Data: 2011-06-23 13:17:01 | |
Autor: Ghost | |
Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne. | |
Czy istnieja opony dajace taki efekt? Nie zameczyc sie, ale jednoczesnie zmniejszyc szanse na poslizgi.
|
|
Data: 2011-06-23 05:23:28 | |
Autor: Marek | |
Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne. | |
Nie piszesz w jakich warunkach mają się nie ślizgać i lekko toczyć.
Jeśli w terenie, to w pewnym stopniu spełniają ten warunek opony Panaracer Speed Blaster. Opony które całkiem spełniają ten warunek nie istnieją, bo składowe się nawzajem wykluczają. Zwiększanie przyczepności to jednoczenie zwiększanie oporu i producentowi pozostaje jedynie ustalenie punktu kompromisu. Nie wiem jak jest z wersją Race Lite, ale wersja eco okazała się niestety bardzo mało wytrzymała. Tył nie przetrwał nawet jednego sezonu, bo pozrywał się kord wzdłuż felgi. http://tiny.pl/hf465 -- Marek |
|
Data: 2011-06-23 20:46:43 | |
Autor: Saurus | |
Wieksza przyczepnosc, mniejsze tarcie toczne. | |
W dniu 2011-06-23 14:23, Marek pisze:
Opony które całkiem spełniają ten warunek No nie całkiem, dobra przyczepność to kwestia nacisku na podłoże i oczywiście współczynnika tarcia konkretnej mieszanki na podłożu a opory toczenia w największej części wynikają z uginania się opony podczas toczenia w miejscu styku z podłożem. Cieńsze i bardziej elastyczne ścianki boczne nie zmniejszą przyczepności a zmniejszą te opory. |
|