Wielka odwilż

Data: 2012-02-17 21:37:34
Autor: Marek Czaplicki
Wielka odwilż
> W latach 2003-10 Antarktyda, Grenlandia i lodowce górskie straciły w
> sumie 4,3 biliony ton bieli - podają w "Nature" naukowcy z USA,
> opierając się na pomiarach satelitarnych.
>W tym czasie lodowce dołożyły do wzrostu poziomu morza swoje 12 mm. Od >dwóch dekad rośnie on ze średnią prędkością 3,19 mm na rok. Dlaczego >szybciej, niż wynikałoby to z dopływu wody z lodowców? Ponieważ w >związku ze zmianami klimatycznymi wywołanymi pompowaniem do atmosfery >gazów cieplarnianych woda w oceanach robi się cieplejsza, przez co
> zgodnie z prawami fizyki zwiększa swą objętość.
http://wyborcza.pl/1,75476,11152279,Wielka_odwilz.html

Cóz. Niektórzy jak zobaczą trochę śniegu za oknem, to od razu: Gdzie to globalne ocieplenie?

Data: 2012-02-18 02:25:55
Autor: Michał Szatański
Wielka odwilż
Cóz. Niektórzy jak zobaczą trochę śniegu za oknem, to od razu: Gdzie to globalne ocieplenie?

 Chyba tylko ja powiedziałem coś takiego, więc coś jakby zmyślasz.

Data: 2012-02-20 14:20:07
Autor: T.
Wielka odwilż

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jhmdqe$69f$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Cóz. Niektórzy jak zobaczą trochę śniegu za oknem, to od razu: Gdzie to globalne ocieplenie?

Ale zgodnie z prawami fizyki szybciej odparowuje. I w dodatku jest więcej pary w atmosferze. Tego nikt nie liczy?
T.

Wielka odwilż