można sobie pozwolić na 10
min przerwy.

Cóż - mam ciut inne doświadczenia na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.
I niestety jest coraz gorzej bo jakoś sprzętu w tak od ~2005 roku spada.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 12:03:29
Autor: Chris
[...]

Dla tego trzeba najpierw dobrze zaplanować z czego PC ma być zbudowany :)

Data: 2012-03-01 12:16:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 12:03:29
> [...]

> roku spada.

Dla tego trzeba najpierw dobrze zaplanować z czego PC ma być

Ja stoję po drugiej stronie barykady - ja zamawiam ;-) I liczy się nie
tylko komputer ale także serwis. Składam jeszcze hobbystycznie dla
siebie i czasami dla kolegów.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 12:26:51
Autor: Chris
[...]

My jako producent już musimy myśleć na konfigami zanim sprzęt pojawi się na runku dla tego w 99% przypadkach nowy sprzęt mamy długo przed premierami, tak samo jak np. biosy do płyt potrafią być modyfikowane specjalnie dla nas.

Data: 2012-03-01 12:39:55
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 12:26:51
[...]

Ale czasami nie przewidzisz wad które wychodzą dopiero po pewnym czasie
eksploatacji. Np. problemy z firmware-m dysków czy problemy z
odklejaniem się układów w technologii BGA.

Zdrówko

Data: 2012-03-01 12:43:18
Autor: Chris
[...]

Dla tego bierze się elementy najmniej inwazyjne i najmniej rozbudowane (dalej mówimy o biurówce)

Data: 2012-03-01 22:43:10
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.03.2012 08:40, Maciek Babcia Dobosz pisze:
gwarancja. Jest to okres 3-5 lat - zależnie od warunków jakie
wynegocjowano. Chodzi o to żeby nie obciążać się kosztami serwisu
pogwarancyjnego który może dla starego sprzętu być droższy niż zakup

Wybacz, ale jeżeli jakiś komputer zacznie sprawiać kłopoty,
zawsze można go wymienić. Jak dla mnie kupowanie nowego do-
piero w momencie, gdy stary zaczyna nawalać (zamiast go na-
prawiać) jest *o niebo* tańsze od prewencyjnego wymieniania
*wszystkich* komputerów włącznie z tymi sprawnymi.

Przedstawiany przez Ciebie scenariusz dotyczy raczej firm,
które chcą mieć nowe umowy na obsługę techniczną obejmującą
wszystkie pierdoły, albo po prostu chcą mieć nowe komputery
z nowym systemem "bo tak", bo z czysto finansowego punktu wi-
dzenia wymienianie "na żywo" po jednej maszynie w momencie
awarii będzie zawsze tańsze.

nowego. Pomijaj tu oczywiście kwestie pracy systemu w sieci
korporacyjnej - stare systemy mogą nie wspierać wdrażanych nowych
rozwiązań.

Częściej się spotyka drugi scenariusz -- celowe odsuwanie
zakupów nowych komputerów i systemów, gdyż mogą być one nie-
zgodne z siecią korporacyjną. Stara zasada administratorów
mówi "ain't broken, don't fix it".

Data: 2012-03-02 07:49:27
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 01-03-2012 o 22:43:10 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl>  napisał(a):

Częściej się spotyka drugi scenariusz -- celowe odsuwanie
zakupów nowych komputerów i systemów, gdyż mogą być one nie-
zgodne z siecią korporacyjną. Stara zasada administratorów
mówi "ain't broken, don't fix it".

Lub po naszemu: "Gdzie kurz - nie rusz!"

--
Brak sygnaturki.

Data: 2012-03-02 10:44:07
Autor: Chris
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Sławek Maculewicz nabazgrał(a):

[...]

U mnie się to nazywa "nie drażnić póki działa"

Data: 2012-03-02 10:28:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia 2012-03-01, o godz. 22:43:10
[...]

Nie zawsze będzie tańsze. Bo np. dzięki wymianie pojedynczych maszyn
masz problem z ich unifikacją. Poza tym cena jednostkowa spada przy
zakupie większej ilości.
Częściej się spotyka drugi scenariusz -- celowe odsuwanie
zakupów nowych komputerów i systemów, gdyż mogą być one nie-
zgodne z siecią korporacyjną. Stara zasada administratorów
mówi "ain't broken, don't fix it".

chodziło raczej o to że nowo wdrażany soft może pracować na konkretnym
systemie bo np. w XP brak jakichś mechanizmów.

Zdrówko

Data: 2012-02-28 15:56:16
Autor: Doxent
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
ramu DDR2 z niezależną grafiką ATI (ma swoją pamięć). Pytanie do tych, którzy robili stawiali na tym Windows 7: Jak to chodzi? Jest sens?

sens niewielki chyba ze instalujesz wersję o zmniejszonej legalności dla celów edukacyjno-poznawczych. Kupowanie systemu gdy jego wartość przekracza wartość sprzętu mija się z celem.

Data: 2012-02-28 20:09:29
Autor: dwr
W dniu 2012-02-28 15:56, Doxent pisze:
ramu DDR2 z niezależną grafiką ATI (ma swoją pamięć). Pytanie do tych,
ktĂłrzy robili stawiali na tym Windows 7: Jak to chodzi? Jest sens?

sens niewielki chyba ze instalujesz wersję o zmniejszonej legalności dla
celów edukacyjno-poznawczych. Kupowanie systemu gdy jego wartość
przekracza wartość sprzętu mija się z celem.

Testowo 7 Ultimate jak najbardziej.
Trzeba tylko nieco powyłączać usług pewnie i będzie grało.
A i przy tym legalnie - nawet w firmie.
Warunek? 90 dni testĂłw
A później 3x reset tegoż i po 360 dniach około zostaje reinstalacja.
I sys nadal legalny

Data: 2012-02-28 22:22:27
Autor: crush
W dniu 2012-02-28 20:09, dwr pisze:
[...]

Dyskusja ostra i bardzo dobrze. Stało się! Jest, chodzi i o dziwo - czysty system z podstawowym zestawem aplikacji: Firefox (15 kart jednocześnie), Thunderbird, Aimp, Aqq i Avira antywirus chodzi lepiej niż czyste XP z tym samym zestawem. Faktycznie był problem z ATI [x1300] załatwiony Mobility Modderem ze sterów Visty [działa jak dotąd stabilnie]. Wszystkie wytestowane dotąd usługi sieciowe działają. Indeks wydajności bez wyłączania żadnych standardowo włączonych usług wynosi 3,3 zaniżone właśnie przez grafikę ale Aero działa bez lagów.

Wniosek: Po latach śmigania na XP i bliższemu poznaniu 7 zapragnąłem czegoś więcej w dziedzinie user experience :) to właśnie było powodem przesiadki i sprowokowało ten temat. Skutek jest taki, że po kilku godzinach ani myślę wracać! Czeka mnie jeszcze przygoda z optymalizacją 7 by nie marnować zasobów ale już na pierwszy rzut oka jest lepiej niż pod XP bo korzyści są a wad takiej migracji jak dotąd nie widać.

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2012-02-28 14:21:49
Autor: Szymon von Ulezalka
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Wniosek: Po latach śmigania na XP i bliższemu poznaniu 7 zapragnąłem
czegoś więcej w dziedzinie user experience :) to właśnie było powodem

ja tak mialem ale po latach linuksa ;)

a tak bardziej do rzeczy: czemu avira a nie np MSEssentials? szybkie
toto, darmowe, proste w uzyciu...

pozdrawiam
szymon

PS. jutro ma byc premiera bety windowsa 8- jest on, przynajmniej wg
MSa, mniej wymagajacy niz win7 (w sensie: mniej np ramu zzera na
starcie etc). moze warto sobie jego sprawdzic ;)?

Data: 2012-02-29 01:59:15
Autor: Santana

Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisał w wiadomości news:4ba28107-50c8-47d2-831c-09fa7c4a3fc29g2000vbq.googlegroups.com...
[...]

Zdaje się że Essentials sprawdza legalność systemu :)

Data: 2012-03-03 15:22:29
Autor: crush
W dniu 2012-02-28 23:21, Szymon von Ulezalka pisze:
[...]

Wybór antywirusa nie jest przypadkowy. Na codzień mam w utrzymaniu dwie sieci [jedna podpięta do netu] złożone z ponad 100 komputerów. Efekty są takie że niemal codziennie dostaje pena z jakimś syfem i tym podobne cuda. Testowałem już chyba wszystko co możliwe tak z komercyjnych jak i darmowych i okazuje się że ta Avira jednak najmniej obciąża kompa [ważne w związku z temate] a i skuteczność sprawdzona na tych dwóch sieciach przerasta moim skromnym zdaniem takie kombajny jak Comodo a już Nod to całkowicie wymięka.

Co do sprawdzania legalności to owszem MSE robi to na jednym ze wstępnych etapów instalacji. Może i małe, może szybkie i nawet skuteczne tylko jakoś im nie wierze ;>

Co do Windows 8 to chyba cierpliwość wskazana bo zanim toto się dorobi SP1 i osiągnie stadium używalności to może jednak potrwać. Jeśli się okaże, że faktycznie więcej zasobów zostanie dla mnie pod kontrolą 8 to faktycznie rzecz godna uwagi patrząc na to jak 7 śmiga.

--
________

Paweł

Data: 2012-03-08 23:16:55
Autor: Przemysław Ryk
Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
Dnia Sat, 03 Mar 2012 15:22:29 +0100, crush napisał(a):

(ciach…)
Co do Windows 8 to chyba cierpliwość wskazana bo zanim toto się dorobi SP1 i osiągnie stadium używalności to może jednak potrwać.

Mhm. Nie używał nawet pięciu minut, ale już wyrokuje, że bez Service Packa,
to będzie nieużywalne.

(ciach…)

[ Ja tak się biję z moim wrodzonym lenistwem, Ĺźe juĹź sił nie starcza, aby  ]
[ coś zrobić.                                             (JoeMonster.org) ]

Data: 2012-02-29 01:14:32
Autor: Jurek W
Użytkownik "crush" <crush2000@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jii8ij$7fo$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Rewelacji raczej nie osiągniesz, ale fakt jest taki, że na niektórych starociach Windows 7 sprawdza się lepiej niż Windows XP ze wszystkimi poprawkami krytycznymi. Warunek konieczny - Twój "dziadek" musi spełniać minima określone przez Microsoft.
Jurek W

Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7