Wielki Szwindel!

Data: 2014-11-18 21:51:00
Autor: XL
Wielki Szwindel!
http://niezalezna.pl/61516-informatyk-ujawnia-kazdy-mogl-zalogowac-sie-do-systemu-pkw-i-wstawic-wynik

"„Każdy błąd jaki można popełnić w kodzie, został popełniony” - tak
działanie systemu informatycznego PKW służącego do zliczania głosów w
wyborach ocenia informatyk, który przeanalizował działanie programu. System
był dziurawy jak sito. Okazuje się, że na dzień przed wyborami kod źródłowy
programu został upubliczniony w internecie.

Największe zdumienie może budzić fakt, że do systemu zalogować mógł się
praktycznie każdy.

- Poświęciłem dwie godziny na analizę kodu programu do obsługi komisji
wyborczych i kilka testów. Program do logowania wymaga klucza cyfrowego
(pliku PEM) o odpowiednio przygotowanych parametrach. Programu nie
interesuje przez kogo jest ten klucz podpisany. Więc używając OpenSSL można
klucz taki samodzielnie wygenerować. Przejrzałem instrukcję obsługi
programu, gdzie podano przykład logowania. Używając danych pokazanych na
obrazkach w instrukcji, można wygenerować sobie klucz logowania do programu
jako członek komisji w Bałtowie (gdziekolwiek to jest). Zalogowanie się
jako dowolny członek dowolnej innej komisji nie wymaga wyjątkowej wiedzy –
napisał na Facebooku informatyk.

Oznacza to, że dowolna osoba, która miała dostęp do komputera z programem
„Kalkulator1”, mogła zalogować się do systemu jako dowolny członek komisji,
uzyskując w ten sposób możliwość dokonania w niezauważony sposób zmian w
protokołach zapisanych na tym komputerze."

"W województwie świętokrzyskim pojawiła się informacja, że różnica między
wynikami z niedzieli a dzisiejszymi to nawet 20 pkt. procentowych z
korzyścią dla PSL, które przeskoczyło PiS. Planujecie też działania w tej
sprawie?
Tym już powinna się zająć prokuratura. W takim chaosie, jaki obserwujemy
teraz, bardzo łatwo o fałszerstwa. Po artykułach „Gazety Polskiej” w 2013
r. o rosyjskich serwerach zwróciłem się do prezydenta Bronisława
Komorowskiego, dołączając projekt zmiany ustawy o kodeksie wyborczym.
Proponowałem, by serwery znajdowały się w siedzibie PKW, a system
informatyczny komisja organizowała we własnym zakresie – nie poprzez firmę
zewnętrzną. Otrzymałem odpowiedź szefa kancelarii Jacka Michałowskiego, że
„nie dostrzega się konieczności nowelizacji ustawy w proponowanym
zakresie”. A zatem prezydent RP Bronisław Komorowski „nie dostrzegał
konieczności zmian”. Teraz mamy skutki. Spada zaufanie do instytucji i
poszerza się pole do nadużyć.

Bierzecie pod uwagę wariant, w którym po wydłużonym liczeniu głosów wygra
jednak PO, nie PiS?
Przy takim chaosie pole do nadużyć jest olbrzymie, niektóre obwodowe
komisje przerwały swoją pracę, a ludzie poszli do domów, zostawili
protokoły i karty do głosowania."

http://niezalezna.pl/61533-szykuje-sie-wyborczy-przekret-pis-powolajmy-komisje-sledcza-ws-liczenia-glosow

Unieważnić te wybory!

Wielki Szwindel!