Wiercenie otworów w widelcu

Data: 2009-05-14 06:54:55
Autor: Shivman
Wiercenie otworów w widelcu
Jak myślicie, czy wywiercenie w widelcu otworów (pod bagażnik) i nagwintowanie osłabi tak bardzo widelec że może kiedy pęknąć?
Czy te fabrycznie gwintowane są jakoś inaczej?

       Adamek

Data: 2009-05-14 07:03:18
Autor: mbut
Shivman pisze:
Jak myślicie, czy wywiercenie w widelcu otworów (pod bagażnik) i nagwintowanie osłabi tak bardzo widelec że może kiedy pęknąć?
Czy te fabrycznie gwintowane są jakoś inaczej?

nie polecam

Data: 2009-05-14 07:25:02
Autor: Adrian S.
Shivman wrote:

Jak myślicie, czy wywiercenie w widelcu otworów (pod bagażnik) i
nagwintowanie osłabi tak bardzo widelec że może kiedy pęknąć?
Czy te fabrycznie gwintowane są jakoś inaczej?

  jeśli możesz to spróbuj zastosować jakieś obejmy czy coś takiego a
wiercenia uniknąć. Jest to trochę loteria - jedne widelce mają solidny
zapas materiału i duże przekroje, inne - odwrotnie.

 Ja swego czasu do widelca RST 281 dorobiłem komplet mocowań do bagażnika
przedniego oraz do własnoręcznie wykonanych low-riderów, wszystko na
obejmach.  --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-14 13:27:49
Autor: Shivman
Wiercenie otworów w widelcu
Użytkownik "Adrian S."
Shivman wrote:

[...]

No tak ale chciałem uniknąć stosowania obejm (są w komplecie z bagażnikiem LR) bo choć mają osłonki to rysują lakier widelca i nie jest na nich bagażnik tak sztywny jak na gwincie.
Ale OK za cenną uwagę.
Pewnie zrobię to z tulejką
       Adamek ja to podpowiadał Adampio.

Data: 2009-05-14 22:14:37
Autor: Ryszard Mikke
Wiercenie otworów w widelcu
Shivman <shivman@epf.pl> napisał(a):
Użytkownik "Adrian S."

> [...]
No tak ale chciałem uniknąć stosowania obejm (są w komplecie z bagażnikiem LR) bo choć mają osłonki to rysują lakier widelca i nie jest na nich bagażnik tak sztywny jak na gwincie.

Rozwiercić w celu nieporysowania lakieru?

Dość oryginalna koncepcja...

rmikke

Data: 2009-05-14 11:50:50
Autor: Adampio
Shivman pisze:
Jak myślicie, czy wywiercenie w widelcu otworów (pod bagażnik) i nagwintowanie osłabi tak bardzo widelec że może kiedy pęknąć?
Czy te fabrycznie gwintowane są jakoś inaczej?

MSZ w taki otwór trzeba wluowac gwintowana tulejke. Inaczej powstanie karb od ktorego pojdzie pekniecie

Data: 2009-05-14 15:45:22
Autor: Mamut
Wiercenie otworów w widelcu
Adampio [adampio@op.pl] naskrobał:
Shivman pisze:
[...]

/dokładnie, wystarczy przyjżeć sie wszystkim otworkom w ramie. Nie są to gwintowane dziurki tylko właśnie tulejki z gwintem.

Data: 2009-05-14 16:53:57
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
w odpowiedzi Shivman na post news:gufv9p$hsd$1node1.news.atman.pl z Cz 14 maj 2009 06:54:55 pisze co nastepuje:

Jak myślicie, czy wywiercenie w widelcu otworów (pod bagażnik) i nagwintowanie osłabi tak bardzo widelec że może kiedy pęknąć?
Czy te fabrycznie gwintowane są jakoś inaczej?

jesli to sztywniak, to mozna wiercic i wspawac/wlutowac odpowiednia tumele z gwintem
ja tak mam w kilku sztywniakach i nie narzekam

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-05-15 13:26:04
Autor: Luku
Wiercenie otworów w widelcu
Jak myślicie, czy wywiercenie w widelcu otworów (pod bagażnik) i nagwintowanie osłabi tak bardzo widelec że może kiedy pęknąć?

Zawsze  moze peknac. Nawet bez wiercenia.
Co do wiercenia - mialem tak spreparowany widelec, przetrwal wielotysieczne krecenie pod solidnym obciazeniem bagazu zarowno po Ukrainie jak i Turcji. Przewiercony byl na wylot, sruba przechodzila przez dwie scianki na koncu nakretka - gwintowac nie ma czego. Dodam ze to byl widelec MTB, z trekingiem moze byc problem bo wydaja sie byc delikatniejsze.
Istotne jest po takim wierceniu zeby w otwor zawsze - niezaleznie czy masz zamontowany bagaznik - byla wsadzona sruba - inaczej peknie od razu.

Pozdr,
Luku

Wiercenie otworów w widelcu