Większa opona na przód czy na tył?

Data: 2015-07-18 11:17:21
Autor: Oje Ejo
Większa opona na przód czy na tył?
Posiadam dwie markowe opony 29":
- Geax Sugaro 2.0"
- Expert Bondrager 2.2"
i chcę je w całości wykorzystać :)

Pytanie, ktorą oponę, sposrod szerszej 2.2 i weższej 2.0,
  przeznaczyc na przod a ktora na tyl?

Data: 2015-07-18 11:32:18
Autor: Oje Ejo
> [...]
> - Expert Bondrager 2.2"
> i chcę je w całości wykorzystać :)
>
> Pytanie, ktorą oponę, sposrod szerszej 2.2 i weższej 2.0,

Ponieważ, wbrew powszechnej intuicji, mam wrażenie, że lepiej szerszą o
  większej pojemności oponę przeznaczyć własnie na PRZÓD!
Ponieważ przednie koło pełni rolę jakby zderzaka również,
jako pierwsze zbiera wszelkie nierównóści, wyboje, mini-przeszkody (niezauwazone).

Jaka Wasza opinia w tym względzie?

Data: 2015-07-18 13:17:37
Autor: m4rkiz
"Oje Ejo" <oje_ejo@yandex.ru> wrote in message news:mod6b8$bto$1dont-email.me...
Ponieważ przednie koło pełni rolę jakby zderzaka również,
jako pierwsze zbiera wszelkie nierównóści, wyboje, mini-przeszkody (niezauwazone).
Jaka Wasza opinia w tym względzie?

do normalnej jazdy na tyl - tam masz o wiele wieksze obciazenie
niz z przodu

chociaz przy roznicy 0.2 cala to ja bym raczej patrzyl na rodzaj
bieznika niz na szerokosc - bo tu i tak kontakt mozna 'podregulowac'
cisnieniem

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-18 04:44:57
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 18 lipca 2015 12:17:53 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]
> Jaka Wasza opinia w tym względzie?

do normalnej jazdy na tyl - tam masz o wiele wieksze obciazenie

A do nienormalnej jazdy warto spróbować. Owszem, przednia opona amortyzuje, ale dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę przyczepność w zakrętach, zwłaszcza piaszczystych - dlatego warto wziąć pod uwagę opony zaprojektowane ściśle na przód. Opona przednia, nawet bardzo szeroka, ale źle dobrana, będzie jechać po piachu tam gdzie sama chce, a nie tam gdzie chce rowerzysta, a na zakrętach można się będzie zbyt łatwo wyłożyć...

chociaz przy roznicy 0.2 cala to ja bym raczej patrzyl na rodzaj
bieznika niz na szerokosc - bo tu i tak kontakt mozna 'podregulowac'
cisnieniem

Różnicę to trzeba najpierw sprawdzić naocznie, albo poszukać w internecie rzeczywistych pomiarów balona i klocków - mowa jest o różnych producentach i różnych oponach - te 0,2 cala to 5mm - zatem "balon" może być identyczny, ale wystarczy że jedna z opon ma klocki bardziej na boku i bardziej wystające, a druga boczne klocki bardziej na środku i mniejsze... Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-07-21 22:31:46
Autor: Oje Ejo
On 07/18/15 13:44, Rowerex wrote:
A do nienormalnej jazdy warto spróbować. Owszem, przednia opona amortyzuje,

A jednak! ;)

ale
dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę przyczepność w zakrętach, zwłaszcza
piaszczystych - dlatego warto wziąć pod uwagę opony zaprojektowane ściśle na
przód.

Więc bloczki w jodełkę czy bloczki proste (i tu i tu bloczki po bokach również) bardziej nadają się na przednią?

[...]

Raczej mają nieco różne objętości, wizualnie niewielkie ale...
a bloczki mają o podobnych wysokościach i każda ma je po bokach także...

Data: 2015-07-19 21:48:20
Autor: Oje Ejo
On 07/18/15 13:17, m4rkiz wrote:
przy roznicy 0.2 cala to ja bym raczej patrzyl na rodzaj
bieznika niz na szerokosc - bo tu i tak kontakt mozna 'podregulowac'
cisnieniem

Więc Geax Sugaro 2.0" ma taką "jodełkę" z bloczków (więc kierunkowa), ma bloczki po bokach,
a Bontrager “Expert” 2.2 posiada bloczki równe (więc nie kierunkowa)

Data: 2015-07-21 00:22:52
Autor: TheGhost
Większa opona na przód czy na tył?
do normalnej jazdy na tyl - tam masz o wiele wieksze obciazenie
niz z przodu

Natomiast sprawdź może na początek szerokość ramy i długość ośki w supporcie (aby w razie czego uniknąć niemiłych niespodzianek)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-07-21 22:19:55
Autor: Oje Ejo
On 07/21/15 00:22, TheGhost wrote:
[...]