Wielka Fatra - biwakowanie

Data: 2011-03-23 08:58:12
Autor: Krzysztof Czajka
Wielka Fatra - biwakowanie
Pan(i) Stan napisał(a):

wynika, że nie wolno biwakować poza wyznaczonymi miejscami. Nie znalazłem natomiast informacji gdzie są te "wyznaczone miejsca". Nie mogę również znaleźć (może nie ma) oficjalnej strony parku.

Są zaznaczone na tej mapce: http://www.sopsr.sk/velkafatra/Turistika/MapaNP.html
(Bivakovanie a stanovanie). --
Pozdrawiam,
Krzysiek

http://www.flaneur.pl

Data: 2011-03-23 10:07:31
Autor: Stan
Wielka Fatra - biwakowanie
W dniu 2011-03-23 09:58, Krzysztof Czajka pisze:

Są zaznaczone na tej mapce: http://www.sopsr.sk/velkafatra/Turistika/MapaNP.html
(Bivakovanie a stanovanie).

Dzięki. Dokładnie o coś takiego mi chodziło. Czyli rozumiem, że można tam na jedną noc rozbić namiot? A czy w miejscach biwakowych są miejsca na ognisko (i nikt się nie czepia) czy pozostaje tylko gotowanie na palniku?

Data: 2011-03-23 10:15:41
Autor: Basia Z.
Wielka Fatra - biwakowanie
W dniu 2011-03-23 09:58, Krzysztof Czajka pisze:

Są zaznaczone na tej mapce: http://www.sopsr.sk/velkafatra/Turistika/MapaNP.html
(Bivakovanie a stanovanie).

Z tego co widzę na tej mapie to przynajmniej dwa miejsca są obok znanych mi szałasów - szałas pod Suchym i szałas pod Sipruniem.

Przynajmniej o tyle mogę to ocenić o ile dokładna jest ta mapa.

B.

Data: 2011-03-23 21:30:21
Autor: Doczu
Wielka Fatra - biwakowanie
W dniu 2011-03-23 10:15, Basia Z. pisze:
[...]

Tylko pod Suchym piec strasznie dymi i wogóle straszny syf w chacie i okolicy, a pod Sipruniem to nie wiem.
Generalnie lubię nocowanie w chatach, ale coraz cześciej albo się trafia na kiepskie towarzystwo, albo straszny syf i powoduje to, że jednak zawsze alarmowo nosze ze sobą namiot.

A wracając do meritum
Generalnie jesli chodzi o Słowację, to w MF i WF, oraz pewnie w innych pasmach jest podobnie to w rozmowie ze Słowakami wychodziło zawsze, że wprawdzie to PN'y, ale jeśli nie pali się ognia, nie robi wokół siebie wysypiska śmieci, i nie nocuje w jednym miejscu przez całe wakacje to filance nie czepiają się.
--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji:

Wielka Fatra - biwakowanie