Wiercenie mocowania m³ynka w korbie / krótkie korby

Data: 2011-03-31 12:23:36
Autor: Adam Kadlubek
Wiercenie mocowania m³ynka w korbie / krótkie korby
Witam serdecznie.

Mam pewien problem który mam nadziejê grupa pomo¿e mi rozwi±zaæ :)

Mam korbê sugino XD, do¶æ unikatow±, poniewa¿ o d³ugo¶ci 152mm. Paj±k
jest na 110mm. Niestety producent posk±pi³ na obróbce i nie nawierci³
otworów mocuj±cych na m³ynek. Jak s±dzê 74mm :) Wygl±da to tak:

http://img.photobucket.com/albums/v231/uzurpator/eighth.jpg

Zastanawiam siê, czy kto¶ próbowa³ nawierciæ mocowanie ma³ej zêbatki
do takiej korby. Na oko materia³u wystarczy, ale czy jest to do
zrobienia.

Ewentualnie, czy kto¶ próbowa³ stworzyæ korbê o d³ugo¶ci w³a¶nie
150mm? Preferowane BCD to standardowe górskie 104/64mm

Pozdrawiam.
--
Adam Kad³ubek

Data: 2011-04-01 07:12:00
Autor: PeJot
Wiercenie mocowania młynka w korbie / kró tkie korby
W dniu 2011-03-31 21:23, Adam Kadlubek pisze:
Witam serdecznie.

Mam pewien problem który mam nadzieję grupa pomoże mi rozwiązać :)

Mam korbę sugino XD, dość unikatową, ponieważ o długości 152mm. Pająk
jest na 110mm. Niestety producent poskąpił na obróbce i nie nawiercił
otworów mocujących na młynek. Jak sądzę 74mm :) Wygląda to tak:

http://img.photobucket.com/albums/v231/uzurpator/eighth.jpg

Zastanawiam się, czy ktoś próbował nawiercić mocowanie małej zębatki
do takiej korby. Na oko materiału wystarczy, ale czy jest to do
zrobienia.

Oczywiście że się da, ale raczej nie w warunkach domowego warsztatu. Ja tu widzę jeszcze jeden problem - najmniejszą koronkę trzeba będzie odseparować od bazy tulejkami dystansowymi i przykręcić _długimi_ śrubami - standardowe nie podejdą. Na szczęście można by podebrać coś z dłuższych śrub z gwintem metrycznym i taki gwint naciąć w pałąku. W śrubach trzeba będzie poskracać łby.

A co do materiału, to MZ jest go zdecydowanie za mało, aby wiercić dziurę.

> Ewentualnie, czy ktoś próbował stworzyć korbę o długości właśnie
> 150mm?

Chciałem zrobić dla dzieci 152 mm, ale poprzez cięcie i spawanie korb 170 w standardzie 5 śrub micro, bo mam i korb i koronek pod ręką, ale chwilowo "leżę" w temacie spawania aluminium. Moje dzieci jeżdżą na seryjnych korbach 152 mm ze stalowymi blatami, ale ogólnie działa to tak sobie, bo koronki wykonane dosyć ordynarnie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-01 11:22:13
Autor: kml
Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:in3mqv$7lr$2inews.gazeta.pl...

Chciałem zrobić dla dzieci 152 mm, ale poprzez cięcie i spawanie korb 170 w standardzie 5 śrub micro, bo mam i korb i koronek pod ręką, ale chwilowo "leżę" w temacie spawania aluminium.

Chcesz spawać pociętą korbę tzn. odlew aluminiowy? Gdyby Ci się udało to daj znać bo mam dziwne przeczucie, że to nie będzie prosta sprawa.

http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-01 12:13:31
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-01 11:22, kml pisze:

Chcesz spawać pociętą korbę tzn. odlew aluminiowy? Gdyby Ci się udało to
daj znać bo mam dziwne przeczucie, że to nie będzie prosta sprawa.

Tu próbowali:

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=714.0

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-01 14:53:09
Autor: kml

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:in48gc$41c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Kojarze ten link :) Pozostaje kwestia jak długo to sie będzie trzymać w jednym kawałku.

Data: 2011-04-01 15:51:24
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-01 14:53, kml pisze:

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=714.0

Kojarze ten link :) Pozostaje kwestia jak długo to sie będzie trzymać w
jednym kawałku.

Myślę że długo, pod warunkiem że będzie spawana przez osobę która wie o co chodzi. Poza tym korby mają być dla dziecka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-01 16:29:32
Autor: kml

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:in4l8t$6e7$1news.onet.pl...
[...]

No właśnie problem jest w tej osobie co ma pojęcie - naprwdę ciężko o kogoś takiego :(

Data: 2011-04-01 20:50:44
Autor: tms
On 2011-04-01 16:29, kml wrote:

[...]

kogoÅ› takiego :(

Hmm, myślę że jak ktoś spawa TIG-iem (tzw. spawanie w osłonie argonu) to raczej powinien sobie dać radę. Tym bardziej że element jest dość masywny więc ciężko raczej to przepalić. Fakt że przydałoby się wygrzanie dla odprężenia chociaż dobry zakład powinien mieć taką możliwość.

Data: 2011-04-01 21:08:23
Autor: kml

Użytkownik "tms" <tms@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:in56q6$n67$1news2.ipartners.pl...

[...]

Z moich doświadczeń ze spawaniem alu to powiem tak: pomiędzy powinien a poradził sobie jest przepaść :( Oczywiście to jest wykonalne etc. jednak nie jest to takie łatwe w praktyce.

Data: 2011-04-01 21:16:15
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-01 21:08, kml pisze:

[...]

nie jest to takie Å‚atwe w praktyce.

Wypadało by prócz wytrzymałości spaw nie spowodował *ugięcia* korby, a o to przy spoinie pachwinowej bardzo łatwo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-01 22:31:09
Autor: kosik
W dniu 2011-04-01 21:16, PeJot pisze:
Wypadało by prócz wytrzymałości spaw nie spowodował *ugięcia* korby, a o
to przy spoinie pachwinowej bardzo Å‚atwo.

Piotrze jak będziesz kiedyś w moich rodzinnych stronach to mogę Ci polecić dobrego spawacza. Za takie rzeczy bierze grosze a zna się na rzeczy

Pozdrawiam
kosik

Data: 2011-04-02 18:20:36
Autor: PeJot
W dniu 2011-04-01 22:31, kosik pisze:

Piotrze jak będziesz kiedyś w moich rodzinnych stronach to mogę Ci
polecić dobrego spawacza.

Ale w których ? :) Poza tym u mnie w mieście *gdzieś* spawają alu, tylko jeszcze nie wiem gdzie.

Za takie rzeczy bierze grosze a zna siÄ™ na rzeczy

Każdy trop się przyda.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-04-01 22:29:04
Autor: kosik
W dniu 2011-04-01 16:29, kml pisze:
No właśnie problem jest w tej osobie co ma pojęcie - naprwdę ciężko o
kogoÅ› takiego :(

Jak zwykle wypowiedź znawcy...

kosik

Data: 2011-04-01 22:39:35
Autor: kml

Użytkownik "kosik" <kosik77@interiabezsyfu.pl> napisał w wiadomości news:in5cie$87e$1news.onet.pl...
W dniu 2011-04-01 16:29, kml pisze:
No właśnie problem jest w tej osobie co ma pojęcie - naprwdę ciężko o
kogoÅ› takiego :(

Jak zwykle wypowiedź znawcy...

ROTFL. Rozumiem, ze jesteś certyfikowanym spawaczem, spawałeś aluminium od zera a nie tylko poprawiałeś istniejącą ramę oraz masz aktualny spis spawaczy, którzy mają uprawnienia, wiedzę, doświadczenie oraz potrafią spawać tak żeby to dobrze wyglądało oraz było naprawdę mocne.

Data: 2011-04-01 23:35:59
Autor: kosik
W dniu 2011-04-01 22:39, kml pisze:
[...]

Nie ale przynajmniej nie wypowiadam się w każdym możliwym temacie jako wielki znawca nie znoszący sprzeciwu...

kosik

Data: 2011-04-02 07:27:12
Autor: kml

Użytkownik "kosik" <kosik77@interiabezsyfu.pl> napisał w wiadomości news:in5gft$nu2$1news.onet.pl...
[...]

To zacznij sie wypowiadać merytorycznie jako osoba mająca do powiedzenia cos konkretnego, popartego własnym doświadczeniem. Kwestionować cudze opinie jest bardzo łatwo, ale jak widać na twoim przykładzie, poprzeć swoje stanowisko argumentami już nie.