Wielkosc ramy - raz jeszcze (turystyczny)

Data: 2009-08-12 19:02:22
Autor: Rafal
Wielkosc ramy - raz jeszcze (turystyczny)
Witam,
Jako, ze moj stary rower ma juz chyba z 30 lat i "co-nieco" juz w nim nie oplaca sie wymieniac, postanowilem kupic nowy. Problem z wyborem raczej za mną, gdyz upodobalem sobie wheelera 3700 (http://www.wheeler.pl//?menu_id=20&sub=9&sub2=3). (Obawiam sie, ze ten tyle nie pociagnie.) Typowy rower turystyczny z blotnikami wiec na kilkudniowe wypady jak dla mnie bedzie OK. No ale... jak dobrac wielkosc ramy???

Wszedzie jest opis jak dobrac minimalna wielkosc ramy:
Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63.

Dobra, dla szosowej wychodzi mi 57cm a dla trekkingowego 54. Tylko jaka powinna być dla takiego turystycznego? Niby to szosowy, ale nie, trekkingowe tez na stronach wygladaja inaczej.

Przepraszam jesli nie potrafilem znalezc odpowiedzi na to pytanie w internecie. Miejcie wyrozumialosc do starego czlowieka. :)

Pozdrawiam,
Rafal

Data: 2009-08-12 19:16:29
Autor: Rem
Wielkosc ramy - raz jeszcze (turystyczny)
Remek wymodził:

[...]

Turystyczny to chyba inaczej trekingowy :)
Zwróć uwagę że na stronie jaką wkleiłeś nie ma rowerów trekingowych.
W ogóle dziwny mają podział na kategorie: "rowery terenowe" - co to
jest?

A najlepiej zrobisz jak poszukasz analogowego sklepu i przymierzysz
rower do siebie, ja jak szukałem to dali mi się również przejechać po
sklepie.

Data: 2009-08-12 19:43:49
Autor: Rafal
Wielkosc ramy - raz jeszcze (turystyczny)
W ogóle dziwny mają podział na kategorie: "rowery terenowe" - co to
jest?

Pewnie to, co ludzie w marketach "goralem" nazywaja. ;)))

A najlepiej zrobisz jak poszukasz analogowego sklepu i przymierzysz
rower do siebie, ja jak szukałem to dali mi się również przejechać po
sklepie.

Tak bym zrobil lecz jest pewien problem. Wheelerow nie ma juz u nas w zadnym sklepie. Jak wybieralismy 4 lata temu dla zonki, to nawet sie po ulicy przejechala. :)

Rafał

Data: 2009-08-12 20:09:42
Autor: Rem
[...]

Ale ten co wybrałeś to treking.
Tu masz różne wersje:
http://www.wheeler.cz/kolo-do-mesta.php?bike=44
http://www.bikemania.sk/sport/bicykle-2009/trekingove/pl-3701/wheeler-bicykel-2009-treking-pl-3701-m-50.html?page_id=1895
http://www.wheeler.cz/archiv/index.php?r=2008&c=TREKKING

Wielkosc ramy - raz jeszcze (turystyczny)