Wielka Orkiestra Pomocy Samemu Sobie

Data: 2012-01-08 10:45:44
Autor: mkarwan
Wielka Orkiestra Pomocy Samemu Sobie
Pani Barbara Jackiewicz, matka mężczyzny, który od 25 lat leży w śpiączce,
występując z  apelem o eutanazję dla syna uzyskała od władz pewną pomoc.
Można powiedzieć, że pani Barbara na własnej skórze poznała, czym różni się
pomoc odświętna od codziennej.
Dziennikarze, politycy i przedstawiciele organizacji charytatywnych
ustawiali się do niej przez kilka dni w kolejce.
Przez 25 lat pani Barbara była pozbawiona zarówno z ich strony, jak i
powołanych do tego służb, które finansujemy przecież z naszych podatków,
najmniejszego zainteresowania.
Była również pogardliwie odprawiana w wielu instytucjach i organizacjach
pozarządowych, w tym w fundacjach takich jak fundacja Dymnej czy fundacja "
Budzik".

Fundacja "Budzik" buduje za pieniądze z publicznej zbiórki szpital dla
kilkorga dzieci w śpiączce, w tym dla dziecka założycielki.
To znana aktorka, którą spotkało wielkie nieszczęście i nie widzę nic złego
w tym, że troszczy się o własne dziecko.
Jak to zresztą z prostacką bezpośredniością wyraził kiedyś Pawlak, pomoc dla
własnej rodziny i przyjaciół jest najistotniejszym zadaniem każdego, w tym
każdego polityka.
A najlepiej pomagając innym, pomagać sobie. Dobrze to rozumiał senator
Misiak, który pomagał stoczniowcom zlikwidować ich miejsca pracy, żeby móc
ofiarnie im pomagać w znalezieniu następnych.
Oczywiście za wielkie pieniądze.
Można również chyba przyjąć, że osoby, które dobrowolnie wspomagają fundację
" Budzik" wiedzą, co robią, choć niewątpliwie wysyłając, w ramach odświętnej
dobroczynności, swoją złotówkę przez telefon, budują najdroższe łóżka
szpitalne świata.

Zjawisko odświętnej dobroczynności jest stare jak świat i zupełnie
zrozumiałe.
O wiele łatwiej wrzucić parę złotych do puszki WOŚP niż ugotować obiad dla
chorej sąsiadki.
Dobroczynność to ogromny przemysł korzystający z wszelkich technik
manipulacyjnych i marketingowych w tym, z ludzkiej potrzeby publicznego
pokazywania się i ocierania się o osoby znane.
Po reklamowanego przez TV psa z wypadku ustawiają się kolejki osób, które
nigdy nie podniosłyby go z ulicy.
Z tych samych przyczyn kwestujący na Powązkach uzyskują kwoty wprost
proporcjonalne do czasu prezentowania się przez nich w telenowelach.
Dla polityków, a przede wszystkim żon polityków dobroczynność to również
bezpieczna forma autoprezentacji.
Szczególnie użyteczne są tu chore dzieci, bo ich interes zamyka usta
krytykom.

Jeżeli ktoś próbuje zapytać na przykład o sens organizowanych przez Owsiaka
zbiorowych imprez dla młodzieży, połączonych z nadużywaniem alkoholu i
tarzaniem się w błocie, albo interesuje się, kto i z jakich pieniędzy
remontował dla niego pałac na Mazurach, jako argument pada zawsze liczba
zakupionych przez jego fundację respiratorów i tomografów.
Dyskutanci nie rozumieją, że za tomografy i respiratory płacą poprzez
składkę zdrowotną i za skandaliczną należy uznać sytuację, w której w
cywilizowanym kraju, życie i zdrowie małych pacjentów ma zależeć od fantazji
i dobrej woli jednego człowieka, nawet człowieka orkiestry.
Nie chcą również zrozumieć, że gdyby sprzedać czas antenowy ofiarowywany za
darmo Owsiakowi i dochody z tej sprzedaży przeznaczyć na wyposażanie
dziecięcych szpitali, efekt finansowy byłby zapewne wielokrotnie większy.

I zasada termodynamiki w fizyce to inaczej niemożliwość perpetum mobile
pierwszego rodzaju.
Nie istnieje urządzenie, które produkuje więcej energii niż samo pobiera,
nie da się wytwarzać energii z niczego.
Podobna zasada w życiu społecznym, (w sformułowaniu Anglików) mówi, że nie
istnieje darmowy lunch. Za wszystko ktoś musi zapłacić.

II zasada termodynamiki bywa formułowana jako niemożliwość perpetum mobile
II rodzaju.
Niemożliwe jest korzystanie z energii rozproszonej, na przykład z energii
ruchu cząstek pary wodnej, bez specjalnego urządzenia zwanego silnikiem.
W życiu społecznym zachodzi ścisła analogia.
Rozproszoną energię społeczną jakiś silnik, na przykład fundacja Owsiaka,
musi zamienić na prace użyteczną.
Silniki cieplne charakteryzuje sprawność definiowana jako stosunek energii
uzyskanej do energii włożonej.
Instytucje społeczne i charytatywne też mają określoną sprawność.
Na przykład sprawność Unicefu jest rzędu 3% , bo jak wynika z oficjalnych
sprawozdań 97% zdobytych funduszy instytucja ta przeznacza na cele
wewnętrzne a nie statutowe: na pensje personelu, podróże, wynajem lokali,
reklamę.
Dlatego nigdy nie przyszłoby mi do głowy wspieranie tej znanej instytucji
charytatywnej.
Podejrzewam, że WOŚP ma sprawność tego samego rzędu lub niższą.

Obrońcy Owsiaka podnoszą zawsze wychowawcze znaczenie jego działalności.
Tymczasem tak naprawdę pedagogika społeczna w wydaniu WOŚP to
antypedagogika.
Uczy młodych ludzi jak można zabłysnąć i wspaniale się bawić zasłaniając się
szlachetnym celem.
Ma tyle wspólnego z uczeniem empatii i współczucia, co siusiająca lalka z
nauką opieki nad dzieckiem lub elektroniczny piszczący piesek z miłością do
zwierząt.  Wątpię czy ktoś z młodych ludzi biegających po mieście z puszką
( i często wyciągających z tej puszki pieniądze w bramie) byłby skłonny
siedzieć w nocy z umierającym dzieckiem.
A przecież jest cała armia bezimiennych wolontariuszy, którzy to robią nie
oczekując nagrody ani poklasku.
Gdyby firmy i banki, które w ramach reklamy futrują organizację Owsiaka
policzyły ile z ich ( a pośrednio naszych) pieniędzy idzie, zamiast na
respiratory, na hałaśliwe imprezy, stałoby się jasne, że gra nie jest warta
świeczki.
źródło
http://izabela.nowyekran.pl/post/46772,wielka-orkiestra-pomocy-samemu-sobie

Data: 2012-01-08 12:07:25
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 10:45, mkarwan pisze:
[...]

To ciekawe, a masz dane zieba ?

Data: 2012-01-08 13:09:11
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

To jedna z wersji. Dla jednych nazywacie się Marek Karwan (pamiętacie ten
profil na NK gdzie znajdowało się zdjęcie na którym "spacerowaliście"?) dla
innych Zięba lub Ziemba.

A tekst o wymuszonej przez merdia dobroczynności genialny. Szkoda że nie
wpastowaliście tego fragmentu o przedwojennym sterowcu :)

--
"Tylko owce potrzebują Pasterza"

Data: 2012-01-08 13:18:14
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości news:rrca9vxofqfv$.1kygonur3msmt$.dlg40tude.net...
[...]

Jak zwykle kłamiesz, taka to już twoja natura, tchórz i kłamca.
Per wy zwracali się do siebie członkowie PZPR oraz SB-cy.
Tradycje rodzinne są u ciebie tak silne, ze nie potrafisz się wyzbyć tej formy zwracania się do innych.
Ale to już twój problem, chcesz robić z siebie idiotę, to rób, ostatecznie to twój problem.

Data: 2012-01-08 14:28:08
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

Nieprawda! Ja nie kłamię urwan, ja jedynie robię z siebie durnia!

--
"Tylko owce potrzebują Pasterza"

Data: 2012-01-08 18:20:33
Autor: mkarwan
Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości news:10cvktn524qas$.1830xviihevlb.dlg40tude.net...
[...]

Nie tylko durnia, ale także idiotę.
Jesteś tchórzem i kłamcą.

Data: 2012-01-09 02:07:03
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

[...]

Jak zwykle zresztą.

--
"Tylko owce potrzebują Pasterza"

Data: 2012-01-08 13:47:37
Autor: Obserwator
Grzegorz Z. <tictactoe@colleen.org> napisał(a):
To jedna z wersji. Dla jednych nazywacie się Marek Karwan (pamiętacie ten
profil na NK gdzie znajdowało się zdjęcie na którym "spacerowaliście"?) dla
innych Zięba lub Ziemba.

a pod ilu nickami piszesz sam na tej grupie, hipokryto?

Data: 2012-01-08 13:52:05
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 12:38, mkarwan pisze:
Podejrzewam, że WOŚP ma sprawność tego samego rzędu lub niższą.
To ciekawe, a masz dane zieba ?

Kto to jest ziemba?

Nie kompromituj sie zieba. Podaj skad masz dane.

Data: 2012-01-08 13:44:52
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Nie kompromituj sie zieba. Podaj skad masz dane.

dlaczego czepiasz sie mKarwana? Tekst wkleil bardzo dobry.

Data: 2012-01-08 15:06:33
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 14:44,  Obserwator pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Nie kompromituj sie zieba. Podaj skad masz dane.

dlaczego czepiasz sie mKarwana? Tekst wkleil bardzo dobry.

Tyle, ze bez podania prawdziwych danych to jest zwykle pomowienie. W
podobnym stylu pomawia sie rowniez Rydzyka.

Data: 2012-01-08 14:23:54
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Tyle, ze bez podania prawdziwych danych to jest zwykle pomowienie. W
podobnym stylu pomawia sie rowniez Rydzyka.

mKaran tylko wkleil tekst i nie jest jego autorem. Ponadto ty tez nie wiesz na pewno jak sie mKarwan nazywa, To sa pomowienia Szarona podajacego sie za Zyda na sciepie. Ja osobiscie watpie, ze to Zyd. To raczej prowokator ktory sieje nienawisc miedzy ludzmi podobnie jak quark, ewidentny esbek ktory wyemigrowal do USA. Tam wielu takich wyslano aby rozwalali srodowiska polonijne.

Data: 2012-01-08 15:37:34
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 15:23,  Obserwator pisze:
> [...]
mKaran tylko wkleil tekst i nie jest jego autorem. Ponadto ty tez nie wiesz na pewno jak sie mKarwan nazywa

A co mnie to obchodzi jak sie zieba nazywa ? Mnie obchodzi, czy dane,
ktore podaje sa prawdziwe czy tez nie.

Data: 2012-01-08 14:44:05
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
A co mnie to obchodzi jak sie zieba nazywa ? Mnie obchodzi, czy dane,
ktore podaje sa prawdziwe czy tez nie.

przeciez mozesz zapytac, a nie atakowac go ad personam.

Data: 2012-01-08 15:48:33
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 15:44,  Obserwator pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
A co mnie to obchodzi jak sie zieba nazywa ? Mnie obchodzi, czy dane,
ktore podaje sa prawdziwe czy tez nie.

przeciez mozesz zapytac, a nie atakowac go ad personam.

Przeciez go sie kulturalnie pytam, tylko zieba ucieka sie do
argumentacji ad personam :)

Data: 2012-01-08 18:25:00
Autor: Leprechaun

u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

Nie pierdol ty łajzo! Odpierdol się od Zięby parobku spoid Suwałk!

BomBel

Data: 2012-01-08 18:24:26
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f09aa2f$0$1458$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
pewno jak sie mKarwan nazywa

A co mnie to obchodzi jak sie zieba nazywa ? Mnie obchodzi, czy dane,

Jak ty łajzo sie nazywasz?

BomBel

Data: 2012-01-08 18:24:03
Autor: Leprechaun

u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

To podaj ty łajzo prawdziwe dane!

BomBel

Data: 2012-01-08 14:28:00
Autor: mkarwan

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f099176$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wybierz się do psychiatry może przepisze ci leki i przestaniesz robić z siebie durnia, pisząc do kogoś kogo nie ma w psp.

Data: 2012-01-08 14:45:01
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 14:28, mkarwan pisze:
Nie kompromituj sie zieba. Podaj skad masz dane.

Wybierz się do psychiatry

Psychiatra ma dane ? Zmyslasz zieba. :)

Data: 2012-01-08 18:25:29
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f099dde$0$1444$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-01-08 14:28, mkarwan pisze:
Nie kompromituj sie zieba. Podaj skad masz dane.

Wybierz się do psychiatry

Psychiatra ma dane ? Zmyslasz zieba. :)

Ty łajzo suwalska! Ty parobku obsrany!

BomBel

Data: 2012-01-08 18:23:39
Autor: Leprechaun
[...]

To ty pajacu podaj. No co, łajzo!

BomBel

Data: 2012-01-08 16:30:21
Autor: stevep
Dnia 08-01-2012 o 12:38:49 mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

UĹźytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości  news:4f0978ee$0$1214$65785112news.neostrada.pl...
Instytucje społeczne i charytatywne też mają określoną sprawność.
Na przykład sprawność Unicefu jest rzędu 3% , bo jak wynika z  oficjalnych
sprawozdań 97% zdobytych funduszy instytucja ta przeznacza na cele
wewnętrzne a nie statutowe: na pensje personelu, podróşe, wynajem  lokali,
[...]

# Zięba zwyczajna (Fringilla coelebs) – gatunek małego ptaka z rodziny  łuszczakĂłw,  ;)

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-01-08 14:43:54
Autor: Marek Czaplicki
mkarwan pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 08 styczeń 2012 10:45:

Nie chcą również zrozumieć, że gdyby sprzedać czas antenowy ofiarowywany za
darmo Owsiakowi i dochody z tej sprzedaży przeznaczyć na wyposażanie
dziecięcych szpitali, efekt finansowy byłby zapewne wielokrotnie większy.

Gdyby sprzedać miejsce na czole prezydenta pod loga reklamowe to okazałoby się, że nasi politycy już nic nas nie kosztują, a wręcz przeciwnie, zarabiają na siebie. :-)
Organizacje charytatywne to takie organizacje, które dobrze że istnieją a jeszcze lepiej gdyby nie musiały istnieć. Lepiej gdyby wszyscy byli zdrowi, szczęśliwi i bogaci. Wtedy nikt już nie stałby z wyciągniętą po datek ręką.

Data: 2012-01-08 18:04:28
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 10:45:44 +0100, mkarwan napisał(a):

O wiele łatwiej wrzucić parę złotych do puszki WOŚP niż ugotować obiad dla
chorej sąsiadki.

Ano...
--
XL

Data: 2012-01-08 18:47:44
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 18:04:28 +0100, XL napisał(a):

Dnia Sun, 8 Jan 2012 10:45:44 +0100, mkarwan napisał(a):

O wiele łatwiej wrzucić parę złotych do puszki WOŚP niż ugotować obiad dla
chorej sąsiadki.

Ano...

Fenomen WOŚP jest wielki - polega własnie na tym, że człowiek chętnie za
małe pieniądze KUPUE sobie spokój sumienia.  A ludzi są miliony.
Nie dziwota, że ktoś w końcu finansowo zagospodarował tę wielką pustynię
sumień.
--
XL

Data: 2012-01-08 19:15:40
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju3hm30nh3t9$.1leap1miq0mv1$.dlg40tude.net...
[...]

Okazał się być lepszy od KK, który od tysiąca lat w Polsce miał monopol.

Data: 2012-01-08 20:14:03
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 19:15:40 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Lepszy? A w czym? - w sciąganiu pieniędzy od "baranów"? Wiesz co, to już
lepiej porównaj WOŚP z US 3333-)

który od tysiąca lat w Polsce miał monopol.

Kiedyś miał monopol na kształcenie i lecznictwo - i ono BYŁO.
--
XL

Data: 2012-01-08 20:19:00
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:14, XL pisze:
który od tysiąca lat w Polsce miał monopol.
Kiedyś miał monopol na kształcenie i lecznictwo - i ono BYŁO.

Ten bidzik to typowy wojujacy ateusz, nic dziwnego, bo jest zydkiem z
pochodzenia.

Data: 2012-01-08 20:46:51
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:19:00 +0100, u2 napisał(a):

[...]

W sumie narodowość ani wyznanie tu nieważne - człowiek jest ważny. A tu
człowiek jaki jest - każdy koń widzi ;-)
--
XL

Data: 2012-01-08 21:07:32
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:46, XL pisze:
Ten bidzik to typowy wojujacy ateusz, nic dziwnego, bo jest zydkiem z
pochodzenia.
W sumie narodowość ani wyznanie tu nieważne - człowiek jest ważny. A tu
człowiek jaki jest - każdy koń widzi

Zapomnialem dodac, ze zydkiem lewicujacym, ale nie lewitujacym.
Lewitujacych powazam, lewicujacy zwykle oszukuja i kradna.

Data: 2012-01-08 21:19:12
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:07:32 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Lewicujący? - wszyscy :-)

--
XL

Data: 2012-01-08 21:21:59
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 21:19:12 +0100, XL napisał(a):

[...]

....z prostego powodu: obiecują sprawiedliwość i równość społeczną, a z
założenia taka wizja jest nierealna, odkąd człowiek człowiekiem 3-)
--
XL

Data: 2012-01-08 21:29:27
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 21:21, XL pisze:
[...]

Sprawiedliwosc spoleczna to utopia, a co do rownosci to sa rowni i
rowniejsi.

Ba, ogladnalem sobie dzisiaj na Polsacie reportaz o sprawie morderstwa
pewnej mlodego mezczyzny w Lubartowie i nieslusznym oskarzeniem
niewinnej osoby przez jak sie pozniej okazalo morderce.

Niewinna osoba przesiedziala w tymczasowym areszcie poltora roku, w
miedzyczasie utracil nie tylko swoje dobre imie, ale i swoj dobrze
prosperujacy biznes.

Dwoch prokuratorow nie pofatygowalo sie sprawdzic linii obrony, dopiero
trzeci nie przedluzyl automatycznie aresztu i doszedl prawdy.

Dlatego nie ma mowy w czeciej erpe o zwyklej sprawiedliwosci, nie tylko
spolecznej ;)

Data: 2012-01-08 21:42:10
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f09fca9$0$1442$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to teraz która? czwarta erpe jebła! To piąta erpe z jarusiem?
Tylko, czy ludzie zechcą, jaki im dobrze w trzeciej erpe?

Data: 2012-01-08 21:39:28
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1ut5cixzxid1y.1sg9t0jm5366u$.dlg40tude.net...
[...]

Powiedz to jardysowi. Załamie się.

Data: 2012-01-08 22:31:22
Autor: jadrys
Wielka Orkiestra Pomocy Samemu Sobie

...z prostego powodu: obiecują sprawiedliwość i równość społeczną, a z
założenia taka wizja jest nierealna, odkąd człowiek człowiekiem 3-)

Powiedz to jardysowi. Załamie się.

Nic sie nie załamie, doskonale znam realia. Dopóki będzie kapitalistyczna propaganda bogactwa i sukcesu mieszała ludziom w głowach sukienkami księżniczki za równowartość rocznych zarobków kilkudziesięciu normalnych ludzi, to istotnie niewiele da się zrobić dla uzdrowienia sytuacji. Ale gdy za publikowanie takich wydarzeń autorów będzie się zamykało w obozach edukacyjnych to wszystko jest możliwe.

Data: 2012-01-09 00:12:59
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 22:31:22 +0100, jadrys napisał(a):

Nic sie nie załamie, doskonale znam realia.

Wiem :-)
--
XL

Data: 2012-01-09 05:26:45
Autor: stevep
Dnia 08-01-2012 o 20:14:03 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Ale tylko dla bogatych.

--
stevep

Data: 2012-01-08 19:17:28
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 18:47, XL pisze:
[...]

Jest kilka takich akcji, ale ta jest najbardziej naglasniania medialnie.

Moim zdaniem bardzo dobrze ze takie akcje sie odbywaja. Wymienilbym n.p.
fundacje Anny Dymnej, czy Ewy Blaszczyk.

Data: 2012-01-08 18:48:30
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

Jest kilka takich akcji, ale ta jest najbardziej naglasniania medialnie.

bo ta jest naglasniana z zupelnie innego powodu, anizeli zwykla dzialalnosc
charytatywna. Ta akcja ma tzw, drugie dno...ale polityczno-ideologiczne i
spoleczenstwo do tego drugiegoi dna doplaca dodatkowo nie tylko finasowo.

Moim zdaniem bardzo dobrze ze takie akcje sie odbywaja. Wymienilbym n.p.
fundacje Anny Dymnej, czy Ewy Blaszczyk.

zalezy jakie akcje. Generalnie tego typu fundacje sluza glownie tym, ktorzy na nich zarabiaja, a nie tym ktorzy potrzebuja pomocy.

Data: 2012-01-08 20:08:37
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 19:48,  Obserwator pisze:

[...]

Kazdy moze odmowic wspierania takiej akcji, mamy jeszcze, poki co,
wolnosc w tym wzgledzie. A stacji komercyjnych mozna po prostu nie
ogladac i nie sluchac.

[...]

Akurat wymienione przeze mnie fundacje sluza szczytnym celom i robia ile
moga.

Data: 2012-01-08 19:20:30
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

Kazdy moze odmowic wspierania takiej akcji, mamy jeszcze, poki co,
wolnosc w tym wzgledzie. A stacji komercyjnych mozna po prostu nie
ogladac i nie sluchac.

a to ty czy ktos podszyl sie pod twoj nick i zamiescil tekst krytyczny na temat Owsiaka w watku ponizej, odowiadajac Adolfowi Zmudzinowi? Ja sie przeciez z tamtym u2 zgadzam, teraz tylko potwierdzilem.

Jesli chodzi o wiekszosc fundacji charytatywnych, to za duzo na ten temat wiem, wiec jestem generalnie na NIE i basta.

Ale te ktore sa przyzwoite i to udowodnily jednoznacznie, ze rzeczywiscie pomagaja ludziom, popieram. Musze sie jedank DOKLADNIE przekonac osobiscie z kim mam do czynienia. Voila.

Data: 2012-01-08 20:25:33
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:20,  Obserwator pisze:
[...]

Adolf przegial w jedna strone, zieba przegina w druga.

Nie widze powodu, aby popierac kogokolwiek z tej dwojki zwlaszcza, ze
nie potrafia udowodnic swoich twierdzen.

Trzeba jednak pietnowac takie pomowienia, zwlaszcza ze padaja na forum
publicznym ogolniedostepnym.

Data: 2012-01-08 19:35:50
Autor: Obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Adolf przegial w jedna strone, zieba przegina w druga.

nie masz absolutnie racji w tym akurat przypadku. Ten Adolf to skonczony lajdak i dlaczego tak uwazam, to mu napisalem.
Nie widze powodu, aby popierac kogokolwiek z tej dwojki zwlaszcza, ze
nie potrafia udowodnic swoich twierdzen.

twierdzen nie potrafi udowodnic Adolf.

Trzeba jednak pietnowac takie pomowienia, zwlaszcza ze padaja na forum
publicznym ogolniedostepnym.

tak, zgoda, wiec pietnuj, ale sprawiedliwie.

Data: 2012-01-08 20:40:37
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:35,  Obserwator pisze:
Adolf przegial w jedna strone, zieba przegina w druga.
nie masz absolutnie racji w tym akurat przypadku. Ten Adolf to skonczony lajdak i dlaczego tak uwazam, to mu napisalem.

Oczywiscie to lajdak i w dodatku nawet nie czarujacy lajdak jak Belmondo ;)

Data: 2012-01-08 20:42:54
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:08:37 +0100, u2 napisał(a):

Kazdy moze odmowic wspierania takiej akcji, mamy jeszcze, poki co,
wolnosc w tym wzgledzie. A stacji komercyjnych mozna po prostu nie
ogladac i nie sluchac.

Póki co to w niekomercyjnej stacji mi się pchają przed oczy cały dzień!
--
XL

Data: 2012-01-08 20:17:17
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 19:17:28 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Sama fundacja to co innego, niż AKCJA. Metoda akcji WOŚP mi się nie podoba.
Bo do fundacji Dymnej czy Błaszczyk trafiają ci, którzy naprawdę powodowani
są szlachetnymi pobudkami, chcą pomóc i sami szukają takiej możliwości, a
tutaj (WOŚP) masz nachalność, zerowanie na tanich gestach i, jak już
pisałam, pobudkach - na chęci kupna za grosz absolutnego spokoju sumienia.
--
XL

Data: 2012-01-08 20:22:00
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:17, XL pisze:
[...]

Mi ta akcja zupelnie nie przeszkadza, choc nie daje dla Owsiaka ani
grosza od ladnych kilku lat, ale nie uwazam, ze musze z nim walczyc ze
wzgledu swiatopogladowych czy tez kulturowych.

W sytuacji kiedy sluzba zdrowia jest w oplakanym stanie nie widze
przeciwskazan, aby takie akcje przeprowadzac.

Data: 2012-01-08 20:48:42
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:22:00 +0100, u2 napisał(a):

[...]

To jest akcja SAMOPOMOCY - i ten aspekt dopuszczam wobec braku
jakiegokolwiek zaangażowania władzy. Jednak do czego DŁUGOFALOWO to
prowadzi...
--
XL

Data: 2012-01-08 21:20:50
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:48, XL pisze:
[...]

Zgadzam sie, ze 20 lat to sporo i dziwi mnie, ze ciagle ratujemy polska
sluzbe zdrowia.

Juz w ubieglym wieku dziwilismy sie z znajomymi, ze ministerstwo zdrowia
zrobilo paragrafem budzetowym wplywy WOSP. Tym samym utrwalono zlotego
cielca vel dojna krowe.

Data: 2012-01-08 21:28:21
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:20:50 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Prawda?
I jakoś końca nie widać... tego ratowania. Bo koniec służby zdrowia widać
coraz wyraźniej...
:-(

Juz w ubieglym wieku dziwilismy sie z znajomymi, ze ministerstwo zdrowia
zrobilo paragrafem budzetowym wplywy WOSP. Tym samym utrwalono zlotego
cielca vel dojna krowe.

No i masz potwierdzenie!
--
XL

Data: 2012-01-08 21:32:58
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 21:28, XL pisze:
[...]

Dziwne, ze nadal jest co krasc, zauwaz ile ukradziono w prylu, a w
czeciej peloskiej wielokrotnie wiecej i wiekszosci w tym ukladzie jest
najwyrazniej dobrze skoro pelomafia zwycieza raz za razem w wyborach ;)

Data: 2012-01-09 00:07:31
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:32:58 +0100, u2 napisał(a):

Dziwne, ze nadal jest co krasc

Już zaczyna brakować - patrząc na umyślne zadlużanie szpitali...
Prywatyzacja goni dlugim krokiem.
--
XL

Data: 2012-01-09 00:15:15
Autor: u2
W dniu 2012-01-09 00:07, XL pisze:
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:32:58 +0100, u2 napisał(a):

Dziwne, ze nadal jest co krasc

Już zaczyna brakować - patrząc na umyślne zadlużanie szpitali...
Prywatyzacja goni dlugim krokiem.

Im bardziej zadluzone tym latwiej je oddac za bezcen ;)

Data: 2012-01-09 00:30:51
Autor: XL
Dnia Mon, 09 Jan 2012 00:15:15 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Już się je oddaje - ich długi są generowane umyślnie poprzez złe
zarządzanie od wewnątrz w porozumieniu z kolesiami z zewnątrz i wtedy za
bezcen wykupywane przez kolesiów, przyszłych właścicieli.
--
XL

Data: 2012-01-09 11:09:39
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 20:48:42 +0100, XL napisał(a):

To jest akcja SAMOPOMOCY - i ten aspekt dopuszczam wobec braku
jakiegokolwiek zaangażowania władzy. Jednak do czego DŁUGOFALOWO to
prowadzi...

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,10931470,Brudzinski__Nie_zamieniajmy_panstwa_w_WOSP.html?lokale=kielce
"Polityk PiS przyznał, że "docenia, to wszystko, co wiąże się pozytywnie z
WOŚP". - Ale na Boga, nie zamieniajmy państwa w WOŚP. Na bolączki Jurek
Owsiak, sypie się polski system opieki zdrowotnej, no ale na szczęście mamy
Jurka Owsiaka. Będzie powódź, będą wybory prezydenckie, to Jurek Owsiak nam
zorganizuje zbiórkę i będzie ratował powodzian. Nie możemy zbudować
autostrad, nich Jurek Owsiak zrobi zbiórkę i zbuduje - powiedział
Brudziński."
--
XL

Data: 2012-01-09 11:22:34
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:18fj5e8zm6tap$.qz78j2ny4mn1.dlg40tude.net...
[...]

Proporcje mu się poje...ały.
Składka zdrowotna, którą dysponuje NFZ - 68 miliardów zł.
Ministerstwo Zdrowia - 2,5 miliarda zł
Owsiak - choćby nawet 45 milionów zł stanowi tylko 0,057 procenta środków przeznaczonych na ochronę zdrowia.

Reasumując - nie chodzi o pieniądze ale o fakt, że WOŚP przyciągnął olbrzymią ilość ludzi i jest pozytywnie odbierany przez społeczeństwo, na przkór pisiaczkom, moherom i kościołowi.
I to ich boli.

Data: 2012-01-08 20:22:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1wckt585549ds.1grsy9t2cgxbn.dlg40tude.net...
[...]

Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Nie chcesz nie dawaj. Chcesz komu innemu dać - dawaj. Tych 100 tysięcy wolontaruszy też nikt nie zmuszał.
Już nie wiecie jak obesrać WOŚP.

Data: 2012-01-08 20:51:10
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 20:22:53 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Nie chcesz nie dawaj. Chcesz komu innemu dać - dawaj.

Daję komu innemu. Więcej, niż dałabym na WOŚP.

Tych 100 tysięcy wolontaruszy też nikt nie zmuszał.

Alez zmuszał. Metod żerowania na ludzkiej szlachetności i dobrej woli jest
multum, to powszechnie znane metody manipulacji i niebezpośredniego
nacisku.

Już nie wiecie jak obesrać WOŚP.

Że sobie tutaj piszemy? - raczysz żartować.
--
XL

Data: 2012-01-08 19:53:21
Autor: jadrys
[...]

małe pieniądze KUPUE sobie spokĂłj sumienia.  A ludzi są miliony.
Nie dziwota, że ktoś w końcu finansowo zagospodarował tę wielką pustynię
sumień.

Księża robią to od dawna, - sprzedają  msze za dusze zmarłych. ;-)

Data: 2012-01-08 20:13:39
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jecou1$bu6$1node2.news.atman.pl...
[...]

I można było sobie odpusty od grzechów kupić, choćby odpust od celibatu.

Data: 2012-01-08 22:35:19
Autor: jadrys
[...]

E tam, teraz to już chyba przesadziłeś. - Od celibatu też?

Data: 2012-01-08 23:40:57
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:jed25a$lma$2node2.news.atman.pl...

[...]

W początkach wprowadzania celibatu, ksiądz mógł pewną okrągłą sumką wykupić się i posiadać żonę.

Data: 2012-01-09 00:27:02
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 23:40:57 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

W początkach wprowadzania celibatu, ksiądz mógł pewną okrągłą sumką wykupić się i posiadać żonę.

Nie mam nic przeciwko temu, żeby i dziś się wykupywali - ma pieniądze na
wykup, to i żonę utrzyma ;-PPP
--
XL

Data: 2012-01-08 20:33:50
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 19:53:21 +0100, jadrys napisał(a):

[...]

Jednakże nie wyciskają na te msze pieniędzy wysyłając małych szantażystów z
puszkami, tylko ludzie sami idą i dają, bo taką mają potrzebę.
A i msza kosztuje - trzeba światła, ogrzewania i miejsca oraz czasu i pracy
tego, kto ją odprawi. A ów musi mieć w co się ubrać i co zjeść, bo głodny i
bosy mszy nie odprawi, w każdym razie nie na dłuższą metę... --
XL

Data: 2012-01-08 22:35:44
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-08 20:33, XL pisze:

[...]

No ale sam sens sprzedawania takiej usługi... To też dla spokoju sumień.

Data: 2012-01-09 00:14:49
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 22:35:44 +0100, jadrys napisał(a):

[...]

No ale tutaj nie sprzedaje się de facto MSZY, tylko włąśnie usługe jej
odprawienia.
Bezpłatne są msze z grafika parafii, a te "nadliczbowe" to po prpstu
usługa. I co w tym złego? - pogrzeb też jest usługą.
--
XL

Data: 2012-01-09 05:26:13
Autor: stevep
Dnia 08-01-2012 o 18:47:44 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

A co masz tak strasznego na sumieniu, że musisz sobie spokój kupować?

--
stevep

Data: 2012-01-08 19:09:11
Autor: Przemysław W
Wielka Orkiestra Pomocy Samemu Sobie
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4f0965c9$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

Pani Barbara.....

Przytoczyłeś artykuł zgorzkniałej starszej kobiety, która potępia w czambuł wszystkich ludzi, którzy chcą w taki czy inny sposób pomóc innym ludziom, ale skrzętnie omija Caritas ze zrozumiałych względów. Gdyby autorka tego artykułu miała elementarną przyzwoitość, to po krytyce innych opisałaby w jaki sposób ona sama angażuje się w pomoc innym. Wydaje się, że w sprawie pomocy jej działalność ogranicza się jedynie do krytyki innych ludzi.

  Przemek

--

"Jarosław Kaczyński w 2011 roku przegrał wszystko co było do przegrania. Po raz szósty z rzędu Polacy wybrali ciepłą wodę w kranie serwowaną przez Donalda Tuska zamiast IV RP obiecywanej przez prezesa PiS. Mało tego - od prezesa odeszli najwierniejsi z wiernych: Zbigniew Ziobro, Jacek Kurski, Beata Kempa. Przez 12 miesięcy PiS w żadnym sondażu nie wyprzedziło Platformy Obywatelskiej."

Wielka Orkiestra Pomocy Samemu Sobie