Wielkość inflacji?

Data: 2012-01-08 22:59:16
Autor: Atom
Wielkość inflacji?
Witam!

Jak często jest w Polsce ogłaszana wielkość inflacji
i pod jakim adresem w Internecie można to śledzić?

Pozdrowienia

Data: 2012-01-08 23:10:13
Autor: konikpolny
Wielkość inflacji?
jest oglaszana co miesiac i mozna znalezc na stronie gus (jesli chodzi o wskaznik koszykowy i podazowy ...i chyba deflator tez chociaz nie jestem pewien) ale tak naprawde ta dochodowa trzeba licyc samemu i wymaga to sporo grzebania

Data: 2012-01-08 23:16:44
Autor: Atom
Wielkość inflacji?
[...]

Jakaś wskazówka gdzie grzebać ?  :-)

Data: 2012-01-08 23:21:25
Autor: konikpolny
Wielkość inflacji?
zdaje sie, ze dane sa w malym roczniku statystycznym tylko, ze nie podaja tam pnn a pkb i trzeba skladac sobie to wszystko jakos. to tak z pamieci pisze bo robilem to bardzo dawno temu...

Data: 2012-01-09 01:15:26
Autor: Zenek
Wielkość inflacji?
W dniu 2012-01-08 23:16, Atom pisze:
[...]

W dupie se pogrzeb baranie.

Data: 2012-01-09 01:59:50
Autor: Robert Tomasik
Wielkość inflacji?

Zdaje sie, że chodziło mu o stronę http://www.stat.gov.pl/gus/index_PLK_HTML.htm, ale ja tam takich danych znaleźć nie umiem. Ja znalazłem pod adresem http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/macro/dane.html?id=3 .  ale liczone rok, do roku. Tu jest wykres: http://www.nbp.pl/statystyka/bazowa/bazowa.xls ale zdaje się, że też to jest rok do roku, bo na poziomie 8%, to raczej miesięcznie nieprawdopodobne.

Data: 2012-01-09 14:01:59
Autor: Atom
Wielkość inflacji?
> [...]
http://www.stat.gov.pl/gus/index_PLK_HTML.htm, ale ja tam takich danych znaleźć nie umiem. Ja znalazłem pod adresem http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/macro/dane.html?id=3 .  ale liczone rok, do roku. Tu jest wykres: http://www.nbp.pl/statystyka/bazowa/bazowa.xls ale zdaje się, że też to jest rok do roku, bo na poziomie 8%, to raczej miesięcznie nieprawdopodobne.

Dziękuję.
Tak, powyższe dane pokazują wzrost rok do roku.

Najlepsze co mi wpadło to te tabelki:
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1638_PLK_HTML.htm

Pozdrowienia

Data: 2012-01-08 23:11:07
Autor: Zenek
Wielkość inflacji?
W dniu 2012-01-08 22:59, Atom pisze:
Witam!

Jak często jest w Polsce ogłaszana wielkość inflacji
i pod jakim adresem w Internecie można to śledzić?

Pozdrowienia

Infla co?

Inflacja to byla za pseudokomuny jak w sklepie na polkach stal ocet a kasiory miales cala walizke.

Dzisiaj to trudno to nazwac inflacja.

Data: 2012-01-09 11:50:57
Autor: Zbynek Ltd.
Wielkość inflacji?
Zenek napisał(a) :
[...]

Naprawdę?
Dziś za swoje 100zł wlejesz tyle paliwa, że dojedziesz z Gdańska do
centrum Warszawy.
Za tydzień, jak wlejesz paliwa za te same 100zł, dotrzesz co
najwyżej do przedmieść Warszawy. *To* jest właśnie infla cja ;-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-01-09 15:07:40
Autor: Zenek
Wielkość inflacji?
W dniu 2012-01-09 11:50, Zbynek Ltd. pisze:
Zenek napisał(a) :
[...]

Zbynek to o czym piszesz to wzrost cen nie inflacja, inflacja byla by gdybys przyjechal na stacje a tej benzyny w tej samej cenie poprostu by nie bylo.

Data: 2012-01-09 14:22:20
Autor: m4rkiz
Wielkość inflacji?
"Zenek" <tywiesz@pot.pl> wrote in message news:jeesbe$2nq$1news.dialog.net.pl...
Zbynek to o czym piszesz to wzrost cen nie inflacja,

tu nie chodzi o samo paliwo tylko o ogolny wzrost cen - czyli malejaca
sile nabywcza - czyli potoczna inflacje

inflacja byla by gdybys przyjechal na stacje a tej benzyny w tej samej cenie poprostu by nie bylo.

przeciez nie ma bo jest drozsza

Data: 2012-01-09 16:11:24
Autor: Zenek
Wielkość inflacji?
W dniu 2012-01-09 15:22, m4rkiz pisze:
[...]

Najlepsze jest to:
"
Rewolucja semantyczna zmieniła znaczenie słów inflacja oraz deflacja, które odnosiły się do podaży pieniądza. Dziś używa się ich do określenia wzrostu lub spadku cen towarów oraz płac. Owa zmiana znaczeniowa ma istotne następstwa, gdyż odgrywa dużą rolę w kształtowaniu się przychylnego nastawienia do inflacjonizmu."

Zreszta co ciekawe za niby komuny Balcerek i obrzezani kolesie inaczej definiowali Inflacje.

Data: 2012-01-09 16:44:39
Autor: Tomasz Chmielewski
Wielkość inflacji?
On 01/09/2012 04:11 PM, Zenek wrote:

Najlepsze jest to:
"
[...]

A jaka byla definicja inflacji za komuny?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2012-01-09 15:17:57
[...]