Wierni powinni znać swoje miejsce

Data: 2009-12-23 10:32:25
Autor: abc
Wierni powinni znać swoje miejsce
Czcigodny Sługa Boży Pius XII w encyklice Mediator Dei et hominum napisał
tak:

Wierni wszakże nie posiadaj± władzy kapłańskiej, gdyż nie s± szafarzami
Chrystusa ani po¶rednikami między Bogiem a ludem

Jednak chociaż wierni uczestnicz± w Ofierze Eucharystycznej, nie posiadaj±
tym samym władzy kapłańskiej. To koniecznie musicie jasno wytłumaczyć
owieczkom waszym.

ZnaleĽli się bowiem tacy, którzy przył±czyli się do błędów już ongi¶
potępionych(82). Nauczaj± mianowicie, jakoby w Nowym Testamencie nazwa
kapłaństwa to tylko oznaczała, co przypada w udziale wszystkim odrodzonym
wod± Chrztu ¶więtego; oraz że przykazanie, które Jezus Chrystus dał
Apostołom przy Ostatniej Wieczerzy, aby czynili to, co Sam uczynił, odnosi
się bezpo¶rednio do całego Ko¶cioła wiernych; przeto, że dopiero póĽniej
powstało hierarchiczne kapłaństwo.

Z tego powodu mniemaj±, że ludowi przysługuje prawdziwa władza kapłańska, a
że kapłan działa jedynie z tytułu delegowanego mu przez społeczno¶ć
stanowiska.

Skutkiem tego Ofiarę Eucharystyczn± uważaj± za prawdziwe "koncelebrowanie",
i s±dz±, że jest stosowniejsze, aby kapłani wraz z ludem współdziałaj±c
"koncelebrowali", niż żeby składali Ofiarę prywatnie bez obecno¶ci ludu.

Jest rzecz± zbyteczn± tłumaczyć, jak dalece takie zwodnicze błędy
sprzeciwiaj± się prawdom, które już przedtem wyłożyli¶my, mówi±c o
stanowisku, jakie kapłan zajmuje w Ciele Mistycznym Chrystusa.

To jedno tylko pragniemy przypomnieć, że kapłan jedynie dlatego działa w
imieniu wiernych, że zastępuje osobę Jezusa Chrystusa Pana naszego, który
jest Głow± wszystkich członków i za nich wszystkich siebie ofiaruje; dlatego
więc przystępuje on do ołtarza jako sługa Chrystusowy, od Chrystusa niższy,
lecz wyższy od ludu(83).

Natomiast lud, ponieważ żadn± miar± nie zastępuje osoby Boskiego Odkupiciela
ani też nie jest po¶rednikiem między sob± a Bogiem, w żaden sposób nie może
posiadać władzy kapłańskiej.

Więcej
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/mediator_dei_20111947.html

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-12-23 13:31:55
Autor: Konstanty Wycirowski
Wierni powinni znać swoje miejsce

"abc" <abc@wp.pl> Aleś ty jest biedny, abecadło. Głupkiem cię już nawet nazywać się nie chce. Jesteś taki biedny, niedouczony, niemyślący podnóżek katabasów. I chuj ci w dupę - chuj ojca wielebnego naturalnie. Bo ten jak wiemy z twoich wypowiedzi, robi to bez grzechu, z przyzwoleniem ojców biskupów. A co ojcowie purpuraci wymyślą, to święte i podwaliną kościoła jest. Więc niech te podwaliny cię rżną gdzie chcą. A ty na końcu podetrzesz się hostią i powiesz - ciało chrystusa.

Data: 2009-12-23 14:40:13
Autor: abc
Wierni powinni znać swoje miejsce
Musisz upubliczniać swoje odrażające fantazje seksualne?
(Pewnie jesteś ekshibicjonistą i musisz...)

Data: 2009-12-23 15:09:54
Autor: sofu

Użytkownik "Konstanty Wycirowski" <dupcio@dupcia.de> napisał w wiadomości

[...]
-- -- -- -- -- -

Alez daj mu spokój! On tu ciezko "pracuje". Jest własnie od tego abys sie
czuł wkurwiony na maxa.
Ja juz sie z tego tylko śmieje. ABC jest w porzadku szczyna. Ja go lubie i
przestałem obrzucać inwektywami.
On nam uswiadamia czym jest klerykalizm w czystej postaci.

sofu

Data: 2009-12-24 09:57:59
Autor: Konstanty Wycirowski
Wierni powinni znać swoje miejsce

"sofu" <manhunter1@o2.pl> >
[...]

Ale moja rola taka, żeby mu nabluzgać. Wtedy jest weselej :)
A tak szczerze to zaczynam sie powoli zastanawiać, czy on nie jest z nasz największym antyklerykałem. Wali nonstop takie teksty, że niejednego świętego by na ateizm nawrócił. Taki przewrotny cwaniaczek, wedle tej zasady - "jeszcze żadnemu 1 sekretarzowi nie udało się nikogo odwieść od wiary, ksieżom udaje się to nonstop".

Pozdrawiam

Wesołych Swiąt i jak to niemcy mówią "Gute Rutsch", czy li dobrego poślizgu w Nowy Rok.

Kostek

Data: 2009-12-24 12:12:16
Autor: cyc

Użytkownik "Konstanty Wycirowski" <dupcio@dupcia.de> napisał w wiadomości news:hgvaeq$eju$1news01.versatel.de...

[...]

Cos w tym jest !!. W tyh kategoriach moznaby rozpatrywac rowniez obecnosc kupy na grupie .

cyc

Data: 2009-12-25 01:53:25
Autor: sofu
Wierni powinni znać swoje miejsce

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomo¶ci

> [...]

> Kostek

Cos w tym jest !!. W tyh kategoriach moznaby rozpatrywac rowniez obecnosc

-- -- -- -- -- -- --

Tak tylko ze po takim bluzganiu pozostaja slady w necie. Kumasz o co mi
chodzi?

sofu

Data: 2009-12-23 15:30:58
Autor: Andrzej Adam Filip
Wierni powinni znać swoje miejsce - twierdzi kler któremu dobrze jak jest :-)
Dziękuje ci po raz kolejny za udowodnienie że punkt widzenia zależy od
punktu siedzenia nie tylko w czystej polityce :-)

"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Czcigodny Sługa Boży Pius XII w encyklice Mediator Dei et hominum napisał
tak:

Wierni wszakże nie posiadają władzy kapłańskiej, gdyż nie są szafarzami
Chrystusa ani pośrednikami między Bogiem a ludem

Jednak chociaĹĽ wierni uczestniczÄ… w Ofierze Eucharystycznej, nie posiadajÄ…
tym samym władzy kapłańskiej. To koniecznie musicie jasno wytłumaczyć
owieczkom waszym.

Znaleźli się bowiem tacy, którzy przyłączyli się do błędów już ongiś
potępionych(82). Nauczają mianowicie, jakoby w Nowym Testamencie nazwa
kapłaństwa to tylko oznaczała, co przypada w udziale wszystkim odrodzonym
wodą Chrztu świętego; oraz że przykazanie, które Jezus Chrystus dał
Apostołom przy Ostatniej Wieczerzy, aby czynili to, co Sam uczynił, odnosi
się bezpośrednio do całego Kościoła wiernych; przeto, że dopiero później
powstało hierarchiczne kapłaństwo.

Z tego powodu mniemają, że ludowi przysługuje prawdziwa władza kapłańska, a
że kapłan działa jedynie z tytułu delegowanego mu przez społeczność
stanowiska.

Skutkiem tego OfiarÄ™ EucharystycznÄ… uwaĹĽajÄ… za prawdziwe "koncelebrowanie",
i sądzą, że jest stosowniejsze, aby kapłani wraz z ludem współdziałając
"koncelebrowali", niż żeby składali Ofiarę prywatnie bez obecności ludu.

Jest rzeczą zbyteczną tłumaczyć, jak dalece takie zwodnicze błędy
sprzeciwiają się prawdom, które już przedtem wyłożyliśmy, mówiąc o
stanowisku, jakie kapłan zajmuje w Ciele Mistycznym Chrystusa.

To jedno tylko pragniemy przypomnieć, że kapłan jedynie dlatego działa w
imieniu wiernych, że zastępuje osobę Jezusa Chrystusa Pana naszego, który
jest Głową wszystkich członków i za nich wszystkich siebie ofiaruje; dlatego
więc przystępuje on do ołtarza jako sługa Chrystusowy, od Chrystusa niższy,
lecz wyĹĽszy od ludu(83).

Natomiast lud, ponieważ żadną miarą nie zastępuje osoby Boskiego Odkupiciela
ani też nie jest pośrednikiem między sobą a Bogiem, w żaden sposób nie może

--
Andrzej Adam Filip : Ĺšwiat jaki jest kaĹĽdy widzi (inaczej).
Nie mĂłw nigdy o pochodzeniu,

Data: 2009-12-25 15:24:05
Autor: Polok_prawdziwy
Wierni powinni znać swoje miejsce
abc wrote:

ABECADŁO, a ¶wiontecnie gruchem sem jus potarmosiłe¶...?

- słysołem, zewy FRATRY, psy takich łokazjach łobrazecki ¶winte sem
stawiocie i modlonc siem donich nanie pryskocie...

Wierni powinni znać swoje miejsce