Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Większe koła, warto?

Większe koła, warto?

Data: 2009-09-26 23:32:19
Autor: marjan
Większe koła, warto?
Tak się zastanawiam, czy po zimie nie zmienić sobie kół na większe, kupuj±c "przy okazji" alufelgi. Obecnie mam 13" stalowe, i do tego opony Dębica Passio 155/70 R13, które s± tragiczne :) o czym chyba nikogo zapewniać nie muszę. Ponieważ teraz mam je już pi±ty rok założone to bez wyrzutów sumienia w jesieni się ich pozbędę. Zimowe opony mam jeszcze dobre, więc na te 13" felgi jak co roku założę "zimówki", ale zastanawiam się co uczynić na wiosnę.
Rozważam w sumie dwie opcje:
1) Kupić jakie¶ lepsze opony 13" (do 200zł/sztuka, np jaka¶ Fulda, czy polecane na grupie Uniroyal'e)
2) Kupić felgi 14" (najlepiej aluminiowe) i do tego opony w rozmiarze 175/65 R14 (też oczywi¶cie nie z najniższej półki).

Czy s±dzicie, że warto zwiększyć sobie rozmiar koła? Niskoprofilowych opon nie chcę, dlatego większe felgi (15") nie wchodz± w grę, chcę mieć po prostu delikatnie większe koła (lepsze modele Punta były wła¶nie z takim rozmiarem kół - 175/65 R14 więc my¶lę, że wejd± bez ocierania o nadkola) żeby auto lepiej znosiło nasze polskie drogi, a i parkuj±c czasem na chodniku łatwiej wjechać na krawężnik maj±c większe koła. Przekłamaniem licznika się w ogóle nie przejmuję - nie jest to dla mnie argument na przeciw.
Dodatkowo dwa komplety felg z oponami to większa wygoda przy sezonowej zmianie kół, a i na alufelgach zawsze auto ładniej wygl±da niż na stalówkach z poobcieranymi kołpakami :)

Je¶li już kupować alufelgi, to s±dzicie że lepiej wzi±ć jaki¶ używany komplet za ok 400-500 zł (14" spokojnie w takiej kwocie dostanę) czy dołożyć do tych 700-800 i kupić jakie¶ tanie (zapewne chińskie) nowe?
Ostatnio jeżdżę więcej w trasie, więc zależy mi na bezpieczeństwie na którym nie chcę oszczędzać (dlatego też wymieniam stare i badziewne Dębice Passio na co¶ lepszego).

Z góry dzięki za poradę.


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-09-26 22:05:01
Autor: to
Większe koła, warto?
marjan wrote:

Tak się zastanawiam, czy po zimie nie zmienić sobie kół na większe,
kupujÄ…c "przy okazji" alufelgi. Obecnie mam 13" stalowe, i do tego opony
Dębica Passio 155/70 R13, które są tragiczne :) o czym chyba nikogo
zapewniać nie muszę. Ponieważ teraz mam je już piąty rok założone to bez
wyrzutów sumienia w jesieni się ich pozbędę. Zimowe opony mam jeszcze
dobre, więc na te 13" felgi jak co roku założę "zimówki", ale
zastanawiam się co uczynić na wiosnę. Rozważam w sumie dwie opcje:
1) Kupić jakieś lepsze opony 13" (do 200zł/sztuka, np jakaś Fulda, czy
polecane na grupie Uniroyal'e)
2) Kupić felgi 14" (najlepiej aluminiowe) i do tego opony w rozmiarze
175/65 R14 (też oczywiście nie z najniższej półki).

Chcesz mieć o prawie 4 cm większe koła i prawie 2 cm wyżej auto? Naprawdę w tym samym modelu montowano tak różne koła? No i oczywiście wiesz, że opona 175/65 będzie sporo (ok. pół cm) wyższa od 155/70?

--
cokolwiek

Data: 2009-09-27 00:18:45
Autor: marjan
Większe koła, warto?
to pisze:
marjan wrote:

Tak się zastanawiam, czy po zimie nie zmienić sobie kół na większe,
kupujÄ…c "przy okazji" alufelgi. Obecnie mam 13" stalowe, i do tego opony
Dębica Passio 155/70 R13, które są tragiczne :) o czym chyba nikogo
zapewniać nie muszę. Ponieważ teraz mam je już piąty rok założone to bez
wyrzutów sumienia w jesieni się ich pozbędę. Zimowe opony mam jeszcze
dobre, więc na te 13" felgi jak co roku założę "zimówki", ale
zastanawiam się co uczynić na wiosnę. Rozważam w sumie dwie opcje:
1) Kupić jakieś lepsze opony 13" (do 200zł/sztuka, np jakaś Fulda, czy
polecane na grupie Uniroyal'e)
2) Kupić felgi 14" (najlepiej aluminiowe) i do tego opony w rozmiarze
175/65 R14 (też oczywiście nie z najniższej półki).

Chcesz mieć o prawie 4 cm większe koła i prawie 2 cm wyżej auto? Naprawdę w tym samym modelu montowano tak różne koła? No i oczywiście wiesz, że opona 175/65 będzie sporo (ok. pół cm) wyższa od 155/70?

Tak, wiem, promień felgi wzrośnie o 0,5 cala = 1,27 cm, a opona o 11,375 - 10,85 = 0,525 cm, czyli w sumie koło urośnie o 0.525 + 1,27 = 1,795 cm.
Na zimÄ™ mam jednak opony o rozmiarze 155/80 R13 (kupowane w ASO Fiata), ktĂłrych wysokość wynosi  12,4 cm, wiÄ™c w porĂłwnaniu do zimĂłwek koĹ‚o "uroĹ›nie mi" o jedyne 12,4 - 1,27 - 10.85 = 0.28 cm.

Jak już pisałem, chcę właśnie koła na większe zmienić, jednak pytam Was co o tym sądzicie.

Czy spadek mocy i zwiększenie spalania będzie po takiej zmianie odczuwalne? Poza tym nie mam wspomagania. Da się po takim zabiegu kręcić kierownicą? :D


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-09-27 01:12:56
Autor: Jarek
Większe koła, warto?
marjan pisze:
Tak, wiem, promień felgi wzrośnie o 0,5 cala = 1,27 cm, a opona o 11,375
- 10,85 = 0,525 cm, czyli w sumie koło urośnie o 0.525 + 1,27 = 1,795 cm.
Na zimÄ™ mam jednak opony o rozmiarze 155/80 R13 (kupowane w ASO Fiata),
ktĂłrych wysokość wynosi  12,4 cm, wiÄ™c w porĂłwnaniu do zimĂłwek koĹ‚o
"urośnie mi" o jedyne 12,4 - 1,27 - 10.85 = 0.28 cm.

Polecam opony 265/60/R18 - naprawdę nie ma problemu z krawężnikami,
dziurami w drogach czy torami kolejowymi.

Pozdrawiam :)
Jarek

Data: 2009-09-28 18:11:54
Autor: J.F.
Większe koła, warto?
Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h9m7a5$io4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Polecam opony 265/60/R18 - naprawdę nie ma problemu z krawężnikami,
dziurami w drogach czy torami kolejowymi.

Szczesliwy czlowiek z ciebie - ja tam widuje wieksze dziury :-)

J.

Data: 2009-09-27 00:36:28
Autor: ~turtle
Większe koła, warto?
On 26 Wrz, 23:32, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Tak się zastanawiam, czy po zimie nie zmienić sobie kół na większe,

¦miało wkładaj te niektóre fabryczne 13 s± mocno zaniżone, czasami
wygl±da to tak jakby kółka ginęły w nadkolach, tak miałem w VW polo,
większe kola to lepsza przyczepno¶ć lepszy komfort jazdy, same zalety,
oczywi¶cie okupione symbolicznie wyższym spalaniem.

Data: 2009-09-27 10:49:00
Autor: Michał Gut
Większe koła, warto?
jezeli masz punto (wnioskuje po tekscie) to ja mam z fabrycznymi 14tkami (punto 1) i oponami 165/65/14

wiec jak bedziesz zmienial to wrzuc takie i czesc

Data: 2009-09-27 10:46:03
Autor: marjan
Większe koła, warto?
Michał Gut pisze:
jezeli masz punto (wnioskuje po tekscie) to ja mam z fabrycznymi 14tkami (punto 1) i oponami 165/65/14

wiec jak bedziesz zmienial to wrzuc takie i czesc

Tak, mam punto :D mk1, ale na innym punciaku widziałem 175/65 R14, więc my¶lałem że takie s± fabryczne.



--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-09-27 11:22:23
Autor: J_K_K
Większe koła, warto?
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:h9n8o7$b4c$1inews.gazeta.pl...
Tak, mam punto :D mk1, ale na innym punciaku widziałem 175/65 R14, więc my¶lałem że takie s± fabryczne.

Ludzie to różne rzeczy wkładaj± ;-)
Najlepiej sprawdĽ w instrukcji,
jakie s± dopuszczalne.
Ew. w dowodzie, je¶li auto z Niemiec.

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-27 12:00:15
Autor: ±ćęłń󶼿
Większe koła, warto?
I to jest najlepsza rada - sprawdzić dopuszczalny rozmiar opon w niemieckim Briefie.
JaC


-- -- -

Ew. w dowodzie, je¶li auto z Niemiec.

Data: 2009-09-27 12:23:26
Autor: Michał Gut
Większe koła, warto?
I to jest najlepsza rada - sprawdzić dopuszczalny rozmiar opon w niemieckim Briefie.

rozmiar jaki podalem na 100% jest fabryczny dla 75sx

Data: 2009-09-27 11:20:40
Autor: J_K_K
Większe koła, warto?
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:h9m191$gsr$1inews.gazeta.pl...
Dodatkowo dwa komplety felg z oponami to większa wygoda przy sezonowej zmianie kół

WeĽ pod uwagę jednakowoż, że koła trzeba
od czasu do czasu wyważyć.
Czyli tak całkiem serwisu oponiarskiego
nie ominiesz ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-27 13:46:09
Autor: Jan Kusmierski
Większe koła, warto?
Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:32:19 +0200, marjan napisał(a):

Tak się zastanawiam, czy po zimie nie zmienić sobie kół na większe, kupuj±c "przy okazji" alufelgi. Obecnie mam 13" stalowe, i do tego opony Dębica Passio 155/70 R13, które s± tragiczne :) o czym chyba nikogo zapewniać nie muszę. Ponieważ teraz mam je już pi±ty rok założone to bez wyrzutów sumienia w jesieni się ich pozbędę. Zimowe opony mam jeszcze dobre, więc na te 13" felgi jak co roku założę "zimówki", ale zastanawiam się co uczynić na wiosnę.
Rozważam w sumie dwie opcje:
1) Kupić jakie¶ lepsze opony 13" (do 200zł/sztuka, np jaka¶ Fulda, czy polecane na grupie Uniroyal'e)
2) Kupić felgi 14" (najlepiej aluminiowe) i do tego opony w rozmiarze 175/65 R14 (też oczywi¶cie nie z najniższej półki).

Czy s±dzicie, że warto zwiększyć sobie rozmiar koła? Niskoprofilowych opon nie chcę, dlatego większe felgi (15") nie wchodz± w grę, chcę mieć po prostu delikatnie większe koła (lepsze modele Punta były wła¶nie z takim rozmiarem kół - 175/65 R14 więc my¶lę, że wejd± bez ocierania o nadkola) żeby auto lepiej znosiło nasze polskie drogi, a i parkuj±c czasem na chodniku łatwiej wjechać na krawężnik maj±c większe koła. Przekłamaniem licznika się w ogóle nie przejmuję - nie jest to dla mnie argument na przeciw.
Dodatkowo dwa komplety felg z oponami to większa wygoda przy sezonowej zmianie kół, a i na alufelgach zawsze auto ładniej wygl±da niż na stalówkach z poobcieranymi kołpakami :)

Je¶li już kupować alufelgi, to s±dzicie że lepiej wzi±ć jaki¶ używany komplet za ok 400-500 zł (14" spokojnie w takiej kwocie dostanę) czy dołożyć do tych 700-800 i kupić jakie¶ tanie (zapewne chińskie) nowe?
Ostatnio jeżdżę więcej w trasie, więc zależy mi na bezpieczeństwie na którym nie chcę oszczędzać (dlatego też wymieniam stare i badziewne Dębice Passio na co¶ lepszego).

Z góry dzięki za poradę.

Po pierwsze Twój model Punto (93-99r)wychodził fabrycznie na 155/70 R13,
165/65 R13, 165/60 R14 i 165/65 R14. Żaden nie wychodził na 175/65 R14.
Nie wiem, kto Ci wcisn± 155/80 R13 na zimę i to jeszcze w ASO i dziwię się,
że nic Ci nie obciera przy pełnym załadunku samochodu.
Stwierdzenie ~turtle "fabryczne 13 s± mocno zaniżone" jest po prostu
¶mieszne, że producent samochodu umy¶lnie wypuszcza produkt z za małymi
kołami :) - jasne...
Zdażaj± się ¶mieszne rozmiary np. 175/80 R14 w Golfie IV, czy 155/70 R15 w
A-klasie, ale to raczej wła¶nie ¶mieszne i dziwne niż niewła¶ciwe.
co do 175/65 R14 w Twoim samochodzie.
Oprócz przekłamywania licznika, którym się nie martwisz, to jest dalej
3,59cm wyższe koło niż Twoje oryginalne.
Wyższe zużycie paliwa, gorsze przyspieszenie, hamulce też mog± nie dać
rady, kręcenie kierownic± na parkingu rzeczywi¶cie będzie dla Ciebie udręk±
i bardzo duża możliwo¶ć ocierania opon przy obci±żeniu. Ja tu nie widzę
żadnego plusa, a argument, że lepiej będzie Ci się podjeżdżało pod
krawężniki?? i tak masz komfort, spróbował być na oponach 205/35 R18, to
jest dopiero sztuka, żeby nie zniszczyć felgi ;)
Ogólnie ja brałbym dobre 155/70 R13 np. Uniroyal Rainexpert,chyba najnowszy
bieżnik w tym rozmiarze i bardzo fajna oponka w dobrej cenie, czy
Continentala EcoContact 3, ew. Fuldę czy Firestona.
Jak 14, to max 165/65 R14 i też założyłbym 2 pożyczone koła od kogo¶ na
prubę jak tam z kręceniem kierownic±.
Co do felg alu, to ciężko trafić proste używane i w miarę dobrym stanie,
ale wolałbym takie od chińskich.
Chińskie je¶li chodzi o bezpieczeństwo, to raczej nic się nie stanie, tu
akurat jest lepiej niż z oponami, raczej martwiłbym się o wytrzymało¶ć pr\y
uderzeniu i jako¶ć lakieru, który może dużo nie wytrzymać.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-27 11:53:49
Autor: to
Większe koła, warto?
Jan Kusmierski wrote:

Stwierdzenie
~turtle "fabryczne 13 są mocno zaniżone" jest po prostu śmieszne, że
producent samochodu umyślnie wypuszcza produkt z za małymi kołami :) -
jasne...

Celem producenta popularnych aut nie jest wyprodukowanie najlepszego auta w skali bezwzględnej, lecz uzyskanie sensownego kompromisu w danej cenie...

gorsze przyspieszenie, hamulce teĹĽ
mogą nie dać rady

Zdecyduj siÄ™. Gorsze przyspieszenie czy hamowanie?

--
cokolwiek

Data: 2009-09-27 18:35:54
Autor: Jan Kusmierski
Większe koła, warto?
Dnia 27 Sep 2009 13:53:49 +0200, to napisał(a):

Jan Kusmierski wrote:

Stwierdzenie
~turtle "fabryczne 13 s± mocno zaniżone" jest po prostu ¶mieszne, że
producent samochodu umy¶lnie wypuszcza produkt z za małymi kołami :) -
jasne...

Celem producenta popularnych aut nie jest wyprodukowanie najlepszego auta w skali bezwzględnej, lecz uzyskanie sensownego kompromisu w danej cenie...

Tu nie ma mowy o kompromisie, tu jest mowa o wymy¶laniu nowych rozmiarów
zamiast używać popularnych.
Dzięki temu na pocz±tku dany rozmiar produkuje jedna firma i jest trudno
dostępny poza ASO, tak samo jak duże nakrętki do felg alu od Forda, płaskie
nakrętki do np. Toyoty, czy nieprzelotowe felgi Citroena.
Wszystko, żeby najwięcej zarobiło ASO, a nie żeby samochód był tańszy.


gorsze przyspieszenie, hamulce też
mog± nie dać rady

Zdecyduj się. Gorsze przyspieszenie czy hamowanie?

A co ma przyspieszenie do hamowania?
Koła o większej ¶rednicy trudniej rozpędzić i potrzeba większej siły, żeby
je zatrzymać. Nie mówimy tu tylko o zwiększeniu szeroko¶ci, bo to często
daje na+, tylko o jednoczesnym zwiększeniu ¶rednicy koła i to sporo w
stosunku do oryginalnych.

Data: 2009-09-27 18:24:32
Autor: to
Większe koła, warto?
Jan Kusmierski wrote:

Zdecyduj siÄ™. Gorsze przyspieszenie czy hamowanie?

A co ma przyspieszenie do hamowania?
Koła o większej średnicy trudniej rozpędzić i potrzeba większej siły,
żeby je zatrzymać. Nie mówimy tu tylko o zwiększeniu szerokości, bo to
często daje na+, tylko o jednoczesnym zwiększeniu średnicy koła i to
sporo w stosunku do oryginalnych.

No super, ale nie zatrzymujemy samych kół tylko cały samochód, masa samych kół ma niewielkie znaczenie przy hamowaniu (w granicach o których rozmawiamy w każdym razie).

--
cokolwiek

Data: 2009-09-27 15:30:08
Autor: Pete
Większe koła, warto?


"to" wrote
No super, ale nie zatrzymujemy samych kół tylko cały samochód, masa
samych kół ma niewielkie znaczenie przy hamowaniu (w granicach o których
rozmawiamy w kaĹĽdym razie).

Ma duzo wieksze znaczenie niz ta sama masa w bagazniku, bo to co na kolach to masa nieresorowana, a on chce zakladac wieksze felgi ktore raczej napewno beda ciezsze.

Pete

Data: 2009-09-27 20:51:43
Autor: to
Większe koła, warto?
Pete wrote:

Ma duzo wieksze znaczenie niz ta sama masa w bagazniku

Ale nadal pomijalne, natomiast szersza opona którą na nie założy może wyraźnie poprawić skuteczność hamowania.

bo to co na
kolach to masa nieresorowana

I co w zwiÄ…zku z tym?

--
cokolwiek

Data: 2009-09-27 16:00:49
Autor: Pete
Większe koła, warto?


"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4abfd05f$1news.home.net.pl...
Pete wrote:

Ma duzo wieksze znaczenie niz ta sama masa w bagazniku

Ale nadal pomijalne, natomiast szersza opona którą na nie założy może
wyraźnie poprawić skuteczność hamowania.

Moze, ale nie musi.  Zalezy od zastosowanej mieszanki gumy.


bo to co na
kolach to masa nieresorowana

I co w zwiÄ…zku z tym?

W zwiazku z tym potrzeba wiekszego wysilku by ja wyhamowac.

Pete

Data: 2009-09-28 10:06:08
Autor: to
Większe koła, warto?
Pete wrote:

Moze, ale nie musi.  Zalezy od zastosowanej mieszanki gumy.

Większe jest jednak prawdopodobieństwo, ze poprawi.

bo to co na
kolach to masa nieresorowana

I co w zwiÄ…zku z tym?

W zwiazku z tym potrzeba wiekszego wysilku by ja wyhamowac.

No super, ale gdzieś w tym wszystkim umykają Ci wielkości o jakich mówimy. Policz sobie chociażby energię kinetyczną kręcącego się koła i porównaj z energią kinetyczną całego samochodu...

--
cokolwiek

Data: 2009-09-27 19:00:32
Autor: LEPEK
Większe koła, warto?
Jan Kusmierski pisze:


Oprócz przekłamywania licznika, którym się nie martwisz, to jest dalej
3,59cm wyższe koło niż Twoje oryginalne.

Czyli 1,8 cm wyżej zawieszony samochód i 1,8 cm "głębiej" wchodzaca opona w nadkole.

Wyższe zużycie paliwa, gorsze przyspieszenie, hamulce też mog± nie dać
rady, kręcenie kierownic± na parkingu rzeczywi¶cie będzie dla Ciebie udręk±
i bardzo duża możliwo¶ć ocierania opon przy obci±żeniu. Ja tu nie widzę
żadnego plusa, a argument, że lepiej będzie Ci się podjeżdżało pod
krawężniki?? i tak masz komfort, spróbował być na oponach 205/35 R18, to
jest dopiero sztuka, żeby nie zniszczyć felgi ;)

Mam w Corolli opony większe, niż fabrycznie przewidziane o podobn± wielko¶ć.
Opony u mnie nie hacz± o nadkola, błotniki itp. nawet pod pelnym obci±żeniem.
Różnicy w zużyciu paliwa nie stwierdziłem (może jest na poziomie 0,2 l/100 km?).
Hamulce daj± radę (w normalnym ruchu nie pływaj±, dopiero jak sie je bardzo ostro potraktuje, no ale tak nie wolno jeĽdzić ;) ).
Do pomocy w kręceniu kierownic± mam wspomaganie (też daje radę).
Natomiast odrobinę zwiększony prze¶wit oraz ¶rednica koła jest odczuwalna:
  - teraz na rzadko którym progu haczę wydechem (wcze¶niej z pasażerami z tyłu musiałem mocno uważać)
  - polne drogi przejeżdżać mogę z mniejszym stresem,
  - krawężniki stały sie nieco niższe

Nie interesuj± mnie ludzie, którzy najpierw pakuj± jakie¶ nale¶niki, a potem narzekaj±, że niewygodnie ;)

IMO, je¶li opony nie obcieraj± i jest wspomaganie to ma to więcej zalet, niż wad.

Pozdr,


--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2009-09-28 00:32:23
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Większe koła, warto?
Dnia 26.09.2009 marjan <klero8.tk9@gmail.com> napisał/a:

Kup zamiennik tej opony co masz + felgę o rozmiar większ± (13->14). Zyskasz pewniejsze prowadzenie auta (niższy profil opony) jezeli
szerokosc ani srednica koła nie beda sie znaczaco roznic nie poczujesz
tez pogorszenia przyspieszenia. Jedyne co moze troche ucierpiec to
komfort jazdy.  --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-28 21:39:22
Autor: Tomasz Pyra
Większe koła, warto?
marjan pisze:

Je¶li już kupować alufelgi, to s±dzicie że lepiej wzi±ć jaki¶ używany komplet za ok 400-500 zł (14" spokojnie w takiej kwocie dostanę) czy dołożyć do tych 700-800 i kupić jakie¶ tanie (zapewne chińskie) nowe?

Jeżeli s± proste, to możesz brać używane.
Kwestie estetyki to już sam oceń.

Ostatnio jeżdżę więcej w trasie, więc zależy mi na bezpieczeństwie na którym nie chcę oszczędzać (dlatego też wymieniam stare i badziewne Dębice Passio na co¶ lepszego).

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, to podnosz±c samochód, podnosisz jego ¶rodek ciężko¶ci i samochód będzie się gorzej prowadził.
Będzie się bardziej przechylał na boki, bardziej nurkował przy hamowaniu. W skrajnych wypadkach s± większe szanse na podparcie się dachem.

A z tego co Ci tu koledzy wyliczyli to miałyby być 2cm, a to już sporo.

Większe koła, warto?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona