Wieprzowina wróci do francuskich szkół

Data: 2014-04-06 20:08:15
Autor: abc
Wieprzowina wróci do francuskich szkół
W tych francuskich miastach, gdzie w wyniku niedawnych wyborów samorz±dowych
merami zostali przedstawiciele Frontu Narodowego, nowe władze przywróc± w
stołówkach szkolnych dania zawieraj±ce wieprzowinę - ogłosiła szefowa tej
partii Marine Le Pen. (...)

We Francji lokalne władze nie s± zobowi±zane do serwowania w szkołach
posiłków dostosowanych do przepisów religijnych jakiegokolwiek wyznania.

Jednakże w niektórych miejscowo¶ciach uczyniono zado¶ć pro¶bom rodziców
wyznania muzułmańskiego, których dzieci chodz± głównie do szkół publicznych.

Liczbę muzułmanów szacuje się we Francji na 5 mln.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2014-04-06 12:59:34
Autor: Marek
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 20:08:15 UTC+2 użytkownik abc napisał:
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny..

Jakos w Polsce, po wprowadzeniu zakazu uboju koszernego, nie slychac, zeby Zydzi masowo opuszczali kraj. Moze przeszli na wegetarianizm ?

Data: 2014-04-07 08:40:21
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 21:59:

[...]

W Wielki Pi±tek też?
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-07 08:47:47
Autor: A. Filip
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
Marek pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 21:59:

W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 20:08:15 UTC+2 użytkownik abc napisał:
W tych francuskich miastach, gdzie w wyniku niedawnych wyborĂłw
samorzÄ…dowych

merami zostali przedstawiciele Frontu Narodowego, nowe władze przywrócą w
stołówkach szkolnych dania zawierające wieprzowinę - ogłosiła szefowa tej
partii Marine Le Pen. (...)

W Wielki PiÄ…tek teĹĽ?

To na następnym etapie :-)

Po za tym  bez znajomoĹ›ci realiĂłw te doniesienia sÄ… "zmylajÄ…ce".
Stołówki szkolne we Francji oferują jedno danie bez możliwości wyboru?
Mi się wydaje że na moich stołówkach w Polsce był wybór choć ograniczony do
"jedno z dwĂłch".

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Nie odsuwaj od ust mięsa wtedy, kiedy jest ono twoim pokarmem.

Data: 2014-04-07 09:07:28
Autor: Marek Czaplicki
A. Filip pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 08:47:

[...]

Po za tym  bez znajomo¶ci realiów te doniesienia s± "zmylaj±ce".
Stołówki szkolne we Francji oferuj± jedno danie bez możliwo¶ci wyboru?
Mi się wydaje że na moich stołówkach w Polsce był wybór choć ograniczony
do "jedno z dwóch".

Masz rację, że chodzi o zmyłę. Za główny punkt swej dzialno¶ci politycznej traktować wydanie patriotycznej ksi±żki kucharskiej? To tylko prawica do tego zdolna. :-)
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-07 02:33:29
Autor: Marek
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 09:07:28 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
> [...]

> Masz rację, że chodzi o zmyłę. Za główny punkt swej dzialno¶ci politycznej traktować wydanie patriotycznej ksi±żki kucharskiej? To tylko prawica do tego zdolna. :-)

Chyba ze dwa lata temu, po marszu 11 listopada, uczestnicy posilali sie miesem grilowanego prosiaka i komentarz byl taki, ze prawdziwy narodowiec musi dobrze zjesc i wypic...( w tle ktos dodal: i poruchac ).

No ale ksiazek kucharskich kuchni koszernej chyba nie brakuje w ksiegarniach ?

Data: 2014-04-07 11:39:21
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 11:33:

[...]

W księgarniach to można i znaleĽć kupę dobrej literatury. Jako¶ nie ma głosów aby ustawowo wprowadzić np czytanie "Ulissesa", czy "Imię róży". Co prawda polityka przypomina trochę klimaty z "Lot nad kukułczym gniazdem", ale to może przez wł±czanie na każdym kroku mgielnicy przez salow±?
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-07 10:42:38
Autor: A. Filip
[...]

Masz rację, że chodzi o zmyłę. Za główny punkt swej dzialności politycznej traktować wydanie patriotycznej książki kucharskiej? To tylko prawica do tego zdolna. :-)

Zakaz wieprzowiny w stołówkach szkolnych gdy nie ma wyboru dania ma jakiś sens
choć dla mnie jest po prostu pĂłjĹ›ciem na Ĺ‚atwiznÄ™.  Zakaz wieprzowiny gdy byĹ‚ i
jest wybĂłr alternatywnego dania bez niej to (lewicowe?) zboczenie politycznej
poprawności na które następuje reakcja IMHO słuszna.

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Kto wysoko lata, ten nisko siada.  (PrzysĹ‚owie polskie)

Wieprzowina wróci do francuskich szkół