Większa grupa u notariusza

Data: 2010-08-23 23:47:14
Autor: Jacek
Większa grupa u notariusza
Mamy do zawarcia umowę sprzedaży mieszkania odziedziczonego w spadku.
Spadkobierców jest kilkanaście osób i próby znalezienia terminu u notariusza takiego, aby wszystkim odpowiadał okazały się mission impossible.
Czy jest możliwe/dopuszczalne, aby spisać umowę w obecności większości uczestników, a kilku maruderów podpisze np. nazajutrz? Notariusz jakoś niespecjalnie chce się na to zgodzić, ale nie podaje powodów.
Jacek

Data: 2010-08-23 17:39:53
Autor: witek
Większa grupa u notariusza
Jacek wrote:
[...]

Ci, którym nie pasuje niech sobie zafundują pełnomocnika, jednego z tych, którym pasuje.

Notariusz boi sie przekretu(pojecia nie mam jakiego) i woli, zeby wszayscy byli razem.

Data: 2010-08-24 02:30:25
Autor: Milosz K.
Większa grupa u notariusza
Biorąc pod uwagę "specyfikę zawodu" chyba nie ma w tym nic dziwnego.

Pozdrawiam, M.

Data: 2010-08-24 05:33:33
Autor: Jacek
Większa grupa u notariusza
Pełnomocnika też trzeba ustanowić notarialnie więc osoba, która do każdej wizyty u notariusza podchodzi z niechęcią (bo urlop, czas, koszta itp) na to się nie zgadza.
Jacek

Data: 2010-08-23 23:05:25
Autor: witek
Większa grupa u notariusza
Jacek wrote:
Pełnomocnika też trzeba ustanowić notarialnie więc osoba, która do każdej wizyty u notariusza podchodzi z niechęcią (bo urlop, czas, koszta itp) na to się nie zgadza.

to jej skopcie tyłek.
inaczej sie nie da.

Data: 2010-08-23 22:37:12
Autor: gr
Większa grupa u notariusza
On 24 Sie, 06:05, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Jacek wrote:
> Pełnomocnika też trzeba ustanowić notarialnie więc osoba, która do
> każdej wizyty u notariusza podchodzi z niechęcią (bo urlop, czas, koszta
> itp) na to się nie zgadza.

to jej skopcie tyłek.
inaczej sie nie da.

No jeszcze na dzien dobry mozna mu kazać zapłacić jego część kosztów
utrzymania.

Data: 2010-08-26 21:46:17
Autor: Alek
Większa grupa u notariusza
Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał

Pełnomocnika też trzeba ustanowić notarialnie więc osoba, która do każdej wizyty u notariusza podchodzi z niechęcią (bo urlop, czas, koszta itp) na to się nie zgadza.

To już masz odpowiedź dlaczego natariusz nie zgadza się na podpisywanie "na raty". Jeden gamoń nie przyjdzie i cała zabawa do niczego.

Data: 2010-08-24 08:15:18
Autor: qwerty
Większa grupa u notariusza
Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i4uq8v$egt$1@news.task.gda.pl...
[...]

To niech wezmą 1 dzień wolnego w pracy. To im powinno zależeć.

Data: 2010-08-24 08:21:07
Autor: Jacek
Większa grupa u notariusza
Dogadanie się z rodziną to duże wyzwanie, zwłaszcza wobec tzw. "zwykłej, polskiej, bezinteresownej złośliwości"
Jacek

Data: 2010-08-24 08:24:47
Autor: spp
Większa grupa u notariusza
W dniu 2010-08-23 23:47, Jacek pisze:
[...]

Bo nie może się zgodzić:

Art. 95b.
Przed sporządzeniem aktu poświadczenia dziedziczenia notariusz spisuje protokół dziedziczenia przy udziale wszystkich osób, które mogą wchodzić w rachubę jako spadkobiercy ustawowi i testamentowi.

--
spp

Data: 2010-08-24 12:33:11
Autor: Jacek
Większa grupa u notariusza
Ale tu nie chodzi o poświadczenie dziedziczenia a o sprzedaż mieszkania. Spadek jest już dawno nabyty.
Jacek

Data: 2010-08-24 12:59:00
Autor: spp
Większa grupa u notariusza
W dniu 2010-08-24 12:33, Jacek pisze:
Ale tu nie chodzi o poświadczenie dziedziczenia a o sprzedaż mieszkania.
Spadek jest już dawno nabyty.

No tak.
Więc tym bardziej nie może
Jak sprzedać coś bez sprzedającego?

--
spp

Data: 2010-08-24 13:56:03
Autor: ąćęłńóśźż
Większa grupa u notariusza
Przez pełnomocnika.
60 zł zdaje się.

-- -- -

Data: 2010-08-24 14:00:10
Autor: spp
Większa grupa u notariusza
W dniu 2010-08-24 13:56, ąćęłńóśźż pisze:
Przez pełnomocnika.
60 zł zdaje się.

| Jak sprzedać coś bez sprzedającego?

Ale taka wersja też została odrzucona. :)

--
spp

Data: 2010-08-24 09:35:03
Autor: witek
Większa grupa u notariusza
spp wrote:
W dniu 2010-08-24 13:56, ąćęłńóśźż pisze:
Przez pełnomocnika.
60 zł zdaje się.

| Jak sprzedać coś bez sprzedającego?

Ale taka wersja też została odrzucona. :)

to sie wypnijcie, złóżcie wniosek do sądu i sąd zdecyduje za niego.

Data: 2010-08-24 16:24:16
Autor: ąćęłńóśźż
Większa grupa u notariusza
Pozostaje sąd.
Na wniosek ponad 50% udziałowców w prawie.

-- -- -

Data: 2010-08-24 16:11:46
Autor: kam
Większa grupa u notariusza
W dniu 2010-08-24 12:59, spp pisze:
Więc tym bardziej nie może
Jak sprzedać coś bez sprzedającego?

a kto powiedział że sprzedający muszą być równocześnie?

KG

Data: 2010-08-24 09:35:25
Autor: witek
Większa grupa u notariusza
kam wrote:
W dniu 2010-08-24 12:59, spp pisze:
Więc tym bardziej nie może
Jak sprzedać coś bez sprzedającego?

a kto powiedział że sprzedający muszą być równocześnie?

notariusz!!!  :)

Większa grupa u notariusza